tammenterhojen tiistai
Tässä linkki eiliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8661989&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Ei aina näin aamusella pääse koneelle, mutta tänään on poikkeus. Keittiökeskustelun innoittamana jatkan vielä...
Lankakoreista, mun kokemukseni niistä on huono =( Alussa ne ovat hyviä, mutta ajan kanssa ja ahkerassa käytössä ne alkavat takkuamaan, on hankala työntää ne sisään ja niiden väleistä kaikki tippuu ulos ja jää kiinni jne. Itse olen pikkuhiljaa vaihtanut lankakorit sisälaatikoihin, puusta tehtyihin, ei tipu tavarat ulos ja kestävät kulutusta paljon paremmin. Ne kaapit jotka teimme tavallisiksi alakaapeiksi on korvattu sisälaatikoilla kun se on mun mielestä niin paljon kätevämpää. Mutta voihan jollain muulla olla eri kokemus lankakoreista. Mun mieskin kyllä usein sanoo että lankakoreista tulee jälkeenpäin paljon moitteita. Mutta tottakai jokainen saa tehdä kuten itse haluaa =)
Vauvanjuttuja pitäisi vähitellen ruveta miettimään, mutta mulla on se tilanne että pitää miettiä kaikki uusiksi kun on tehty näitä huonemuutoksia ja nykyiseen makkariin ei mahdu vauvan kori eikä hoitopöytä. Hoitopöytää en tarvitsekaan, mutta hoitotason ajattelin laittaa esim. apukeittiöön pesupaikan viereen. Ainoastaan sitä pelkään että joskus vahingossa lyön vauvan pään ylösnostaessa yläkaappeihin, mutta pitää kait sitä osata olla sen verran varovainen. No asioilla on yleensä tapana järjestyä.
Viime yönä näin unta että sain tytön, ja unessakin olin niin hämmästynyt.
nenn 30+1
maustelaatikko on tosi kätevä! Siihen saa selalisen puisen " ritilän" jossa mausteet makaavat vähän kallellaan, tosi kätevää, isoimmatkin maustepurkit mahtuvat hyvin sinne! (sitäkin) suosittelen!
Huomenta,
töihin selvisin, vaikka kyllä välillä tuossa pihalla tuntui, että en pääse sisälle asti kaatumatta. Oli nimittäin niin kauhea keli, tuo koko työpaikan piha ihan jäässä. Pysähdyin oikeen kokeilemaan ja kengän alla ei ollut minkäänlaista pitoa, vaan ihan vaan pelkkää sileetä jäätä.. Täytyy toivoa, että päivän aikana keli vähän lämpenis ja sulais noi jäät pois. Kyllä hirvitti, kun miehellä oli edelleen työpakussaan kesärenkaat.. No, toivottavasti on selvinnyt töihin kolaroimatta.
Zatu: mä olen menossa torstaina sinne OYSiin, joten tänään en valitettavasti siellä ole, kun sitä kyselit viikonloppuna.. Te taisitte olla miehesi kanssa tänään sinne menossa. Mulla menee torstaina varmaan siellä mukavasti työaikaa, kun ilmoittautumisaika on keskellä päivää ja siellähän tunnetusti saa odottaa ja odottaa.. No, mitäpä sitä ei tekisi tämän tammenterhon eteen.
Meilläkin on keittiökin keskusteluissa kotona. Ostimme kesällä vanhan omakotitalon ja nykyinen keittiö ei oikeen vastaa meidän toiveitamme, mutta kyllä siinä nyt toimeen tulee, vaikken siitä juuri tykkääkään. No, kaapisto itsessään on ihan ok, mutta sijoittelu (kaapit ja tasot aivan liian alhaalla) ei miellytä. Mutta jos alamme remontoimaan, niin kyllä kaikki taitaa uusiksi mennä,mutta se ei taida olla meillä ensimmäisenä listalla. Ensin taitaa tulla makuuhuoneiden ja vessan remontit. Mutta niidenkin aikataulu on vielä vähän hakusessa.
( . ) Olo ihan ok, mutta tuntuu, että tämä maha on kasvanut tässä viimeisen viikon aikana ihan älyttömästi. Mua pelottaa ihan mennä sinne äitipolille, että toteaako ne, että maha on liian iso ja laittavat mut dieetille, kun/jos vauva on kasvanut liian isoksi. Sokerirasitukseen mut varmaan vielä muutenkin laitetaan toisen kerran, joten ehkä se ei oo niin väliä enää tällä mahan koolla. Ja kaikki sanoo mahan perusteella, että poika olis tulossa, mutta enpä tiedä, kun muuten mulla itsellä on ollut koko ajan tyttöolo. Tyttöä meillä varmaan enemmän odotetaan, kun tyttö haluaa pikkusiskon ja mieskin oli sitä mieltä, että tämän meidän esikoisen mielenrauhan takia olisi kiva, jos tämä syntyvä lapsi olisi tyttö, kun hän niin kovasti toivoo pikkusiskoa. Toisaalta emmehän me sille mitään voi, että kumpi sieltä tulee..
Yritän palata myöhemmin uudelleen ja vastailla, jos täällä oli jotain galluppeja.
Mutta nyt pitänee lähtee valmistautumaan viikkopalaveriin ;)
-äitiliini ja masukki 30+0 (jee...!!!)
kun neuvolassa kävin. RR oli 120/52, hemoglobiini 130-jotain ja sydänääniä kuunnellessa typsi rupesi potkimaan villisti. ei ilmeisesti tykännyt näin aikaisesta masun paineluista! :) sf-mitta oli 26. sanoi olevan korkea, mutta olihan minulla masua jo ennen raskautta.. painoa oli tullut nyt sen 600g/vk (huhhuh!!) mutta eipähän ole vatsakaan toiminut 5päivään. nyt täytyy tsempata seuraavaan kertaan, ettei noin huikeasti nouse lisää.
vai keittiöitä tammikset remontoivat :) vai jotain pesänrakennusviettiäkö ilmassa? itse en edes tiedä, mikä keittiö meillä on! kovasti ystävät sitä kyselivät muuttaessamme. hyvät on ollu pyyhkiä kaapin ovet ainakin.. malli/pohja on kannustalon ainola. eli mielestäni sellanen kätevä. paljon tasoja. makuuhuonetta olen itse kovasti laitellut, kun sinne ajattelin hautautua typsin kera sitten hänen synnyttyä ;)
nyt menen kyllä vielä pötköttelemään.. eiliset pyykitkin jäi sitten ripustamatta/laittamatta kuivausrumpuun ja odottaa huoltoani isona kosteana myttynä khh :(
typsikkä majaillut masussa 26+3
Tänään onkin jo parempi päivä, onneks! Ai niin Ceciliah, en ole muistanut onnitella tyttö-uutisista!
Mulla tuo keittiön suunnittelu on aina vähän mielessä, meillä on tällä hetkellä 10 vanhat kaapistot ja nyt astianpesukone sanoi työsopimuksen irti, kone on intergoitu ja mietinnässä on et ostaisiko uuden koneen joka olisi integroitu vai ostaisiko teräksisen, jos kohta kuitenkin kaapit menevät vaihtoon ja sit joutuis sen ovenkin taas vaihtamaan. Sisko on keittiömyyjä ja se rontti aina heittelee kaikkia kivoja juttuja mitä vois laitella ym. kun vain rahat riittäs ;)
Mulla olisi talvilomaa marraskuun alussa viikko, lähdetään kylpylään viikonlopuksi sillon, et jotain piristystä edes on. Ajattelin sen viikon laitella vauvan tavarat ja vaatteet paikoilleen. Meilläkän ei mahdu hoitopöytää makkariin, mutta meillä on pinnasängyn päällejalkopäähän laitettava hoitotaso, sitä tasoa kun en tarivtse kuin puolisen vuotta, niin on toiminut meillä hyvin.
jaaha työhommat kutsuu.
mamm@mia rv 26+3
en oo vähään aikaan jaksanu kirjotella, kun tuntuu ettei olossa tapahdu mitään. Tasaisesti vaan päiviä ja viikkoja kertyy.
Olin lauantaina luonnonmukainen/aktiivinen synnytys-tapahtumassa ja oli kyllä ihan huippua. Edelleenkin vaan pitäs sitä tammikuuta jaksaa odottaa. Aika hurjaa ajatella että tuttuni sai kaksoset näillä viikoilla.Ja miehen sisko syntyi kans rv 29+. Ei tulis kyllä mitään jos nyt vauva tulis, on kaikki ihan kesken.
Nyt on alkanu vähän tulla sitä ensimaitoa, eilen mies huomautti ruokapöydässä et sulta tulee jotain tuolta kun oli paidassa märkä läikkä:)
En nyt muista pititkö jotain muuta kirjotella. Nyt pitää tenttiin lukea, se on kahden tunnin päästä..
Beijaflor rv 29+1
ja nyt sain luettua eilisen pinonkin kunnolla.
Näin että zatu oli jo kirjoittanut maustelaatikoista missä mausteet ovat kallellaan =) Hyvä että on muitakin jotka ovat kokeneet asian hyväksi!
Onkos Zatun akka jo tervehtynyt? Täällä lapset ovat taas kunnossa, ainakin toistaiseksi!
Kutinasta on monella ollut puhetta, mullakin on ollut sitä aikaisemmissa raskauksissa, ihan mahdottomana välillä, varsinkin on kutittanut mahan sivuilta. Sitä ei ole tutkittu, terkkarin mukaan oli ihan vaaratonta. Tässä raskaudessa olen oikein ihmetellyt mihin se kutina on jäänyt... Mutta ei se aina tarkoita hepatoosia, vaikka sitä en osaa sanoa milloin se tutkitaan, tiedän vaan että mulla ei kutissut kämmenet eikä jalanpohjat ja ilmeisesti sen takia ei tarvinnut tutkia enempää.
Isyystunnustuksesta, esikoisen syntyessä emme vielä olleet naimisissa ja teimme sen tunnustuksen. Silloin ainakin (94) se oli kirjallisena, eli sosiaalityöntekijä tuli kotiin ja antoi molemmille täytettäväksi paperit joissa oli kiusallisia ja tyhmiäkin kysymyksiä. Eli kyse ei ole pelkästään isän tunnustamisesta vaan myös äidin, koska äidin pitää olla mielellään samaa mieltä.. Siinä oli rivikin muille isäehdokkaille, jos niitä sattui olemaan =) Voi olla että käytäntö on vaihtunut, en osaa sanoa.
Kiva kuulla että isabelluskalla on iso keittiönpöytä, meilläkin on 1m x 2,5m ja uudet vieraat aina kommentoivat isoa pöytää. Mutta niin on paljon istujoitakin. Itse en kyllä käytä pöytää ruuanlaitossa, enimmäkseen saareketta. Jotenkin ihmeessä meilläkin tuppaa kaikki työtasot aina olemaan täynnä tavaraa...
Nyt mua pyydetään ulos leikkimään, pitää mennä, voikaahan hyvin terhot!
Nenn, kiva kuulla kommentteja! Tosiaan, kaikki on vielä suunnitelma-asteella. Joka tapauksessa en haluaisi ainakaan kaikkia kaappeja tavallaisia syviä kaappeja, joissa sitten edestä tavarat saa purkaa, että saa haluamansa sieltä takaa. Kun saan tuon ekan tarjouksen ehdotuksieni pohjalta, niin sitten pääsen fiksailemaan sitä.
Tosiaan nuo lankakorisysteemit ovat varmaan luonnollisesti vähän herkkiä. Paljolti taitaa riippua miten liukumekanismi on tehty. Keittiössä kun voi kuvitella sinne joutuvan jotakin väliinkin. Ja sitten jos taas pitää korissa kovin painavaa, niin sitten ne voivat taittua, ja haitata liukumista. Vaatekaapeissa nuo korit ovat tosi käteviä olleet, kun edellisessä asunnossa sellaiset olivat. Mutta tosiaan keittiökaapissa kannattaa vähän suunnitella miten ne ulosvedot toteuttaa. Tuollakin oli vaikka mitä, jmm sellaisia rottinkikorin tapaisia ulosvedettäviä koreja tavallisten lankakorien rinnalla- kunpa olisikin rajaton budjetti, ja sen kun vain ruksittaisi haluttuja juttuja.
Samoin makkarien kaappeihin teen vähän päivityksiä. Esim lasten huoneistä vaihdan pois sen normaalin tankokaapin, ja siihen tilalle niin että tanko, ja puoliksi hyllyjä. Kun harvoja lastenvaatteita vielä pitkään aikaan tulee pidettyä henkarissa tangokaapissa. Kyllä ne on viikattuina pinoissa.
Niin, ja sitten kodinhoitohuoneestakin pitäisi tehdä toimiva ; ) on tässä haastetta!
Iloista päivää kaikille, täällä etelässä tasaisen harmaata ja märkää, siellä pohjoisempana varmaan jopa vähän lumista! Kunpa näistä harmaista, ja pimeistä säistä pian päästäisiin. Aamullakin kun ajelee töihin, niin tuntuu, että tuo musta märkä tie imee ihan kaiken valon.
t. Meku
Neuvolalääkärissä käyty ja sokerirasitus onnellisesti ohi. Sokereissa ei ollut sanomista 4,5/8,4/7,0 joten läpi päästiin. Painosta pääs terkkari sanomaan kun oli tullut 733g/vko, mut kun koko aikana ei ole tullut kuin 5,3kg niin en ite olisi huolissani. Oon vaan ollut kotona kun ei ole päässyt selän ja supistusten takia lenkille niin kai se paino nousee. RR oli 118/73 ja hemppa 118. Pitäs kuulemma ruveta syömään vitamiini-valmistetta. Vauva oli pää alaspäin ja lapsivettä sopivasti. Kohdunkaulan pituus oli 5,6cm. Ihmeellisesti minulla se pitenee kun aina saadaan seuraavassa mittauksessa isommat sentit kun edellisessä.
Nyt lähden hoitamaan siskon tyttöä kun on kipeä niin sisko pääsee johonkin koulutukseen.
birgit ja pörrö rv 26+5
ihanaa lukea teidän keittiösuunnitelmista. Oliskin joskus mahdollisuus laittaa sellainen unelmakeittiö perheelle.
Me käytiin taas yhtä mökkiä katsomassa, mutta taitaa mennä sivu suun, kun ostajaehdokkaita oli niin paljon, että varmasti joku tarjoaa yli meidän budjetin. No, hauskaa on kuitenkin miehen kanssa " harrastaa" jotain yhteistä.
Poika sairastui illalla/yöllä kovaan syysflunssaan. Säälittää kyllä, kun toinen sairastaa ja itse ei voi kuin yrittää helpottaa oloa.
Ai juu - galluppia kotitöistä: mies kyllä osallistuu reippaasti, mutta usein tekee asiat sitten vasta,kun olen niitä pyytänyt tekemään. Pyykit kyllä nostetaan usein kimpassa ihan ilman eri pyyntöjä. Ruokaa laittaa viikonloppuisin, kun arkisin syödään just silleen että ehtii tulla töistä lähes suoraan ruokapöytään.
Mutta nyt on lounaan aika.
Taneli+perttuvauva 29+2
kun tota kuvaa nyt tuosta iltasanomasta kattelee, niin en kyllä taida joululahjaksi eppujen alastonkalenteria toivoa...
tänään oli kahdeksalta treffit kaverin kanssa salilla, eli aikainen herätys oli. nyt laitoin kotona pyykkikoneen pyöriin ja vaatehuonetta aattelin kans tänään raivata, kunhan saan ehkä päikkärit jossain välissä nukuttua.
missä se talvi viipyy??? täälläkin oli aamulla 12 astetta! jotain rajaa!!!
keittiöremonteista ollut puhetta, onneks ei itsellä oo ajankohtainen. vuosi sitten muutettiin tähän kotiin ja silloin tähän oli vuoden sisällä uusittu kaikki keittiökoneet ja kaapinovetkin pari vuotta aikasemmin. vessalle sen sijaan pitäis tehdä jotain, ja kylppäriremonttia toivoisin, mut ei taida vielä pariin vuoteen tulla.
mirabella: onnea kolmenkympin kerhon jäsenyydestä;)
omppu: hyvä jos sait selvää:) no, pääsitkös pumppiin aamulla? kiva että kämppäkin löytyi, kyllä sitä melkein missä vaan pari kuukautta jaksaa kun tietää et sit omaan pääsee...
äitiliinille kanssa onnitelut kerhon jäsenyydestä! mäkin oon kauhistellut kun nyt on tuntunut tuo massu tosiaan parin viikon aikana kasvavan. tosin kai se on ihan normaalia, kun jos masukki kerää painoa ekan 25 viikon aikana kilon ja sit seuraava kilo tuleekin jo parissa viikossa. mut rupee kyllä jopa mun massusta tuo pallukka erottuun, välillä oikeen pelästyy kun kattoo alaspäin:)
siinäpä se omanapakin tuli kerrottua, eli paksusti voidaan. lääkäri on torstaina, toivottavasti ei vielä katkaise mun hyvin alkanut sali-innostusta;) just kaverille aamulla salilla nauroin et jos oikein kunnolla tekin sinne joulukuun alkuun asti kaikkee, et jos simppis päättäski syntyä (rv 38 tulee täyteen 15.12) ja sit sen jälkeen täyslepoon jäis ettei vaan keksi jouluna alkaa syntyyn... mut saa nyt nähdä...
tigru ja simppis 30+4
Taas on vierähtänyt muutama päivä ihan hujauksessa. Aatelkaa 2kk päästä on jouluaatto! Kuinkahan moni on synnyttänyt jo silloin. Hurjan nopeasti tää aika meneekin, vaikka alussa tuntui että loppuvuoteen on ikuisuus.
