Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~¤¤¤ Joulutonttujen tiistai hulinat ¤¤¤~

24.10.2006 |

Huomenia kaikille! Kiva olla töissä kerrankin, kun on huono sää :D

(etsii jotain positiivista, että jaksaisi olla töissä vielä, hih)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohho täällä supistukset lisääntyneet mammoilla hurjasti.

oletteko muuten lukeneet että rv38 syntyneet ovat täysiaikaisia?

tiedä sitten ymmärsinkö tuolta helistin.fi sivuilta väärin...kuten tapanani on :)

liekköhän kaameat liitoskivut alkaneet? nostelen käsillä jalkoja mennäkseni eteenpäin, kauheeta onneksi vielä pääsee kävelemään ilman kipuja. tällästä vaivaa ei ollut esikoisesta.

onkos täällä kakkosen jo synnyttäneitä? oliko teillä synnytyksen jälkeen jälkisupisteluja? äitini niistä varoitteli jo :)

nyt teen juontiin ja tuhoamaan jääkaappia.

voimia kaikille supistusten kanssa kamppaileville!!! ja tietenkin muillekkin!

ohhoo täällä joku joka tekee vielä 6km lenkkejä :O

itse jaksan nippanappa 45min löntystely reissun pihalla

kaikille uusille tervetuloa joukkoon jouluiseen!

Vierailija
22/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun olen siivonnut ja pessyt pyykkiâ. Nyt olo on ihan kuitti. Olin jo pââttânyt etten hermoile siivouksen suhteen vaan ei jaksa katsella sotkua ympârillâ. Ja kuluu se aika siivotessakin.

Pikkusisko taisi kirjoittaa kun on kuuma koko ajan. Minulla on ihan sama juttu. Yleensâ olen sellainen vilukissa, ettâ villasukat jalassa viuhdon kotona menemâân. No nyt en voi pitââ sukkia jalassa ollenkaan kun heti alkaa ahdistaan.

Ja toinen mysteeri on yöunet. Vâsyttââ vaikka kuinka paljon, mutta yöllâ herâân ja uni ei tule silmâân. Sitten aamulla ja päivâllâ on ihan eri juttu...

Koko ajan tekee mieli syödâ jotain. Nyt alkaa jääkaappi oleen aika tyhjâ, mutta mitâân hyvââ ei uskalla ostaa kotiin. Ne menee hetkessâ..

hedelmiâ ja vihanneksia olen yrittânyt syôdâ ettei paino nousisi liikaa. Nyt on tullut sellaiset 8 kiloo...

Vauvalle on vaatteet pestynâ ja silitettynâ odottamassa. Oikeastaan kaikki on valmista paitsi sairaalakassia en ole pakannut vielâ. Siinâ onkin miettiminen mitâ ottaa mukaan kun sairaalasta ei saa mitâân lapselle eikâ itselle. Eli siis ainakin neljâksi pâivâksi vaatteet ja lisâksi vaipat yms...eikôs ole kiva systeemi tââllâ ranskassa...

jeps taidan laittaa kahvit ja etsiâ kaappien kätkôistâ jotain hyvââ...

terveisin

Ellinoora ja vaavi rv 34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JENNI: mullakin arka, kutiava kohta tuossa oikealla kylkiluitten alla. Huomenna ajattelin kysyä lääkäriltä että missä asennossa se tytsi siellä oikein on. Hullua tunnustaa, mutta mä olen tosi huono tunnistamaan mitään vauvan kehon osia vatsan läpi. Viimeyönä olin kuitenkin tuntevinani joko jalkapohjia tai käsiä juuri tuolla kutiavalla alueella. Välistä on muuten tosi kipeekin, ihan lihakset on siellä lujilla välistä. Kiva kuulla, etten ole yksin kumman vaivani kanssa.

NATULI: sektio 5. joulukuuta tulossa kunhan sinne saakka päästään. Tästä päätettiin pari viikkoa sitten, kun mulla noita jo kaksi takana, niin sektio on siksi edessä. LA 12. päivä, eli viikkoa ennen lekuri tekee. Aikaisempi lekuri ois jo tehnyt rv38.

RAUPOTAR: Toivottavasti verentulo oli siinä. Varmaan pistää miettimään, mutta hyvä, että osaat olla noin rauhallinen... Mun lapuissa lukee että jos tulee yli 2 rkl niin sitten pitäis soitella. Itse ehkä soittaisin heti, kun olen niin kovin säikky!

HEINI: miehet ja kaupassa käynti...juu. Ehkä parempi olla kirjoittamatta asiasta sen enempää, ettei verenpaineet nouse. ;o)

KIRSIKKA: otahan iisisti kavelylenkkiesi kanssa!! Yikes...

PIKKUSISKO: vau, kuulostaa ihan sille, että kohta se on sulla menoa! Millos se esikoinen syntyikään? Oliko etuajassa? Noh, toivotaan, että vauva vielä malttaisi odotella muutaman viikon vaikka sun keho onkin jo noin valmis!

ELMERSSON: tosi hienoa, että oli nyt sf kasvanut! Niin se vaan viikko meni pian... Iloista risteilyä perheellesi!

VIUHTI no voihan! Itsellä kokemus kanssa raskausmyrkytyksestä, ja sitä olen tässä pelännyt, välistä ihan vakavastikin. Mulle lääkäri sanoi, että jos lepoa tartten, niin sitten on pakko mennäkin sairaalaan lepäilemään just siksi, että mulla on kaksi leikki-ikäistä tässä kotona. Ja ton myrkytyksen kanssahan levon tulisi olla tosissaan lepoa, eikä mitään puolilepoa auttaakseen asiaa. Toivon sulle ja vaaville kaikkea parasta! Millä viikoilla esikoinen syntyi? Ja vielä jos saisin kysyä, että miten korkealla paineet, valkuaiset yms. että määräsivät lepoon?

HELTULLEKIN tsemiä suppareiden kanssa. Toivotaan, ettei äidy sen pahemmaksi ja vaavi malttaa vielä odotella.

ERKKIERIKA: täällä rv 37 syntyneet tietääkseni lasketaan täysiaikaisten joukkoon. Noista jälkisuppareista, että ne on tosi tärkeitä käsittääkseni. Jos ei tule, niin pitosiinia ainakin täällä annetaan. Ne auttaa kohtua kutistumaan takaisin pikkuruiseksi ja muutenkin auttaa paikkoja takaisin kuntoon. Kivuliaitakin ne vissiin voi olla. Itsellä ei kokemusta, kun sektion jälkeen olen ollut vielä ihan puudutuksen vallassa vielä. :o) Eli jotain positiivista sektiossakin...hih.

IITULI: Kiva että ne tuttavat on nyt tulossa teille päin. Varmaan kiva nähdä pitkästä aikaa, vaikka aika useinhan he onneksi lähtevätkin liikkeelle sinne saakka lapsikatraasta huolimatta! Onnea myös sulle " tytön" johdosta... vaikkei nyt 100% olekkaan vielä tuo tieto tässä vaiheessa. :o) Tytöt on ihan kivoja! Meille kai kolmas tulossa... Kyselit kuulumisia. Mulla on nyt mennyt huomattavasti paremmin tässä viimeset pari, kolme viikkoa. Paineet yms. on kunnossa, ja olokin suorastaan upea entiseen verrattuna, että toivottavasti ei tarvitse huolehtia tuosta preeclempsiasta sen enempää. Huomenna jälleen lääkäri, että katsotaan taas.

N77: Kiva kuulla teistä. Sori ettei ole ollut hohdokasta viimeaikoina! Ymmärrän kyllä noi lasten sairauskierteet...huh. Ja vielä kun itsekin on kipeenä siihen päälle. Toivottavasti olette kaikki paremmassa kunnossa pian! Meillä tytöt odottaa kovasti vauvaa tulevaksi. Oletan, ettei pitäis olla mitään sen pahempia mustasukkaisuuksia tulossa, kun molemmat on aika paljon olleet vauvojen kanssa tekemisissä jne. Mutta onhan se iso muutos heille joka tapauksessa. Ihan onnessaan odottavat minun sairaalaanmenoa, että pääsevät grandman luokse yökylään: Meiningissä on nukkua teltassa jne. Siis sisällä. :o) Et sellaista tytsyille. Tsemiä sulle pikkuvilpertin hoitoon!

