Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat lähtevät terveysasemilta ja sairaaloista toisen alan töihin. Hoitoa ei välttämättä enää saa - ainakaan ajoissa. Pelottaako sairastua tällaisena aikana??? Tai tarvitseeko pelätä???

Vierailija
10.08.2022 |

Siis jos sairastuu influenssaan ja sitten joutuu eristyksessä odotteleen apua pitkään. Mahdollinen happivaje tai sepsis havaitaan liian myöhään.... RIP.

No nyt mulla on influenssaa vastaan rokotus ja aion käydä yksityisellä, jos sairastun.

Mutta pelottaako teitä nyt se, että terveys pettää ja tarvitsette apua??
Köyhät ainakin ovat kusessa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin 150 km kirjoitti:

"Hyvinvointialueet = Pahoinvointialueet"!

Lomamatkalla Savossa tapaturma ja soitto pienessä Rautalammin kylässä paikalliseen terveysasemaan, jossa asiakaspalvelu lähempänä töykeää kuin auttavaa!

Seuraava soitto Konnevedelle, jossa sai sentään kohteliaan neuvon ja ohjauksen ajan varauksineen Laukaan päivystykseen!

Matkaa kertyi yht. noin 150 km ja kyyti päälle omakustannuksiin!

Tämä touhu ei kertakaikkiaan toimi enää!

Suuret mainokset "yhdeltä luukulta" on pelkää valhetta, käytännössä ei enää mikään toimi maakunnissakaan.

Hyvinhän tuo toimi, kahdella puhelinsoitolla sait ajan päivystykseen ja homman hoidetuksi. Ja maaseudulla tuo matka päivystykseen on vielä lyhyt. Mitä oikein odotit? Että lomalaiselle on päivystävä lääkäri joka kylässä?

Vierailija
22/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hoitajat sitä sairastumista voi estää. Asianmukaista terveyden-/sairaanhoitoa ja tutkimusta ei ole saanut enää vuosiin, joten mikä tässä nyt varsinaisesti muka muuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vaan, että minne toisen alan töihin. Kauppaan? Puhelinmyyjäksi? No, sieltä tulee valitusta ihan yhtä lailla. Toimistoalan töihin? Turha kuvitellakaan pääsyä ilman alan tutkintoja ja koulutusta. Näihin töihin on paljon päteviäkin hakijoita.

Eiköhän ne alalta lähtevät kouluttaudu uudelleen. Serkkuni jätti sairaanhoitajan työt, meni elintarviketehtaalle hommiin opiskelujen ajaksi, työskentelee nykyisin sosionomina.

Vierailija
24/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon palkka ja lisää hoitajia. Ongelma veks.

Vierailija
25/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon palkka ja lisää hoitajia. Ongelma veks.

Ja kirjaamiskäytännöt uusiksi!

Vierailija
26/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten neuvolatarkastukset eivät enää toteudu Helsingissä ja hammastarkastuksissa sama juttu.

Vierailija
27/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on myös ongelmana se että kun esim. keuhkopolilta lähtee kaikki hoitajat niin hätätapauksessa sinne pakolla revitään yksittäisiä sijauksia tekemään hoitajia psykiatrialta tai gyneltä.

Haluaisitko että sinun keuhkokuumetta sairastavaa pappaa tulisi ensimmäistä kertaa siellä työskentelevä hoitaja ilman mitään perehdytystä?

Itse sh:na tilanne pelottaa, en itse suostu tekemään sijaisuuksia akuuteissä ympäristöissä täysin untuvikkona, koska virheiden riski on liian suuri.

Vierailija
28/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa käynyt sairaalassa vakavasti sairastuttuani. En pelkää. Henkilökunta on jotain ihmeellistä. Kukaan ei väsy, ei hermostu, heittäydy lattialle ei vaikka potilaana on ties miten käyttäytyvää ja usein pelosta sekavaa porukkaa. Kaikki kuuntelevat, hoitavat, auttavat, neuvovat. Kertovat uudestaan ja uudestaan ikäviä uutisia, tsemppaavat, myötäelävät.

