Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko sinä ystävällesi, että olet raskaana, jos

Vierailija
23.10.2006 |

tämä on juuri kertonut sinulle, että heillä on ollut miehensä kanssa vaikeaa hankkia lasta (jo vuosi) ja että hän sai juuri keskenmenon? Tässä mietin, kuinka kertoisin tälle ihmiselle, että meille olisi syntynyt vauvat molemmille ensi keväänä, jollei hän olisi saanut k-menoa...

En vain v o i n u t sitä uutista hänelle kertoa, kun tänään tapasimme..Mitä teen? Milloin ilmoitan? Miten ilmoitan diskreetisti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit myöhemminkin kertoa uutisesi. Oli hienotunteista antaa hänen käyttää tuo keskusteluhetki omasta, suuresta asiastaan puhumiseen. Kyllä vielä tulee sellainenkin aikam jona voit oman ilouutisesi kertoa.

Ja miten kertoa? Ihan tavalliseen tyyliin. " Olen raskaana. Laskettu aika on keväällä."

Onnea odotukseen!

Vierailija
2/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät kertomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävästäsi tosi pahalta. Kuitenkaan tälläista asiaa et pysty piilottelemaan kauaa, näkyyhän se kumminkin jossain vaiheessa. Mieti haluaisitko itse katsella ystäväsi tilanteessa pyöristyvää vatsaa ja mietiskellä, että saako tuo vauvan vai ei. Itse ajattelisin, että olisi reilua kertoa asia kumminkin, vaikka asian sulattamiseen menee varmaan kauan. Älä ainakaan heti käy kummiksi pyytelemään, tuntuu lohdutuspalkinnolta.

Vierailija
4/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei välttämättä heti pysty iloitsemaan odotuksestasi, mutta anna hänelle aikaa, vramasti ei ystävyytenne kaadu tähän. Lapsettomuus ja km on vain niin hirveän kipeä asia, että on hyvin vaikeaa koittaa vilpittömästi iloita toisen odotuksesta. Voimia ja onnea odotukseesi:)

Vierailija
5/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimäinen reaktio on usein kiukku ja suuttumus sitä kohtaan joka ON raskaana. Se on sellainen primitiivi reaktio joka tulee useilla ensimäiseksi, jotkut osaavat sen peittää, jotkut eivät. Ja sen jälkeen useimmilla järki alkaa sanoa että ei se ole itseltään pois jos toinen on raskaana.

Vierailija
6/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun on mennyt muutama kuukaus, pyydä kahville ja kerro. Ehkä tällainen väli keskenmenoon saa hänet unohtamaan surunsa. Sitten voit kertoa hänelle, eikä se tunnu niin pahalta.

Vierailija
7/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä voi raskausuutinen tuntua ikävältä mutta varmaan vielä ikävämmältä tuntuisi se että salaisit häneltä oman raskautesi. Vaikea tilanne. Silti sinuna kertoisin uutisen. Näkyyhän se ennemmin tai myöhemmin..

Vierailija
8/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenosta. Ja siitä ettet osaa keskustella siitä aiheesta. Sinuna kertoisin, vaikka kova paikka tuleekin ystävällesi olemaan. Anna hänelle aikaa surra rauhassa, kun olet uutisen kertonut.

Vierailija
9/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi uutisensa suunnilleen minun keskenmenouutiseni päälle ja hehkutti vielä, kuinka iloisia he ovat. Sanoi kevyesti, että olispa ollut kiva saada vauvat samaan aikaan, mutta eihän sitä voi kaikkea saada.

Huh huh, en ole voinut olla enää sen jälkeen tekemisissä tuon ihmisen kanssa. Se empatian puute kylmää vieläkin.

Miten olisin halunnut hänen kertovan uutisensa? No, sähköposti ei ole huono idea. Kirjoitat vaikka, että olisit halunnut kertoa uutiset ihan naamatusten, mutta ymmärrät, että uutinen voi olla toiselle kipeä ja haluat siksi jättää hänelle tilaa reagoida kuinka haluaa. Eli rehellinen linja.

Vierailija
10/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yrittänyt lasta jo kolme vuotta ja hoidot oli aloitettu. Ystäväni alkoi odottamaan vauvaa. Häntä oli pelottanut kertoa siitä minulle, mutta soitti sitten ja kertoi. Tuntuihan se pahalta, mutta olin iloinen silti ystäväni puolesta. Pahemmalta olisi tuntunut, jos hän ei olisi kertonut ja olisin saanut tietää asiasta jotakin muuta kautta. Ystäväni sanoikin puhelun lopussa, että häntä pelotti soittaa minulle. Ihanan pojan ystäväni saikin. Eihän se kuitenkaan minulta pois ollut, vaikka toinen saikin sen, mitä olisin itse halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän