Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nina sai käsittämättömän Wilma-viestin" - Tuohan on täysin ymmärrettävä!

Vierailija
11.08.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008997738.html

Jutussa on kuva viestistä. Mikä tuossa nyt on "käsittämätöntä"?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos viime vuotinen luokan nimi on ollut 1a, saattaa tänä vuonna nimi olla 1b muodon sijaan muodossa a1". Jo tuossa vaiheessa logiikka petti. Miksi jotkut jatkaisivat 1-luokalla?

Entä miksi 5e olisi 5h eikä h5? Miksi joku luokka on ollut 2ga, ovatko aakkosmagneetit loppuneet g-kirjaimeen?

Jatkavatko oppilaat jatkossa a1-luokalta a2-luokalle? Jos eivät, muutoksessa ei ole järkeä.

T. Pitkä matematiikka 20+ vuotta sitten

Tainnut kirjoittajakin sitä viestiä kirjoittaessaan täysin ymmärrettävästi sekaantua niissä koodeissa, sillä miksi kukaan tosiaan jatkaisi ekaluokalla, mutta miksi myöskään 1a olisi yhtäkkiä 1b vaikka kirjain ja numero vaihtaisivatkin paikkaa?

Tai miksi 1b olisi muodossa a1? Vaikuttaa virheeltä.

Vierailija
22/23 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. No onneksi minulla oli se pitkä matematiikka aikoinaan, mutta ei tuossa viestissä ollut mitään kummallista ja arkilogiikalla päättelin ennen jutun lukemista, että kyse oli ryhmistä tai painotuksista.

Kerro sitten viestin perusteella, millä luokalla Niinan lapsi on, kun oli niin selvää.

Se lukee siellä Wilmassa . Ei tuossa ole mitään sellaista logiikkaa että pitäisi osata päätellä vanhan luokan perusteella mikä uusi luokka on. Viestin sanoma pähkinänkuoressa: Luokan nimet muuttuvat, se ei tarkoita että itse luokka muuttuisi. Ei syytä panikointiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. No onneksi minulla oli se pitkä matematiikka aikoinaan, mutta ei tuossa viestissä ollut mitään kummallista ja arkilogiikalla päättelin ennen jutun lukemista, että kyse oli ryhmistä tai painotuksista.

Kerro sitten viestin perusteella, millä luokalla Niinan lapsi on, kun oli niin selvää.

Se lukee siellä Wilmassa . Ei tuossa ole mitään sellaista logiikkaa että pitäisi osata päätellä vanhan luokan perusteella mikä uusi luokka on. Viestin sanoma pähkinänkuoressa: Luokan nimet muuttuvat, se ei tarkoita että itse luokka muuttuisi. Ei syytä panikointiin

Eihän siinä noinkaan sanottu, vaan että todennäköisesti opettaja pysyy samana, mutta saattaa sekin muuttua.

Olisi kyllä kannattanut ilmoittaa ainoastaan, että luokkien nimeäminen muuttuu, minkä johdosta oppilaan ja huoltajan Wilmassa luokan nimi voi näkyä aiemmasta poikkeavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi