Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikalla suhtaudutaan hiljaisen tiedon siirtämiseen joutavanpäiväisenä jutusteluna

Vierailija
09.08.2022 |

Ei apua. Yrität uutena työntekijänä kysellä työpaikan käytännöistä. Vastauksena vanhemmilta työntekijöiltä tulee äyskimistä ettei tällaiseen ole aikaa.

Erillisiä aikoja neuvontaa varten saa sovittua, kun ihmiset haluavat hoitaa niitä muita töitä etänä ja toimistolla ollessaan.

Ura kyseisessä paikassa taitaa jäädä lyhyeksi. Ei tällaiseen työpaikkaan pysty pääsemään kunnolla sisälle.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdytys kuuluu itse asiassa osaksi työsuojelua. Perehdytys pitää löytyä. Työsuojeluun yhteydenotto ja jos ei auta, työsuojeluviranomaiselle vinkki viitonen, että täällä ei muuten perehdytetä porukkaa. Viimeistään sitten, kun lähtee lätkimään toiseen työpaikkaan.

T; työsuojeluvastaava

Vierailija
62/66 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta ja tosi ikävää. Työntekijällä pitäisi olla jokin suoja, että jos työpaikka ei koeaikana vastaa odotuksia, voisi irtisanoutua ilman pelkoa karenssista.

Olen myös tehnyt ikäviä havaintoja, että joillakin työpaikoilla tietoa pihdataan, perehdytys on ylimalkaista tai sitä jopa kieltäydytään antamasta, työnkuva ei vastaa sovittua tai tehtävänimikettä, sovitut ja luvatut joustot esim. perhesyistä tai matkan takia eivät pidä. Siis lupaukset petetään. Työntekijä on heikoilla tällaisessa simputuksessa. Työsuojeluun yhteys, mutta eivät he paljon puhelimitse voi tehdä. Ja työnantaja kun kuulee sinun sinne soittaneen, nousee takajaloilleen.

Käytännössä ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä ainoastaan etsiä mahdollisimman nopeasti uusi työ tilalle. Ei ole kovin hyvä merkki, jos heti alussa työpaikalla asiat menevät toisin kuin on sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen bon voyage -tunne että olen nähnyt tämän aloituksen aikaisemminkin.

Bon voyage tarkoittaa hyvää matkaa 🤪

Tässä yhteydessä Bon voyage tarkoittaa, että kirjoittaja ymmärtää Matti Nykänen -huumoria

Vierailija
64/66 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen bon voyage -tunne että olen nähnyt tämän aloituksen aikaisemminkin.

Tässä yhteydessä Bon voyage tarkoittaa, että kirjoittaja ymmärtää Matti Nykänen -huumoria

Ok boomer.

Vierailija
65/66 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer.

OK, Jonne, opit taas jotain tänään.

Vierailija
66/66 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer.

OK, Jonne, opit taas jotain tänään.

Todella olennaisen tärkeää tietoa. En tajua miten olen ennen tätä pärjännyt.