Ilmaisia harrastuksia, joissa tutustuu muihin ihmisiin?
Olen yksinäinen köyhä eikä mulla ole varaa maksaa muista harrastuksista kuin vesijumpasta, joka on toimintakyvylleni tärkeää. En kuitenkaan millään onnistu tutustumaan uimahallilla muihin kävijöihin. Olen käynyt myös työttömien yhdistyksen toiminnassa ja todennut, että jos on pakko valita, olen mieluummin yksin kuin siinä porukassa... Ei vaan ole mun juttuni se. Kaipaan kuitenkin kovasti juttuseuraa ja ihmisiä ympärilleni. En välttämättä ystäviä vaan sellaiset hyvänpäiväntututkin riittäisi, joiden kanssa tulee rupateltua vähän aina harrastuksen puitteissa. Keksittekö te muut mitään ilmaista harrastusta, jota kannattaisi kokeilla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Puistonpenkillä istuminen kesällä.
Jep, jos haluaa tutustua paikalliseen ryyppyremmiin.
Geokätköily kun osallistuu miitteihin
Joku vapaaehtoistyö, esimerkiksi Hope Ry tarvitsee usein vapaaehtoisia.
Seurakunnilla on yleensä erilaisia ryhmiä joihin osallistuminen on maksutonta.
SPR:llä voisi tehdä esimerkiksi jotain ystävätoimintaan liittyvää.
Mene kaikenlaisiin tapahtumiin mitä kaupungilla on ja joka kerta juttelet vieressä seisovalle. Pääkaupunkiseudulla ainakin on vaikka esim. kauppatorilla istuu kun Altaalla soittaa joku bändi. Ei tarvitse mennä allasalueelle ja maksaa lippua, vaan on siinä lähettyvillä. Tällaisia vastaavia on paljon.
Leikkipuistossa on varmaan sekä lapsia että aikuisia. Ehkäpä joku joskus myös juttutuulella?
Vierailija kirjoitti:
Kuorolaulu on yleensä ilmaista, jos tykkäät laulamisesta. Kuoroja on ihan kaiken tasoisia, ei tarvitse edes olla aikaisempaa laulutaustaa.
Teatteriharrastus on myös ilmaista. Jos et halua olla lavalla, niin voit nikkaroida lavasteita, roudata, keittää kahvia, ommella pukuja, jne.
Vapaaehtoistyö jossain yleishyödyllisessä yhdistyksessä. Mainittiinkin jo tuossa yllä.
Taloyhtiön hallituksessa tutustuu muihin hallituksen jäseniin, jos on omistusasunto. Voi tehdä (ilmais)töitä yhteisen yhtiön eteen, mutta on aikaavievää ja kiitosta ei saa.
Kuorolaulu on hyvin harvoin ilmaista. Vuosittainen jäsenmaksu on kaikissa vähänkään seurakunnan "kaikki mukaan laulamaan" kuoroja tasokkaammissa porukoissa. Toki se ei montaa kymppiä vuodelta ole, joten köyhemmältäkin onnistuu. Mutta harjoitusleirit jne. maksavat myös ja niitä kuoroilla yleensä on.
Jos sinulla on kokemusta koirista, laita alueenne face-ryhmään ilmo, että etsit itsellesi koirakaveria kåvelyseuraksi. Monella ihmisellä on niin kiireinen elämä, että he mielihyvin antavat fiksulle ja luotettavalle aikuiselle koiransa ulkoilukaveriksi vaikka pari kertaa viikossa. Saat liikuntaa ja kouran kanssa on helppo tutustua muihin koiranomistajiin vaikka puistossa.
MLL eli Mannerheimin lastensuojeluliitto löytyy kaikkialta. Monenlaista sosiaalista toimintaa, ei pelkästään perhekerhoja.
Eläinten hoitokodeissa tarvitaan siivoajia. Siellä sitten muiden siivoajien kanssa rupattelemaan.
Saako seurakunnan ja spr vapaaehtoistoimintaan osallistua, vaikka ei kuulu kirkkoon?
Eurosinkut ja niiden tapahtumat? Ei ehkä ole ilmaisia mutta halpoja. Sama koskee suomen latua, niilläkin on kivoja tapahtumia.
Aivan ilmaisia ryhmäharrastuksia ei taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Saako seurakunnan ja spr vapaaehtoistoimintaan osallistua, vaikka ei kuulu kirkkoon?
Miksi ei saisi? Eihän spr:llä ole mitään tekemistä kirkon kanssa eikä kirkkokaan jäsenkirjaa kysele.
Ainakin meidän asuinalueella on sellaisia yhteisiä sauvakävelyretkiä, jumppia, pyöräretkiä, talkoita ja muita, jotka ei maksa mitään (omat eväät mukaan) ja niihin saa mennä mukaan kuka vain alueellamme asuva haluaa. Niistä ilmoitellaan facessa ja vaikutelmani on, että niissä käy muutamat aika vakituiseen ja välillä joku uusi menee mukaan. Itse en ole ollut, mutta vaikuttaa kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kun kaikki maksaa. Koiran kanssa ulkoillessa saa paljon tuttuja, mutta tietty se koira maksaa.
Campingelämässä tutustuu helposti, mutta tietty se teltta ja telttapaikka maksaa.
Täysin ilmaista ei tule mieleen. Luonnonvesissä uidessa on aika creapy lyöttäytyä jonkun kylkeen rupattelee.
En pidä koirista. Camping on aika haastavaa kun ei ole kokemusta eikä varusteita. Jalanko menisin kun ei ole autoa eikä pyörää...
Olen käynyt joka päivä reilun tunnin kävelyllä reitillä, jossa liikkuu näin kesäisin vähintään kymmeniä ihmisiä. Olen jäänyt penkille istuksimaan. Jonkun satunnaisen naisen tai lapsen kanssa vaihtanut pari sanaa. Ei sellaisesta kavereita synny.
Vierailija kirjoitti:
Eurosinkut ja niiden tapahtumat? Ei ehkä ole ilmaisia mutta halpoja. Sama koskee suomen latua, niilläkin on kivoja tapahtumia.
Aivan ilmaisia ryhmäharrastuksia ei taida olla.
Edelleen, geokätköilyä voi harrastaa täysin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hoitokodeissa tarvitaan siivoajia. Siellä sitten muiden siivoajien kanssa rupattelemaan.
Apua! Olen kokeillut hesyä. Jos olette yhtään seuranneet uutisia, niin ymmärrätte miksi en ole enää toiminnassa mukana. Ne ihmiset pitävät eläimistä ei ihmisistä.
Miten niin muka partio? Partiossa vapaaehtoiset maksaa. Olin itsekin tänä kesänä partioleirillä vapaaehtoisena ja jouduin maksamaan ihan samat maksut kuin leiriläisetkin, vaikken saanut osallistua leirin ohjelmaan.