Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulla toimeen narsistisuvun kanssa niin ettei pää hajoa?

Vierailija
10.08.2022 |

Vinkkejä? Liikaa vie ajatuksia tällä hetkellä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että näissä jatkuvissa narsisti-aloituksissa ensimmäisen narsistin aloittaja löytäisi ihan peilistä.

Vierailija
22/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jonkun rakentavan kommentin, millä ylistät narsistia jonkun verran. Ostat sillä rauhaa itsellesi ja rauhoitat narsistin egoa.

Ja hoidat samalla omia asioitasi ja elämääsi tiedottamatta kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista pääsee eroon, kun hän kyllästyy eli ei pysty käyttämään sinua mitenkään hyväksesi.

Vierailija
24/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole narsistimummoon pitänyt mitään yhteyttä sen jälkeen kun viimeksi kohteli törkeästi. Hän on tietenkin kuitenkin itse uhri, eikä myöskään pidä (onneksi) yhteyttä, vaan ilmeisesti odottelee anteeksipyyntöä siitä, että jollain tapaa reagoin (en ollut kuitenkaan törkeä missään vaiheessa) hänen mielivaltaiseen touhuun. MUTTA hän kuitenkin käy kommentoimassa ja tykkäämässä joka ikistä Facebook-päivitystäni, miksi??? Muuten ei ole siis kuukausiin pitänyt mitään yhteyttä.

Huuveroi sillä tavoin ja pitää itsensä mielessäsi. Poista fakebook kavereista. Siellä voi myös rajoittaa mitä joku ihminen näkee.

Näitä yhteydenottoja on nyt tullut kuukauden aikana 3. Edellisestä oli puolitoista vuotta. Mitähän nyt on tapahtumassa.Hmm.. Ensin soitti serkku, sitten sisko, sitten pikkuserkku (kukaan pikkuserkuista ei kuitenkaan myönnä soittaneensa) Hmm

Vierailija
25/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole narsistimummoon pitänyt mitään yhteyttä sen jälkeen kun viimeksi kohteli törkeästi. Hän on tietenkin kuitenkin itse uhri, eikä myöskään pidä (onneksi) yhteyttä, vaan ilmeisesti odottelee anteeksipyyntöä siitä, että jollain tapaa reagoin (en ollut kuitenkaan törkeä missään vaiheessa) hänen mielivaltaiseen touhuun. MUTTA hän kuitenkin käy kommentoimassa ja tykkäämässä joka ikistä Facebook-päivitystäni, miksi??? Muuten ei ole siis kuukausiin pitänyt mitään yhteyttä.

Huuveroi sillä tavoin ja pitää itsensä mielessäsi. Poista fakebook kavereista. Siellä voi myös rajoittaa mitä joku ihminen näkee.

Mitä tarkoittaa huuveroi?

Coined after the Hoover vacuum, hoovering is a calculating scheme commonly used by narcissists to "suck" you up into their orbit and get you back into their life. It's an energetically draining dynamic that perpetuates a toxic pattern of idealization, devaluation, and discardment.

According to psychotherapist Nicholas Moran, LMHC: "[Hoovering] is a key characteristic of toxic relationships and manifests in a variety of ways with the focus on attempting to draw a person back in and control them, kind of like a fisher who is fishing or a puppeteer with a puppet."

Hoovering is disruptive to your life because of how jarring it is. There's a cognitive shift in your being as you refocus on them and their internal world at the cost of your own healing. It's a subtle power play, but don't take it lightly. At its heart, hoovering is a manipulative technique designed to seduce you into contact with them and get you back on a dizzying relational ride marked with extreme highs and lows.

Vierailija
26/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään 😓

Vierailija
27/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistihullut taas kaikki koolla 😆

Vierailija
28/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että näissä jatkuvissa narsisti-aloituksissa ensimmäisen narsistin aloittaja löytäisi ihan peilistä.

Ovat varmaan käyneet kaikki samalla terapeutilla joka on syöttänyt niille narsistivanhempia/miestä/äitiä/pomoa/sukulaisia..

Vierailija
29/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook-tykkäykset ovat osa teatteria. Narsistilla on aina yleisö mille pitää esittää kivaa ja mukavaa puolta.

Vierailija
30/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä yhteyttä. Siinähän meuhkaavat.

Suvussa 2 narsistia, ja joukko myötäilijöitä. Käytännössä välit menisi koko sukuun, jos ne laitetaan poikki. T. Ap

Mitä muka menetät?  Halusit eroon narsistisuvusta, ota ero narsistisuvusta ja hyväksy ihana vapaus.

Vierailija
31/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebook-tykkäykset ovat osa teatteria. Narsistilla on aina yleisö mille pitää esittää kivaa ja mukavaa puolta.

Niitä kutsutaan someinfluenssereiksi.

Vierailija
32/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi eivät ole narsisteja. Sinun pitää mennä hyvälle psykiatrille ja sen jälkeen syödä lääkkeet joita sinulle määrätään.

Vierailija
33/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsistinen äitini vainosi minua irtioton yhteydessä mm liki 200 perättömällä viranomaisilmoituksella.

Haukkui sukulaisille, naapureille, erilaisille järjestöille jne.

Sitten oli hiljaista kolme vuotta, kunnes yks kaks soitti (tuntemattomasta numerosta), että haluaisinko häneltä yhden lapsiani esittävän taulun.

Sitten oli taas muutaman vuoden hiljaista kunnes yritti huijata nuoremman lapseni tapaamaan häntä erään sukulaisen luo. Tässä houkuteltiin mm vanhoilla matoilla ja nuorelle järjestettävällä kesätyöllä.

Lapsena minua juuri tuolla tavoin lahjuksilla pakotettiin ja ja huijattiin. Ja tyhjillä lupauksilla.

Vierailija
34/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Kokemuksesta voin sanoa että oman henkisen vakautesi ja elämäsi laadun takia aseta niille selkeät rajat ja leikkaa välit poikki kokonaan jos mahdollista. Jatka elämääsi ilman niitä. Narsistit ja sosiopaatit on vaarallisia, voi tehdä sinulle mitä vaan keksivät. Vakavia ongelmia aiheuttavat.

Tässä aika hyvä tubettaja aiheesta. Tekstityksen voi napsauttaa videoihinsa oikeasta alakulmasta.

https://www.youtube.com/c/lisaaromano1/videos

Tuo Lisa A. Romano on tyypillinen jenkki-huuhaa-kauppias.

Vierailija
35/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EiVITTUte āmmāt ootte sekasin.

Vierailija
36/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Pysymällä kaukana. Äitisi kanssa voit soitella silloin tällöin.

Ai että äitikö ei voi olla pahin paska narsisti?

T narsistin tytär

En sitä tarkoittanut. Vaan puhelussa on se idea, ettei fyysisesti näe koko ajan ja ei saisi siellä lisää traumoja. Puhelussa ei tarvitse sietää mitä tahansa.

Puheluissa kerrot kuitenkin itsestäsi asioita joita ei kannata jakaa narsistin/sosiopaatin kanssa. Käyttää niitä sinua vastaan. Mikään ei niitä pidättele. Puhelut on melkien sama kuin tapaisi. Yhtä hyödyllinen narsistille ja pääsee myös taas manipuloimaan, ärsyttämään ja huuveroimaan. Hullujen huoneissa ei ole syystä puhelinyhteyttä.

Jotkut muut joutuvat silti olemaan tekemisissä äitinsä kanssa ja soittamaan. Rajat pitää laittaa silti ettei toinen järkytä. Jos rajoja ei ole, puhelu turha kyllä.

Vierailija
37/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Pysymällä kaukana. Äitisi kanssa voit soitella silloin tällöin.

Ai että äitikö ei voi olla pahin paska narsisti?

T narsistin tytär

En sitä tarkoittanut. Vaan puhelussa on se idea, ettei fyysisesti näe koko ajan ja ei saisi siellä lisää traumoja. Puhelussa ei tarvitse sietää mitä tahansa.

Puheluissa kerrot kuitenkin itsestäsi asioita joita ei kannata jakaa narsistin/sosiopaatin kanssa. Käyttää niitä sinua vastaan. Mikään ei niitä pidättele. Puhelut on melkien sama kuin tapaisi. Yhtä hyödyllinen narsistille ja pääsee myös taas manipuloimaan, ärsyttämään ja huuveroimaan. Hullujen huoneissa ei ole syystä puhelinyhteyttä.

Jotkut muut joutuvat silti olemaan tekemisissä äitinsä kanssa ja soittamaan. Rajat pitää laittaa silti ettei toinen järkytä. Jos rajoja ei ole, puhelu turha kyllä.

Miksi pitää olla tekemisissä narsistisen sukulaisen kanssa? Eihån sellaiselle saa niitä rajoja. Sehän se koko ongelma on.

Vierailija
38/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttely ja jämäkkyys. Muista, ettei heitä kiinnosta miten olette oikeasti yhteydessä, vaan miltä asiat näyttävät ulospäin. Esimerkiksi, jos menet narskun juhliin vieraaksi, tärkeintä on viedä näyttävä ja hieno lahja. Sen turvissa voit hyvin vältellä hänen seuraansa loppuillan ja lähteä aikaisin kotiin.

Vierailija
39/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pään on pitänyt kasassa se, että huolellisesti olen pitånyt pitkäaikaisen kumppanini ninen ja henkilötiedot salassa. Hän ymmärrää menettelyn, kun olen "taustoittanut"

Hän asuu eri kaupungissa kuin muu sukuni. Ainoastaan yksi siskoni tietää ja hån tukee minua sanoen, että hänen olisi pitånyt tehdä samoin aikanaan.

Yksi tärkeä ihmissuhde narsistimyllytyksen ulkopuolella luo ilmatilan ja auttaa suhtautumaan neutraalisti luonnevikaisiin sukulaisiin - näkee kirkkaasti tempautumatta mukaan

Vierailija
40/62 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pään on pitänyt kasassa se, että huolellisesti olen pitånyt pitkäaikaisen kumppanini ninen ja henkilötiedot salassa. Hän ymmärrää menettelyn, kun olen "taustoittanut"

Hän asuu eri kaupungissa kuin muu sukuni. Ainoastaan yksi siskoni tietää ja hån tukee minua sanoen, että hänen olisi pitånyt tehdä samoin aikanaan.

Yksi tärkeä ihmissuhde narsistimyllytyksen ulkopuolella luo ilmatilan ja auttaa suhtautumaan neutraalisti luonnevikaisiin sukulaisiin - näkee kirkkaasti tempautumatta mukaan

Sinun pääsi ei ole kasassa.