KTM, työsi ja palkkasi?
Mitä siis teet työksesi ja millaista palkkaa saat?
Kommentit (90)
15 vuotta työelämässä. Valtiolla erityisasiantuntija, ei esihenkilövastuuta, palkka n. 5k/kk.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon luppoaikaa näillä kovapalkkaisilla maistereilla. Ei minulla ollut töissä aikaa roikkua vauvapalstalla.
Ja kuitenkin myös sinä olet vauva-palstalla keskellä päivää?
Suomi on paska maa koulutetuille. Täällä asiat tehdään edelleen niin kuin politbyroo käski 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun nauraa tätä palstaa.......juu kaikki tienaa jotain yli 5000€ kuussa. Ei voi olla mahdollista kun suomalaisen keskipalkka on noin 3200€ ja hyvin moni tienaa reilusti alle tuon.
Tässä kommentoi ihmiset, joilla koulutuksen puolesta pitäisi olla Suomen suurimmat palkat. Siinä mielessä 5000€ ja erityisesti nettopalkka, joka tuosta jää, ovat naurettavan pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkan vertailu ei kerro mitään aloista ja tehtävistä suhteessa toisiinsa. Aina kun vertaillaan käytetään bruttopalkkaa. Myös virallinen tilastointi noteeraa aina bruttopalkat, ei nettoa.
Suomessa vertailu pitäisi tehdä nimenomaan nettopalkan perusteella. Tuollaisilla pikkuseikoilla ei ole mitään merkitystä sen rinnalla, että toiselta valtio ryöstää vain hitusen ja toiselta puolet.
Paljonko saa AVI:lla työskentelevä KTM?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon luppoaikaa näillä kovapalkkaisilla maistereilla. Ei minulla ollut töissä aikaa roikkua vauvapalstalla.
Ja kuitenkin myös sinä olet vauva-palstalla keskellä päivää?
Eläkkeellä on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa koulutetuille. Täällä asiat tehdään edelleen niin kuin politbyroo käski 80-luvulla.
Suomi on erittäin hyvä maa koulutetuille. Kaiken maailman turhia korkeastikoulutettuja käsienheiluttajia on 100 miljoonan asukkaan valtion tarpeisiin ja palkka alkaen 5000€/kk. Oikeista työntekijöistä sen sijaan on pula, heitä aliarvostetaan, palkkaus on huono ja harvoille tienaaville duunareille ollaan joukolla kateellisia.