Ilmaisia harrastuksia, joissa tutustuu muihin ihmisiin?
Olen yksinäinen köyhä eikä mulla ole varaa maksaa muista harrastuksista kuin vesijumpasta, joka on toimintakyvylleni tärkeää. En kuitenkaan millään onnistu tutustumaan uimahallilla muihin kävijöihin. Olen käynyt myös työttömien yhdistyksen toiminnassa ja todennut, että jos on pakko valita, olen mieluummin yksin kuin siinä porukassa... Ei vaan ole mun juttuni se. Kaipaan kuitenkin kovasti juttuseuraa ja ihmisiä ympärilleni. En välttämättä ystäviä vaan sellaiset hyvänpäiväntututkin riittäisi, joiden kanssa tulee rupateltua vähän aina harrastuksen puitteissa. Keksittekö te muut mitään ilmaista harrastusta, jota kannattaisi kokeilla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy perhekummiksi https://www.mll.fi/vanhemmille/toiminta-lapsiperheille/perhekummit/
En erityisemmin pidä lapsista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kun kaikki maksaa. Koiran kanssa ulkoillessa saa paljon tuttuja, mutta tietty se koira maksaa.
Campingelämässä tutustuu helposti, mutta tietty se teltta ja telttapaikka maksaa.
Täysin ilmaista ei tule mieleen. Luonnonvesissä uidessa on aika creapy lyöttäytyä jonkun kylkeen rupattelee.
En pidä koirista. Camping on aika haastavaa kun ei ole kokemusta eikä varusteita. Jalanko menisin kun ei ole autoa eikä pyörää...
Olen käynyt joka päivä reilun tunnin kävelyllä reitillä, jossa liikkuu näin kesäisin vähintään kymmeniä ihmisiä. Olen jäänyt penkille istuksimaan. Jonkun satunnaisen naisen tai lapsen kanssa vaihtanut pari sanaa. Ei sellaisesta kavereita synny.
Miksi et laita kaupunkisi ryhmään facebookin ilmoitusta, että etsin seuraa kåvelylenkille, miksei ihan ystävääkin.
Myös urheiluseurat tarvitsevat vapaaehtoisia erilaisiin talkootehtäviin, esimerkiksi valmentamaan junnuja tai jos ei ole lajitaustaa niin vaikka peleihin keittämään kahvia / myymään makkaraa, järjestysmiehiksi tms. Ainakin minun tietämissäni seuroissa talkooporukalle järjestetään kiitokseksi silloin tällöin mökki-iltoja tai muita yhteisiä aktiviteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Myös urheiluseurat tarvitsevat vapaaehtoisia erilaisiin talkootehtäviin, esimerkiksi valmentamaan junnuja tai jos ei ole lajitaustaa niin vaikka peleihin keittämään kahvia / myymään makkaraa, järjestysmiehiksi tms. Ainakin minun tietämissäni seuroissa talkooporukalle järjestetään kiitokseksi silloin tällöin mökki-iltoja tai muita yhteisiä aktiviteetteja.
Ja ilman niitä aktiviteettejakin tulee rupateltua, kun peli kestää 1-2h ja ostajia käy vain tauoilla.
t. makkaranmyyjä kentän laidalta
Vierailija kirjoitti:
Mene kaikenlaisiin tapahtumiin mitä kaupungilla on ja joka kerta juttelet vieressä seisovalle. Pääkaupunkiseudulla ainakin on vaikka esim. kauppatorilla istuu kun Altaalla soittaa joku bändi. Ei tarvitse mennä allasalueelle ja maksaa lippua, vaan on siinä lähettyvillä. Tällaisia vastaavia on paljon.
Olen kokeillut. Joo, löydät omalla aktiivisuudellasi jonkinlaista rupatteluseuraa sille yhdelle illalle mutta ei siinä mitään kaveruutta synny. Ei selvin päin olevat ihmiset vaihda yhteystietojaan parin tunnin tuttavuuden perusteella. Eri tilanne mikäli etsii seksiä/suhdetta ja on pienessä sievässä. On kokemusta molemmista tilanteista. N40
Ap kertoo että ei pidä lapsista eikä koirista eikä pääse kulkemaan kuin kävelymatkan päähän kodista. Näin tiukoilla spekseillä on mahdoton ehdottaa mitään tietämättä missä ap asuu. Jossain Kälviän lähiössä on varmaan eri harrastustarjonta kuin vaikka Itäkeskuksessa.
Luetko kirjoja. Olisiko kirjastossasi lukupiiriä? Sellaista voi myös itse ehdottaa, jos ei vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kun kaikki maksaa. Koiran kanssa ulkoillessa saa paljon tuttuja, mutta tietty se koira maksaa.
Campingelämässä tutustuu helposti, mutta tietty se teltta ja telttapaikka maksaa.
Täysin ilmaista ei tule mieleen. Luonnonvesissä uidessa on aika creapy lyöttäytyä jonkun kylkeen rupattelee.
En pidä koirista. Camping on aika haastavaa kun ei ole kokemusta eikä varusteita. Jalanko menisin kun ei ole autoa eikä pyörää...
Olen käynyt joka päivä reilun tunnin kävelyllä reitillä, jossa liikkuu näin kesäisin vähintään kymmeniä ihmisiä. Olen jäänyt penkille istuksimaan. Jonkun satunnaisen naisen tai lapsen kanssa vaihtanut pari sanaa. Ei sellaisesta kavereita synny.
Miksi et laita kaupunkisi ryhmään facebookin ilmoitusta, että etsin seuraa kåvelylenkille, miksei ihan ystävääkin.
En ole facebookissa eikä ole aikomusta liittyä sinne
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi jutella.
Monissa kirjastoissa on erilaisia kirjallisuuspiirejä, joihin osallistumalla pääsee helposti mukaan syvälliseenkin keskusteluun. Voi löytyä myös lehtien lukipiirejä ym. Ja noissahan ei tarvitse sitoutua, voi osallistua silloin kun huvittaa. On maksutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt ihan suoraan: Ole keskenäsi kun mikään ei kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusitko sä niitä kävereita vai halusitko vain valittaa ja valittaa ja sanoa kaikkeen ei?
Siis oikeasti meinaatte, että yksinäisten pitäisi tykätä lapsista ja koirista? Päteekö tämä sama miehiin? Ja vähävaraisella pitäisi näillä bensanhinnoilla (puhumattakaan muista elinkustannuksista) olla vielä autokin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti meinaatte, että yksinäisten pitäisi tykätä lapsista ja koirista? Päteekö tämä sama miehiin? Ja vähävaraisella pitäisi näillä bensanhinnoilla (puhumattakaan muista elinkustannuksista) olla vielä autokin.
No ei ole kelvannut myöskään lukeminen, urheilu, kävely, Facebook ja mitä näitä nyt oli. Jos ei pidä yhtään mistään niin ei ole ihme jos on yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei me sellaista meinata. Ihan voit vapaasti olla yksinäinen koiria ja lapsia inhoava autoton ihminen. Se on ihan ok eikä ole meiltä muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurosinkut ja niiden tapahtumat? Ei ehkä ole ilmaisia mutta halpoja. Sama koskee suomen latua, niilläkin on kivoja tapahtumia.
Aivan ilmaisia ryhmäharrastuksia ei taida olla.
Edelleen, geokätköilyä voi harrastaa täysin ilmaiseksi.
Varmasti voi, mutta ei siinä "aarteiden" perässä juostessa kyllä ihmisiä tapaa tai tutustu uusiin ihmisiin
Lajiin kuuluu aika isona osana myös tapaamiset joissa tutustuu uusiin ihmisiin. Tiedän monta parisuhdetta jotka ovat saaneet alkunsa geokätköilymiiteistä mutta vänkää vaan kun ilmeisesti tiedät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kelvannut myöskään lukeminen, urheilu, kävely, Facebook ja mitä näitä nyt oli. Jos ei pidä yhtään mistään niin ei ole ihme jos on yksinäinen.
Johan mä kerroin käyväni kävelyllä joka päivä ja jään jopa istumaan paikkaan, jonka ohi kulkee paljon ihmisiä. Ei siinä silti mitään kavereita löydy. Kävely on helppo matalan kynnyksen harrastus autottomalle ja siksi sitä harrastankin. Kirjastoa voisin myös kokeilla. Se oli hyvä vinkki!
Facebook onkii ihmisistä tietoja, jotka sitten myydään eniten maksavalle. Siksi en ole siellä kuten ei esim moni it-alalla työskentelevä. Mun kommentti tuosta eläinyhdistyksen ongelmallisuudesta taidettiinkin jo poistaa.
Ainakin Helsingissä ja varmasti muissakin kaupungeissa esim. Lappeenrannassa on kesäisin ilmaista puistojumppaa. Myös kesätapahtumat kuten kaupunkien iltatorit vetää varmasti porukkaa ja sanat naamat pyörii niin voisi saada juttuseuraa. Onko muuten asuinseudullasi asukasyhdistys? Sinne vapaaehtoiseksi.
Täällä on ollut ihan hyviä vinkkejä Ap:lle. Jotta tutustuisi muihin ihmisiin niin kannattaa olla liikkellä ystävällisellä, positiivisella ja avoimella asenteella. Ei naama kurtussa.
Vaikea kyllä keksiä mitään kunnon harrastusta ilman maksullisuutta. Koirani kanssa kävimme hyvässä ja todella kivassa koirakoulussa. Sinje oli mukava mennä ja oli halpa hinnaltaan (ehkä 10 euroa ja ainakin 8 kertaa) mutta sekin tosin maksullinen. Ja ei tietysti auta koiratonta yhtään. En kyllä oikein keksi mitään. Omat harrastukset ovat olleet ainakin vähän maksaneita kaikki. Toki esim kansanlaisopiston ryhmätkin minusta melko halpoja jos tämän maaseutu alueen missä itse asun hintoja katsoo. Voisi löytää kivan ryhmän sieltä ja melko halpaa. Tästä nyt tuskin on apua mutta kirjoitin nyt silti.
Varmasti voi, mutta ei siinä "aarteiden" perässä juostessa kyllä ihmisiä tapaa tai tutustu uusiin ihmisiin