Vasemmisto/oikeisto
Kumpaan poliittiseen suuntaan kallistut? Perustelut?
Asiallista keskustelua, kiitos
Kommentit (157)
En kannata elitismiä, eli kannatan tietysti oikeistoa.
Vasemmisto. Olen ulkoistanut elantoni ja toimeentuloni yhteiskunnan huoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Maailman ainoassa todellisessa rauhanvaltiossa, Neuvotoliitossa, kaikilla oli yhtä paljon. Kukaan ei saanut enempää kuin muut, vaikka oikeiston propaganda muuta yrittääkin tuputtaa.
Niinhän se on tosiaan tsaarin ajoista oligarkkeihin ollut. Kaikilla on yhtä paljon, toisilla se olomuoto on vaan kultaa ja kaviaaria, toisilla kaalinpää ja turve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalla, arvojen takia, kuten köyhien tukeminen, tasavertaisuus ja antirasismi.
Pelkkää huijausta, miten köyhien tukeminen on ollut nykyisen hallituksen aikana?
Ylimääräinen koronatuki pari vuotta sitten ja nyt ylimääräiset indeksikorotukset moniin tukiin. Ei olisi tapahtunut kumpaakaan oikeistohallituksen aikana.
Oikeusto on parempi. Yhteiskunta hyytyy, kun rahaa kahmitaan pois ne ansainneilta ihmisiltä ja jaetaan uudelleen poliitikkojen keksimien tarveperusteiden mukaan.
Oikealla. Haluan ansaita itse oman hyvinvointini ja elää edes jotenkin siedettävää elämää vaikka tässä sosialistisessa maassa se on tehty vaikeaksi.
Vasemmisto, koska periaatteena on pitää huolta myös heikommista. Kaikilla ei ole mahdollisuutta huolehtia itse itsestään. Ei vasemmiston periaatteisiin kuulu se, että ihmisen ei pidä tehdä töitä, mutta jos ei siihen kykene, niin heitäkään ei jätetä heitteille.
Ylimääräinen koronatuki pari vuotta sitten ja nyt ylimääräiset indeksikorotukset moniin tukiin. Ei olisi tapahtunut kumpaakaan oikeistohallituksen aikana.
Indeksikorotukset olivat vain muutaman kuukauden aikaistettuja. Toimeentulotuella eläminen ei mielestäni ole helpottunut yhtään vasemmistohallituksen aikana. Miljardeja on kuulemma pantu rahaa menemään, mutta joku muu ne on saanut.
Ei kai nyt vain ole niin, että sensuurikollektiivin mainitseminen laittaa sensuurikollektiivin tukijoineen liikkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Haist vitttu
Aivan mahtavaa, että tämä kommentti on edelleen täällä, mutta sensuurikollektiivin mainitseminen johtaa sensuuriin.
Kyllä te sensuurikollektiivin jäsenet olette mahtisupervoittajia.
Minua kiinnostaisi tietää, miten oikeistolainen politiikka oikeasti lisäisi kansalaisten hyvinvointia ja Suomen samaten. En sitä ikinä ole kyennyt ymmärtämään.
Vasemmisto haluaa korottaa verotusta, vasemmisto vastustaa sananvapautta, vasemmisto haluaa sukupuolikiintiöt kaikkialle, vasemmisto haluaa ottaa jatkuvasti velkaa lisää koska rahaa pitää jakaa kaikille... jne
Oikeisto haluaa halpatyövoimaa suomeen, oikeisto haluaa että rikkaat on rikkaita, oikeisto ajattelee oma kansa ensin, oikeisto myös haluaa ottaa lisää velkaa... jne
Kumpi näistä olisi muka parempi?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, miten oikeistolainen politiikka oikeasti lisäisi kansalaisten hyvinvointia ja Suomen samaten. En sitä ikinä ole kyennyt ymmärtämään.
Katso Ameriiikkaan, eikös se nyt ole ihan selvää?
Vierailija kirjoitti:
Vertaile vaikka sitä, miten Neuvostoliiton ja Yhdysvaltojen kansantuotteet kehittyivät.
Sosialismi. Sanna Marin lupasi 4-päivän työviikon. Vaikka olen oikeistolainen ei minuakaan huvita tehdä töistä 5 päivää viikossa jos 4 päivää riittää ja valtio maksaa vapaapäivien vietosta..
Olen hillitysti vasemmistolainen, jota taas nykyvasemmisto haukkuu äärioikeistolaiseksi näinä hulluina aikoina, jona vasemmistolaisuudesta on taas tullut irrationaalinen ääriaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. Kelan tukiin tuli juuri korotuksia.
Pitäisikö inflaatiotarkistuksista riemuita!?
No on se parempi kuin ei mitään, oikeistopuolueilta tuskin heruisi tuotakaan.
Halvalla olet ostettavissa.
Vielä halvemmalla taidat olla itse, jos uskot että Kokoomus on köyhien asialla. Menee miinuksen puolelle.
Kokoomus ei ole työtä tekevän puolue. Ilman vasemmistoa Suomessa kukaan ei saisi työstään sen arvoista palkkaa. Heidän ideologian mukaan johtajat sen työn luo ja rahan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi. Sanna Marin lupasi 4-päivän työviikon. Vaikka olen oikeistolainen ei minuakaan huvita tehdä töistä 5 päivää viikossa jos 4 päivää riittää ja valtio maksaa vapaapäivien vietosta..
Siis eikö nykyiset hallituspuolueet myös luvannu ettei polttoaineen hinta nouse ja mites vappusataselle kävi? Minun naapurissa asuu eläkeläinen ja se saa eläkettä 1400e/kk ja se ei ainakaan mitään vappusatasta ole saannut kun juttelin sen kanssa.
Nyt on luvattu nykyiseltä hallituspuolueelta myös lapsilisiä lisää.
Ainoa näkyvä muutos mitä nykyinen hallitus on saannut aikaan on se että verotus kiristyy entisestään ja velkaa otetaan entistä enemmän.
Jokainen suomalainen puolue ajaa julkisen sektorin menojen lisäämistä ja veronkorotuksia, myös ne jotka väittävät muuta.
Siten Suomessa on vain vasemmistopuolueita ja tulos on sen mukainen, lopulta kaatuva velkakasa jonka päällä saamattomat poliittiset virkamiehet nostavat huippuliksaa.
Aavistuksen vasemmalle kallellaan. Pitän hyvänä julkisia terveyspalveluita, maksutonta opetusta yms. ja että ne rahoitetaan veroilla, jolloin jokainen osallistuu kykynsä mukaan.