Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ono oikein, että se onko oikeat välineet liikuntatunnille vaikuttaa liikunnasta saatavaan numeroon? Jos ei ole varaa ostaa suksia joka vuosi?

Vierailija
11.08.2022 |

Entä jos ei ole varaa ostaa koko ajan luistimia, suksia, ,sisäpelikenkiä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yoko ono

Vierailija
2/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tulee mamma valistamaan, miten kirpputorit ovat pullollaan puoli-ilmaisia suksia ja luistimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kouluista enää saa lainaksi? muistan omasta lapsuudestani että lainaksi sai suksia yms.

Vierailija
4/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksia minkään en ole ostanut ikinä. Enkä osta, koska tuurilla ehkä joka kolmas vuosi pääsee hiihtämään.

Luistimet olen ostanut käytettynä n. 5-10 e

Meillä lapsien liikunta on aina ollut 9 vaikka ei ole ollut suksia.

Vierailija
5/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossei voi puuttuvien suksien takia hiihtää, niin silloin ei voi kymppiä antaa liikunnasta.

Vierailija
6/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi tulee mamma valistamaan, miten kirpputorit ovat pullollaan puoli-ilmaisia suksia ja luistimia.

Juu ei ole saati että löytäisi sopivia monoja ja oikean pituisia suksia. Ehkä jollekin 5v. löytyy muttei enää yläasteikäiselle

Vierailija
7/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö kouluista enää saa lainaksi? muistan omasta lapsuudestani että lainaksi sai suksia yms.

Saa koulusta lainaan, mutta se vaikuttaa numeroon jos käyttää koulun välineitä.

Vierailija
8/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni koulussa sai suksia ja luistimia lainaan jos omia ei ollut. Monellakaan ei ollut suksia kun täällä ei ole luntakaan joka talvi.

Vierailija
9/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä joka vuosi osteta. Eikä ne vaikuta numeroon. Toki, jo omat on niin huonot, että vaikuttaa suoritukseen niin se on eri asia.

Vierailija
10/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun on annettava tarvittavat välineet oppivelvollisuuteen kuuluviin opintoihin.

Vierailija
11/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni liikuntanumero  on edelleen 10 vaikka hänellä ei ole nykyisin suksia. Perustelumme oli, ettei niitä katsottu järkeväksi yhtä tai kahta hiihtokertaa varten ostaa. 

Vierailija
12/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa koulusta lainaan, mutta se vaikuttaa numeroon jos käyttää koulun välineitä.

Hiihto on välineurheilua, pitää siis olla hyvät sukset että kulkee hyvin. Koulun sukset ovat mitä ovat, mutta kyllä niillä pitäisi se kasi tulla, jonka saa jos toteuttaa opetussuunnitelman tavoitteet.

Vierailija
13/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä joka vuosi osteta. Eikä ne vaikuta numeroon. Toki, jo omat on niin huonot, että vaikuttaa suoritukseen niin se on eri asia.

Ja ne koulun välineet on just niin huonoja, että vaikuttaa kyllä suoritukseen.

Vierailija
14/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdetäänkö jossain kouluissa jatkuvasti? Itse en muista että meillä olisi koulu aikana ollut hiihtoa liikuntatunneilla kuin ehkä kolme kertaa koko ala-asteen aikana. Yläasteella ja lukiossa ei kertaakaan. Eli ei sen takia tarvinnut ostaa suksia (muuten kyllä käytiin vanhempien kanssa hiihtämässä). Luistimia ei kyllä olisi varmaan tullut niin usein vaihdettua ilman koululiikuntaa.

Vierailija
15/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksia ja luistimia saa koulusta lainaksi, ja halvat erilliset lenkkarit liikuntatunteja varten ei varmaan ole liikaa edes köyhältä pyydetty. Ihan alle 25e lenkkareita löytyy, eikä liikkaope vielä ole valittanut. Tarviiko aina lenkkarin kyljessä lukea Adidas tai Kappa? Ei.

Vierailija
16/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena, että minulla oli usein jotain sisaruksilta perittyjä vanhoja välineitä, joilla nitkutin menemään. Silloin päätin, että pyrin omille lapsilleni hankkimaan aina sopivat välineet ettei tarvi niitten takia kärsiä liikuntatunneilla. Olen myös ollut töissä koulussa ja seurannut lapsia, jotka yrittää selviytyä ylipitkillä suksilla ylämäkeen ressukat.

Vierailija
17/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein antaa matikasta huono numero jos lapsi on saanu perintötekijöidensä vuoksi huonon matikkapään, vaikka lapsi yrittää parhaansa? Eihän lapsi ole itse voinut vaikuttaa siihen keiden lapseksi syntyy? Ei ole lapsen syy millainen hän on.

Vierailija
18/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut edes verkkareita&lenkkareita kun isä ei ostanu vaikka kaiken maailman amerikanautoihin kyllä oli rahaa. Äitiä ei ollut. Mulle naurettiin ja mua pilkattiin ku mulla oli tennarit, farkkutakki ja farkut kun oli koulun maastojuoksukisat. Tulin silti toiseksi 🙂

N29

Vierailija
19/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ainakin meidän lapsilla on ollut mahdollisuus lainata koululta luistimia tai vaihtoehtoisesti käydä lenkillä. Eikä se ole numeroon vaikuttanut, mutta se innokkuus jolla liikuntatunnille osallistuu sen sijaan vaikuttaa. Kiitettävään numeroon on riittänyt se, että on paikalla ja osallistuu parhaansa mukaan. Se, että tulee liikuntatunnille ilman tarvittavia välineitä ja istuskelee tylsistyneen näköisenä kentän laidalla taas johtaa huonompaan numeroon.

Sisäpelikengät mun lapsilla on kyllä aina ollut, niille on paljon käyttöä koulun ulkopuolellakin, kuten myös uimapuvulle, verkkareille, polkupyörälle yms. Sen sijaan eivät ole innokkaita luistelijoita, joten joka talvi ei ole hommattu sopivia luistimia vaan niitä paria koulun liikuntatuntia varten.

Vierailija
20/31 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään numeroa laske, meillä esim. ei ole ollut murtomaahiihtosuksia koskaan, ja lasten liikuntanumero on ollut aina 10, nuorinkin jo ysillä. Että oiskohan se syy sitten kuitenkin jossain muualla kuin niissä välineissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme