Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaisa tyrmistyi lomamatkallaan: miksi lapsille tyrkytetään vain nakkeja ja ranskalaisia?

Vierailija
09.08.2022 |

Minäkin ihmettelen miksi lapsille syötetään tuollaista moskaa. Joo lapset haluaa syödä niitä mieluummin... koska ne on totutettu niihin ja laiskat vanhemmat antaa periksi. Näistä kasvaa niitä ärsyttäviä nirsoja ranskis-nakki-aikuisia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1e88c895-fe12-461e-8bfb-cf37b4d369cb

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on listoilla mikä myy.

Meillä kerran ihan maineikkaassa ruokaravintolassa tarjoilija tunki väkisin lastenlistaa käteen 14-vuotiaille kaksosille. Ei meinannut uskoa kun he halusivat annoksensa aikuisten listalta. Lopulta puolisoni ärähti, että antaa kokin laittaa ruoat ja tarjoilijan kantaa ne pöytään. Hän maksaa laskun ja puhe ruoan sopivuudesta ikätasolle saa luvan loppua siihen tai hän ottaa yhteyttä ravintolapäällikköön.

Vierailija
182/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika nakeissa ja ranskiksissa on?

Vielä kysyt ! Epäterveellisiä molemmat. Nakeissa suolaa paljon ja ties mistä nahkaroikaleista tehtynä kemikaaleilla höystettynä. Ranskalaiset  kärvennetty rasvassa ja niihin muodostuu karsinogeenisiä aineita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysyt ! Epäterveellisiä molemmat. Nakeissa suolaa paljon ja ties mistä nahkaroikaleista tehtynä kemikaaleilla höystettynä. Ranskalaiset  kärvennetty rasvassa ja niihin muodostuu karsinogeenisiä aineita

Ei ne lasten listan muut annokset ole yleensä juuri terveellisempää. Ravintolaruoka on usein rasvaista ja suolaista, myös niissä hienoissa ravintoloissa.

Vierailija
184/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tyrmistymistä tuossa on, vanha juttu. Ainakin 10 vuotta tehty noin. Myös aikuisille tyrkätään rasvaiset ranskikset ateriaan, ellet tilatessassi muista moneen kertaan vakuuttaa, ettei niitä, vaan muuta perunaa. Laittavat aina sitä halvinta ja helpointa :(

Vierailija
185/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesäloma alkaa maanantaina ja lähden silloin kaverin kanssa roadtripille Suomeen. Olen jo valmiiksi katsellut reitin varrelta ravintoloita joissa saa kasvisruokaa. Olen löytänyt pieniltä paikkakunnilta muutaman, joita halutaan kokeilla. Kannatuksen vuoksi halutaan käydä pienten paikkakuntien ravintoloissa, joissa yritetään tarjota muutakin kuin burgeria ja puolivalmisteista tehtyä "kotiruokaa".

On kyllä avutonta jos ei osaa etsiä netistä sellaista ravintolaa, josta saa haluamaansa ruokaa.

Vierailija
186/195 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinänsyöjä pahoitti taas mielensä kun mukuloille ei voinut syöttää kaninruokaa.

Vierailija
187/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuos sitten kävin siskon muksun kanssa linnanmäellä ja erehdyin ostamaan sille lasten purilaisen.

Se oli pelkkä sämpylä, pihvi ja ketsuppia. Oli vähän pettynyt siihen.

En muista mikä niistä ravintolaista oli.

Nnniii, koska lapset ronkkivat kaikki muut sieltä välistä pois. Turhaa työtä ja rahan haaskausta.

Nimim Kokemuksen syvä rintaääni

Vierailija
188/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmetellyt, miksi ravintoloista ei saa lapselle porkkana-, kurkku- ja omenatikkuja ja kirsikkatomaatteja niiden ranskalaisten kanssa, eikä maustamatonta ruokaa. Eilen esim. lapsi sai kanasuikaleita, joissa oli niin paljon chiliä ettei aikuisetkaan voineet syödä. Salaatti ja kurkut uivat etikkaisessa kastikkeessa.

Reklamaation tulos oli: täytyypä kertoa kokille.

Ja nämä lasten listalta! Jos kokki pystyy tekemään aikuisille a la cartea, niin eikö pystyisi tekemään samoista aineksista pienempää, vähämausteista annosta? Eikö kokki osaa leikata kurkkua muuten kuin sivuksi? 😟

Vierailija
189/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenikään syödä tai syöttää lapsilleni nakkeja ja ranskalaisia ravintolassa. Mikä järki on mennä ravintolaan, jossa ruoka on tuota luokkaa?

Eikö ravintolassa ole tarkoitus tilata listalta juuri se ruoka mikä maistuu? Vai miksi se koskisi vain aikuisia, ei lapsia?

Vierailija
190/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tyrmistymistä tuossa on, vanha juttu. Ainakin 10 vuotta tehty noin. Myös aikuisille tyrkätään rasvaiset ranskikset ateriaan, ellet tilatessassi muista moneen kertaan vakuuttaa, ettei niitä, vaan muuta perunaa. Laittavat aina sitä halvinta ja helpointa :(

Me ollaan kyllä saatu aina se perunavaihtoehto mikä on tilattu, kertasanominen on riittänyt oikein hyvin.

Vierailija
191/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lasten listan muut annokset ole yleensä juuri terveellisempää. Ravintolaruoka on usein rasvaista ja suolaista, myös niissä hienoissa ravintoloissa.

Jep, ja siksi maistuvat hyvälle!

Vierailija
192/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmm. Mulla lapsi söi joskus niitä nugetteja tai lihapullia, mutta usein syömme ravintolassa, jossa ei ole erikseen lasten listaa. Pienenä tilasimme usein hänelle myös oman lautasen, johon jaoimme omista annoksistamme, näin tuli kokeiltua kaikenlaista. Kouluikäisestä lähtien hän on kyllä itse tilannut mitä on halunnut ja yleensä aikuisten listalta.

Outo ongelma. Luulen, että kyse on ennemmin siitä, että lasten listalla annokset ovat yleensä (tai niiden odotetaan olevan) edullisempia.

Miksi lapsen ruoka pitäisi olla edullisempaa. Jos ei ole varaa mennä niin syö sitten lapselliset perheet kotonaan. Silloin kun minulla oli pieniä lapsia, ei ollut edes lasten annoksia olemassakaan. Onneksi oli kaksi lasta, että jakoivat yhden aikuisen annoksen. Ei ollut koskaan valittamista ja narinaa, edes lapsilla. 

..tästä on sitten varmaan todella kauan, kun muistan omassa lapsuudessanikin syöneeni lasten annoksia ravintolassa, ja olen nyt 46-vuotias.

Vierailija
193/195 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ravintoloissa ei saa tilata puolikkaita annoksia? Vaikka olen aikuinen, en halua syödä ruokamäärää, joka on mitoitettu miehelle. Lapsetkin saisivat valita aikuisten listasta.

Senkus tilaat puolikkaan annoksen. Tämä varmasti onnistuu.

Aikuinenkin voi tilata lasten annoksen. Ainakin mun 70+ äidille myydään sujuvasti Rossossa Onni Oravan pizza. 

Vierailija
194/195 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pännii ihan sama asia. Poika 6v syö lähes kaikkea mitä eteen laittaa. Mielenkiinnolla maistaa ja kokeilee, tykkääkö vai ei. Erityisesti kala uppoaa takuuvarmasti. Kun vein ensimmäisen kerran sushibuffettiin syömään, niin voi sitä ilmettä kun näki ne kaikki ruuat.

Vierailija
195/195 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pännii ihan sama asia. Poika 6v syö lähes kaikkea mitä eteen laittaa. Mielenkiinnolla maistaa ja kokeilee, tykkääkö vai ei. Erityisesti kala uppoaa takuuvarmasti. Kun vein ensimmäisen kerran sushibuffettiin syömään, niin voi sitä ilmettä kun näki ne kaikki ruuat.

Voi ihqua. Meillä lapsi ei koske kirveelläkään sushiin. Haiseekin niin pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan