Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö/omistatteko kalliita koruja?

Vierailija
12.08.2022 |

Tässä kultasepänliikkeen kuvastoa lukiessa mieleeni tuli, että jos nyt vihkisormuksia ei lasketa, käytättekö tai onko teillä kalliita koruja? Jos, niin minkälaisia?

Itselläni on äidiltä/valmistujaislahjaksi saatuja Kalevala Koruja. Mies on ostanut mulle synttärilahjoiksi hopeakorviksia ja sarjaan sopivan kaulakorun. Muuten tykkään käyttää edullisia suomalaisten pienyrittäjien korviksia/kaulaketjuja.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, enkä omista sen jälkeen kun remonttifirman kaverit varastivat kaikki kultakoruni. Miksi hommata yhtään mitään koruja, toisten varastettaviksi.

Vierailija
2/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla on muutamia perintökoruja. Kaikista mieluiten käyttäisin kultaisia vintage-koruja, mutta olen aika köyhä. Kalevala korujen tyylistä tykkään, mutta ovat harmillisen lyhytikäisiä. Rihkamakoruista en tykkää, tuntuvat tuhlaukselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa minulle välilllä lahjaksi koruja joissa on timantteja.

Vierailija
4/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kallis koru? Arjessa käytän Kalevan Koruja, ne ovat mielestäni sellaisia peruskoruja. Arvokkain koru on vihki- ja kihlasormukset. Mitään kalliita koruja minulla ei niiden lisäksi ole. Ei oikein tule ostettua itselle koruja.

Vierailija
5/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevala korujen tyylistä tykkään, mutta ovat harmillisen lyhytikäisiä.

??

Vierailija
6/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain rihkamaa, mutta sitä on yllä runsaasti. Mies kutsuu minua usein leikillään joulukuuseksi. Osti kerran lahjaksi jonkun mummomallisen hopeisen vanamorannekorun, mutta se oli niin kamala, että myin heti pois. Oon myynyt romukullaksi kihla- ja vihkisormuksetkin aikoja sitten ja käytän tilalla glitterin kullanväristä kivisormusta ja saman firman kullanväristä sileää sormusta.  Miehelle en ole sanonut asiasta eikä se sormiani niin tarkasti tuijota, että olisi asian tajunnut

Vierailija
7/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevala korujen tyylistä tykkään, mutta ovat harmillisen lyhytikäisiä.

??

Tätä myös ihmettelen, omani ovat jo reilut 20v vanhoja!

Vierailija
8/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on kalliita koruja, useimmat mieheltä lahjaksi saatuja. Timantteja, safiireja, rubiineja, helmiä.

Vierailija
9/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain rihkamaa, mutta sitä on yllä runsaasti. Mies kutsuu minua usein leikillään joulukuuseksi. Osti kerran lahjaksi jonkun mummomallisen hopeisen vanamorannekorun, mutta se oli niin kamala, että myin heti pois. Oon myynyt romukullaksi kihla- ja vihkisormuksetkin aikoja sitten ja käytän tilalla glitterin kullanväristä kivisormusta ja saman firman kullanväristä sileää sormusta.  Miehelle en ole sanonut asiasta eikä se sormiani niin tarkasti tuijota, että olisi asian tajunnut

Tämä on joko provo tai WT-tyylin ylin ilmentymä.

Vierailija
10/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Marttiinin taottu terässormus. Listahinta 218 euroa. Onko se tämän mittapuun mukaan kallis?

M 45

Vierailija
11/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan, harvoin käytän.

On paljon kultaisia koruja jalokivillä, mutta simppelit hopeakorut on enemmän tyyliäni.

Vierailija
12/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koruja ollenkaan. En tykkää. On vaan pari lävistystä "koruina".

Vierailija
13/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan ja käytän. Pelkästään sormissa on tällä hetkellä n. 40 000 e arvosta timanttisormuksia, kallein niistä on yli 10000 e sormus. Lisäksi timanttikorvikset, kaulakorut, rannekorut ym.

