Mikä järki tässä työpaikkailmoituksessa? Meinaavatko saada ihan hakemuksiakin?
Melkoinen vaatimuslista, ja töitä peräti syyskuun loppuun.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11534440?locations=Joensuu&&announced…
Kommentit (62)
Nuohan on ihan normaalit kriteerit, eli varmasti tulee hakemuksia. Luulin, että haetaan taas jotain innovatiivista tiimipelaajaa parin päivän inventaariokeikkaan vuokrafirman kautta.
Mitä ihmettä tarkoittaa tietotekniikan perusosaaminen?
Olen kyllä ite ollut IT-alan asiantuntijatehtävissä mutta ei minulle kyllä avaudu.
Kattokaapa niitä jotain markkinointisomettjakuvankäsittelijägraafikkomainostomistoadcopy -paikkoja. Siinä saa nauraa kun niitä ilmoituksia lukee....
Eihän tuossa ollut lähes mitään vaatimuksia, varastokokemus tai koulutus, trukkikortti ja ohjelmistojen osaaminen eduksi. Ei edes hygieniapassia tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikka on jo todennäköisesti täytetty ja se piti laittaa hakuun, että työsuhdetta voidaan jatkaa vielä kuukauden ennen kuin alkaa esim opinnot.
Ei yksityisellä puolella ole mitään pakkoa laittaa paikkaa julkiseen hakuun tällaisessa tapauksessa.
Eikä julkisellakaan määräaikaisuuksia. Tämä on ihan palstalegendaa, että kaikki työpaikat on aina täytetty etukäteen ja ne olisi jostain syystä silti pakko laittaa hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ite ollut IT-alan asiantuntijatehtävissä mutta ei minulle kyllä avaudu.
Luultavasti sitä, että osaa käyttää tietokonetta ja mahdollisesti jo valmiiksi jotain varastokirjanpidon ohjelmaa.
Ai syyskuun loppuun asti oikein? Ja jos hakuprosessi kestää esim. 2 viikkoa... No jäähän siinä 1kk työaikaa...
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa olettaisin, että osaa varastointiohjelmistosta katsoa varastosaldot ja paikat sekä merkitä puuttuvia tuotteita yms.
Vierailija kirjoitti:
Osaat käyttää Outlookin sähköpostia, osaat käyttää internetselainta, osaat saada aikaan jonkinlaisen tekstitiedoston, tiedät mikä on pdf., ymmärrät, että excelillä tehdään taulukoita ja osaat itsekin täyttää tietoja soluihin ja plus/miinus/kerto/jakolasku. Tätä se yleensä meinaa jos ammattinimike ei erityisemmin vihjaa mihinkään tite-spesialistiin.
Ilmoituksen mukaan työympäristö kehittyy koko ajan, mutta työsuhde kestää syyskuun loppuun asti? :D
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu haettavasta tehtävästä. IT-alan asiantuntijatehtävissä vaatimukset ovat aika lailla erilaiset kuin varastotyössä. Voisin kuvitella, että jos SAP-osaaminen on mainittu, niin olisi kiva, jos varastotyöntekijä olisi edes joskus käyttänyt SAP:n logistiikkamoduulia eikä muutenkaan menisi sormi suuhun tietokoneen kanssa. IT-asiantuntijan taasen täytynee osata mahdollisesti siitä SAP:n logistiikkamoduulista kaikki mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Osaa itsenäisesti käyttää tietokonetta ja löytää sieltä esim. tarvittavat tiedot (= osaa mennä vauva.fi).
Ihan tavallinen listahan tuo oli. Vaadittiin koulutus, hygieniaosaaminen, trukkiosaaminen ja varastonhallintajärjestelmän osaaminen. Työpaikkana erittäin suuren toimijan varasto, ei siellä mikään kori käsivarrella käydä keräilemässä tuotteita.
Nopeaa muutosvalmiutta edellytetään!
No todellakin!
Jos kerta työsuhde päättyy jo syyskuun lopussa!
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksen mukaan työympäristö kehittyy koko ajan, mutta työsuhde kestää syyskuun loppuun asti? :D
On käytetty samaa pohjaa kuin pitkäaikaisempien työsuhteiden ilmoituksissa?
Vierailija kirjoitti:
Ai syyskuun loppuun asti oikein? Ja jos hakuprosessi kestää esim. 2 viikkoa... No jäähän siinä 1kk työaikaa...
No jos saa valinnan jälkeen nopeasti ajan työterveyslääkärille, kun kerran terveydentilan sopivuus pitää todistaa ennen työsuhteen alkua. Täällä meillä ajat menee viikkojen päähän... Ehkä Joensuun Valion työterveydessä jonoja ei sitten ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käytetty samaa pohjaa kuin pitkäaikaisempien työsuhteiden ilmoituksissa?
Joo...
Mitäpä sitä hyvää pohjaa vaihtamaan....
En näe tuossa mitään ihmeellistä. Mutta minähän olenkin duunari enkä vaativaa asiantuntijatyötä tekevä vaativa asiantuntija.
Ja vielä vastuullinen työ oikein. Eihän tuossa ajassa ehdi edes perehtyä työhön kunnolla.
Palkka mahtaa olla myös kovan vastuun mukainen (naurua).
Opiskelijalle aika hyvä pesti, jos muut kriteerit täyttyy.