Huomenna pitäisi laittaa silmälasit päähän kun piilarikielto. En jaksa sitä silmälasien ihmettelyä
Olen menossa laserleikkauksen esitutkimukseen, jota ennen täytyy olla ilman piilareita 7 vrk. Olen vahvasti likinäköinen, omannut aina silmälasikompleksin itseäni kohtaan (muilla hienoja) ja oikeastaan kuin perheeni ei ole minua laseilla nähnyt.
Sen verran joskus on joku hyvin satunnainen kaveri nähnyt, mutta aina päivitellään "hei sulla on lasit, ai tuollaiset lasit, en tiennytkään, piilarit on hienot tai lasit on hienot". Lasten suusta kuulee aina "ootpas oudon näköinen laseilla, piilarit oli paremmat".
Huomenna sitten altistan itseni 50 hlölle töissä tähän päivittelyyn, mistä en pidä.
Miten skarpata itseään, että jaksaa olla muiden ihmettelyn kohteena? En tykkää yhtään olla huomion keskipisteenä ja nyt siihen tahtomattani joudun.
Kommentit (24)
Suomessa varmaan puolet ihmisistä ja vanhempana lähes kaikki käyttää silmälaseja. Ei mulle ole laseja kukaan sen enempää kommentoinut, kuin ehkä nuorempana ensimmäisiä kertoja laseja käyttäessä tai jos hankkinut uudet erilaiset kehykset. Ja kommentointi aina hyvässä hengessä, ei kukaan ole laseista tähän mennessä mitään negatiivista kommentoinut. Miksi joku niin tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut lapsesta asti eli noin 35 vuotta lasit ja en muista yhtään kertaa, että joku olisi ainakaan ääneen lasejani ihmetellyt.
Sehän johtuu juuri siitä että sinulla lapsesta asti ollut. Pahinta on kun aikuisena saa, sitä jatkuvaa ihmettelyä ja kommentointia.
Empä oo saanut vaikka aikuisena lasit määrätty. Korkeintaan töissä joku muksu kertoo että äitilläkin on tai isillä. Kyllä tuo aloitus kuulostaa enemmän itsetuntoasialta kun siltä että oikeasti niin moni taivastelisi laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kommentteja laserleikkauksen jälkeen. En juuri pystynyt käyttämään piilareita kuivien silmien takia, joten on ihan luonnollista, että ihmiset huomasivat muuttuneen ulkonäön. Vaivaannuttavaa se silti oli.
Ei myöskään tuntunut kivalta laseja vuosia käyttäneenä, miten osa suoraan sanoi, että näytän nyt paljon paremmalta. Näytin siis rilleineni vuosikaudet huonolta, kiva.
Vaikuttiko kuivat silmät jotenkin laserleikkaukseen tai toipumiseen?
Onhan kuivat silmät ihan helvettiä. Niitä kutittaa, sattuu, ovat valonarat. Tietokonetyö väsyttää silmiä tosi paljon ja kuivattaa silmiä entisestään.
Tästä ei paljoa ennen laserleikkausta huudella.
Vaikuttiko kuivat silmät jotenkin laserleikkaukseen tai toipumiseen?