tammenterhojen tiistai
Tässä linkki eiliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8661989&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Kuulostaa nuo sinun supparit tutuilta. Minulla on 15min-30min välein suppareita. Kovin monet eivät tee kipeää mutta vatsa kovettuu. Ovat päivittäisiä eivätkä rauhoitu levossa. Eivät tee kuitenkaan kohdunsuulle mitään kun on pituutta vielä n.5cm. Olen sairaslomalla suppareitten ja selän kipeytymisen takia 20.11 asti enkä kyl aio enää mennä töihin jos ei ihmeitä tapahdu. Äippäloma alkaa 16.12.
Joku kyseli tässä aiemmin kuinka nopeasti on tullut äippäloman rahapäätökset. Mie vein joskus lokakuun alussa ja 19.10 sain äitiysavustuksen kun otin rahana. Tänään oli tullut päätös äitiys- ja vanheimpainrahasta. Ensimmäinen maksupäivä on 24.1.07. Laskettu aika minullahan on 25.1.07.
Eilen kotiuduttiin rauman reissulta,käytii serkun 1v synttäreillä ja sitte mun miehen isän luona ja mun mummoa kattoo sairaalassa,tänää hän ehkä pääsee pois,toivottavasti:)kyllä oli tukalan tuntusta istua autossa,kun vauva potkii aina sillon tonne alas ja se ei tunnu kovin mukavalta..eilen Janette meni vasta 00.00 nukkumaan ja heräs jo 6.00 ja oon kyllä ollu tosi väsynyt koko päivän.
Mun mies osallistuu kotitöihin,hän yleensä vie roskat,pesee lattiat ja nyt imuroi semmoset paikat mihi mä en viitti mahan kaa kumartua ja nyt hän myös nostelee ja kantelee tyttöjä enemmän kun ite ei enää nii jaksa..ja kaikki muu homma kuuluu mulle,paitsi ruokaa valmistetaa yhdessä aina:)
mansemamma ja masuvauva rv 29+6
Tau: Onnittelut sokrurasituksen läpäisemisestä :) Mulla aivan samat fiilarit, en vielä haluais alkaa vauvanvaatteita pesemään, kaappiin oon kyllä jo laittanut mutta säästän kaiken ihanan näpertelyn viime viikoille, vaunun pesun ja pinniksen laittamisen. Kun ei ole vielä ees tuo 30 vkoa rikki... Kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Esikoista ja junioria oottaessa kaikki oli kyllä valmiina tässä vaiheessa ;)
Hermione: Kiva, että pääset heti noihin testeihin, ei tarvii pähkäillä jotta mikä on..
Birgit: Mähän oon ollut kanssa saikulla rv19 lähtien noitten KIPEITTEN suppareitten takia. Mulla oli viimeksi lääkärissä 2cm kohdunkaulaa jäljellä ja jo vähän auennut sisältä. En mene enää töihin minäkään, saan " erityisäippärahan" 23/11 lähtien.. Arvelinkin, että nämä kivuttomat kovistelut ovat vaarattomia. Mulla noi kivuliaat supparit on _kipeitä_, sellainen vanne kehittyy ikäänkuin masun ympärille ja jomottaa. Ne pysyy poissa, kunhan ei liikoja rehki/nostele.
sulina: Meillä on kanssa webbikamera ahkerassa käytössä. Mun vanhemmat + muita läheisiä kun asuu Suomessa.. Pojat soittelevat mummolle monta kertaa päivässä skypen kautta. Aivan loistava keksintö ja halpa. Ennen oli puhelinlaskut aivan kauheita, nekin on nyt saaatu aisoihin. Vaatiihan tää nopeemman nettiyhteyden, mutta käyp edullisemmaksi silti.
Remontista vielä-- Onhan se suunnittelukin kivaa, mutta mulla on mennyt senkin kanssa järki välillä. Ois niin paljon ihania juttuja, mutta ei kaikkia voi toteuttaa. Vaikea valita esim. värejä ja tapetteja niin että kaikki sointuu hyvin yhteen (tekstiilit, kalusteet jne.. ) Oon kyllä vakavasti harkinnut jonkun suunnittelijan palkkaamista aina välillä..
Nyt erotuomariksi, ennen kuin äityy liian pahaksi riita leikkihuoneessa...
[color=darkviolet]Harvinaista, että tää akka vasta iltasella tulee tänne tarinoimaan. Lähettiin ukon kans aamusta aikaste liikenteeseen ja vaikka kolmen aikaan " jo" oltiin kotosalla niin kaihenlaista tohinaa ollu ettei oo kerenny etes konetta aukasta. Mä ku oon ihan riippuvainen tästä mokomasta rakkineesta ;D
Arvatkaas mitä!!! Löysin peipille a i v a n ihanat potkupökät ja pari bodya. Niissä on [b]tammenterhoja :) [/b] harmi kunnei löytyny minipieniä kokoja, ku aattelin kotiutumisasuksi noita. Cirafin tekemiä eli eipä tullu tuhlattuakaan. Prismasta löysin :)
Kattelin myös ihan pientä talvilakkia, mut neutraaleissa väreissä ei löytyny saati, että niitä yleensäkkää ois ollu missään - musta tuntu ainaki siltä. Ku en jaksa muistaa mitä akalla oli ihan pienenä päässä, tosin ett on kevätvauva.
Mennessä nelostietä oli tiepoikki :/ onneks ei tarvinnu onnettomuus paikkaa nähä, ku ihan kaukaa. Rekka oli pötkähtäny kylelleen. Silti tällasena hormoonihiirenä nous kyyneleet silmiin. Monia rekkoja luistellu yön aikana ainaski täällä Oulun läänissä.
[color=blue]Äitiliini [color=violet]juu eli tänään oltiin :) oispa ollukki hullun hyvä tsäkä sattua samalle päivää sinne, vaikkaki eri osastoille.
[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]mun mielestä kans tuollanen taso kätevä pinniksen päälle :) kiva, että täällä on joku toinenki samoin ajattelija ;)
[color=blue]Nenn [color=violet]ei se mitn, ett huomasit mun jo kehuneen maustelaatikkoa :) se on niin kätevä, ett ei oo ihme, jos useemmat on sen keksiny.
Sillon tällön tuntuu, ett akka köhäsee. Ei mitenkää yskäksi voi enää onneks sanoo. Hyvä, että teilläkin on pöpövapaa kausi.
Mulle aikonaan soitettiin tuosta isyystunnustuksesta. Eli puhelimessa kyseli kaikkia tyhmiä kysymyksiä. Sitten ei tarvinnu oikeestaan, ku paikan päällä allekirjottaa molempien paperit muutaman kysymyksen jälkeen. En enää jaksa muistaa mitä kysymyksiä oli. .mut ens vuonna se palannee mieleen.
[color=blue]Birgit [color=maroon]ohoh onpa jännä, ku sulle sanottu painonnoususta! Mulla oli meinaan viimeks tullu 800g/vk eikä mittää huomautettu :O Mutta kuten aiemminki oon huomannu niin hirveesti vaihtelee neuvoloittan " nuhteet" .
[color=blue]Fable [color=violet]mulla oli muutamia viikkoja sitten tooosi lyhyt pinna akan suhteen :/ se saa mielen kyllä sitten kurjaksi, ku kummasti aina jälkeen päin tajuaa kuinka helposti hihat palo.
Mulla se vaihe meni (toivottavasti ei tuu takas), joten yritä jaksaa bd bd.
Mä en oo kehannu kokeilla mahtusinko omiin toppapökiin :D epäilen :D Systeri mulle lupas lainata, koska usko siltä löytyvän jotku niin isot, ett mahtuu mulle. Mä ku satuin kerran myymään ukon toppapökät kirpparilla, ku ne oli tarpeettomana *hups*.
[color=blue]Omppu [color=maroon]*skool* asuntokaupoille :)
[color=blue]Mieletön [color=violet]niin mikä lattiapinta teille tulee keittiöön? Mä nyt kehun (sori) meiän keittiöö -> laattalattia, sellasta " lankkukopioo" . Kauempaa on luultu puulattiaksi. Kätevä pitää puhtaana :) Tosin nimeltä mainitsematta niin yks kommentti oli, että akkahan kopsauttaa päänsä. . .no yhtälailla se vois tapahtua pesuhuoneessa missä normaalisti laattaa.
Meillä ei oo korotettu tiskikone ja hyvin pärjää ;)
[color=blue]Ardisia [color=maroon]hienoa, että teillä remppahommat etenee :) Mä uskon tietäväni millasta tiili-imitaatiota meinaat ;) arvaa muuten, mä yllätyin vasta ku näin vastaavaa tapettina :O
Mulla tuollasia suppareita on, jos oon esim lenkillä. Levossa en oo vielä niitä onneks huomannu. Tosin enpä mie tiiä miks toisinaan yöllä herään. .johtuneeko peipin liikkeistä vai mistä.
[color=blue]Hermione [color=violet]voi ei :/ ikävästi tutulta kuulostaa tuo sun kutina. Toivotaan, että se ois jotain harmitonta bd bd.
Ja eläs nyt hoppuile sen tammikuun tulon kans! Mie haluan paisutella ainaski viel rauhassa [b]onko muita??[/b]
[color=darkviolet]Yllätyin ihan sitten tänään :O ja eikös se oo jo jonkin sortin ihme, ku yli 9 vuotta ukon kans on taivallettu samoja polkuja. Niin siis aamulla ootti mua kuistilla, ku se oli niin liukas. Ja toinen vastaava tilanne oli yhen kaupan pihassa missä huonosti hiekotettu.
Tuumasinki etten muista vastaavaa palvelua akkaa oottaessa saaneeni ;) tosin ohan siittä aikaa, ett mie oon voinu unohtaakki.
Nyt, jos ehottelis ukolle. .ett vaihtais sen pistorasian kuistille! Ku mie haluan pakasteen pois olkkarista.
Z ja peipi 26+4
tosin hieman oon kateellinen kun itsekin haluisin mennä johonkin kalustefirmaan kattelemaan valmiita keittiöitä ja ylipäänsäkin huonekaluja mutta eihän se käy kun mies haluaa itse tehdä kaiken,mikä taasen tarkoittaa sitä että mä joudun odottamaan pitkät ajat kaikkea mitä haluan,kun muille menevät työt tulee aina ensin. Keittiön pöydän mies tosin teki viime vuonna yllätykseksi kun olin lasten kanssa parin viikon reissulla,oli kyl kiva tulla kotiin.
Voi itku,mul on huomenna hampilääkäri.. tai siis tosi kiva mutta pelkään kuollakseni mennä sinne,lupasivat paikata istualteen reiän pois.
Onnea sokerirasituksen läpäisseille!!!
Aika moni täällä taitaa jo tietää tulevan sukupuolenkin,mä ajattelin nyt että odotan loppuun asti jännityksellä kun luultavasti tää on viimeinen raskaus. Ollaan miehen kanssa vähän päädytty siihen tulokseen että mies menee sterilisaatioon ens vuonna tosin varuilta jätetään spermaa pankkiin :)
Kelasta tuli päätös äitiyspäivärahasta ja lapsilisästä ja kas kummaa,ne oli onnistunu mokaamaan!!!! mur. Jouduin soitteleen sinne kahteenkin otteeseen,ensinnäkin äippäraha oli laitettu alkaamaan 50:n päivän sijasta 30 päivää aikasemmin vaan,oli kuulemma näppäilyvirhe,sanoinkin että se virhe olis maksanu mulle sen 300 euroa jos en ois huomannu.. plus sitten huomasin että äippärahan tilinumero oli laitettu väärin,samalla lapulla haeuttu kun äitiysavustuskin,aika huolimatonta mun mielestä kyllä.. ja sit kun kelaan on himskatin kallista soittaa täällä (50 senttiä minuutti..) kun oli joku puhelinnumero uudistus tänä vuonna et kaikki virastojen numerot muuttu 020 alkusiks..
nyt touhuilemaan alakertaan siks aikaa kun mies saapuu töistä...
T:Isa ja masu 27+2
[color=996699]Taas on joku tovi vierähtänyt, ettei oo ehtinyt kirjoittelemaan... Uusi työ pitää kiireisenä, mutta ei se mitään. Ihan kiva että päivät menee nopsaan, kohta oon ollut jo 2 viikkoa ja sitten vajaa 3 jäljellä.