Juuh, no onhan tässä tätä tekstiä taas vaikka koko viikolle konsanaan. No, olenpa ainakin tänään kantanut PIIIIIIITKÄN korteni kekoon pinon venyttämiseksi! :o)

UM tänään tasan 33

Vierailija
24/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöfiilistelijät:

aliisa07

Gaudia

Haikara71

jouluodotus

Lucy.

marijohanna77

nefili

Tinuri

USAmama*

Poikaoloiset:

Elmersson

Heini06*

Ilmalaiva*

Keinuhepo

Kukka75

Kultikutri-tyttö syntynyt!

Mariina-84

MrsCruiser

-nani-

Nesselia

OUHJ*

Pikkusisko*

Päivikki74

RauPotar

StayAtHomeMom

Tuuti73

White80 (x2)

äitikuu

Ultrassa " selvinneet:"

Bambi3-tyttö

Empula-tyttö

Heini06-tyttö

Iituli1970-tyttö

joulunlapsi-tyttö

Kerkko2-tyttö

mamma016-tyttö

Mire88-tyttö

nefili-tyttö

Pikkusisko-tyttö

Ronyn-tyttö

Tirppana24-tyttö

Usamama-tyttö

äitikuu-tyttö

Ilmalaiva-poika

mutter-mommy-poika

OUHJ-poika

Pimmi84-poika

Piukula83-poika

Sonette-poika

Teppis-poika

viliweera-poika

äitikuu-poika

Vierailija
25/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on turvotus noussut pienen ajan sisällä valtavasti. Sormet on välillä niin turvonnut ettei esim nappeja pysty laittamaan kiinni. Lisäksi reilun viikon ajan ollut jatkuvaa päänsärkyä ja ajoittain paineet ovat olleet koholla. Pissa on pysynyt onneksi puhtaana. Pissaa seurataan verenpaineen lisäksi nyt tehostetusti. Muutenkin olen joutunut viemään neuvolaan verenpaine tuloksia joita kotona seurailen omalla mittarilla päivittäin.

Pakko lepoon jouduin siksi jotta verenpaine pystyttäisiin pitämään hyvänä ilman kohoamista juuri siksi kun esikoisestakin raskausmyrkytys alkoi samalla tavalla kehittymään.. Ensi viikon keskiviikkona on viimeinen lääkäri ja kuulemma saan lähetteen äippäpolille tarkastuttamaan kaiken olevan ok.

Esikoisesta oli myös tuota raskausmyrkytys touhua ja sen vuoksi käynnistettiin rv38+0. Esikoisesta tuli rv37 lopussa sitten jo turvotusten, päänsäryn ja verenpaineen lisäksi myöskin se valkuainenkin mukaan. Verenpaine oli pahimmillaan 170/124, mutta onneksi lääkärit eivät turhia aikailleet vaan toimivat nopeasti.

Toistaiseksi tämä lepo on kyllä tuntunut suht miellyttävältä vaikkei tämä täyslepoa olekaan sillä levon keskeyttää tietysti aina esikoisen syöttäminen, pissattaminen, ruoan teko ja muut " pakolliset" hommat. Mutta jos olisin sairaalassa lepäämässä niin stressaisin enemmän että kuinka täällä kotona pärjätään joten luulen voivani paremmin täällä kotona. :)

Vierailija
26/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reilu viikko sitten viikonloppuna oli meidän muutto. Jouduin juuri ennen sitä vuodelepoon kovien suppareiden takia. Oli kyllä vaikeeta olla tekemättä, kun olisi ollut niin paljon hommia. Onneksi on todella kultainen ja pystyvä mies ja oma sisko oli auttamassa. Miehellä oli viime viikko kesälomaa ;) , oli kesältä yksi viikko säästössä. Onneksi! Kaikki tavarat on nyt paikallaan ja järjestyksessä ja paikka näyttää asutulta; ei kylläkään minun ansiotani. Olen soffalla makoillut ja neuvotellut tavaroille hyviä paikkoja ;) . Täytyy myöntää että miehen pisteet on noussut viime viikolla aika paljon. Kauan on yhdessä oltu, mutta silti jaksaa yllättää positiivisesti!!!