Yöt menee miten menee. Herään valvoon joka yö siinä neljän pintaan ja sitten ei uni tulekaan tuntiin pariin. Rupeen oleen jo ihan poikki näitten vähäisten yöunien takia ja pinna on kireellä koko ajan. Sitten on taas äärettömän huono omatunto kun on pinna palanut tuon pojan kanssa. ja tuntuu että se ihan vaistoo tän mun kireyden ja se vaikuttaa senkin käytökseen. Mistähän sais ostettua varapäreitä, tulis kyllä tosi tarpeeseen. Mutta ehkä tää tästä helpottaa, nyt on ollut vaan sellainen alavireinen vaihe meneillään. Tuskastuttaa väliin tää oma olotila, kun maha on jo tiellä ja painaa ja ahdistaa sisuskaluja, närästää ja olo on muutenkin kömpelö. Ja ei kai mikään ihme, kun ei pääse juuri ulkoileen ja liikkuun. Huomenna ois neuvola, painookin on tullut varmaan taas kilo viikossa tahtia. Vauvelin liikkeet on kuitenkin ihania tuntea, öisin varsinkin on kova vauhti päällä.
Pitäis lähtee kohta töihin ja ajattelin poiketa katsoon jotain lämpimämpää päälle pantavaa, en ookaan aikoihin ostanut mitään vaatetta itselleni. Mistähän sitä löytäis lämpimät housut ulkoiluja silmälläpitäen. Toppatakin oon jo ostanut. on se hurjaa, että kun normaalisti oon kokoa 34/36, niin nyt kokona 44, takissa siis. Vinkkejä otan mielelläni vastaan noista housuista. Toppahousuista ei taida löytyä äitiysmalleja...
Mutta nyt pää lyö ihan tyhjää, ettei kirjottelusta tuu mitään, mitenkähän sitä töissä jaksaa kun nyt on jo ihan tööt olo. Ehkä sitä piristyy tuolla kaupoilla.
Hyvät päivänjatkot!!
eli nostellaanpas tätä meitin pinoa taas.
kerrankin voin rinta rottingilla ilmoittautua kotitalousihmisiin:) kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä. vaatehuoneesseen järjestetty liinavaatteet, jotka olleet kaapissa muutosta asti (vuoden) vain lojumassa.
eli ehkä musta vielä ihan ok kotiäiti tulee joka kotitöitäkin välillä saa tehtyä.
tigru
Voiko naisen päivä olla parempi!!! Aamulla jaksoin kuin jaksoinkin lähteä sinne pumppiin ja mielestäni jaksoin oikein hyvin mukana. Aiemmista kerroista pienensin vain painoja, mut hyvin meni. Paitsi punnerrusosuus, kun maha otti lattiaan vastaan ;)
Tulin kotiin, kämppä oli siivottu (aasinsiltana kotigallup, ukkeli siivos) ja heitin hikiset vaatteet pesuun ja pitkän epäröinnin jälkeen hyppäsin vaa´alle. (en ole käynyt sitten 3vkon takaisen neuvolakäynnin, kun painoa tullut jo se 10kg, niin minä ja vaaka ei olla oikein ystäviä) Mutta se kannatti, paino oli jopa kilon vähemmän kuin viime neuvolakäynnillä, toki samoihin se vaatteet päällä olis mennyt! Mut eipä ollut ainakaan nyt noussut!!!! Siis tää vaakalukema oli lähes paras osa mun päivässä... ;)
Asuntokaupat on nyt sovittu tänään lukkoon ja vuokrakämppä oli tosiaan mieleinen, kun eilen se käytiin kurkkaamassa. Nyt olo on reipas ja salille olis hinku heti lähipäivinä uudelleen, kun se niin hyvää teki! Pitäis varmaan koputtaa puuta, kun näin hyvin tuntuu nyt pyyhkivän. Illalla projektina on valkata sinne uuteen rivariin maalit/ tapetit, kun ne pitäis tällä viikolla ilmoittaa eteenpäin.... makkariin jotain ruskeaa retrotapettia yks seinä, muuten varmaan aika hillittyä linjaa...
Semmosta, hyvin menee siis!!! =)
Omppu 28+2
Meku + muut keittiöintoilijat:
kolmesta paikasta olen tarjouksen pyytänyt. Yhestä jo sainkin, ilman koneita (sis. liesituuletin ja allas) yht. 3900 eur. Tästä jäi avoimeksi kyllä vielä yksi lokerikko, joka pitäs upottaa sellaseen hankalaan hirsisalvoksen päälle. Meillä siis on tuo laajennusprojektin johdosta keittiö menossa kokonaan uuteen kuosiin ja käännetään vanhan makkarin paikalle, eli seinää puretaan yms. kivaa. Lattia- ja kattopinnat vedetään uusiksi eli kyllä meillä touhua piisaa. Tuo keittiösuunnittelu on aika raskas proggis vetää läpi monen suunnittelijan kanssa, joten todella toivon, että kolmesta paikasta joku olisi mieluinen. En pidä tuota 3900 euroa hirveen kalliina, mutta firman suunnittelija ei ollut mikään myyntimies (tää oli siis kalustetukussa), lisäksi pyysin domukselta ja sitten pieneltä paikalliselta toimijalta tarjouksen. Hauska huomata, että samoja mieltymyksiä löytyy monelta. pähkinän väristä tasoa ja vaaleeta kaappipintaa oli myös munn tarjouspyynnöissä :) Kyllä mä kaiholla jään varmaan ajattelemaan sitten sitä korotettua tiskikonetta, jos siitä nyt luovun, mun pitää oikeesti funtsia juttu perinpohjin :O
( . ) Vetelin tuossa juuri melkein pussillisen suklaarusinoita jälkkäriksi ja nyt " Aatu" vetää melkoista rundia masussa, taisi tykätä rusinoista :) Nautitaan nyt tänään olosta, kun huomenna on tiedossa taas kivulias p-päivä!
