Jos lento lähtee matkakohteesta aikaisin aamulla esimerkiksi klo 6.00
Niin oletteko kirjautuneet ulos hotellista jo edellisenä päivänä ja viettäneet päivän kohteessa tai lentokentällä vai lähteneet hotellista lentokentälle samana aamuna aamuyöstä? Jos siis on matkat ja hotelli on varattu erikseen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä tätä ensimmäistä vaihtoehtoa, siis suunnitteletko meneväsi kentälle jo edellisenä iltana ennen lentoa?
Eihän 6-7 tuntia lentäkentällä tunnu missään. Monesti lennon vaihtossakin menee pidempi aika lentokentällä odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä tätä ensimmäistä vaihtoehtoa, siis suunnitteletko meneväsi kentälle jo edellisenä iltana ennen lentoa?
Eihän 6-7 tuntia lentäkentällä tunnu missään. Monesti lennon vaihtossakin menee pidempi aika lentokentällä odottaessa.
Valintakysymyksiä ja riippuu myös miten kaukan kenttä on. Itse olen joskus lähtenyt aamuvarhaisella, nukkunu noin 0400 asti ja hypännyt sitten taksiin ollen silti reilu tunti ennen lennon lähtöä kentällä. Toimii toisilla kentillä ja etäisyyksillä. muttei toimi kaikkialla.
En ikinä jaksaisi olla kulkeilla noin kauan, enkä osaa nukkua lentokentällä tai -koneessa, niin en tekisi. Mutta jos kunto kestää, niin mikä ettei.
Riippuuhan tuo lennon pituudestakin eli siitä, milloin pääsisi kotiin lepäämään. Nuorenahan sitä on tullut tehtyä vaikka mitä, mutta nyt mukavuus voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaudun ulos silloin kun lähden hotellista lentokentälle.
Se tulee kalliimmaksi kun joutuu maksamaan yhden hotelliyön enemmän ja lentokentälle pitää yöllä mennä taksilla.
Halvemmaksi tulisi jäädä kokonaan kotiin jos se on siitä kiinni. Seuraavan päivän matkustamisesta tulee melkoisen rankkaa jos ei ole päässyt mihinkään nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuyöllä jolloin siellä kentällä ei välttämättä edes ole mitään paikkoja auki? Ja siten että ei ole saanut vuorokauteen nukkua yhtään? Kyllä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee kalliimmaksi kun joutuu maksamaan yhden hotelliyön enemmän ja lentokentälle pitää yöllä mennä taksilla.
Halvemmaksi tulisi jäädä kokonaan kotiin jos se on siitä kiinni. Seuraavan päivän matkustamisesta tulee melkoisen rankkaa jos ei ole päässyt mihinkään nukkumaan.
Koko idea onkin halvalla matkustaminen. Tuollaisia lentoja saa halvalla. Jos on rahaa, niin ei kannata varata lainkaan noin aikaisia lentoja.
Kerran olin lentokenttä-Hiltonissa 3h ajan. Saavuin noin klo 01.30 ja 4.30 aikoihin piti jo lähteä seuraavalle lennolle.
Ei siinä mitään, työnantaja maksoi. Hotellin virkailija vähän ihmetteli.
Vierailija kirjoitti:
Paketti vai oma toimimatka? Paketti matkoissa voi hotellissa olla pitempäänkin, yleensä yöllä lähteville kuuluu huone lähtöön asti,
Ei. Pakettimatkalla uloskirjautuminen on ihan normaalisti 11 tai 12 mennessä, mikä hotellin käytäntö onkin, vaikka lento lähtis vasta seuraavana yönä. Lisämaksusta, jos hotellissa on tilaa, voit saada pitää huoneen pitempään, tai voit vaihtaa huonetta loppupäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paketti vai oma toimimatka? Paketti matkoissa voi hotellissa olla pitempäänkin, yleensä yöllä lähteville kuuluu huone lähtöön asti,
Ei. Pakettimatkalla uloskirjautuminen on ihan normaalisti 11 tai 12 mennessä, mikä hotellin käytäntö onkin, vaikka lento lähtis vasta seuraavana yönä. Lisämaksusta, jos hotellissa on tilaa, voit saada pitää huoneen pitempään, tai voit vaihtaa huonetta loppupäiväksi.
Seuraavana yönä joo, mutta tässä oli kyse seuraavasta aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana yönä joo, mutta tässä oli kyse seuraavasta aamusta.
Joo, tajusin heti lähetettyäni, ajatus vähän nyrjähti ;-)
Pyrin välttämään aamukuuden lähtöjä jostain suuresta kaupungista. Vaihtoehtoisesti olen ollut yötä lentokenttähotellissa, josta pääsee aamuyöstä bussilla suoraan lähtöterminaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi matkusaa Alanyasta Antalyan lentokentälle keskellä yötä, niin se ei ole mitään ilmaista. Ja mitä sitten tehdään jos taksi ei tulekaan paikalle jostain syystä esimerkiksi auto on hajonnut?
Kello kuus aamulla. Ei kukaan siihen aikaa oo hereillä, itse olen silloin sikeässä kuola uness sillo. Kannattaa lähteä joskus päivällä nii on jotenkin hereillä, koneessa ei saa nukuttua.
Olen nukkunut lentokentällä useampaankin kertaan, eihän se mukavaa ole mutta nuorempana jokainen penni oli tärkeä. Standstedillä esim on joka yö oikein siskonpeti kun lukuisia matkustajia torkkuu vieri vieressä pitkin käytäviä. Vartijat tulevat herättämään 4-5 aikoihin kun matkustajia alkaa saapua.
Nykyään olen liian vanha ja mukavuudenhaluinen tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kello kuus aamulla. Ei kukaan siihen aikaa oo hereillä, itse olen silloin sikeässä kuola uness sillo. Kannattaa lähteä joskus päivällä nii on jotenkin hereillä, koneessa ei saa nukuttua.
No minä esimerkiksi nukun lentokoneissa oikein hyvin. Ensi viikolla taas 6.15 lento ja tulen olemaan unessa ennen kuin edes lähdetään kiitoradalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä esimerkiksi nukun lentokoneissa oikein hyvin. Ensi viikolla taas 6.15 lento ja tulen olemaan unessa ennen kuin edes lähdetään kiitoradalle...
Nii no se riippuu ihan ihmisestä toiset pystyy toiset ei. Kaikki ei ole kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii no se riippuu ihan ihmisestä toiset pystyy toiset ei. Kaikki ei ole kuten sinä.
En ole niin väittänytkään. Vastasin henkilölle joka sanoi ettei koneessa voi nukkua että minä kyllä voin. Siinä se.
Kentällä voi nukkua . Moni nukkuu siellä. Yrittäisin levätä kentällä ja tulisin sinne melko ajoissa.
Miten itse luonnehtisit tämän vastauksen informaatioarvoa?