Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~¤¤¤ Joulutonttujen tiistai hulinat ¤¤¤~

24.10.2006 |

Huomenia kaikille! Kiva olla töissä kerrankin, kun on huono sää :D

(etsii jotain positiivista, että jaksaisi olla töissä vielä, hih)

Kommentit (26)

Vierailija
2/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*haukotus* meni illalla pitkäksi sen yhden " ässän" parissa ja nyt väsyttää.. herätys kuitenkin aamusella seiskalta kun nuo lapsukaiset pitää lähettää opintielle. Yöllä tulikin sitten pyyhkiessä verta paperiin mutta ei siteeseen eli ihan normaalia minusta? Paikat vaan hiukan verekkäät, eikös niin sisaret?

Meillä nuo koululaiset ovat ihan innoissaan kun olen kotona iltapäivällä heidän päästyään koulusta :) onhan se varmasti heistä kivaa. Muistatteko omaa ala-asteaikaa, oliko joku kotona vastassa? Minulla oli hiukan erikoinen tilanne tuossakin, se siitä.

Eikös täällä ollut jotakuta huipannut pääkopassa kauppakäynnillä? Olisko ollut Heini? Minulla meinasi kans taju lähteä Cittarissa ja ei kyllä mukavalta tuntunut :( olin vieläpä liikenteessä muksujen kanssa ilman toista aikuista. Onneksi meni ohi kun avasin takin ja istahdin vaatepuolella penkille. Pitääkö sitä nyt tukijoukkoja mukaan raahata kauppaankin? Kylläpä pukkaa vaivaa...

Yritin aamusella TAAS opettaa mein koiralle noita tontin rajoja: ei tulosta. Sille ei millään mene jakeluun ettei sen aidan yli hypätä. Hän haluaisi kovasti mennä muksujen perässä kouluun :o

Mutta nyt taas hedelmien kimppuun... onkohan mulla joku vitamiinipuutos kun nuo mantsut himottaa? A vot - siitäpä mieleeni juolahti: onkos terkkari käskenny jotakin vitamiinia syömään? Eikös sitä D-vitamiinia (vakoillut muitten palstoilta)? Minulle ei terkka ole sanonut mitään, mutta ajattelin sitä käydä tänään hakemassa - ei siitä varmaankaan haittaa ole?

Mutta muille tilaa...

RauPotar ja toukka 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan meinaa kyllä panikki iskeä kun ajattelee että laskettuun 6vk ja jos vaavi päättää tulla ajoissa esim. rv38 niin 4vk h-hetkeen :)

taidan patistaa miehen tänään varastoon hakemaan vauvelin vaatteet.

eilen leivottiin poitsun kanssa tiikerikakku..arvatkaa mitä siittä on jäljellä, niin just muruset :) eilen kaupassa hamusin torttutaikinaa mutta onneksi en ostanut, enkä osta koska syön jääkaapista valotkin kohta :(

1.11 mennään neuvolaan ja 20.11 tayssiin varmistamaan että vavi on sopivan kokoinen.

tuun taas päivällä kommentoimaan teidän juttuja :)

kiitos sinulle, nimeä en muista kun neuvoit kelan asioissa.

Vierailija
4/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kommentoin tuohon RauPottaren VERTA koskevaan kysymykseen. Itselläni tuli ihan vähän kirkasta verta syyskuun alussa eli joskus rv 26 tienoilla. Säikähdin kyllä siitä niin, että lähdin käymään synnärin päivystysvastaanotolla. Kaikki oli reilassa silloin.

Muistelen, että 1,5 viikon päästä tuosta tuli vain pyyhkiessä ruskeaa tuhrua paperiin. Soittelin päivystysvastaanottoon. Sieltä sanottiin, että jos tulee verta tai kipeitä supistuksia, kannattaa tulla näytille.

Varmasti pieni verenvuoto on ihan harmitonta ja johtuu tosiaan herkistä limakalvoista tms. Minä kyllä itse kyselisin neuvoa neuvolasta tai sairaalasta. Se on hienoa, että et säikähtänyt " liikoja" , RauPotar. :-)

Eilen kävin sitten NKL:lla ja nyt näyttäisi, että me saamme TYTÖN! Lääkäri ei ollut täysin varma, mutta tyttöä hän vahvasti epäili. Olin aluksi aika lailla äimän käkenä, sillä alkuraskauden oireet olivat ihan samanlaiset kuin edellisessä raskaudessa, jonka lopputuloksena syntyi poika. Olen vähitellen " tottunut" ajatukseen tytöstä ja se tuntuu (tottakai) oikein hienolta.

Sukupuoli on tietenkin ihan sivuseikka tai ainakin meille se on sitä. Vauvan painoarvio oli 1,9 kg ja kaikki näytti olevan muutenkin kunnossa. Käynti liittyi sitten siihen, että olin pyytänyt lähetettä sype-keskusteluun neuvolasta. Se keskustelu oli syyskuussa kätilön kanssa, ja nyt sitten oli tämä lääkärikäynti äitipolilla. Totesimme lääkärin kanssa, että tarvetta käydä uudelleen synnytyspelon tiimoilta ei ole. Toivottavasti ei ole muutenkaan tarvetta käydä Naikkarilla kuin vasta synnyttämässä!

Esikoinen sai muuten eilen rikottua tietokoneen. Jos jään tässä vielä sairaslomalle ennen ä-lomaa, ihmettelen kyllä, miten pärjään ilman nettiä! Onneksi mies kuljettaa kannettavaansa aina kotona ja sillä saa yhteyden sitten edes iltaisin nettiin.

Pikkuherra väänsi jännitekytkimestä. Kun valitsee 110 volttia ja pistorasiasta tulee 230-240 V, voi arvata, mitä tapahtuu... No, ehkä mies sitten saa haaveilemansa uuden tietokoneen. Tällaista ylimääräistä menoerää en olisi kyllä kaivannut juuri nyt.

Niin, UUSIA oli tullut jonkin verran. Tervetuloa joukkoon mukaan! Toivottavasti sinä KELASSA työskentelevä et ihan kauhistu kommentteja Kelan hitaudesta/nopeudesta. Ruuhkaa on varmasti teilläkin. Eikähän se teidän vikanne ole, jos ihmisten arviot omasta päivärahasta eivät menekään yksiin. Tosin kaipa niitä virheitäkin joskus sattuu. :-)

USAmamalta kysyisin, miten teillä sujuu. USA:n sairalaameininki onkin vähän erilaista kuin täällä koto-Suomessa. Meidän " tuttavamme" tulee sitten huomenna tänne Suomeen. On oikein mukava saada hänet ja hänen perheensä tänne. :-)

Iituli rv 32+5

Vierailija
5/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAUPOTAR joo minulla oli paha olo kauppareissulla, mutta oli muutama muukin kun kertoi voineensa huonosti, tais olla Päivikki tai Kirsikka ja sit viel joku. Anyway äsken onneks yks ystävä soitti ja tarjoutui käymään kaupassa, odottelen nyt et hän tulee takaisin.

Mieskin on niin huono kaupassakävijä ja paljon poissa. Jos sille miehelle ei kirjoita ihan kaikkea siihen lappuun niin väärää tavaraa tulee. Grrrr! Hän tietää, että syön vaan tummaa leipää, rasvatonta jogurttia ja kevyt makkaraa/kinkkua. Silti AINA tuo vaaleeta leipää, normaalia jogurttia ja normaaleita makkaroita ellen ERIKSEEN lappuun kirjoita (sanottaessa " unohtaa" ) kyllä oli taas aamulla jääkaappia avatessa raivoa mieli täynnä.

ERKKIERIKA mäkin söisin kaiken herkun mitä irti lähtee, ja kyllä se rupeaa näkymään... onneksi en siis pääse kauppaan, mutta v#¿%ttaa kun joutuu syömään turhia kaloreita niiden vaaleiden leipien ym. muodossa, söisin mieluummin muuten terveellisesti, mut sit suklaatia...

IITULI kiva kun olet taas linjoilla, mutta olipas harmi juttu tuo jännite-episopi ja koneen rikkoutuminen. Lasten kanssa noita varmaan vaan tulee, onneksi ei pojalle sattunut mitenkään!! Ihanaa jos teille nyt tulee prinsessa!! Jännää.

Meille 2 lääkäriä on sanoneet, että varma tyttö. Nyt on sit oikeesti melkein kaikki hankitut vaatteet vaaleanpunaisia... heh heh.

Kuka olikaan KELASSA töissä? Hienoa, voipi ehkä kysellä tyhmiä :-) niinhän se on, että on helppo vähän purnata, varsinkin jos itse joutuu odottelemaan päätöksiä, tai pettyy määrissä. Kyllä me kaikki kuitenkin arvostetaan perimmältään (uskon näin) meidän järjestelmää, ja se toimii hyvin verrattuna suurimpaan osiin maailman maita ja kolkkia.

KYSYMYS: mistä sivuilta näen onko mun hakemus tullut perille? Hain Kelan sivuilta sellaista kohtaa ja käytin jopa sanahakua muttei löytynyt... tarviiko siihen jotkut asiointitunnukset...

Laitan vaatteita ennenkuiin mun ystävä tulee ostoksien kera, makaan täällä vielä aamutakissa, sänky sentään on pedattu. Palataan :-)

No nyt ovikello soi ... äkkii

t. Heini (sinnikkäästi lasken et viel rv 30)

Vierailija
6/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa tuohon Kela-kysymykseen kun kerran osaan :) Elikkä justiinsa sieltä kela.fi sivuilta ja asiointi -kohdasta. Tarvitset esim. pankkitunnukset joilla asioit nettipankissakin.

-itsekin tuota väylää käyttänyt RauPotar-

Vierailija
7/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä kaikille! Kyllähän tulee vettä! Mun nurmikon ajo siis ei ole vieläkään tehty, kun vettä tulee koko ajan(seliseli).

Lähdin sitten eilen illalla lenkille (yllätys, vesisateeseen) ja kävelin aika reippaasti reilu puoli tuntia. Olo on ollut niin hyvä ja vaivat vähäisiä... Askel oli kevyt ja oli ihanaa pitää vähän vauhtia. No. Kotiin tultua kävin saunassa ja sitten se riemu alkoi. Napakkaa supistusta 5-10 min välein, kestoltaan n.1min. Soittelin jo hämeenlinnaan, että mitäs nyt tehdään? Kätilö pyysi tarkkailemaan vielä vähän aikaa, josko rauhottuisi. Pari tuntia supisteli, sitten olin nukahtanut. Kätilö sanoi, että jos supistukset alkavat tuntua selkäpuolella, heti sairaalaan. Tänään on olo ollut ihan hyvä, supistuksia on, mutta ei läheskään sellaisia kuin illalla.

Tänään neuvolassa sitten sanottiin, että lenkkeily saa luvan loppua vähäksi aikaa, jotta ihan rauhassa vaan. Jos vielä supistelu jatkuu, tehdään sisätutkimus ja tutkitaan tilanne. Nyt lääkäri sanoi, ettei uskalla tehdä sisätutkimusta, ettei synnytys käynnisty, kun tilanne oli ns. " päällä" .

Muuten kaikki oli hyvin:

-painoa +2kg (johtuen ylettömästä herkkujen syömisestä)

-hb 122 (olen syönyt salaa ihan vähän maksamakkaraa)

-paineet 124/78 (loistavat paineet minulle, ed.raskaudessa olivat tosi korkeat)

-sf-mitta 27.

Vauva on edelleen poikittain, diagnosoi perätilaksi, koska pylly on alempana kuin pää. 3-4 viikon päästä yrittävät kääntää, ellei ole kääntynyt. Nyt pidän varpaitakin pystyssä, jotta kaveri tajuaisi kääntyä ajoissa. Ilmankos mun maha on vino, kun tuollaisessa asennossa ollaan!!!

Heini: Kelaan pääsee tutkimaan omia tietoja, muistaakseni kohdasta ASIOINTI ja sitten pankkitunnuksilla tai muulla vastaavalla sisään.

Nyt perunamuussin tekoon, syyslomalaisella on hirmunälkä!

Kirsikka ja aarre 30+4

Vierailija
8/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kk kun viimeksi kirjoittelin.Nyt sairaslomalla on taas aikaa istua tietokoneella :)

Aamulla kävin streptokokkinäytteessä jatkuvien,kovien kuukautiskipujen vuoksi.Samanlaiset kivut kyllä oli kun odotin esikoistakin,joten en kauhean huolissaan ole,mutta katsotaan nyt tuo näyte kumminkin.

Muuten vointi aika tasainen,supistelee kyllä ja yöt ovat vaikeita.Wc-reissuja tulee öisi tehtyä n,5 kertaa ja lisäksi joka kyljen käännöllä herätys ja tyynyjen uudelleen asettelu.

Minäkin olen harrastanut tuota lenkkeilyä,olen pyrkinyt joka ilta kävelemään tuollaiset 3 km reipasta tahtia ja ilmeisesti sitä on hyötyäkin ollut kun tuo paino tuppasi nousemaan :( - viimeisellä nvlakäynillä sitten paino oli pysynyt samassa.Tähän mennessä painoa tullut 14 kg.. no,lähtö BMI oli alhainen joten otetaan vastaan mitä tulee!

Vauvalle on kaikki valmiina,sairaalasassinkin eilen pakkasin,joten nyt vain itse päähenkilö puuttuu.Meillehän on tulossa tyttö myös.

Esikoinen odottaa vauvaaa ihan kamalasti,halii minun massua ja juttelee vauvalle.

Synnytys hieman pelottaa,mutta täytyy vain ajatella että todennäköisesti se on ainakin lyhyempi ajallisesti kuin ensimmäinen synnytys.

T.empula,33+4

Vierailija
9/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi uusi mamma joulupinoon, olen aina silloin tällöin lukenut kuulumisia mutta en ole kirjoitellut.

Olen 31-vuotias ja odotan kolmatta lastamme. Aikaisemmat ovat jo isoja, 9- ja 6-vuotiaat. Asustelen Oulun läänissä omakotitalossa perheeni kanssa. Laskettu aikani on marras-joulukuun vaihde, hieman vaihtelee ultrien mukaan.

Olen ollut sairaslomalla syyskuun alusta lähtien ennenaikaisten supistusten takia ja tänään olen ensimmäistä päivää äitiyslomalla :)

Eilen kävin neuvolassa ja sain lainaksi äitiystukivyön kun valittelin selkä- ja vatsakipuja. Kannattaa kysäistä muidenkin josko omassa neuvolassa olisi lainata, vyö on nimittäin aivan ihana tuki selälle ja vatsalle.

Painoa on kertynyt tähän mennessä jotain 9 kg lisää, ja minullakin on himona mandariinit joista joku jo mainitsikin :) Muuten syöminen on aika kehnoa, närästys on aivan järkyttävää ja rennie on paras ystävä hädän hetkellä.

Vauvan sukupuolta emme tiedä mutta minulla on tosi vahva poikaolo. Pinnasängyn sain vintiltä alas viikonloppuna ja patja pitäisi vielä hankkia siihen, muu alkaa olla valmiina vauvaa varten.

Mutta nyt vuoroa seuraavalle :)

MrsCruiser 34+6

Vierailija
10/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pinon otsikko pisti naurattamaan, oikeinko hulinat täällä? Itellä ihan rekan olle jäänyt olo, oon flunssassa, kurkku kipee, silmiä särkee ja nenä vuotaa. Tää tonttu hulinoi vasta ens viikolla.... Vein just pojankin mummolaan hoitoon, jotta saan rauhassa levätä tänään.

Kirsikka, nyt lepoa!!! Ehtii sitä lenkkeillä sitten kevättalvella vauvankin kanssa! Vielä muutama viikko ainakin vauvalle aikaa kasvaa...

Mullakin ollut muutaman kerran kipeitä supistuksia, aina tulleet seuraavana yönä kun olen tehnyt päivällä jotain fyysistä (kävellyt vähän pidempään, haravoinut pihaa tms.). Nyt siis yritän vaan olla, mutta vaikeaa se tällä luonteella on. Ja kun esikoisesta ei supistellut vaikka kuinka juoksenelin pihalla, ei sitä meinaa uskoa että nyt on eri tahti.

Perjantaina neuvola, kiva päästä kuulemaan missä mennään. Lääkäriä ei ole ollut aikoihin, pitää varmaan sanoa että varaisi mulle ajan.

Ensi maanantaina vasta alkaa virallinen ä-loma. Hassua. ja kotiäidin arjessa se näkyy.... hmmmm? Ehkä ajatuksen tasolla, pitää alkaa oikeesti varautua vauvan tuloon.

nyt haen kahvia, ajatus tökkii tänään. Päässä räkää, en muista mitään. On kiva silti lukea teidän juttujanne, kirjoitelkaa lisää!!

äitikuu

Vierailija
11/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ihanan näköistä,mutta kamala tuuli.Nyt tuollaista lumen ja rännän sekoitusta sataa,mittari nollassa.Pitipä kaivaa jo yksi joulucd esille ja vähän kuunnella.:) Oi,että ihana kun tulee joulu!!

Kävin eilen neuvolassa.Vauva tiukasti pää alaspäin kiinnittyneenä.Viimeviikkoiset testien tulokset oli tullut:hiiva oli plussalla,streptokokki neg.Tuo hiiva saattaa selittää supistuksia tai sitten ei.Oireita ei oikeastaan ole ollut,ehkä kirvelyä välillä.Määräsi kuitenkin (eihän noita aina tarpeen hoitaa ollenkaan) canestan puikon.Eilen hain ja olikin kallis 14e,mutta enpä muistanutkaan sitä eilen laittaa,pitää tänä iltana.Verenpaineet oli tosi loistavat (ollu niitten kans ongelmia) ja painoakin oli tullut kolmessa viikossa vain 700g.Pelkäsin paljon pahempaa,sillä mullekin herkut maistuu sekä nuo mandariinit.Tähän asti tullut painoa 7kg.

Tekisi jo mieli ottaa vauvan vaatteet esille.Mutta maltan vielä mieleni,jos vaikka parin -kolmen viikon päästä.Ei ole vielä lipastoakaan,ennenkuin marraskuun lopulla mennään ikeaan.Kuopus pitäisi siirtää esikoisen kans samaan huoneeseen,en raski vielä laittaa sitä omaan huoneeseen.Hänen sänkyyn pitäisi patja hommata.Kaikenlaista hommaa on.

Nyt taidan mennä vaakatasoon esikoisen viereen joka nukahti meidän sängylle.

Voikaa hyvin!

Jotto 30+6

Vierailija
12/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yön oon nukkunut harvinaisen hyvin. Nyt oli aamulla heti parempi olo. Aloin kaappeja siivoileen heti kun olin keittänyt lapsille puuron ja lapsetkin ovat olleet harvinaisen kiltisti. Saa nähä alkaako sitten taas huomenna supisteleen kun oikein siivoilen kun niin on käynyt tässä muutaman kerran. Viime viikolla alkoi supisteleen kivuliaasti seuraavana päivänä kun mies oli ollut ylitöissä.

Kamalat liitoskivut kyllä häiritsevät,mulla on myös tuo tukivyö.

Mullakin on himo tällä hetkellä mandariineihin ja omenoihin myös.

jossain vaiheessa oli limsaan ja karkkiin,nyt yritän niitä vähän harvemmin kun yhellä neuvokäynnillä oli painoa tullut kilo per viikko mutta sitten taas seuraavalla ei juuri mitään.

33+6

Vierailija
13/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin neuvolaterkkuja... Oli sinäänsä hieman epätavallinen käynti, että muuten aina niin neutraalisti kaikkeen suhtautuva, supermukava kätilöni ennusteli jo synnytyksen merkkejä ja veikkaili, ettei tämä kaveri välttämättä kovin kauaa enää yksiössään viihdy. Hui, tuli jo pienoinen paniikin poikanen, sillä mitään en ole laittanut valmiiksi. Nyt sitten kiirellä kaveri viikonlopuksi meille yökylään esikoisen hoitoa opiskelemaan, että tietää sitten edes hiukan, mitä sen kanssa täytyy tehdä jos meikäläiset on laitoksella.

Syy miksi veikkasi synnytyksen saattavan olevan lähellä oli hieman nousuun lähtenyt paine, alapaine kun oli 80, tähän asti ollut tarkasti +/-2 70 korvilla, eilen irtoamaan alkanut limatulppa, laskeutunut vauveli, liikkeiden lähes tulkoon häviäminen sekä tietty kivuliaat supparit ja miksei kivuttomatkin. Muutenkin sanoi, että mulla tuntuu kroppa olevan valmis kaverin synnyttämiseen, saa vaan nähdä koska kaveri on kropan kanssa samaa mieltä. Mielestäni sais nyt ainakin sinne viikolle 37 pysyä aloillaan ellei kauemminkin. Mitään estettä synnytykselle ei kuulemma enää ole, TYKS ei estele perusterveiden äitien synnytystä rv 33+ jälkeen. Tekipä kätiö vielä käsin kokoarvionkin ja väitti olevan nyt noin 2kg... Seuraava nevola jo ens perjantaina, katsotaan onko jotain ihmeempää tapahtunut. Lääkäri ottaa armollisesti vastaan vasta 15.11 eli jos sinne asti pääsen, tuolloin viikkoja 36+6. Eli nyt sitä kirjaimellisesti odotellaan... Täytyy miettiä uskaltaako sitä miestä enää 15.11 hesan reissulle päästää, toivottavasti. No, kuitenkin kärvistelen täällä rv 42 ja kiroan, että kun piti syntyä jo...

Tää hikoilu saa mut hulluuden partaalle! Ihan tuskaa! Koko ajan saa olla vaihtamassa vaatteita kun kaikki paikat on hiestä märät. Täytyy vaan olla kiitollinen, ettei ole kesähelteitä, en varmaan kestäis sitä!

NUKKUMISESTA, joku jutteli siitä, miten voisi nukkua kellon ympäri! Se oli kyllä ihan käsittämätöntä, esikon odotusaikana ja varsinkin loppua kohden nukuin mielestäni ihan koko ajan. Vaikka olin nukkunut kuinka pitkän yön ja nukuin kuinka pitkät päikkärit niin ei ollut mitään ongelmia nukkua taas seuraavaa yötä. Nukuin sängyssä kirja kädessä, sohvalla telkkarin ääressä ja torkuin tuoleissa, ihanaa aikaa sellainen. Tässä raskaudessa ei ole pahemmin ollut moista mahdollisuutta, muttei toisaalta myöskään vastaavaa tarvetta! Nyt tosin ajattelin mennä päikkäreille...

Eli tuumasta toimeen ja nukkumaan kun kerta voi hetken...

Mukavaa päivää ja tervetuloa uusille!

Tiina 33+5

Vierailija
14/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla neuvola käynti (ylimääräinen) kun viimeviikolla ei ollut se sf- mitta kasvanut. Nyt oli kasvanut, joten ei huolta ainakaan sen suhteen enää. Oli 31 cm nyt. Vauva kuulemma laskeutunut. Sen olen kyllä itsekin huomannut. Verenpaineet ja pissa ok. Joku kyseli vitamiineista, taisi olla Raupotar, ja minulle suositeltiin jo viimekerralla että alottaisin d- vitamiinin. Olenkin nyt sitten syönyt multitabs 2+ spesialeja ne 2kpl/ päivä että tulee se tarvittava määrä täyteen ja toki myös rautaa olen joutunut edelleen popsimaan kun nuo arvot ovat alhaiset.

Mandariinit, appelsiinit ja ananas maistuvat myös täällä...ja sukulaati myös....liikaakin..painoa tulee kans herkästi.

Huomenna pitäisi lähteä risteilylle perheen voimin ja oikein odotan jo seisovanpöydän antimia..nam nam. Kunhan ei vain tuulisi kovaa koska pelkään kovasti..olen joka kerta aivan varma että laiva uppoaa tällä kertaa, mutta silti aina olen lähdössä jos on sellainen mahdollisuus...

Olen nyt vasta herännyt todellisuuteen että vauva saattaa jo kohta tulla, enkä ole rikkaa ristiin laittanut....pitäisi ja pitäisi. Olen käynyt " fiilistelemässä" tuolla lokakuisten pinossa ja totesin että kohtahan mekin kirjoittelemme limoista ja supistusten odottelusta;-) Nyt tuntuu että aika on mennyt nopeasti ja tiivisstyy vain kun meillä on ainakin edessä vielä muutto ( kunhan saataisiin rakennus valmiiksi) ja joulukin tulee...lahjoja tarttis alkaa haalimaan..

Oletteko tehneet näitä nk.huuhaa testejä kumpaa sukupuolta olisi? Hih, tein eilen sen sormustestin ja sen mukaan olisi tyttö tulossa. Poika fiilarit ovat itellä niin suuret että katsotaan nyt! Kolme poikaa siis entuudestaan. Anoppi kyllä sanoi että vatsan malli on erilainen ja tyttö olisi tulossa. No ei mene enää kauan kun paketti tulee ja sekin salaisuus paljastuu!

Nyt taidan lähteä hieman lenkkeilemään, mutta vointeja teille!

terv.elmersson 34+1

Vierailija
15/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Esikoisella nousi viime yönä liki 40 asteen kuume ja tämä päivä onkin mennyn yskäisen ja oksentelevan lapsen vointia seuraten, itsekin kipeänä. No, toistaiseksi vasta kurkkukipua ja pään jomottelua (plus yön potilaan vointia valvoessa kertynyt univelka)... Sairastaminen on SYVÄLTÄ!

Ja kaikille (supisteluherkille etenkin!) pieni varoituksen sana [b]HARAVOIMISESTA[/b]. Ystäväni äiti, joka on työskennellyt kolme vuosikymmentä keskolassa oli varoittanut, että useimmat sinne tulevat vauvat ovat syntyneet (rv 27 ja eteenpäin) kun äiti on haravoinut tai pessyt ikkunoita... Olkoot kuinka tahansa " kansanuskomuksia" , ilmeisesti noissa molemmissa työasennot (kierrot ja kurottelut) ovat juuri sellaisia, jotka provosoivat supistuksia, että ainakin itse olen jättänyt haravoinnin väliin näillä viikoilla! Onneksi täällä useimmat alkavat olla jo turvallisilla viikoilla, mutta silti jokainen viikko on tärkeä eikä kannata suotta " urheilla" oman tai vauvan terveyden kustannuksella :)

Plääh, väsyttää kauheasti, onneksi mies on vielä lomalla ja saan mennä päiväunille. Sinne siis nyt suunta.

Hyvää vointia kaikille joulupalleroille.

Tinuri ja Itu rv 32+3

Vierailija
16/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mäkin lopetin haravoimisen jo pari viikkoa sitten juuri tuon vuoksi, yksi tuttu (3 lapsen äiti) sanoi kun valitin supistelujani että haravoiminen aiheuttaa supisteluja, vaikka itse haravoidessa ei tuntuisikaan raskaalta, niin kierto rankka kohdulle.

Meillä nyt homma nakitettu miehelle. Mä saan sit keväällä taas jatkaa, ei ne lehdet sieltä mihinkään karkaa....

hui. Luin taas marraskuisten pinoa ja siellä ne valmistautuu synnytykseen jo! Parin viikon päästä alkaa varmaan meillä joulukuisillakin jo tapahtua.... Pitäisköhän sitä vielä jotenkin valmistautua? lakanoita vois pestä ja laittaa valmiiks vauvalle pian ainakin.... Jotain pientä on vielä ostamattakin, vaippoja ja liivinsuojia (mulla ekan kanssa TOSI tärkeet, paita märkänä muuten koko ajan), yms.

äk

Vierailija
17/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsCruiser :) Olet tainnut kirjotella marraskuisten puolella jos en ihan väärin muista :) Meitä on täällä monia jotka käyvät katsomassa loka- ja marraskuisissa kaikkea mitä odotettavissa on..

Minulla on myös aikaisemmat lapsukaiset jo isoja eli poika on 10v ja tyttö 8v. Nyt uusi " sarja" alussa... katotaan miten tän toukan kanssa menee niin uskaltaakohan vielä yrittää kaveria tähän sarjaan ;) Mutta raskaus kerrallaan...

RauPotar ja toukka 33+3

Vierailija
18/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on nyt viikon verran lääkärin määräyksestä petipotilaana. Kaikki ylimääräinen tekeminen kielletty. Raskausmyrkytys oireita pukkaa tulemaan väkisinkin, samoin kuin esikoisestakin. Aluksi pelkällä levolla yritetään saada oireet kuriin. Kertoisiko joku samassa tilanteessa olevat että kuinka tämä petipotilaana oleminen on mahdollista kun päivää on täyttämässä meneväinen 2 vuotias tyttönen? Kaiken lisäksi tyttö tuli tänään kuumeeseen ja flunssaan, uudelleen.. :( Miehelläkin on niin epäsäännölliset työajat ettei voi niihinkään tuudittautua että tietyllä kellonajalla tulee kotiin auttamaan.

:( Muutenkaan en tiedä mitään niin kamalaa kun makaaminen kun mieli tekisi touhuta kokoajan jotakin.

Yöt ovat menneet todella huonosti.. Kahden viikon ajan oikeastaan en ole nukkunut kuin ehkä 5h yössä. Vatsa on haittaamassa siinä ettei löydy hyvää asentoa, ja kun asento löytyy niin tuleekin pissahätä ja jos ei tule pissahätää niin jalanpohjat kutiavat häiritsevästi. Eikös joku muukin kirjoitellut tuosta erikoisista kutisemisesta? Itselläni on jalkapohjat aivan älyttömän kutisevat ja ainoastaan yöaikaan.

Joku puhui D-vitamiineista.. Meikäläisen neuvolatäti kehoitti niitä syömään (olisko suositellut Mini Sun merkkistä tai jotain sinne päin..). Hain niitä apteekista ja olen nyt vajaan viikon syönyt.

Ajattelin että jos 2 viikon päästä alkaisi laittamaan hoitopöytää ja pinnasänkyä valmiiksi odottelemaan vauvalle.. Esikoiselle kaikki oli valmiina jo viikolta 30 saakka, nyt tuntuu ettei ole niin kiire kun kaikki on käytännössä jo valmiina. Ainoastaan vain että siirtää niitä varastosta paikoilleen.

Hyvää odotusta masukkaille!! Ajatella että JOULUUN on enää niin lyhyt matka..

Viuhti 33+5

Vierailija
19/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RauPotar : olen tosiaan kirjoitellut marraskuisten puolelle, mutta tuntuu että meitä " loppukuulaisia" on niin pahimmoilleen vähän ja alkukuulaisia taas enemmän:) Tätä aikaa kun nyt äitiyslomalla on niin ajattelin " kuokkia" kumpaakin listaa niin on enempi " virikkeitä" näinä piiiiiitkinä päivinä ja vaikuttaa että alkaa olla pahanlainen nettiriippuvuus kehittymässä minullekin vaikka en ennen pahemmin ole tätä puolta harrastanut. Toinen tyttönen meni yliajalle ja veikkaanpa että tämänkin kanssa mennään tosiaan joulukuun puolelle niin että hurisee. Ajattelin kyllä attä olisi ihanaa olla katsomassa kotona Linnan Juhlia itsenäisyyspäivänä vaavi kainalossa.

MrsCruiser :)

Vierailija
20/26 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin kantaa korteni kekoon tosi piiiiiitkästä aikaa. Olisinko joskus kesällä viimeksi kirjoitellut. Raskausdiabetesta, hepatoosioireita ja nyt vielä kivuliaita suppareita pukkaa päälle välillä säännöllisenäkin. Olo on tosi väsynyt. Tänään kävin tk-lääkärillä noista supisteluista ja huomenna niistä olisi ylimääräinen äitipoli. Synnärille on tunnin ajomatka, joten ihan turhan takia sinnekään ei viitsisi lähteä. Toisaalta, jos odottelee liikaa niin sitten voikin joutua elelemään keskosen kanssa ja sekään ei ole kivaa. Kunpa olisi muutama viikko enemmän niin ei tarvitsisi näitä supisteluja murehtia. Esikoinen syntyi 37+4, joten toivottavasti tälläkin kertaa sinne asti päästäisiin.

Heltu 34+4