[color=royalblue]Lohduttavaa huomata että usealla on ollut isompia painonnousuja juuri näillä viikoilla, vaikka painoa ei olisikaan tullut yht. kovin paljoa. Mulla on tullut jo yli 10 kg, onneksi painonnnousu on hieman tasaantunut.
[color=996699]Hieman pihalla olen kommentoimaan mitään, kun olen vain hätäisesti ehtinyt lukemaan pinot päivisin. Mahtavaa että monella alkaa olla jo 30 rv rikki! Vastahan sitä ylitettiin sitä puoltaväliä...nopsaan menee aika. Jokohan kohta tulee uudet heinäkuiset... haikea mieli, kun kohta on tasan vuosi siitä kun viimeksi plussasin (ennen tätä) ja aloin odottaa heinävauvaa. Joka sitten keskeytyi ja tyhjennettiin rv 9+1. Eniten tuntuu pahalta just nyt, ettei pappa ehtinyt nähdä vauvaa. Meillä on hautajaiset ensi lauantaina.
[color=royalblue][b]Äitiliini[/b], oletkos ilmoittautunut siihen äitiysjoogaan? Mulle tuli maksulappu tänään kotiin, sehän alkaa jo vajaan 2 viikon päästä. Kolme kertaa joudun tulemaan tuulispäänä töistä suoraan, vaikka niin ei pitänyt olla.... No, jäähän siihen sitten vielä 5 kertaa tulla rauhassa valmistautuneena. Ois kiva jos teillekin tulisi tyttö, eihän sitä tiedä vaikka olisivat samalla luokalla joskus :) Kun meilläkin haaveissa sinne eteläpuolelle kuntaa muuttaa joskus omakotitaloon....
[color=996699][b]Zatu[/b], huomasinkin että olitte Oulun reissua suunnitelleet. Harmi kun mulla tuli tää työkuvio sotkemaan :) olisin voinut tulla sulle shoppailukaveriksi, kun meni se viimekertainen mönkään :-/ Kylläpäs sulla on ollut herrasmies auttamassa liukkailla :)
[color=royalblue][b]Kotityö-G[/b], meillä kyllä mies auttaa ihan kiitettävästi. Kun on 11 lapsisesta perheestä lähtöisin, niin on tottunut auttamaan pienestä pitäen. Monesti olen jo anoppia kiitellyt " hyvin opetetusta pojasta" ;) Aluksi mies oli liiankin tarkka siivoamaan, mutta on jo tasoittunut. Aika lailla yhdessä tehdään, imurointia kumpikin vaan inhoaa. Mulle jää kyllä ruuanlaitto täysin, mutta mies hoitaa pyykinpesun ja viikkauksen kaappiin jopa tehokkaammin kuin minä ja molemmat tykätään pitää paikat järjestyksessä. Koiraperheessä on silti pakosta aina vähän karvaa sohvan alla...ja päällä...ja siellä sun täällä.
[color=996699]Siitä aasinsiltana uuteen juttuun. Siis voi jestas että mua sapettaa, kun useampi on jo kysynyt mitä aiomme koirille tehdä kun vauva tulee. Siis TÄH??!! Mitä niinku pitäisi tehdä, kun kumpikin on totaalisen lapsirakkaita, miehellähän on sisartenlapsia jo 15 kpl ja käyvät meillä paljon kylässä. Koirat on ihan hullaantuneita lapsiin. Minkähän vuoksi koirat pitäisi laittaa pois vauvan tullessa, onhan maatalon lapsetkin tutkitusti kaikkein terveimpiä ja kaverini 2 tyttöä olleet aina terveitä kun pukit, vaikka vauvana imeskelivät koiran kanssa samaa lelua :) Mielestäni on vaan hyvä että lapset oppivat vastuuntuntoa ja eläinten kunnioitusta pienestä pitäen. Verenpaine nousee, kun tollaisia tullaan kyseleen. Taidan kysyä seuraavalta kysyjältä, että mitä meinaatte tehdä vanhemmille lapsille kun vauva tulossa...? Jooh... ja asia on tietysti aivan eri, jos koira(t) olisi vihaisia, eivät sopeutuisi tmv. Ja vaikka kuin on rakkaita, silti jos joskus murisee/osoittaa vihamielisyyttä lapselle, kyllä se koira siitä lähtee samantien. Mutta siis tässä vaiheessa, kaksi lapsirakasta koiraa, vain sen takia kun vauva tulossa...? Voi elämän kevät!!
Toinen ärsytysasia on ne lauantaiset hautajaiset, pelkään että äiti tekee musta ns. silmätikun, kun nyt jo vouhottaa kaikille että pappa kuoli ja samana hegenvetoon että elämä jatkuu, kun minä odotan vauvaa ja taas lääppimässä mahaa jne... On vähän mopo karannut käsistä, nooh, yritän ymmärtää, kun tulossa ekaa kertaa mummoksi. Jotenkin ärsyttää kun aattelen jo nyt että tätä riemuitaan, toinen varmaan menee vähemmällä haloolla ja sitten jos tulee vielä lisää, niin niitä sitten surkutellaan. Eikös niillä kaikilla lapsilla olisi yhtäläinen oikeus olla mummon riemun aihe... No, ehkä tämä on ihan normaalia esikoisen ollessa kyseessä. Ärsyttää vaan kun nyt on jo tullut kommettia että kaksi on ihan riittävä määrä, aivan kuin se sille kuuluisi!! Mutta kaikenkaikkiaan on ollut suhteellisen puuttumatta tähän, jos tuota vouhotusta ei lasketa. Ei jakele ohjeita ym. hyvä niin.
[color=royalblue]Hups, tulipa paasausta *nolo* Muuten oma olo ennallaan, edelleen ei suppareita ym. kolotuksia. Vain pari kertaa mennyt maha kovaksi, ei mitenkään pahan tuntuista. Ai juu, saatiin tänään äitiyspaketti!! Tuossa odottaa avausta, kun odottelen että pääsen miehen kanssa avaamaan. Se kattoo just jääkiekkoa (yllättäen) ja sitten vasta aletaan avaamaan. First things first... No, on se ihan suloinen silti, saa kohta uuden työsuhdeauton, Citroen C5 farmarin ja sanoi että halusi sen että mahtuu meidän Emmaljungat sinne " heittämällä" kun on niin iso tavaratila. ;) Ihana kun osaa noin aatella :)
[color=996699]Jospa lähtisin tästä mustaherukkamehun lämmitykseen, vähän meinaa pukata lievää flunssaa päälle, mutta periksi ei anneta! ;)
[b]Sinda & Nipsu rv 27+3[/b]
Siis se äitiysjoogahan alkaa jo ENS maanantaina eikä siis 2 viikon kuluttua. Onneksi aloin laskemaan...oletkos siis tulossa, Äitiliini?
[color=008B00]Täällä onki ollut hienot keskustelut remonttiaiheista. Voi ku oliskin ajankohtaista. Tai no en mä niin kovin haluaisi sitä remonttia tehdä enkä sen keskellä asua, mutta sen suunnitteleminen on kivaa :) Me ostettiin reilu vuosi sitten tää asunto (kolmio) ja tää oli juuri vuosi sitä aiemmin remontoitu täysin. Oli kyllä käytetty materiaaleja, jotka oli ihan meidän makuun ja muutenkin ihastuttiin heti, joten ei tänne mitään kyllä edes tartte tehdä.
Hermione02: Tuo sinun raapiminen kuulostaa kyllä ihan hepatogestoosilta. Siihen onneksi on lääkkeitä, jotka helpottaa kutinaakin, jos se sitä on. Tsemppiä 12 h syömättömyyteen! :)
Taas sataa vettä :( Höh! Eilen illalla oli ihan mieletön ilma töistä tullessa kymmenen aikaan. Tuuli ja satoi vettä niinku kunnon syysmyrskyssä. Onneksi mies tuli hakemaan töistä, jos olisin tullut julkisilla olisin kastunut ihan litimäräksi. Tänään ei onneksi ole tuullut niin kovin.
( . ) Voi hyvin. Mä kuulun myös siihen kastiin, jonka mielestä maha on kasvanut ihan älyttömästi parina viime viikkona. Täytyypä ihan mitata joku päivä se vatsanympärys.
Mut nyt mesettään isän kanssa webbikameran välityksellä. Onko muuten muita, joilla webbikamera? Varsin kätevä systeemi, mielestäni :)
Sulina + Papu rv 30+5