Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopetus mielialaongelmien vuoksi

Vierailija
10.08.2022 |

Kuinka kauan yleensä menee, kun lopettaa pillerit että mieli myös palautuu normaaliksi? Pillerit ovat aiheuttaneet minulle masennusta ja ahdistusta jonka vuoksi lopetan koko lääkityksen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää jokusen kuukaudenkin että vaikutus mielialaan loppuu. Yleensä siinä vaiheessa kun oma hormonikierto palautuu täysin ennalleen, toisilla se tapahtuu hyvin pian ja toisilla voi mennä puoli vuottakin siihen että tulee taas säännöllisiä kiertoja, joissa tapahtuu myös ovulaatio.

Vierailija
2/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko e-pillerit muka aiheuttaa masennusta? En oo koskaan kuullutkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voi. Mulla tuli jopa itsetuhoisia ajatuksia, mainitaan ihan pakkausselosteessa nämä haittavaikutukset

Vierailija
4/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, eikä ole kovin harvinaistakaan. E-pillerit tasaa naishormonit paljon alemmalle tasolle kuin luonnollisessa kierrossa, ja se voi aiheuttaa samantyyppisiä mielialaongelmia kuin vaihdevuodetkin. 

Itselläni kävi vielä niin etten edes tajunnut että se on pillerit, koska olin syönyt niitä 13-vuotiaasta asti kuukautiskipuihin. Luulin siis, että minä vaan olen jotenkin sellainen veltto ja innoton persoona. ja aseksuaali myös. 32-vuotiaana mulla puhkesi aurallinen migreeni, minkä seurauksena pillerit piti lopettaa. Muutuin ihan eri ihmiseksi. Alkoi tehdä seksiä mieli usein. Energiaa ja intoa oli kuin pienelle kylälle. Se oli ihan uskomatonta, kuin joku "himmennin" olisi otettu koko persoonallisuuden päältä pois. 

Vierailija
5/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/hormonaalinen-ehkaisy-voi-l…

Vierailija
6/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon aina alle viikossa palautunut, toki en tiedä onko jotain hienosäätöä tapahtunut vielä pidemmällä ajalla. Cerazettea jne kokeillut, aina lopettanut samasta syystä, kun ahdistaa niin ettei jaksais pysyä iltaan asti hengissä.

Vierailija
7/7 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä kauan oot käyttäny, jos vuosia syönyt voi mennä puolikin vuotta , jos taas alle vuoden niin eiköhän myös palaudu nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä