Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lukiosta mitään hyötyä sinulle?

Vierailija
09.08.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Saatoin hakea korkeakouluun ja sain samalla yleissivistystä ja kielitaitoa.

Vierailija
2/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä oli, että menin yliopistoon ja ei ollut ihan vieras asia lukea paljon, etsiä kunnon lähteitä ja kirjoittaa pitkiä esseitä.

Elämän kannalta ei ehkä niinkään. Paitsi että trivial pursuitissa olen hyvä. Ja joskus tiedän miksi yhteiskunnassa tapahtuu jokin asia mikä ei sitten taas amiksen käyneelle ole yhtä selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Kilpailee ykkössijasta "täysin hukatut hetket elämässäni" varusmiespalveluksen kanssa.

Vierailija
4/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistys, kielitaito, portti yliopistoon ja 3 ylimääräistä vuotta yhteistä aikaa bestiksen kanssa

Vierailija
5/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Se mahdollisti opinnot yliopistossa.

Vierailija
6/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit, vanhojentanssit, yo-juhlat, rahalahjat, yleissivistys, mahdollisuus miettiä rauhassa mitä haluaisi tehdä isona ja jutella erilaisista mahdollisuuksista opon ja ryhmänohjaajan kanssa

Vierailija
7/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Sain ylioppilastutkinnon joka oli siihen astisen elämän suurin saavutus ja pääsin yliopistoon opiskelemaan. Sain yleissivistystä, elämänmittaisia ystävyyssuhteita, paljon hyviä muistoja ja opin stressinhallintaa. Kyllä se lukioaika taisi olla sitä parasta aikaa elämässä. 

Vierailija
8/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kollegaa joiden lukiossa vietetty aika on tasan 0h ja silti löytyy dippainssin paperit. Hyvin luontuu lontoo kummallakin, toisella päälle saksa ja opiskele espanjaa kansalaisopistossa harrastuksensa "pakottamana".

Vierailija
9/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kollegaa joiden lukiossa vietetty aika on tasan 0h ja silti löytyy dippainssin paperit. Hyvin luontuu lontoo kummallakin, toisella päälle saksa ja opiskele espanjaa kansalaisopistossa harrastuksensa "pakottamana".

Kiva juttu. Miksi lainasit minun viestiäni?

Vierailija
10/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksoistutkinnosta olisi kyllä ollut vielä enemmän hyötyä. Lukiosta nyt sen verran hyötyä, että sain vähän miltä tahansa alalta helposti kesätöitä kun väitin vain hakemuksissani ko. alan jatko-opintojen olevan tähtäimessä. Siis mara-alan töitä ja merkonomin hommia pääsin lukiopapereilla tekemään enimmäkseen. Sen verran hyötyä lukiosta, että hyvällä päättötodistuksella oli todella helppo hakea amk:iin ja yliopistoonkin ihan ok hakumahdollisuudet. Jos olisi ollut vielä ammattitutkinto niin olisi voinut tehdä senkin alan töitä sitten tai olisi ollut amk:ssa ehkä paremmat valmiudet jos olisi olleet sen alan jatko-opintoja. Mutta silloin pitäisi oikeasti tietää mikä ala kiinnostaa eniten. Itsehän olisin kaksoistutkintonakin hankkinut aivan väärän alan tutkinnon silloin mitä, 15 v valitessa? Että nyt 30 v olen aikuiskoulutuksesta valmistuva amis sitten kuitenkin, mutta kyllä lukiosta on sitten taas hyötyä jos/kun todennäköisesti haen tästä jatko-opintoihin. Näin amislaisena on kuitenkin äärimmäisen hyvin aikaa lapsillekin, enemmän kuin työssä käyvänä, joten hyvä aika vaihtaa alaa kun eka kierros meni vikaan.

Vierailija
11/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siitä: jatko-opiskelut aukesivat. Mutta silti kaduttaa, että en suorittanut sitä minimivaivalla.

Opiskelin pari täysin turhaa kieltä, aivan liikaa valinnaisia aineita ja pingotin monessa aineessa aivan liikaa.

Yleissivistyksellä ei lopulta tee mitään ja lukiossa hankittu yleissivistys on lopultakin varsin olematonta.

Uskon, että olisin päässyt jatko-opiskelemaan pienemmälläkin pistemäärällä keskittyen vain siihen, mikä minua todella kiinnostaa.

Vierailija
12/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyötyä! Vappuisin ei tarvitse laittaa hiuksia, kun voi vaan iskeä lakin päähän.

No ei, oli hyödyllinen kolme vuotta! Sai lisäaikaa miettiä mitä haluaa opiskella ja pääsi sen jälkeen jatko-opintoihin. Oli myös sosiaalisesti antoisaa aikaa, paljon kavereita ja menoja.

Vierailija
13/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain stipendejä hyvästä opintomenestyksestä. Toki työn määrään nähden summat olivat mitättömiä.

Vierailija
14/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on yksi ja sen kyllä huomaa, eikä mitenkään positiivisesti. Hänen omat lapsensa ovat käyneet lukion eli ei ole omia valintojaan heille tuputtanut.

Vierailija
15/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
16/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautuksena, että vinkuintiassa diplomi-insinööri on "MSc (tech)". Tosin sellaisen paperin tilaaminen sieltä ei tee ketään diplomi-insinööriksi. Ja Suomessa kukkaisteekkarilinja ei ole helppo polku mihinkään.

Vierailija
17/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppihan siellä jotain. Erityisesti kieliopintoja arvostin. Paljon kyllä oli täysin turhaakin.

Vierailija
18/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, pääsin yliopistoon opiskelemaan ja sain kivan työn. Pääsin vielä toisenkin kerran yliopistoon samalla yotodistuksella, kun halusin vaihtaa alaa.

Vierailija
19/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. En olisi todellakaan ollut valmis yliopistoon suoraan peruskoulusta, eikä mistään amistutkinnosta olisi ollut minulle mitään pitkän tähtäimen hyötyä. Lukiossa oppi kieliä, kirjoittamista jne.

Vierailija
20/40 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, sain lisäaikaa miettiä ammattia. Kivoja muistoja ja ystävyyssuhteita. Parhain juttu kuitenkin paperit, joilla vielä vuosienkin jälkeen pääsin heittämällä sisään haluamiini kouluihin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi