Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjassamme "Naapurien älyttömimmät valitukset" sain juuri lapun jossa luki että en saa käyttää juoksumattoa iltakahdeksan jälkeen ja jos käytän asia viedään etenpäin

Vierailija
09.08.2022 |

Just :O

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes pitää hankkia juoksumatto kerrostaloon, eikö voi mennä ulos tai kuntosalille juoksemaan?

En harrasta juoksumatolla juoksemista, mutta osaan kuvitella montakin syytä juosta matolla ulos menemisen sijaan. Minuakin nolotti aluksi kun juoksemiseni oli niin hidasta ja vaikean näköistä. Jos vielä asuu ydinkeskustassa niin siellä on aika ikävä juosta jalkaäytävien tungoksessa. Juoksumatolla on myös paljon helpompi seurata harjoitusohjelmia. Matolla syke seuraa suoraan vauhtia joka vaihtuu sovituin väliajoin tai napista painamalla. Ulkona syke riippuu myös maastosta. Ylämäkeä on mahdoton juosta alhaisella sykkeellä, liikennevaloissa odotellessa taas on vaikea pitää syke korkealla, jne.

Naisilla varmasti lisäksi omat haasteensa, tissit hölskyvät ja miehet tiirailevat perää. Kaikki eivät tuostakaan pidä, etenkään urheilusuoritusta tehdessään.

Vierailija
42/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri asuu 90-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja hänen luonaan käydessään olen kuullut, millainen ääni tuollaisesta laitteesta lähteen. Tuli yläkerran asukkaiden asunnosta. Ensin ajateltiin, että painokonettako vai soutulaitettako siellä käytetellään. Kesti se jumputus kolmesta vartista tuntiin loppuillasta. Ihmiset eivät ehkä edes tajua, miten se ääni kulkeutuu kerrostalon muihin asuntoihin.

No, kaveri alkoi kuunnella musiikkia kuulokkeilla tuohon aikaan tai lähti itse ulos lenkille. Joku muu oli ilmeisesti sitten valittanut, kun jumpse ja töminä lakkasi. Tai sitten laitteeseen kyllästyttiin. Sama pariskunta siellä edelleenkin asuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et paljoa ajattele naapureitasi, vaan vaikutat pitkälti minä-minä -egoistilta.

Kas kun et nostele raskaita painoja ja harrasta rumpujen soittoa.

Vierailija
44/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti ostaa juoksumaton kerrostaloon 🙈

Vierailija
45/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on soutulaite kerrostaloasunnossa, aika hankala soudella muuten täällä kaupungilla. Hankin sellaisen, joka olisi hiljainen, joten ei pitäisi aiheuttaa naapureille ongelmia. Asun kylläkin ekassa kerroksessa, joten ainakaan alakerrassa ei ole potentiaalisia häiriintyjiä. Enkä kyllä julkisesti juoksisikaan, tulisi moitetta kun en ole instagram-vartalolla varustettu, mutta juoksu nyt ei kuulu muutenkaan repertuaariin. Miksi itse asiassa kommentoin tähän ketjuun, en tiedä... Alkoi vain ärsyttämään kun kyseenalaistetaan juoksumatto kerrostalossa. Kyllä ihmisellä saa olla juoksumatto kerrostalossa ja juosta siinä vaikka 24/7, kunhan ei häiritse muita. Eli jos on ollut jollekin häiriöksi heippalapun arvosta, niin kyllä sitten kannattaisi harkita sellaista alustaa, jos se sitten vähän vähentäisi häiriötä. Noissa häiriöksi olemisissa on se ikävä puoli, että häiriintyvä osapuoli alkaa pistämään merkille vähäisemmätkin häiriöt. Itseäni alkoi silmittömästi ärsyttämään kaikki koirat, kun yläkerrassa asui hetken aikaa pariskunta, joiden koira vinkuhaukkui viikonloppuyöt eroahdistuksessaan kun omistajat olivat bilettämässä. Kun se heippalappu on tullut, kynnys häiriintymiseen on jo madaltunut...

Vierailija
46/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jumputus mikä siitä lähtee on kamalaa. Et voi laittaa lapsia nukkumaan, katsoa televisiota tai käydä itse nukkumaan siinä metelissä. Aiheellinen huomautus. Juokse päivällä tai ulkona.

Vierailija
47/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sama ongelma  ylä ämmä eihän tämä voi häiritä poikani meni juoksemaan ja ämmä minun asuntooni todentamaan kyllä uskoi ihmetteli miten seinätkin resonoivat. 

Vierailija
48/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et paljoa ajattele naapureitasi, vaan vaikutat pitkälti minä-minä -egoistilta.

Kas kun et nostele raskaita painoja ja harrasta rumpujen soittoa.

Kyllä se minä-minä-egoisti voi olla sekin, jonka mielestä kaikkien muiden pitäisi istua kodissaan tuppisuina hiljaa ja käydä vessassakin vain eri ilmoituksella.

Vierailija
49/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva naapurien TIETOINEN häiritseminen on häätöperuste/huoneiston haltuunottoperuste, jos olet omistaja. Nyt olet tietoinen siitä että jytinää kuuluu. Laita pehmuste sen mattosi jalkojen alle äläkä jyhmi menemään norsun lailla.

Ihan sama mihin kellonaikaan, jos kohtuuden rajat ylittyy ja sulle on metelisi häiritsevyydestä mainittu. Asiasta on KKO:n ennakkopäätös, joka koski ammattipianistin tuntikautista harjoittelua päiväsaikaan.

Taloyhtiön ylin päättävä elin on yhtiökokous. Meillä on kutsuttu koolle ylimääräisiä yhtiökokouksia tuosta syystä.

Mikään ei varmaan estä sinua toimimasta asiassa fiksusti. Ota opiksi, älä metelöi, muista että muillakin on oikeus kotirauhaan, etkä sinä saa sitä loukata.

Vierailija
50/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä köyhien ongelmat :)

Vierailija
51/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan moni tajuta miten äänet kuuluvat. Kaveri asuu rivitalossa, ja siellä naapuri harrastaa tuntien juoksulenkkejä kotonaan, askelten äänet kuuluvat mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Tuntuu liikkuvan edestakaisin, joten ei kai se mikään tuollainen laite ole, vaan vetää vaan ympyrää kämpässään.

Vierailija
52/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 kiloinen avmamma juoksumatolla. Siinä jää norsulauma kakkoseksi.

Vierailija
53/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan moni tajuta miten äänet kuuluvat. Kaveri asuu rivitalossa, ja siellä naapuri harrastaa tuntien juoksulenkkejä kotonaan, askelten äänet kuuluvat mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Tuntuu liikkuvan edestakaisin, joten ei kai se mikään tuollainen laite ole, vaan vetää vaan ympyrää kämpässään.

Luulis pään menevän pyörälle. :D

Vierailija
54/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: aloitatte järjettömän kovaäänisen seksin 20-22 väliseksi ajaksi. Se on normaalia elämisen ääniä, eikä siitä oikein voi suutahtaa. Ja rakkauselämä paranee! (Ei sillä että tietäisin siinä jotain vikaa olevan)

Vierailija
55/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juoksemassa ulkosalla, ap.

Vierailija
56/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu, että kerrostalossa ei tehdä mitään mikä häiritsee muita asukkaita. Hyvät tavat kaunistavat ihmistä. Nykyään luullaan että kaikki on sallittua. Tuollainen ajattelu on erittäin JUNTTIMAISTA. Ulkomailla ihmiset valittavat naapureille heti jos tulee häiriötä, mutta täällä junttilassa pitäisi vaan sietää kaikenlaista. Itse olen asunut kerrostalossa 30 vuotta ja aina ottanut naapurit huomioon toiminnassani. En ole koskaan saanut mitään valituslappuja postiluukusta. Osaan kävellä niin että ei kuulu jumputusta, kuuntelen musiikkia mutta en täysillä, voi käyttää ihan omaa järkeä näissä asioissa, olen huomannut että nykyajan ihmisillä ei ole aivoja ollenkaan, vaan kaikki on sallittua, todella todella JUNTTIMAISTA.

Vierailija
57/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva naapurien TIETOINEN häiritseminen on häätöperuste/huoneiston haltuunottoperuste, jos olet omistaja. Nyt olet tietoinen siitä että jytinää kuuluu. Laita pehmuste sen mattosi jalkojen alle äläkä jyhmi menemään norsun lailla.

Ihan sama mihin kellonaikaan, jos kohtuuden rajat ylittyy ja sulle on metelisi häiritsevyydestä mainittu. Asiasta on KKO:n ennakkopäätös, joka koski ammattipianistin tuntikautista harjoittelua päiväsaikaan.

Taloyhtiön ylin päättävä elin on yhtiökokous. Meillä on kutsuttu koolle ylimääräisiä yhtiökokouksia tuosta syystä.

Mikään ei varmaan estä sinua toimimasta asiassa fiksusti. Ota opiksi, älä metelöi, muista että muillakin on oikeus kotirauhaan, etkä sinä saa sitä loukata.

Ammattimuusikko saa harjoitella tuntikausia hiljaisuus- aikojen puitteissa. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
58/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku juoksemaan sille saamarin matollesi ja mene sinne valittajalle kuuntelemaan. Se jumputus on kamalaa kuunneltavaa. Meillä yläkerran neiti paukuttaa joka ilta tunnin. Sitten joku kehtaa valittaa lasten äänistä!

Vierailija
59/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se jumputtava ääni varmaan oli kun kuuntelin yläkerrasta joka saakelin päivä yhdessä vaiheessa. Monotoninen tump tump tump tump tump tump, tunteja joka ilta.

Vierailija
60/71 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se ylempi taho on?

Varmaan joku  karhuryhmä :D Tuskin isännöitsijää kiinnostaa minun juoksuharrastukseni :D

Aloittaja

Klo 22 jälkeen pitää olla hiljaista. Juokse vaan rauhassa siihen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän