Ilmaisia harrastuksia, joissa tutustuu muihin ihmisiin?
Olen yksinäinen köyhä eikä mulla ole varaa maksaa muista harrastuksista kuin vesijumpasta, joka on toimintakyvylleni tärkeää. En kuitenkaan millään onnistu tutustumaan uimahallilla muihin kävijöihin. Olen käynyt myös työttömien yhdistyksen toiminnassa ja todennut, että jos on pakko valita, olen mieluummin yksin kuin siinä porukassa... Ei vaan ole mun juttuni se. Kaipaan kuitenkin kovasti juttuseuraa ja ihmisiä ympärilleni. En välttämättä ystäviä vaan sellaiset hyvänpäiväntututkin riittäisi, joiden kanssa tulee rupateltua vähän aina harrastuksen puitteissa. Keksittekö te muut mitään ilmaista harrastusta, jota kannattaisi kokeilla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kaikenlaisiin tapahtumiin mitä kaupungilla on ja joka kerta juttelet vieressä seisovalle. Pääkaupunkiseudulla ainakin on vaikka esim. kauppatorilla istuu kun Altaalla soittaa joku bändi. Ei tarvitse mennä allasalueelle ja maksaa lippua, vaan on siinä lähettyvillä. Tällaisia vastaavia on paljon.
Olen kokeillut. Joo, löydät omalla aktiivisuudellasi jonkinlaista rupatteluseuraa sille yhdelle illalle mutta ei siinä mitään kaveruutta synny. Ei selvin päin olevat ihmiset vaihda yhteystietojaan parin tunnin tuttavuuden perusteella. Eri tilanne mikäli etsii seksiä/suhdetta ja on pienessä sievässä. On kokemusta molemmista tilanteista. N40
Kirjoitan sivusta yöhön, että olen samaa mieltä. Voisin jutella hetken jonkun kanssa, mutta siihen se jäisi. Itsellä on rahaa myös vähän käytössä joten lähinnä ulkoilen, käyn kirppiksillä sekä luen kirjoja. Siinä melkein kaikki. Koiran kanssa oli vähän aktiivisempaa. Jos asuisin kaupungissa niin varmaan itseä kiinnostaisi käydä kokeilemassa jotain harrastusryhmiä ja yrittäisin löytää edullisen sellaisen. Olisi ainakin jokin meno esim iltaisin ja ehkä samanlaista seuraa esim käsityöt, liikunta, maalaus yms. Näin saisi vähän ohjelmaa. Uskon, että myös halvalla voi löytää tälläisiä. Itselle asun liikunta on ollut aina tärkeää joten voisin käydä jonkum seuran pelejä katsomassa ainakin välillä. Itselle kelpaisi melkein mikä vaan kuten jääkiekko, koris, lentopallo yms. Tai halvat musiikki tapahtumat kun rakastan musiikkia. Näitä yrittäisin löytää jos halvalla pääsisin. Tosin asun syrjässä joten vaan mietin jos kaupungissa olisin niin hyödyntäisin näitä. Täällä ei oikein ole mitään. Sanalla tuskin itsekään paljon seuraa saisin, mutta edes pieni juttelu ja toisten kanssa olo voisi piristää.
Näin kolmekymppisenä monet vinkit kuulostaa enemmän ikäihmisille suunnatuilta tyyliin martat, kuoro, facebookin käyttö.
Itse suosittelen kyllä kansalaisopiston kursseja. En erilaista käsityö ja maalausryhmää, liikuntaharrastuksia ja paljon muutakin. Kävin itse esim opiskelujen myötä seuraamassa aikuisten maalausryhmää. Oli hyvin leppoisa ryhmä missä eri-ikäisiä ja saivat itse maalata mitä halusivat eli ei tiettyä teemaa ollut. Opettaja neuvoi välillä sekä sitten juotiin kahvia tai teetä välillä. Joku toi keksejä myös. Todella mukavan oloinen ryhmä. Tälläiseen menisin itsekin. Tosin onhan se paljon ohjaajasta ja ryhmän jäsenistä kiinni myös. Kävin seuraamassa monia ryhmiä ja toisissa ikävä ohjaaja tai muuten sellaista porukkaa joiden kanssa en itse välttämättä olisi niin hyvin tullut juttuun. Ymmärrän vaihtelun eri porukoiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo että ei pidä lapsista eikä koirista eikä pääse kulkemaan kuin kävelymatkan päähän kodista. Näin tiukoilla spekseillä on mahdoton ehdottaa mitään tietämättä missä ap asuu. Jossain Kälviän lähiössä on varmaan eri harrastustarjonta kuin vaikka Itäkeskuksessa.
Olen ap enkä ole kirjoittanut niitä viestejä joista puhut. Joku muu on tehnyt niillä kiusaa tai ehkei vaan ole tajunnut, että ne viestit näyttää minun kirjoittamiltani.
Uusia ehdotuksia kaivataan edelleen. Ja etsin siis nimenomaan harrastusta, jonka parissa saisi edes hyvänpäiväntuttuja. En ole kiinnostunut mistään yksittäisistä tilaisuuksista ja tempauksista, joissa joku sosiaalisempi saisi juttua aikaan tuntumattoman ihmisen kanssa, jota tuskin tapaa uudestaan ainakaan moneen kuukauteen.
Kirjastojen kirjallisuuspiirit. Ei siellä niin skarppina tarvitse olla.
Eliikkä ensin lyötte lyötyjä ja annatte vähään sääliä ja armooa kun ei ole mitäään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puistonpenkillä istuminen kesällä.
Ainakaan miehelle ei tule juttelemaan kuin juopot.
Olen siisti ja normaali mies ja istun lähes päivittäin jossain puistonpenkillä.
Ahaa eli itse et aio aloittaa keskustelua. No se vaikeuttaa jo paljonkin tutustumista.
Jos tavallinen/ruma mies tekisi niin, niin se nähtäisiin karmivana hyypiönä tai latvakakkosena, josta pitää mennä kauas.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi jutella.
Ei voi.
Kuulostaapa kivalta! Tuollaisella asuinalueella mäkin haluaisin asua.