Talvitakki on mulla vieläkin hakusessa...Kävin Oz Babysta kyselemässä mama licious:in talvitakkia, jota mainostettiin uudessa vauvalehdessä, mutta eipä heillä sitä ollutkaan :( hinta olis ollut 59 ja oli musta tosi fiksunnäköinen. Sitten kiertelin mm. H&M , Seppälässä ja KappAhlissa, mutta aika tuloksetta. En oikeesti viitsi ostaa tätä talvea varten kauheen kallista rotsia musta toi 50 eskoa on aika kipuraja. Ja sitten sitä pitäs pystyä käyttämään aina sinne maaliskuulle asti, tuskin se maha ihan hetkessä pienenee -ei ainakaan esikoisestä hävinnyt. H&M:llä tykkäsin yhestä paksummasta villakangastakista, mut hinta oli sit heti 80 eukkua. Mulla on yks sikavanha sininen tuulitakki-anorakki, Ja se menee kyllä ulkoillessa, kun lisää alle tarpeeksi kerroksia, mutta muuten se on aika ankeen näköinen, eikä oikeesti riitä talvipakkasilla! No kai sitä jonkun rievun päälleen kietaisee :(
Ai niin, elän jännitysmomentteja mun duunikamun puolesta, sillä on LA ylihuomenna. On kuulemma hikoillut jo kaksi päivää ja supisteleekin aika reippaasti...Jännää! Tai tulla melkoinen lapsilisä heidän perheeseen lapsilisäpäivänä :)
Sukupuolesta vielä sen verran; Kävin tänään myös pikaisesti duunipaikalla ja siellä yks kollega sanoi masuani selväksi poikamasuksi, eipä ollut ensimmäinen :O
eipä tänään muuta :)
Äitee ja " Aatu" 26+4
Niin...pitipä vielä sanoa, että noi vessan kalustesysteemit on ihan tolkuttoman kalliita, kun vertaa suhteessa muihin kalusteisiin. Parista pienestä kaapin ruppanasta saa pulittaa maltaita!!!
Kävin tänään myös tilaamassa meidän lattialaatat ja pisti silmään ne hinnat, varsinkin jos haluaa vähänkin jotain kivan / erikoisemman näköistä. Kaakeleita tosin voipi saada tarjouksista ihan kohtuuhintaan. Niin mäkin hyökkäsin heti noiden lattialaattojen perään, kun starkilta tuli eilen mainos kotiin. Meillä siis myös vessat 2 kpl tulee vielä ajankohtaisiksi lähitulevaisuudessa tai viim. ensi keväänä. Vanha pitäs päivittää fiksummaksi ja yläkertaan tulee kokonaan uusi ponnistuskomero. Juu nyt saa joku muukin kertoilla vaikka vauva ja odotusjuttuja :D
Äitee
Yäk. Täällä sataa vettä. Lämpötila noin 15asteessa, sais kyllä tulla jo pakkasia. Vaikka jo kaikkien jylläävien tautien takia, pakkaset pistäs aisoihin? Pikkumies rauhottui katsomaan videoita ja isommalla on kaveri meillä leikkimässä, kauhea resuaminen kuuluu yläkerrasta.
Meillä sitten tosiaan mies aloitti remontin taas uudella innolla. Kenenkähän innoittamana..? Viikonlopun aikana saatiin aikaiseksi kaikki puuttuvat listat (niitä olen maalaillut nyt pari päivää) + petsattua kattohirret. Eilen käytiin sitten valitsemassa kaakelit keittiöön sekä ruokahuoneeseen (yksi seinä on melkein kokonaan muurattua). Valittiin keittiöön valkoiset vanhanajan kaakelit, joissa sellaiset vinot kantit ja ruokahuoneeseen sellaista vaaleaa muuri-tiili- imitaatiokiveä, mitenkähän sen paremmin kuvailisi? Tulee varmasti tosi hieno!
Huomenna menen valitsemaan ruokahuoneen tapetit, ajattelin punaista/ruskeaa medaljonkitapettia. Muut seinät meillä onkin sitten sellaista vanhanajan panelia.
Meillä keittiöremontti alkoi jo viime vuoden lopulla. Prosessi venyi ja venyi.. Itse ollaan suunniteltu ja tehty aivan kaikki lukuunottamatta sähkö- ja putkihommia. Keittiö haettiin itse Tanskasta. Tammikuussa olin lapsien kanssa evakossa Suomessa, että mies sai purettua vanhan keittiön pois (revittiin auki koko keittiö lattiaa ja kattoa myöten :) ja uuden tilalle. Kesällä pidettiin matkojen vuoksi remonttitaukoa ja sen jälkeen miehellä onkin ollut kamalasti töitä muualla, eli keittiö on seisonut puolivalmiina. Ymmärrätte varmaan että sellainen pistää naisen hermoille..?
Keittiö on tuommoinen vanhanajan maalaiskeittiö, just sellainen kun halusinkin.
Mutta kuulkaas kyllä se suunnittelu on aikaavievää puuhaa.. Seuraavalla kerralla pyydän varmasti keittiöfirman suunnittelemaan, rahaa ei säästy mutta aikaa sitäkin enemmän!
( . ) On elämää... Möyrintä on ihan taukoamatonta! Luultavasti herra Luukas on masussa poikittain, oisko matkalla " oikeaan" asentoon. Toivottavasti kääntyis pian pää alaspäin, on aikas ahdasta näin poikittain.. Mun ruokahalut ovat kadonneet totaalisesti. Ei oikeen tee mitään mieli ja pahoinvointi on tullut takaisin. Onko muilla huonoa oloa?
Aika kulkee kuin siivillä. Joululahjoja olen alkanut katsastella, vaikka lomapakossa onkin iso lovi tämän sairasloman takia. Harmittaa, kun näinä vuoden viimeisinä kuukausina menot ruukkaa olla suuret, ja nyt pitää kituuttaa tuolla ansiosidonnaisella (85%). Mutta eip voi mitään. En todellakaan kykenisi enää töissä olemaan.. Viime yön taas supisteli. Miksiköhän mulla alkaa supistelemaan levossakin? ei sellaisia kipeitä, rehkimisestä aiheutuneita suppareita, vaan noita kovettumisia. Tuntuu, että henki salpautuu. Tuntuuko tutulta? Ne on varmaan niitä oikeita harjoitussuppareita?
Nyt pitää lähteä katsomaan mitä noi isot pojat oikein touhuaa.... Ja sitten ruuanlaittoon!
/ardisia 27+2
Viime yönä nukuin kaksi tuntia. Muun ajan raavin itseäni!!! Aamu viidestä olen ollut hereillä. Pari tuntia oli aamulla kutinaton olo ja ajattelinkin vain nähneeni unta. Mutta en vissiin, sillä kutina on täällä taas koko ajan voimistuen. Voi venäjä!
Aamusta jo yritin saada neuvolasta jonkun kiinni mutta eipä siellä kukaan vastannut kuin vasta soittoaikana klo 12. Huomenaamulla labraan, 12h pitää olla syömättä juomatta (vähän vettä saa ottaa). Osa tuloksista tulee jo huomenna ja loput sitten myöhemmin. Ä-polille tulee kutsu joko jo perjantaiksi tai sitten heti alkuviikoksi. Ei kuulemma missään nimessä odotuta siihen ens to 2.11 ä-polin istukkakontrolliin.. No, katotaan mitä huomenna selviää! Kutina on kyllä ihan eläimellistä, etenkin jalkapohjissa ja käsissä. Mitähän vielä tässä raskaudessa?!!
Kävin kaverin poikavauvaa katsomassa päivällä ja aivan syötävän lutunen!!!! Iso kun mikä, nyt jo yli 5kg ja vasta 2vkoa vanha! Oltaispa jo lähempänä tammikuuta!
Mä lähden etsii kaapista nyt " viimeistä ateriaa" ...
t. H ja Iines 28+3
Ja varoitus: Nyt seuraa vaan omaa napaa, kun en oo ehtinyt lueskella pariin päivään muiden tekstejä...
