Oletteko hyviä antamaan anteeksi
Teille pahaa tehneille, jos tulevat pyytämään teiltä palvelusta?
Kommentit (27)
Miksi pitäisi pahaa minulle tehnyttä auttaa? Ymmärrän jos esimerkiksi oikea hätätilanne mutta muuten: Niin makaa kuin petaa.
Erittäin huono.
Jos joku loukkaa, se ihminen tippuu elämästäni, mikä on epäreilua, mutta se on minulle kuin hengittämistä, eli se vain tapahtuu ilman päätöstä.
Jos luottamus on mennyt, en tosiaan ole.
En tiedä. On mua joku loukannut mutta ei ole sen jälkeen pyytänyt palvelusta,a
Anteeksianto on typeryytä ja heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksianto on typeryytä ja heikkoutta.
Ei ole, joskus silläkin on paikkansa. Mutta jos sen jälkeen toistaa temppunsa, ei ole mitään asiaa pyydellä palveluksia tai tuputtaa typeriä mielipiteitään.
En ole hyvä antamaan anteeksi. En myöskään pyytämään anteeksi. Olen aika pökkelö näissä asioissa.
Voin antaa anteeksi, mutta en unohda. Enkä enää luota.
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Kyllä kuuntelen vilpittömän anteeksipyynnön ja ehkä ajan kanssa annan anteeksikin, riippuu tilanteesta, mutta palveluksia en lähde tekemään. Kun luottamus on mennyt niin se on mennyt.
Koulukiusaajilleni en pysty ikinä anta.aan anteeksi.
Miehelleni annan anteeksi loukkaavat sanat ja mun vähättelyn.
Kukaan ei onneksi ole tehnyt mitään oikeasti pahaa minua kohtaan eli en ole joutunut tuohon tilanteeseen. Toivottavasti en joudukaan.
Ensin jonkun pitää pyytää anteeksi, sitten vasta harkitsen. Aina se ei kuitenkaan ole järkevää eikä mahdollista.
Riippuu tilanteesta. Puhtaista virheistä en jaksa murehtia ollenkaan, kukaan ei ole täydellinen. Ajattelemattomuuden annan anteeksi kunhan ei tapahdu liian usein. Tarkoituksellinen ilkeys on sitten eri asia, sellaisten kanssa en vaivaudu olemaan tekemisissä, onneksi sellaisia ihmisiä ei ole elämääni montaa mahtunutkaan.
Ensin pahoinpitelee ja sitten tulee pyytämään palvelusta. Älä v i t t u viitsi! En auta!
Kyllä. Jos tulevat apua pyytämään sen jälkeen kun ovat käyttäytyneet törkeästi tulkitsen sen sovinnon eleenä. Vihanpito ei kannata ja jos toinen on vielä asiassa aloitteellinen niin mielestäni siihen kannattaa tarttua.
Olen antanut anteesi kaiken. Koulukiusaamisen. 13 v koetun raiskauksen.Miehen haukkumisen. lyönnit, pahoinpitelyn Anteeksi antaminen vie pois katkeruuden. Anteeksi antaminen ei ole sidottu tunteisiin, vaan on auna tahdon ratkaisu. Jeesuskin opetti anteeksi antamisen merkitystä Jumalalla yksin on valta tuomita ihminen. Uskova löytää Raamatusta elämän tarkoituksen.
En oikein. Luottamus mennyt.