Naurettavaa, ettei fb-sivuja näe, jos ei itse ole facebookissa. Firmat menettävät asiakkaita
Jos firman ainoat tiedot ovat fb:ssa, en käytä firmaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ärsyttävää!
Olen jo pitkään miettinyt olisko ns. silmänrajausten kestopigmentoinnissa mitään ideaa itselleni.
Sitten sattumalta näin paikallisen kauneushoitolan ikkunassa ison kyltin "meiltä kestopigmentointeja!" ja ajattelin sitten mennä heidän nettisivuilleen tutkimaan lisää. Hinta yms. No joo, joku vanhentunut kotisivuosoite oli heillä kaupungin liiketarjonnan sivuilla mutta kyseistä sivua ei ollut enää olemassakaan vaan pelkkä facesivu.
Tuli todella epäluotettava olo kun vertaa muihin kestopigmentointeja tarjoaviin liikkeisiin kuinka tarkkaan selostavat kaiken, asiakkaan esitiedotkin tarpeen, lääkitys ym. On malleja tehdyistä töistä jne.
Ja tuo meidän paikallinen mainostaa pelkällä ikkunamaininnallaan?
Taidan jättää väliin enkä mene edes sinne Faceen katsomaan.
Miten vaikeaa olisi mennä sinne yritykseen sisälle ja kysyä, mitä tarvitset tietää?
Eihän se ole mikään tae miten tekevät kyseiset työt että käyn liikkeessä sisällä kysymässä, äly hoi. Samalla vaivalla näen viereisen kaupungin kauneushoitolan sivuilta hinnaston, tehdyistä töistä kuvat, tarkat selostukset kenelle voi toimenpiteen tehdä ja kenelle ei, miten tapahtuu käytännössä ensiarviokäynti, itse toimenpide, jälkiseuranta jne.
Verrattuna siihen että marssin suoraan liikkeeseen - hyvässä lykyssä keskelle jonkun toisen asiakkaan kauneudenhoitotapahtumaa - kyselemään yrittäjältä ko. asioita.
Ei kiitos, väliin jää.
No eipä sekään mitään takaa, että verkkosivuilla lupaavat turvallista toimintaa :D Yhtä hyvin voivat nettisivuillaan valehdella kuin kasvotustenkin. Erittäin todennäköisesti eivät kyllä niin tee, koska firma ei kauaa pystyssä ole, jos hommia ei hoideta asianmukaisesti.
No musta se ei ole kovinkaan fiksua toimintaa että kesken toisen asiakkaan hoitotapahtuman aletaan markkinoida palveluja toiselle jos se vaan sattuu astumaan liikkeen ovesta sisälle.
Oletko oikeasti niin vajaa, että luulet yrittäjän kesken hoitojen tulevan mitään kertomaan? Valoja päälle nyt!
Kuka niistä kertoisi jos kävelee sisään kysymään?
No se, joka heillä vastaa puhelimeen ja ottaa asiakkaat vastaan jne. Kovin erikoinen yritys, jos siellä on vain yksi ihminen töissä ja kassa on valvomatta hoitojen ajan.
Enpä ole kuullutkaan tuollaisesta palvelusta yksinyrittäjällä varsinkaan jolla ei ole aikaa niitä nettisivuja tehdä. Jos siinä joku postaa kassalla muutenkin kun liikeyritys on auki, miksei hän tee niitä nettisivujakin?
Sitä "palvelua" kutsutaan työvoiman palkkaamiseksi. Aika turvattomaan asemaan yrittäjä itsensä ja rahansa laittaa, jos pitää kassaa valvomatta hoitojen ajan. Mitä tuohon kysymykseesi tulee niin someen postaaminen vie noin 5-10min, nettisivujen tekeminen on useiden päivien homma, jos ne tekee kunnolla. Siinä voi olla syy, miksi se kassalla oleva ei niitä tee. Ei ehdi. Eikä välttämättä ole tarvittavaa osaamista.
Tajuatko sä yhtään kuinka paljon työntekijän palkkaaminen maksaa. Joku pieni kauneushoitola saisi tehdä ihan helvetisti myyntiä että pystyisi jonkun palkkaamaan pelkkää kassaa vahtimaan tai vastaamaan puhelimeen. .
Tajuan toki. Sinä ilmeisesti et tajua, miten paljon maksaa verkkosivujen tekeminen ja ylläpitäminen, kun kuvittelet että sen voi tuosta vaan hoitaa sometilien ylläpidon ohella.
Sun pitäis tajuta että täällä on useampi kirjoittaja. En ole kuvitellut tai kirjoittanut verkkosivujen ylläpidosta yhtään mitään.
Kirjoita viestisi loppuun "eri", jos et ole sama, jonka kanssa keskustelen. Ei tarvitse sitten parkua, jos oletetaan, että olet edelleen sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä joku sellainen kohta on että sivun saa näkymään kaikille.
Ei ole enää, fb muutti asetuksia niin, ettei sivuja voi nähdä, jos ei ole itse fb:ssa. En kyllä ymmärrä mikä tässä on ongelma. Sehän on jokaisen oma valinta haluaako olla fb:ssa ja nähdä sivut.
Jep, mutta mun kaveri sanoi, että face on sekava ja täynnä mainoksia, että ei edes viitsi niitä firmoja hakea, jotka ei vaivaudu kunnon sivuja laittamaan
Jään siis tavoittamatta kaikilta facefirmoilta. Tämä on järkyttävää! Menetän kaikki tarjoukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Yritysten fb-sivut ovat minusta järjestään huonoja, enkä koskaan etsi niiltä tietoa. Aina olen löytänyt yrityksille viralliset nettisivut ja sieltä tarvittavat tiedot. Voihan se tietysti olla niinkin, etten muutenkaan satu käyttämään tuollaisten yritysten palveluja.
Aika harvalla pikkufirmalla on omat www sivut.
Se ei taas ole mahd asiakkaan ongelma, koska 10 vuotias lapseni osaa tehdä www sivut, joten olkoot ilman minun asiakkuuttani ainakin.
Enkä mene faceen ennenkuin maksavat 2000e/kk.
Kaikkien yritysten FB-sivut ei näy ulkopuolisille, joidrnkin näkyy osittain.
Nettisivujen tekeminen karvalakkimalliin, jossa vain perustiedotja aukioloajat, ei todellakaan maksa maltaita tai kestä päiväkausia. Yksinkertaisen version osaa tehdä jokainen, jolla riittää älliä perustaa yritys. Riippuen alustasta ja atk/it-taidosta hinta ja kuluva aika on 100-200e/ vuosi, ja parista tunnista yhteen päivään.
Olen ihan keski-ikäinen boomeritäti, ja tehnyt kahdet nettisivut. Toinen oli karvalakkimalli, toisessa oli esim. keskustelupalsta ym. syvempiä tasoja. Minulla ei ole alan koulutusta/työkokemusta.
En ole FB:ssa, ja muakin ärsyttää, kun monet yritykset ja jopa viralliset toimijat/ yhdistykset ovat siirtyneet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Yritys, jonka tiedot ovat vain facessa ei edes halua asiakkaikseen niitä, jotka eivät ole facessa. Se on tietoinen valinta. Vaikea kyllä keksiä, miksi yritys haluaisi toimia ilman verkkosivuja.
En usko, että ihan tuosta on kyse jonkin pienen lounaskahvilan tai itsepalvelukirpputorin kohdalla. Asiakaskunnasta varmaan murto-osa on Facessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein sekoilette? Kyllä ne fb sivut näkee kuka vain. Tiedän vallan hyvin, koska tein juuri kesäkurssina somemarkkinointiin liittyvän opintojakson, jossa piti tarkastella yritysten sometoimintaa. Minulla ei ole mitään sometilejä, mutta silti näin postauksen ihan hyvin.
Ei näy enää. Juuri eilen työkoneella yritin katsella.
Hyvin näkyy. Tässä esimerkki:
https://fi-fi.facebook.com/teeleidi/
Klikkaat vain sen kirjautumisbannerin pois niin pääset katselemaan sivua ihan vapaasti.
En mä ainakaan pääse. Lävähtää banneri samantien takaisin.
Sama mulla
Eikö enää näy? Ainakin ennen on monia sivuja pystynyt lukemaan ilman tunnuksia, kunhan se on määritelty julkiseksi. En oo nyt mitään sieltä pitkään aikaan etsinyt, joten en tiedä onko sitten muuttunut.
Paikallisella apteekilla on facesivustolla aukioloajat. Kehotettiin katsomaan sieltä kun etsin netistä niitä.
Olen vuosia ostanut sieltä kalliita lääkkeitä/ravintoliuoksia tuhansilla euroilla/v.
Äänestin jaloillani.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ennen näkynyt mutta nyt kun kokeilin niin eipäs näykkään enää.
Viimeksi aiemmin tänään katselin paikallisen grilli menuta fb sivuilla, joten onhan siitä hyötyö kun joillakin pienyrityksillä ei muualla tietoa.
Mutta ei fb tilin perustamisessa mitään ongelmaa ole, en ymmärrä niitä jotka periaatteesta vastustaa facea.
Kannattaa lukea esim. Juha-Pekka Raesteen ja Hannu Sokalan kirja Maailman 50 vaarallisinta yhtiötä. Google nimettiin vaarallisimmaksi, Facebook oli viidenneksi vaarallisin.
Mikäli et käytä kaikkein tiukimpia selainasetuksia, mikäli et tyhjennä säännöllisesti selainta ja mikäli et käytä selamessa container-lisäosaa etkä käytä VPN-yhteyttä:
- Facebook (Meta) tutkii kaikkea selaamistasi ja historiatietoja ja myy tiedot eri yrityksille sinulta kysymättä
- Facebook tutkii kaikki kontaktitietosi ja käyttää myös ystäviesi ja muiden kontaktien tietoja liiketoimintaansa
- Facebook tutkii sijaintitietosi ja käyttää myös niitä hyväksi
- Jos merkkaat ystäväsi julkaisuun, jaat Facebookille myös heidän sijainti- ja ostokäyttäytymis- tms. tietonsa
Eli käyttämällä palvelua annat tuhansille yhtiöille ilmaiseksi henkilötietosi, terveystietosi, tiedot osto- ja muusta käyttäytymisestäsi tietämättä mihin niitä tulevaisuudessa käytetään.
Just kävin lempiravintolan FB-sivuilla katsomassa ruokalistan ja hyvin näkyi. Klikatkaa vain se kirjautumispömpeli ruksista pois.
Sun pitäis tajuta että täällä on useampi kirjoittaja. En ole kuvitellut tai kirjoittanut verkkosivujen ylläpidosta yhtään mitään.