Tänään oli siis lääkärineuvola ja kaikki oli ok. Ja mikä parasta, läpäisin sokerirasituksen!!! (arvoin 4.3, 5.6 ja 5.8) =D
Heti kävin neuvolan jälkeen ostaas munkkeja kahvin kanssa =p
Muita tuloksia: Paino +720g/vko ja siitä th kyllä huomauttikin, mutta yhteensä painoa alusta lähtien tullut vasta 4,5kg.
Verenpaineet: 128/65
Hemoglobiini: 113
Sf-mitta: 30cm ja nyt tasoittunut sieltä yläkäyrän yläpuolelta keskikäyrälle.
Kohdunsuu: kiinteä/kiinni. Pituus 2cm.
Sykkeitä joutu taas kerran metsästämään, kun pikkunen potki niin kovin, että pauke ja rätinä vaan kävi. Seuraava neuvola sit marraskuun puolivälissä joskus.
Meillä tuo pesänrakennusvietti iski sitten mieheen eilen. Aattelin, jotta mitä hää alkaa puuhata, kun töistä tuli aikaisemmin, niin pisti kämpän uuteen järjestykseen ;) Makuuhuoneeseen haki ja kasas pinnasängyn ja samantien pisti sitten muutkin huoneet uusiks. Siinä vaan sit kattelin sivusta, kun isä ja poika touhus ja heitin väliin omia kommentteja. Ite oon vaan suunnitellut, että mitä teen sit marras-joulu-tammikuussa. Eli noita vauvan vaatteiden pesua, järjestelyä, shoppailua, vaunut pitäis pestä jne, mutta jotenkin tuntuu vielä liian kaukaisilta. Mulla kun ei oo vielä edes 30 viikkoa täynnä.
Tänään oon tässä sit siivoillut ja järjestellyt, mitä eilen jäi pojilta kesken.
Pitää alkaa lueskella noita teidän muiden tekstejä.
-tau- 27+3
Päätin tehdä historiallisen teon, ja aloittaa uuden pinon tälle päivälle, kun kerrankin täältä nämä yhteydet toimivat tähänkin aikaan päivästä. Normaalisti pääsen vasta iltamyöhällä.
Onnittelut Mirabellalle eilisestä rv 30 tasan =) aika tuntuu kuluvan tooosi hitaasti, omaan pyöreään lukuun on vielä kolme viikkoa.
Pitää tosiaan lähestyä ystävällismielisesti ensin sitä naapurin-bilettäjää. Kun tosiaan, voihan olla, että ei edes tajua, miten kovaa möykkää pitävät, kun kukaan ei sano mitään! Pitävät vielä ehkä sen takia bileitä aina juuri tuolla, kun ei tule valituksia keltään ; )
Keittiöt ovat olleet kovasti tapetilla, ja sama meillä: minä juuri piirtelin keittiötoiveitani viime viikolla, ja nyt (kauhulla) odottelen tarjousta. Otin myöskin leveitä laatikoita jonkin verran, sellaisia tarvikekaappeja, joissa ulosvedettävät hyllykorit. Tosi käteviä esim ruokapakkauksien säilyttämiseen. Tuo maustelaatikko itseasiassa tarvitsisi kyllä vielä muuttaa. Nimittäin se maustekaappi siinä lieden päällä ei ole kaikkein paras säilytyspaikka mausteille, kuten Zatu mainitsikin: mausteet menee purkissa helposti lämmön ja höyryn ansiosta paakkuun, ja varmaan saattaa jotain aromeihinkin vaikuttaa. Lisäksi meille on tulossa aikas arvokas induktiokeittotaso, eli eipä ole tosiaan kiva sitäkään tuhota putovalla maustepurkilla. Minulla on muuten kerran tippunut sellainen kovapintainen dödöpurkki kylppärin peilikaapista lavuaariin, ja se meni pahasti halki, ja sellaisille hiussäröille kauttaaltaan!
Apteekkarin kaapista joku kyseli: Apteekkarin kaappi on kätevän oloinen, sellainen korkea vedettävä kaappi, jota voidaan käyttää molemmin puolin, siis myös vähän sama idea kuin noissa ulosvedettävissä lankakorihyllyissä, että tavarat on helppo ottaa, kun ne näkee kaikki. Sitäkin vähän suunnittelin, mutta päädyin siihen, että nuo ulosvedettävät korit kaapeissa riittää. Sain sillä kaipaamaani pöytätasoa keittiöön. Tuleva keittiömme on aika iso, noin 24 neliötä, olen siitä ihan innoissani tämän muutaman neliön keittiön jälkeen! Tasot otetaan pähkinänväristä puuta jäljittelevää laminaattia, rungot myös pähkinänväri, ja ovet ihan sileät joko puhtaasti valkoiset, tai vähän luonnonvalkoiseen taittavat.
nyt kahville!
t. Meku 27+2