Viime perjantaina iski KARMEA vaiva: peräpukamat. Kamala kipu. Koko ajan. Toivottavasti kukaan teistä muista ei joudu kärsimään samoin. Esikoisesta tuli nämä vasta synnytyksen jälkeen. Apteekissa on mies rampannut ostamassa vaivaan voiteita. Vielä jos jollakulla on hyviä vinkkejä, niin älkää epäröikö kertoa.

Monilla on noita supistuksia alkanut tulemaan enemmän. Saapa nähdä kenellä vaavi syntyy ensimmäisenä. Me neuvolan tädin kanssa vitsailtiin, että kun on jo pitkään supistellut niin paljon, niin takuulla menee sitten yliaikaiseksi... Toivottavasti ei!! Parin viikon päästä saisi jo mielummin tulla kun yli mennä.

Esikoisen kanssa kärsin raskausmyrkytyksen oireista, nyt oli viime perjantaina paineet nousseet, ei kuitenkaan kovin paljoa vielä. Alapaine oli 85 kun se on tähän asti ollut 65-75. Ei muita oireita. Neuvolaan menen kuitenkin tämän takia uudelleen jo tällä viikolla. Kiva että ovat tarkkoja.

Tervetuloa uusille mukaan!!!! On mukavan pitkä pino meillä miltei päivittäin, ihanaa lukea muiden kuulumisia.

Oliko se RauPotar, jolla oli verta tullut??? Se taitaa se yksi " ässä" tehdä monelle saman tempun näillä viikoilla ;) ! Täällä samoin :) ! Tänään olen kokeillut niitä kahta muuta ässää, mutta aika lievänä. Kevyttä saunaa illalla ja aamulla kevyttä imurointia ja lakanoiden vaihtoa.

Vauvan sänky on koottuna nyt ja odottelen että saadaan hoitopöytä meille kaverilta. Vaatteita olen alkanut pestä ja huuto.netistä hieman lisää hankkinutkin... Toivon että ensi viikolla saisin vauvan kamat järjestykseen. Rattaat ostan ensi kuun vaihteessa ja auton turvakaukalo ostetaan kavereilta käytettynä, kun on melkein uusi. Eli kaikki aika hyvällä mallilla. Tänään ruokakaupassa ostin tutteja, ihanaa.

Kaikille toivon hyviä vointeja, en taas muista kommentoida tämän enempää! Siitä d-vitamiinista kuitenkin vielä, että meillä neuvolassa myös suositettiin sitä Kaks+ Multitabsia x 2, kun saa sitten samalla muutikin tärkeät aineet. Olen ottanut viime viikot rautalääkkeet yhdessä vitamiinien kanssa ja hemppa noussut 105:sta tosi hyvin: nyt oli 119!!

Painosta vielä, moni on kirjoitellut makeanhimosta yms ihanasta herkuttelusta. Olen itse kärsinyt jo 2 kk raskausdiabeteksestä. Eli en ole koko aikana syönyt karkin karkkia tai palaakaan suklaata. Voitte arvata kuinka tekee mieli!!!! Suunnittelen jo mitä kaikkia herkkuja otan sairaalaan mukaan. Sitten voin herkutella ilman, että vauvan tarvitsee kärsiä!! Mukaan tulee ainakin Kismet, Geisha ja Tupla. NAM!! Siihen asti nakerran porkkanaa, alkaa tulla niitä jo korvista, BLÄÄH!!

Malttaisinkohan jo lopetella, piti kirjoittaa vain pikaisesti, kun istuminen on niin hankalaa niiden P******* pukamien vuoksi... Siis voikaa hyvin ja jatkakaa kirjoittamista!! t. Maituliini 34+2