Yritän itse olla mahdollisimman "helppo" potilas, etten työllistä heitä lisää.

Vierailija
29/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne lähtisivät pois? Kuka on saanut hoitsut uskomaan että heillä on muka huono palkka? Sillä koulutuksella ja suht helpolla työllä luulisi tekijöitä olevan.

Joskus menee kuppi nurin. Jos on raskasta ja ei viihdy ja palkkauskin on kehno, niin pois vaan!

Turha sitä on itseään kiusata epätyydyttävissä olosuhteissa.

Kait ne hoitajat omat työssä jaksamisensa paremmin tietävät, kuin ulkopuoliset.

Vierailija
30/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitenkään eroa aiemmasta tilanteesta. Soitin lääkärille ja mitään ei tapahtunut kuukausiin, kunnes lopulta olin saanut ajan neljän kuukauden päähän alkuperäisestä soitosta. Asia oli niin tärkeä etten ollut jäänyt odottelemaan vaan maksoin jo 500 euroa yksityiselle että saisin jotain apua.

Aiemmin lääkäri ei edes ottanut vastaan.

Kerran otettiin vastaan, mutta perus verenkuvan jälkeen todettiin että ei voi mitään, se on varmaan vain ahdistusta, vaikkei minulla sellaista ole ja oireet ovat fyysisiä.

Itse pitää leikkiä lääkäriä ja etsivää jos apua haluaa.

Vierailija
31/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne lähtisivät pois? Kuka on saanut hoitsut uskomaan että heillä on muka huono palkka? Sillä koulutuksella ja suht helpolla työllä luulisi tekijöitä olevan.

Joskus menee kuppi nurin. Jos on raskasta ja ei viihdy ja palkkauskin on kehno, niin pois vaan!

Turha sitä on itseään kiusata epätyydyttävissä olosuhteissa.

Kait ne hoitajat omat työssä jaksamisensa paremmin tietävät, kuin ulkopuoliset.

Huhhuh. Moni ihminen joutuu  tekemään työtä jossa ei viihdy ja jossa on oikeasti huono palkka! Mutta on vaan pakko tehdä. Ei niillä hoitajillakaan ole sen huonompi työ, saati palkka. Ne on nyt vaan aivopesty uskomaan siihen.

Vierailija
32/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pikkuisen epäselvää, mihin tarvitsen hoitajien työpanosta? Jollen ole menossa leikkaukseen tai tajuttomana, en yhtään mihinkään. Jos jokin ongelma on, menen lääkärille, jonka tehtävä sairauksien diagnosointi ja lääkkeiden määräys on. Joten ei pelota.

Vierailija
33/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimeistään jokaisen on hyvä kantaa vähän vastuuta omasta terveydestään. Ei hirveästi löydy sympatiaa ihmisille, jotka tukkivat päivystyksen törttöiltyään kännissä jollain sähköpotkulaudalla. 

Mua ei huolestuta, koska olen perusterve ja voin tarvittaessa käydä työterveydessä. 

Minäkin olen perusterve ja hyväkuntoinen. Silti sairastuin muutama vuosi sitten äkillisesti vakavaan sairauteen. Ei ne mua työterveydessä ryhtyneet hoitamaan vaan lähettivät saman tien Jorviin. Silloin sinne pääsi noin kuuden tunnin jonotuksella, eli ei ollut kovin nopeaa silloinkaan. Työterveydestä ei ole apua virtastietulehdusta vakavampiin vaivoihin.

Vierailija
34/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Eiköhän ne alalta lähtevät kouluttaudu uudelleen. Serkkuni jätti sairaanhoitajan työt, meni elintarviketehtaalle hommiin opiskelujen ajaksi, työskentelee nykyisin sosionomina.[/quote]

Sosiaalipuolen asiakkaiden kanssa työskentely voi olla paljon vaativampaa kuin sairaanhoitajan työt. Ko. ala on pääosin naisvaltainen, joten sama kitinä ja naljailu jatkuu kuin terveydenhuollossakin.

Vierailija
35/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä palstalaisia asia pelota. Mammojen mielestä laiskat, joutavat hoitajat joutaakin pois, jotta ne oikeat, tunnolliset ja nöyrät hoitajat pääsee oven takaa töihin.

Vierailija
36/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on pikkuisen epäselvää, mihin tarvitsen hoitajien työpanosta? Jollen ole menossa leikkaukseen tai tajuttomana, en yhtään mihinkään. Jos jokin ongelma on, menen lääkärille, jonka tehtävä sairauksien diagnosointi ja lääkkeiden määräys on. Joten ei pelota.

Joo, aivan turhia tyyppejä.

Vierailija
37/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten neuvolatarkastukset eivät enää toteudu Helsingissä ja hammastarkastuksissa sama juttu.

Pohjanmaalla sama juttu. Lapsi oli oikomishoitojonossa 3 vuotta kun oli tarve oikomisraudoille. Nyt kun aika olisi ollut, oli pisteytystä muutettu ja jää ilman oikomishoitoa.

Hammaslääkäri kertoi, että pisteytys johtuu siitä, että on vain yksi oikomishoitoa tekevä hammaslääkäri ja hän ei ehdi ottaa kuin muutaman. Käski viemään lapsen yksityiselle ja maksamaan itse.

Myös tavalliset hammaslääkäritarkastukset on vaan joka toinen tai kolmas vuosi. Jo annetut toimenpideajat perutaan lyhyellä varoitusajalla ja uusi aika tulee joskus. Hieno juttu kun olet järjestellyt työt, ilmoittanut kouluun poissaolosta aamulla ja parhaassa tapauksessa lähtenyt matkaan jo, sitten alle puoli tuntia ennen annettua aikaa tulee tekstiviesti perutusta ajasta. Kouluterkkarille ei ollut pääsyä yli puoleen vuoteen, kun sijaista ei saatu. Lastenneuvola on keskitetty ja käynnit harvennettu kuulemma minimiin, sinne ei enää pääse edes puhelimella läpi, kun soittoaika on 20 min ja soittopyyntöä ei voi jättää.

Aiemmin yksityisellä olevalle työterkkarille sai hyvin aikoja, nyt se on mahdoton tehtävä.

Itse kärsinyt sydänongelmista koronan jälkeen jo pari kk, mutta en edes yritä saada enää aikaa kun verkon kautta ei ole aikoja saatavissa ja kukaan ei vasta puhelimeen. Ennen hyvin toimineessa sairaalassa päivystyksessä on päivän jonotusaika ja hyvässä lykyssä saat sieltä jonkun muun taudin odotellessasi.

Ei kannata sairastua!

Vierailija
38/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen, joten ei tarvitse pelätä.

Ylipainoiset kuolkoot minun puolestani!

Nautin tästä.

Tämän naiivimpaa kirjoitusta en ole nähnytkään.

On tuossa totuuden siemen. Niin monet sairaudet ja vaivat liittyy OIKEASTI ylipainoon, että lääkäreiden on pakko alkaa pian sanomaan "mene kotiin laihduttamaan, jos ongelmat ei ratkea yritä tulla takas", sillä resurssit eivät yksinkertaisesti riitä asioihin, jotka ihmiset voivat itse omilla valinnoilla korjata. Tätähän he jo koittavat, mutta ei se oikein vielä taida toimia käytännössä...

Vierailija
39/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut vakavasti ja saanut hyvää ja nopeaa hoitoa, mistä olen todella kiitollinen. Kaikki on hyvin, enkä pelkää.

Päivystykseen en lähtisi ihan pienestä syystä, kun tutuilta olen kuullut pitkistä jonotusajoista.

Vierailija
40/53 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin niin halunnu opiskella sairaanhoitajaks, mutta en todellakaan ota mitään kymmeniä rokotteita, ja eniten ottaa päähän ettei voi ees opiskella, oisin lähteny saman tien ulkomaille töihin.

Mut koittakaa jostain löytää porukkaa jotka suostuu rokoteneulatyynyks seurauksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme