Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkkeet nousemassa 5-6 prosenttia Eli satasia

Vierailija
11.08.2022 |

Nonii ny tuli se vappusatanen

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eläkkeet voi nousta kun niistä on työaikana maksettu ne maksut mitä on. Täähän on huijausta.

Vierailija
2/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkevarat on sijoituksissa ja 6-7 prosentin korotus on inflaatiosta ja rahan arvon alenemisesta johtuva kompensaatio. Jos inflaatio on 3 prosenttia eläkkeet nousevat suunnilleen sen verran. Kyse ei ole tasokorotuksesta. Tämä koskee työeläkkeitä, jotka maksetaan työeläkekassoista. Ei valtion budjetista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! T. Pienituloinen työeläkeläinen

Vierailija
4/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvät saivat 2% kotonamakoilevat hyväeläkkeiset 6%..-

reilua

Vierailija
5/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minulle mitään satasia ole. Jos sen luvatun 6.5% nousisi niin olisi alle 70e korotus.

Vierailija
6/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläkevarat on sijoituksissa ja 6-7 prosentin korotus on inflaatiosta ja rahan arvon alenemisesta johtuva kompensaatio. Jos inflaatio on 3 prosenttia eläkkeet nousevat suunnilleen sen verran. Kyse ei ole tasokorotuksesta. Tämä koskee työeläkkeitä, jotka maksetaan työeläkekassoista. Ei valtion budjetista.

Systeemi on täysin rikki ja aivoton.  Se samainen inflaatio syö myös eläkerahastojen arvoa.

Vierailija
7/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee siis 30 - 40 euroa. Ehkä kansaneläkkeeseenkin tulee vielä joku korotus. Pienet eläkkeet nousee vähän, isot paljon.

Vierailija
8/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä jos ennen nostoa sai 1200€ kuukaudessa niin nyt saa sitten 50€ enemmän. Täysin merkityksetön summa. Tuolla käy kaksi kertaa kaupassa. Korkeintaan.

Vierailija
9/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on täysin rikki ja aivoton.  Se samainen inflaatio syö myös eläkerahastojen arvoa.

Ja suurten ikäluokkien eläkekorotukset jos mitkä kiihdyttävät inflaatiota.

Eläkkeitä pitää siis korottaa, koska inflaatio, mutta tämä korotus aiheuttaa lisää inflaatiota.

Vierailija
10/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan...en osaa laskea😣

Kun mun eläke nyt 1390€, paljonko se on korotuksen jälkeen?

Vierailija
11/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Taas nousee yel-maksut, mutta tulot ei. Onneksi edes eläkeläisten etua ei koskaan ikinä tässä maassa voida jättää hoitamatta. Parasiittien porukka, joka tuhoaa koko yhteiskunnan.

Vierailija
12/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään merkitystä jos ennen nostoa sai 1200€ kuukaudessa niin nyt saa sitten 50€ enemmän. Täysin merkityksetön summa. Tuolla käy kaksi kertaa kaupassa. Korkeintaan.

Hyvä. Korotuksen voinee sitten perua, jos siellä ei ole edes merkitystä. Auttaisi kansantaloutta paljon.

Vierailija
13/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikarja ei tiedä että se riivitään jostain muusta. Mädätys etenee silti maantiejyrän lailla jos d*marien äänestämistä jatketaan.

Vierailija
14/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 - 6 %:n korotuksella 1459,50 - 1473,40 

Vierailija
15/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä pitää siis korottaa, koska inflaatio, mutta tämä korotus aiheuttaa lisää inflaatiota.

Eikö meidän pienempien ikäluokkien eläkkeiden korotuksilla ole samaa vaikutusta?

Vierailija
16/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke nousee bruttona n 116e. Huima korotus 40v työpanoksen jälkeen, eipä sitten tarvitsekaan nostaa enää mun elinaikanani!

Vierailija
17/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö meidän pienempien ikäluokkien eläkkeiden korotuksilla ole samaa vaikutusta?

Tietysti, mutta vaikutus on pienempi, koska suomen ikärakenne on käänteinen pyramidi.

Kiva tietysti, että eläkeläiset ovat tehneet palkkakirrosavauksen. Odotetaan siis minimissään 6% palkankorotuksia. Se tarkoittaa lakkosyksyä ja -kevättä. Näin.

Vierailija
18/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 - 6 %:n korotuksella 1459,50 - 1473,40 

Kiitos😘

Vierailija
19/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke nousee bruttona n 116e. Huima korotus 40v työpanoksen jälkeen, eipä sitten tarvitsekaan nostaa enää mun elinaikanani!

40v työpanos? Miksi olet tehnyt niin lyhyen uran? 50 vuotta olisi tavoite.

Vierailija
20/64 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työssäkäyvät saivat 2% kotonamakoilevat hyväeläkkeiset 6%..-

reilua

Tämä hyväeläkkeinen (brutto 1940e) makailee nyt kotona 40v työuran jälkeen.

Teeppä perässä ja valita vasta sitten!

Ps en ole koskaan työssäollessani saanut 2% korotusta! Yleiskorotukset olleet 0,5 - 1,5 % luokkaa, yleensä alle 1%