Miten tulla toimeen narsistisuvun kanssa niin ettei pää hajoa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minun pään on pitänyt kasassa se, että huolellisesti olen pitånyt pitkäaikaisen kumppanini ninen ja henkilötiedot salassa. Hän ymmärrää menettelyn, kun olen "taustoittanut"
Hän asuu eri kaupungissa kuin muu sukuni. Ainoastaan yksi siskoni tietää ja hån tukee minua sanoen, että hänen olisi pitånyt tehdä samoin aikanaan.
Yksi tärkeä ihmissuhde narsistimyllytyksen ulkopuolella luo ilmatilan ja auttaa suhtautumaan neutraalisti luonnevikaisiin sukulaisiin - näkee kirkkaasti tempautumatta mukaan
Minä olen mm muuttanut parikin kertaa kertomatta osoitetta ja kaikki poikaystäväni ja kaverini salannut aina.
Näyttää, että monellakaan täällä kommentoijilla ei taida olla kokemusta narsisti perheestä. Itse sellaisessa kasvaneena ja nyt välit poikki lyöneenä voin sanoa, että paras tekoni koko elämäni aikana. En herää öisin ahdistukseen, maailma näyttää pitkästä aikaa valoisemmalta paikalta ja elämä on ihanaa. Saan olla oma itseni ilman toisten lyttäystä ja syyllistämistä. Sain vapauden elää omaan omannäköistä elämääni.
Että oikein suku. Sittenhän se on sullakin geeneissä.
Miksi suvun kanssa pitää tulla toimeen tai olla yhteydessä? Muuta kauas äläkä pidä yhteyttä, ei ole vaikeaa. Tai älä muuta mutta älä siltikään pidä yhteyttä.
Ihan mielenkiinnosta, miten ap määrittelet sanan narsisti? Narsismiin kuuluu mm. omatunnottomuus, hyväksikäyttö, valehtelu jne. Kaikki rasittavat ihmiset eivät siis ole narsisteja.
Onko täällä oikeasti näin paljon narsisteja lukemassa vauvaa että alapeukutuksia satelee neuvoihin.
Kyllä kannatti kirjoitti:
Näyttää, että monellakaan täällä kommentoijilla ei taida olla kokemusta narsisti perheestä. Itse sellaisessa kasvaneena ja nyt välit poikki lyöneenä voin sanoa, että paras tekoni koko elämäni aikana. En herää öisin ahdistukseen, maailma näyttää pitkästä aikaa valoisemmalta paikalta ja elämä on ihanaa. Saan olla oma itseni ilman toisten lyttäystä ja syyllistämistä. Sain vapauden elää omaan omannäköistä elämääni.
Narsistit groomaa lapset jo pienestä pitäen eri rooleihin, yhdestä tehdään musta lammas, syntipukki. Groomaa läheisriippuvaiseksi.Kun laitat välit poikki alkaa elämä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteissa on se huono puoli, ettei heistä pääse eroon ellei narsisti itse laita teatraalisesti välejä poikki. Suututa narsisti?
Vähin äänin takavasemmalle. Kyllä pääsee eroon.
Lauot päin naamaa totuuksia ihan suodattamatta, iske heikkoihin kohtiin, jyrää kaikki ja tee niin kuin itseäsi huvittaa. Tehosta tarvittaessa huutamalla ja olemalla uhkaava. Näytät kuka on isoin narsku tästä lähtien. Yllättävän nopeasti ihmiset alkaa pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistista pääsee eroon, kun hän kyllästyy eli ei pysty käyttämään sinua mitenkään hyväksesi.
Etsii uuden uhrin jonka imee kuiviin.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteissa on se huono puoli, ettei heistä pääse eroon ellei narsisti itse laita teatraalisesti välejä poikki. Suututa narsisti?
Miten suututtaa narsisti oikeasti? Nehän loukkaantuu jatkuvasti keksityistä, olemattomista asioista mikä oikeuttaa heidän huonon käytöksensä.
Käytä norplexin subua, niin ei tarvii katella narsisti sukua.
Miksi niin paljon negapeukkuja? Paljon narsisteja paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suututtaa narsisti oikeasti? Nehän loukkaantuu jatkuvasti keksityistä, olemattomista asioista mikä oikeuttaa heidän huonon käytöksensä.
Kritisoi narsistia jollain tapaa? On eri mieltä jostain asiasta? Puolustaa esim jotain ihmistä, jota narsisti haukkuu ja lyttää?
Haha mulla narsistianoppi, joka kohtelee kaltoin vuorotellen lapsiaan. Mutta on tosi tärkeää että kaikkien kanssa ei olla riidoissa samaan aikaan, koska silloihan lapset voisivat kääntyä mielenvikaista äitiä vastaan. Tyypillistä on kerääntyä anoppilaan keittiön pöydän ääreen haukkumaan ihmisiä, usein myös siis jotain omista lapsista/sisarusta! Itse tein pitkään niin että kun haukkumispuheet alkoivat, lähdin vaan pois. Nyt ei onneksi tarvi olla enää tekemisissä, koska olemme laittaneet välit poikki.
Nykyään varsinkin milleniaalit kokee kaikkien olevan suvuissa narsisteja, jos jokanikinen asia ei pyöri nöiden hemmoteltujen lumihiutaleiden ympärillä. Seen that.
Narsisseiksi nimittely vie kivasti pois katseen omasta itsestä, niin ei sitä omaa itsekkyyttä ja juu ihan pahuutta omassa navassa tarvitse tuijotella silmästä silmään. Helpompihan se on tehdä vaikka yhteistuumin jostakusta suvussa narsissi.. varsinkin perintöriitojen jälkeen. Nähty on näitä käydään yhden suvun jäsenistä kimppuun koko porukan voimalla, kun perheeseen naitu on myrkyttänyt koko ennen sopuisan perheen välit ja sitä myöden seur jälkipolven.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään varsinkin milleniaalit kokee kaikkien olevan suvuissa narsisteja, jos jokanikinen asia ei pyöri nöiden hemmoteltujen lumihiutaleiden ympärillä. Seen that.
Narsisseiksi nimittely vie kivasti pois katseen omasta itsestä, niin ei sitä omaa itsekkyyttä ja juu ihan pahuutta omassa navassa tarvitse tuijotella silmästä silmään. Helpompihan se on tehdä vaikka yhteistuumin jostakusta suvussa narsissi.. varsinkin perintöriitojen jälkeen. Nähty on näitä käydään yhden suvun jäsenistä kimppuun koko porukan voimalla, kun perheeseen naitu on myrkyttänyt koko ennen sopuisan perheen välit ja sitä myöden seur jälkipolven.
Kyllä niitö ihan oikeita vanhan polven narsisteja löytyy.