Vierailija
14/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkka Marttiinin taottu terässormus. Listahinta 218 euroa. Onko se tämän mittapuun mukaan kallis?

M 45

Ap tässä. No on se, jos esimerkkinä oma designkorvisparini maksaa noin 25 euroa.

Vierailija
15/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista. Olen melko käytännönläheinen ja koruton tyyppi, puolisollekin sanoin, että haluan mahdollisimman halvan vihkisormuksen, että sitä raaskii sitten käyttää. Kallis makaisi aina jossain korurasiassa lukkojen takana, koska pelkäisin sen menevän rikki tai häviävän.

Vierailija
16/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista. Olen melko käytännönläheinen ja koruton tyyppi, puolisollekin sanoin, että haluan mahdollisimman halvan vihkisormuksen, että sitä raaskii sitten käyttää. Kallis makaisi aina jossain korurasiassa lukkojen takana, koska pelkäisin sen menevän rikki tai häviävän.

Just samaa mietin. Sain nuorena isosiskoltani lahjaksi kauniita hopeakoruja, mutta ne hajosivat. Sormuksesta lähti kivi ja rannekorusta irtosi osia.

Vierailija
17/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Cartierin 7000 euron valkokultainen Love-rannekoru toisessa ranteessa ja toisessa on kaksi Hermesin H- rannekorua jotka 600 euroa kappale, palladiumia ja värikeraamiset somisteet. Cartierin saa pois vain ruuvaamalla, mutta noita kahta muuta en pidä päivittäin.

Vierailija
18/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin jälkimmäinen ? En harrasta provoilua. Valitsen korut ylleni kyllä ihan tyylillä eli jos on muovikoruista kyse, laitan saman sävyn punaiset klipsikorvakorut ja muovisen rannerenkaan. Vintagea toki, uusia koruja käytän myös, mutta valikoima kaupoissa huono. Kaulakorussa todennäköisesti myös punaista. En koskaan käytä yhdistettynä eri metalleja eli jos jossain korussa on hopeanväriset metalliosat, on silloin kaikissa . Koskee myös laukun solkia. Olen sillä tavalla perfektionisti.  Ja kun käytän koruja, niitä on sitten reilusti. Toinen vaihtoehto on olla ilman koruja.

Vierailija
19/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin jälkimmäinen ? En harrasta provoilua. Valitsen korut ylleni kyllä ihan tyylillä eli jos on muovikoruista kyse, laitan saman sävyn punaiset klipsikorvakorut ja muovisen rannerenkaan. Vintagea toki, uusia koruja käytän myös, mutta valikoima kaupoissa huono. Kaulakorussa todennäköisesti myös punaista. En koskaan käytä yhdistettynä eri metalleja eli jos jossain korussa on hopeanväriset metalliosat, on silloin kaikissa . Koskee myös laukun solkia. Olen sillä tavalla perfektionisti.  Ja kun käytän koruja, niitä on sitten reilusti. Toinen vaihtoehto on olla ilman koruja.

Eikä yhtään tullut tunnontuskia tai huono fiilis vihkisormusten myynnistä salaa?

Vierailija
20/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan koruja. Minulla on lippaassa muutamia perintökoruja, mutta siellä ne vaan lojuvat. En vain ole koskaan oppinut korujen käyttöön, enkä varmasti enää opikaan.

Miesystävä osti minulle 2 000 €:n  sormuksen kosiessaan yllättäen. Sormus oli kyllä kaunis, mutta koruna sormus on minulle ehkä vastenmielisin käytettävä. Ehdotin miehelle, että palautamme sormuksen, minä laitan likoon saman summan ja tehdään kihlajaismatka. Näin toimittiin ja nyt, 10 vuotta myöhemmin, kummalakaan meistä ei ole edelleenkää kihla- tai vihkisormuksia.