Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi välittäjä ei kerro myyjän puhelinnumeroa?

Vierailija
07.08.2022 |

Ihme juttu. En saa pyynnöistä huolimatta numeroa. Miksi välittäjä yrittää estää minua olemasta yhteydessä myyjään? Onkohan jotenkin päästään pipi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se yrittää huijata sinua.

Vierailija
2/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksihän sitä välittäjää käytetään, että hän hoitaa kaupanteon asiat ostajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettette sovi kauppoja ohi hänen välityspalkkiostaan. Normaali ja yleinen käytäntö. Pitäisin outona jos välittäjä vuotaa myyjän tiedot jos ei ole muuta sovittu.

Vierailija
4/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä on palkannut välittäjän edustamaan itseään juuri sen vuoksi, että hänen ei tarvitse vastailla jokaikisen "renkaanpotkijan" kysymyksiin.

Vierailija
5/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teet kauppoja välittäjän välityksellä, et suoraan myyjän kanssa. Siihen on painavat syyt, miksi myyjä toimii näin. Esim. se, ettei tarvitse vastailla sinunkaltaisten taulapäiden puheluihin. 

Vierailija
6/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä taidat olla aika lailla päästäsi pipi.

Vierailija
7/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sen se sinulle pitäisi kertoa?

Vierailija
8/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole noin tyhmä.

Vierailija
9/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ostajana kun joutuu maksamaan 10000 extraa vain sen takia että myyjä on liian laiska myymään itse.

Vierailija
10/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän välittäjää sanotaan välittäjäksi?

Vierailija
11/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ostajana kun joutuu maksamaan 10000 extraa vain sen takia että myyjä on liian laiska myymään itse.

Ei kukaan pakota maksamaan. Voit aivan hyvin jättää sen asunnon ostamatta ja valita sellaisen, jossa tehdään kaupat suoraan myyjän kanssa. 

Vierailija
12/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän välittäjää sanotaan välittäjäksi?

Se varmaan välittää (engl. care) niin kovasti :D 

Vierailija
13/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa extraa

Muuten maksaisit sen kymppitonnin myyjälle

Vierailija
14/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä varainsiirtoveronkin.

Ei esim. OP ota kuin yhden prosentin kauppahinnasta etkä sinä ole miljoonakauppaa tekemässä.

Oletko budjetoinut tonnin kuntotarkastukseen?

Vierailija
15/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heheh

Vierailija
16/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette käyttäisi välittäjää, niin joutuisitte palkkaamaan juristin kirjoittamaan kauppakirjan.

Vierailija
17/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse käyttäisin välittäjän palveluita, niin pitäsin itsestään selvänä, että hän ei jaa minun numeroani kenellekään, kysymättä minulta asiaan suostumusta; Kyse on yleisemmin -yksinkertaistaen- yksityiselämän kunnioittamsisesta. 

Uskovainen mies

Vierailija
18/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse käyttäisin välittäjän palveluita, niin pitäsin itsestään selvänä, että hän ei jaa minun numeroani kenellekään, kysymättä minulta asiaan suostumusta; Kyse on yleisemmin -yksinkertaistaen- yksityiselämän kunnioittamsisesta. 

Uskovainen mies

Sehän on itsestään selvyys. Välittäjä syyllistyy rikokseen, jos jakelee numeroa ilman lupaa. 

Vierailija
19/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette käyttäisi välittäjää, niin joutuisitte palkkaamaan juristin kirjoittamaan kauppakirjan.

Oletan nyt, että kyse on asunnon myynnistä. - Jos näin, niin vaikka useimmille oman asunnon ostaminen ja tai myyminen on yksityiselämässä suurimpia kauppoja, niin ei pidä luulla etteikä siitä selviäsi ilman "välittäjien" tai juristi(e)n apua. - "Välittäjän" vastuu toteutuneesta asunto (tai kiinteisitö) kaupoissa on Suomessa vakiintuneesti verrayen pieni. 

Uskovainen mies

Vierailija
20/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Sehän on itsestään selvyys. Välittäjä syyllistyy rikokseen, jos jakelee numeroa ilman lupaa. 

Kyseessä ei ole sentään rikos, mutta kuitenkin hyvän tavan ja koko välittäjänkäytön vesittävä temppu. Sitähän ei kukaan sellainen välittäjä tee jolla on hyvä maine, koska et halua sitä menettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi