Parhaat vegaaniset leivonnaiset kahvipöytään
Kaipaan vinkkejä. Juhlat tulossa ja yksi vegaani tulossa myös. Tarjoilen suklaatäytekakkua, hedelmäpaloja, kinkkuvoileipäkakkua, pikkuleipiä ja konvehteja. Joten vegaanille jotain vastaavaa.
Kommentit (315)
Leikatut varpaankynnet.
Laita myös pakkaseen, niin helppoa ja hyvää napsuteltavaa aina valmiina. Eikä maksa mitään. Laietaanko pieneen pussiin?
Roskiksien biojätteistä, kierrätys, löytyy valmiita ja kalliita aarteita Käpylästä. Käpylässä ei köyhät asu. Huonoja ja nirsoja kokkeja. Ainekset olleet hyvät ennen valmistusta. Sitten roskiin. Ja uudet ainekset. Kuluuhan ne illat näin bi-piilohomoilla persxheenisillä. Vähän ruohoo samalla siellä keittiössä ja puhelin tietty esillä.
Jos juhlaasi saapuu vain yksi vegaani,niin onko järkeä leipoa yksittäistä pullaa,yhtä piparia,yhtä sämpylää jne. Sillä on hyvin epätodennäköistä,että hän syö monta pellillistä leivonnaisia??
Kannattaisi ehkä vain kipaista lähimmästä kaupasta nuo tarjottavat.
Kaffebulla kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tein kerran vegaanisia mokkapaloja. Kuorrutuksen laitoin maidotonta margariinia, kookoskermaa, tilkka tosi vahvaa kahvia, kaakaojauhetta ja tomusokeria. Keittelin tuon seoksen ja kaadoin sen lämpimänä kakkulevyn päälle ja se jähmettyi ihan hyvin. Nonparellia päälle tietysti! Olin yllättynyt, miten hyviä tuli.
Miksi alapeukut? Vegaaniset mokkapalat on helppo tehdä, ainekset eivät tule kalliiksi ja onnistuvat varmasti. Ja olivat oikeasti hyviä. Mikä tässä mun vastauksessa oli perseestä?
Tää vegaani varmaankin syö pellillisen mokkapaloja??
Samalla kun mussuttaa mokkapalojaan,katsoo halveksien ja paheksuen normaaleja ihmisiä jotka kehtaavat hänen nähtensä syödä kinkkuvoileipää..
Se tuossa vastauksessa on pyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://chocochili.net/2010/09/sadepaivan-porkkanakakku/
Ihan törkeän hyvä. NAM.
Kuulostaa klassiselta vegaanileivonnaiselta, ylimakea ja täyteläisyys puuttuu.
No ei kyllä kuulosta, vaan ihan perinteiseltä porkkanakakulta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v*ttu! Olin vegaanin juhlissa missä oli vain vegaanituotteita. Joka väittää tykkäävänsä vegaanisista leivonnaisista, valehtelee.
Monet ihan kaupoissakin myytävät leivonnaiset ovat vegaanisia. Myös usein munkit ja monet keksit ovat vegaanisia. Mä ainakin tykkään ihan kaupan oreioista, domino-kekseistä ja wilhelmiina-kekseistäkin.
Maatuska venäjältä kirjoitti:
Kaalipiirakka
Ai tuo muuten on todella hyvää, ja vegaanista.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v*ttu! Olin vegaanin juhlissa missä oli vain vegaanituotteita. Joka väittää tykkäävänsä vegaanisista leivonnaisista, valehtelee.
Etkö tykkää edes joulutortuista? Ne ovat kahviloissakin useimmiten vegaanisia.
En tajua. Täällä kysytään neuvoa, millaisia leivonnaisia olisi kiva leipoa, mutta ketju täyttyy kommenteista, missä haukutaan vegaanisia leivonnaisia, ja vouhkataan, että ei ainakaan tarjota mitään vegaanista.
Jos ei vegaaniset leivonnaiset kiinnosta, niin miksi tulla kommentoimaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vegaani-ideologiaa. Mutta juhlassa he voisivat ottaa kakkua ja piparia ihan kuin muutkin vieraat. Ymmärrän etteivät syö lihaa, munia ym.näkyvää eläinperäistä. Mutta voi ja kerma kakussa pitäisi olla ok kerran vuodessa. Olin kesällä juhlassa jossa oli yksi vegaani. Häntä varten oli tilattu omat ruuat pikku kupposissa- vain yhtä otti. Kahvin kanssa hänelle oli tehty täytekakku, piparia ja pullaa vegaanisena-kaikki jäi tarjottimelle. Hyi s...tana-nämä sitten heitettiin roskiin kun ei kelvannut herravegaanille edes kotiinvietäväksi. Juhlan järjestäjä oli tietysti maksanut nämä erikoisruuat ja ravintolan keittiöön se aiheuttaa aina kovasti lisätyötä.
Juuri tästä syystä kannattaa tehdä sellaiset tarjoilut, joissa ei ole maussa eroa, kuten pullat tai suklaakakku, suoraan vegaanisina kaikille. Siis jos leipoo itse tarjoilut. Minusta on suhteetonta odottaa yhdeltä vieraalta, että hänen on pakko syödä kaikki hänelle erikseen varatut tarjoilut, muuten loukkaannutaan. Eihän muiltakaan vierailta vaadita sellaista. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä, miksi eivät ota kaikkea, ja ne syyt ovat usein erityisruokavalioista riippumattomia.
Toisinpäin, tekee ne juhlien tarjottavat kunnolla ja jos ei vegaani-pallopää pysty syömään, niin hakekoot suklaa-seitaninsa vaikka etnisestä kaupasta ja imeskelköön sitä.
Edelleen se hyväksihavaittu: leikatut varpaankynnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mennyt hyvin kaupaksi myös sekaaneille vegaaninen suklaamariannekakku
Miksi tehdä montaa kakkua. Itse olen alkanut tekemään juhliin esim gluteenittomana kaikki kakut ja hyvin kelpaa kaikille muillekin kuin vain gluteenittomille
Onko vieraillasi oikeastaan vaihtoehtoja.,,
Tarviiko olla vaihtoehtoja? Eikös täällä juuri julistettu, että sitä syödään mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa niin voi jättää syömättä... toi gluteenia ja eläintuotteita sisältävä ruokavalio on kuitenkin aika hankala, niin ettekö voisi vaan syödä samaa mitä muutkin juhlissa, niin ei tule kellekään paha mieli.
Vaikeimmat tapaukset ottakoon mukaan oman omenan. No voin itsekin laittaa tarjolle omenan.
Etkö sä voi vain jättää kutsumatta sellaiset, joiden et halua tulevan? Jos et halua allergikkoja (tai vegaaneja) vieraaksesi, niin jätä kutsumatta. Jos taas kutsut niin sitten et pidä heitä nälissään. Kaikista törkeintä olisi kutsua ja sanoa, että mitään ei sitten ole tarjolla, koska allergiasi on oma ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Täällä kysytään neuvoa, millaisia leivonnaisia olisi kiva leipoa, mutta ketju täyttyy kommenteista, missä haukutaan vegaanisia leivonnaisia, ja vouhkataan, että ei ainakaan tarjota mitään vegaanista.
Jos ei vegaaniset leivonnaiset kiinnosta, niin miksi tulla kommentoimaan ollenkaan.
Koska nykypäivän ihmisillä on suuri tarve haukkua muita ja muiden valintoja eivätkä osaa asettua toisten asemaan. (Samalla eivät tajua, että hyvin iso osa syömästään ruoasta on luontaisesti vegaanista.) Jos joku haluaa tarjota ystävällisesti vierailleen vegaanista ruokaa, ei se ole yhdeltäkään tämänkään keskustelun haukkujista pois.
Kyllä sitä pullassakin pittää lihhaa olla! Jänpti
V...u nuo vekaanimuonat ovat kyllä niiiiiin ankeita!
SofiaEmilia kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tein kerran vegaanisia mokkapaloja. Kuorrutuksen laitoin maidotonta margariinia, kookoskermaa, tilkka tosi vahvaa kahvia, kaakaojauhetta ja tomusokeria. Keittelin tuon seoksen ja kaadoin sen lämpimänä kakkulevyn päälle ja se jähmettyi ihan hyvin. Nonparellia päälle tietysti! Olin yllättynyt, miten hyviä tuli.
Miksi alapeukut? Vegaaniset mokkapalat on helppo tehdä, ainekset eivät tule kalliiksi ja onnistuvat varmasti. Ja olivat oikeasti hyviä. Mikä tässä mun vastauksessa oli perseestä?
Tää vegaani varmaankin syö pellillisen mokkapaloja??
Samalla kun mussuttaa mokkapalojaan,katsoo halveksien ja paheksuen normaaleja ihmisiä jotka kehtaavat hänen nähtensä syödä kinkkuvoileipää..
Se tuossa vastauksessa on pyllystä.
Miksei niitä samoja mokkapaloja voi tarjota myös niille ei-vegaanisille vieraille?
Vierailija kirjoitti:
V...u nuo vekaanimuonat ovat kyllä niiiiiin ankeita!
Ai- mä olen syönyt tänään perunoita, kantarellikastiketta ja kaalikääryleitä. Jälkkäriksi oli omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta. Oli herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vegaani-ideologiaa. Mutta juhlassa he voisivat ottaa kakkua ja piparia ihan kuin muutkin vieraat. Ymmärrän etteivät syö lihaa, munia ym.näkyvää eläinperäistä. Mutta voi ja kerma kakussa pitäisi olla ok kerran vuodessa. Olin kesällä juhlassa jossa oli yksi vegaani. Häntä varten oli tilattu omat ruuat pikku kupposissa- vain yhtä otti. Kahvin kanssa hänelle oli tehty täytekakku, piparia ja pullaa vegaanisena-kaikki jäi tarjottimelle. Hyi s...tana-nämä sitten heitettiin roskiin kun ei kelvannut herravegaanille edes kotiinvietäväksi. Juhlan järjestäjä oli tietysti maksanut nämä erikoisruuat ja ravintolan keittiöön se aiheuttaa aina kovasti lisätyötä.
Juuri tästä syystä kannattaa tehdä sellaiset tarjoilut, joissa ei ole maussa eroa, kuten pullat tai suklaakakku, suoraan vegaanisina kaikille. Siis jos leipoo itse tarjoilut. Minusta on suhteetonta odottaa yhdeltä vieraalta, että hänen on pakko syödä kaikki hänelle erikseen varatut tarjoilut, muuten loukkaannutaan. Eihän muiltakaan vierailta vaadita sellaista. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä, miksi eivät ota kaikkea, ja ne syyt ovat usein erityisruokavalioista riippumattomia.
Toisinpäin, tekee ne juhlien tarjottavat kunnolla ja jos ei vegaani-pallopää pysty syömään, niin hakekoot suklaa-seitaninsa vaikka etnisestä kaupasta ja imeskelköön sitä.
Wow, siinäpä on ystävällinen henkilö.
🇺🇦🇮🇱