Hoitajat lähtevät terveysasemilta ja sairaaloista toisen alan töihin. Hoitoa ei välttämättä enää saa - ainakaan ajoissa. Pelottaako sairastua tällaisena aikana??? Tai tarvitseeko pelätä???
Siis jos sairastuu influenssaan ja sitten joutuu eristyksessä odotteleen apua pitkään. Mahdollinen happivaje tai sepsis havaitaan liian myöhään.... RIP.
No nyt mulla on influenssaa vastaan rokotus ja aion käydä yksityisellä, jos sairastun.
Mutta pelottaako teitä nyt se, että terveys pettää ja tarvitsette apua??
Köyhät ainakin ovat kusessa.
Kommentit (53)
Pitäs sen influenssan olla paha henkeä uhkaava oire. Muuten käyn apteekissa ja olen kotona ja katson elokuvia. Sit vasta jos se happi ei kulje, tai en ole pystynyt nesteyttämään itseäni kolmeen päivään, käyn lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on pikkuisen epäselvää, mihin tarvitsen hoitajien työpanosta? Jollen ole menossa leikkaukseen tai tajuttomana, en yhtään mihinkään. Jos jokin ongelma on, menen lääkärille, jonka tehtävä sairauksien diagnosointi ja lääkkeiden määräys on. Joten ei pelota.
Et tietenkään tarvitse, ennen kuin vakavasti sairastut. Jos joudut sairaalaan, niin hoitajat siellä sinua hoitaa, ei lääkärit.
Suurin ongelma tulee olemaan suonensisäisten lääkkeiden antaminen, toimenpiteissä ja leikkauksissa avustaminen ja laitteiden käyttäminen. Jos on hätätilanne ja pitää toimia nopeasti, ei ole aikaa lukea ohjeita. Sairaanhoitajat tekevät suurimman osan leikkausvalmisteluista, lääkäri ei välttämättä edes tiedä, mistä tavarat löytyy.
Voisi kysyä joltain lääkäriltä, tekisikö mieluummin töitä hoitajien kanssa päivystyksessä vai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon palkka ja lisää hoitajia. Ongelma veks.
Ja kirjaamiskäytännöt uusiksi!
Mitä tarkoitat?
Ei pelota. Samalla viivalla ollaan hoitajien kanssa: eivät hekään ole immuuneja sairauksille ja tapaturmille. Omaan nilkkaan napsahtaa heillä tämä hölmöily. Eivät hekään pääse ohituskaistaa hoitoon, jos sitä tarvitsevat.
Eivätkä hoitajien lapset, vanhemmat, puolisot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Kastan sinut "Mitä Tarkoitat"-palstahulluksi. Sulla on tapana aina heittäytyä jossain vaiheessa omaa trolliketjuasi tyhmäksi ja kysyä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Kastan sinut "Mitä Tarkoitat"-palstahulluksi. Sulla on tapana aina heittäytyä jossain vaiheessa omaa trolliketjuasi tyhmäksi ja kysyä tuo.
No nyt oli outo kommentti.
Ihan vaan kiinnosti tuo kommentti kirjaamiskäytäntöjen uusimisesta (nyt kun niissä pikkuhiljaa alkaa olla jotain järkeä ja nykyteknologiaa hyödyksi käyttäviä ominaisuuksia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne lähtisivät pois? Kuka on saanut hoitsut uskomaan että heillä on muka huono palkka? Sillä koulutuksella ja suht helpolla työllä luulisi tekijöitä olevan.
Joskus menee kuppi nurin. Jos on raskasta ja ei viihdy ja palkkauskin on kehno, niin pois vaan!
Turha sitä on itseään kiusata epätyydyttävissä olosuhteissa.
Kait ne hoitajat omat työssä jaksamisensa paremmin tietävät, kuin ulkopuoliset.
Huhhuh. Moni ihminen joutuu tekemään työtä jossa ei viihdy ja jossa on oikeasti huono palkka! Mutta on vaan pakko tehdä. Ei niillä hoitajillakaan ole sen huonompi työ, saati palkka. Ne on nyt vaan aivopesty uskomaan siihen.
Ai, että ihan ovat aivopestyjä!
Jos heitä ei enää ala kiinnosta, niin itsehän he päätöksensä tekevät.
Mistä olet kuullut tuosta hoitajien aivopesusta? Linkki?
Käsittääkseni se on aika vievää ja kallistakin puuhaa.
Mutta trolli, mikä lie olet!
Turha pelätä sellaista mille ei voi itse mitään. Antaa hoitajien mennä muualle töihin jos niin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Natural health kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioita, joille ei voi mitään, ei kannata murehtia.
Ei siinä voi käydä pahemmin, kuin että kuolee, ja sitten asialla ei ole enää itselle väliä.
Kyllä voi ottaa vastuun omasta terveydestä
No kerroppa miten tämä tehdään jos sairastuu esim syöpään tai ruhjoutuu autokolarissa?
Henkilökohtainen voi voi. Elämä on
Ei pelota. Olen viime vuosina useamman kerran seurannut ensihoidon toimintaa ja tekevät jo potilaan kotona tai onnettomuuspaikalla varsin hyvät esitutkimukset ja sen perusteella määritellään potilaan triage-luokitus, jonka taas ensihoito ilmoittaa sairaalan päivystykseen jo ennenkuin ambulanssi kaartaa sairaalan pihaan. Päivystysluonteisia sairauksia, joita ei voi hoitaa yksityisellä, mutta jotka eivät tarvitse ambulanssikyytiäkään, on lopulta aika vähän. Mm umpilisäkkeen tulehdusta eivät hoida yksityisellä ja umppari multa onkin jo poistettu pari vuotta sitten. Jo silloin joutui Jorvin päivystyksessä odottamaan 8 tuntia ennenkuin pääsi leikkauspöydälle. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja huolehdin iäkkäistä vanhemmistani, joten vanhempani soittaa aina ensin mulle ja mä menen heille tekemään tilannearvion. Ja soitan sitten 112:een, jos katson, että on kiireellinen asia. Asuvat tuossa 20 metrin päässä, joten mulla menee alle minuutti, kun olen siellä. Toki koitan elää niin, että en joutuisi päivystykseen ollenkaan. Eli en kaahaile sähköpotkulaudoilla, kiipeile tikkailla yms.
Ihan kaikenpainoiset ihmiset tuppaavat lopulta kuolemaan.