Miksi välittäjä ei kerro myyjän puhelinnumeroa?
Ihme juttu. En saa pyynnöistä huolimatta numeroa. Miksi välittäjä yrittää estää minua olemasta yhteydessä myyjään? Onkohan jotenkin päästään pipi?
Kommentit (22)
Juuri siksihän sitä välittäjää käytetään, että hän hoitaa kaupanteon asiat ostajan kanssa.
Ettette sovi kauppoja ohi hänen välityspalkkiostaan. Normaali ja yleinen käytäntö. Pitäisin outona jos välittäjä vuotaa myyjän tiedot jos ei ole muuta sovittu.
Myyjä on palkannut välittäjän edustamaan itseään juuri sen vuoksi, että hänen ei tarvitse vastailla jokaikisen "renkaanpotkijan" kysymyksiin.
Koska teet kauppoja välittäjän välityksellä, et suoraan myyjän kanssa. Siihen on painavat syyt, miksi myyjä toimii näin. Esim. se, ettei tarvitse vastailla sinunkaltaisten taulapäiden puheluihin.
Kyllä sinä taidat olla aika lailla päästäsi pipi.
No miksi sen se sinulle pitäisi kertoa?
Kiva ostajana kun joutuu maksamaan 10000 extraa vain sen takia että myyjä on liian laiska myymään itse.
Miksihän välittäjää sanotaan välittäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiva ostajana kun joutuu maksamaan 10000 extraa vain sen takia että myyjä on liian laiska myymään itse.
Ei kukaan pakota maksamaan. Voit aivan hyvin jättää sen asunnon ostamatta ja valita sellaisen, jossa tehdään kaupat suoraan myyjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän välittäjää sanotaan välittäjäksi?
Se varmaan välittää (engl. care) niin kovasti :D
Et maksa extraa
Muuten maksaisit sen kymppitonnin myyjälle
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä varainsiirtoveronkin.
Ei esim. OP ota kuin yhden prosentin kauppahinnasta etkä sinä ole miljoonakauppaa tekemässä.
Oletko budjetoinut tonnin kuntotarkastukseen?
Vierailija kirjoitti:
Heheh
Vierailija kirjoitti:
Jos ette käyttäisi välittäjää, niin joutuisitte palkkaamaan juristin kirjoittamaan kauppakirjan.
Jos itse käyttäisin välittäjän palveluita, niin pitäsin itsestään selvänä, että hän ei jaa minun numeroani kenellekään, kysymättä minulta asiaan suostumusta; Kyse on yleisemmin -yksinkertaistaen- yksityiselämän kunnioittamsisesta.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Jos itse käyttäisin välittäjän palveluita, niin pitäsin itsestään selvänä, että hän ei jaa minun numeroani kenellekään, kysymättä minulta asiaan suostumusta; Kyse on yleisemmin -yksinkertaistaen- yksityiselämän kunnioittamsisesta.
Uskovainen mies
Sehän on itsestään selvyys. Välittäjä syyllistyy rikokseen, jos jakelee numeroa ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette käyttäisi välittäjää, niin joutuisitte palkkaamaan juristin kirjoittamaan kauppakirjan.
Oletan nyt, että kyse on asunnon myynnistä. - Jos näin, niin vaikka useimmille oman asunnon ostaminen ja tai myyminen on yksityiselämässä suurimpia kauppoja, niin ei pidä luulla etteikä siitä selviäsi ilman "välittäjien" tai juristi(e)n apua. - "Välittäjän" vastuu toteutuneesta asunto (tai kiinteisitö) kaupoissa on Suomessa vakiintuneesti verrayen pieni.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
Sehän on itsestään selvyys. Välittäjä syyllistyy rikokseen, jos jakelee numeroa ilman lupaa.
Kyseessä ei ole sentään rikos, mutta kuitenkin hyvän tavan ja koko välittäjänkäytön vesittävä temppu. Sitähän ei kukaan sellainen välittäjä tee jolla on hyvä maine, koska et halua sitä menettää.
Koska se yrittää huijata sinua.