Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa tänään nähtyä. Lapsi löi äitiään, mitä tekee äiti..

Vierailija
07.08.2022 |

Tänään kaupassa karkkihyllyllä lapsi monkuu ja märisee isoa karkkipussia. Äiti sanoo monta kertaa, ettei osteta noin isoa. Joku pieni karkki.
Lapsi alkaa huutamaan ja lyö äitiään. N. 9-10 -vuotias.

Olin järkyttynyt. Ajattelin, että nyt mennään niska-takamusotteella ulos kaupasta ja karkit jää siihen.

Äiti sanoo: Älä viitsi, ei saa lyödä.

Ja nohnoh, rauhoitu ja sinne he jäivät kinaamaan karkkiostoksista.

Minulla ei ole lapsia, ja onneksi ei olekaan jos näin pitää nykyään lapsia kasvattaa ja lapsille ei saa aiheuttaa enää mitään mielipahaa.

Minun lapsuuden perheessäni tuollaisesta käytöksestä karkit olisivat jääneet hyllyyn loppuvuodeksi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joskus ei montaa kertaa pienenä lyöty vanhempaa, vaikka kuinka jokin olisi ärsyttänyt. Äkkiä saatiin muutama läimäitys ja käytiin keskustelua aiheesta, ja piti jäädä kaupassa käynnin ajaksi kotiin tai autoon, jos ei ilman mankumista kaupassa köynnit onnistunert. Äkkiä rupesi tyyli muuttumaan.

Nykyään, jos ukallat karjaista lapselle, että "nyt riittää, emme osta mitään karkkia kun et usko mitään ja teet noin!" niin heti joku tekee lasun.

Mitään kuria ei saisi pitää, ja sen takia nykyajan lapset ovat tuollaisia. Ennemmin annetaan periksi, kun tehtäisiin selväksi että miten ei toimita.

Vierailija
42/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa se on kaupassa ruveta kasvattamaan, kun aina joku av-kyylä kommentoimassa palstalle.

Mikä siitä tekee niin vaikeaa?

Jos sitä mukulaansa siellä kaupassa kasvattaisi, niin voisi lukea täältä kerrankin positiivista ketjua, kuinka hienosti osattiin lasta kasvattaa ja olla vanhempi niin kuin kuuluukin.

Jos muiden ihmisten läsnäolo noin häiritsee "kasvatustasi", niin sinuna pitäisin pennut kaukana ihmisten ilmoilta.

Täällä ei ole ikinä tuollaista positiivista ketjua. Joku alkaisi avautumaan kuinka lasta kasvatettiin väärin jne.

Kaiken maailman kyylät kyttää kaupassa, ja avautuvat sitten täällä. Ihan sama mitä ja miten teet, on se aina jonkun mielestä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nähtiin joskus Espanjassa, kun uhmis 2vee ( päiväkodissa 12 vuotta tuolloin työskennelleen arvio) riskasi isälleen ja iskä läimäytti lasta niin, että tämä kaatui katuun :( 

tuolloin 10v-lapseni säikähti tilannetta aikalailla ja sitä puitiin moneen kertaan. 

Vierailija
44/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne onkin aina lapsettomia jotka täällä arvostelee vanhempia? Kasvata aloittaja pari lasta ja katsotaan asiaa sitten.

Vierailija
45/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku autisti-lapsi kuitenkin... Vaikea kritisoida jos ei tiedä.

Vierailija
46/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin syönyt karkit itse ja kakara saanut seurata vierestä

Vierailija
47/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi ei välttämättä viitsi kaupassa alkaa meuhkaamaan erityislapsen kanssa. Tilanne käsitellään sitten kaupasta ulos päästyä.

Niinpä tietysti, erityislapsi.

Uniikki lumihiutale. Vailla käytöstapoja.

Vierailija
48/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin eletään lapsen ehdoilla. Lomat suunnitellaan paikkoihin jossa lapsella olisi hauskaa, ravintoloissa on nurkkia lapsille....

Muistan kun olin pieni 70-luvulla ja olin vanhempieni kanssa Bingossa, vähän aikaa kiinnosti (tunsin numerot) mutta sitten kyllästyin ja ruvettiin kahden muun lapsen kanssa laskemaan liuku mäkeä portaiden kaiteella eli ennen isä ja äiti määräsivät, lapset tottelivat.

Vierailija
49/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joskus ei montaa kertaa pienenä lyöty vanhempaa, vaikka kuinka jokin olisi ärsyttänyt. Äkkiä saatiin muutama läimäitys ja käytiin keskustelua aiheesta, ja piti jäädä kaupassa käynnin ajaksi kotiin tai autoon, jos ei ilman mankumista kaupassa köynnit onnistunert. Äkkiä rupesi tyyli muuttumaan.

Nykyään, jos ukallat karjaista lapselle, että "nyt riittää, emme osta mitään karkkia kun et usko mitään ja teet noin!" niin heti joku tekee lasun.

Mitään kuria ei saisi pitää, ja sen takia nykyajan lapset ovat tuollaisia. Ennemmin annetaan periksi, kun tehtäisiin selväksi että miten ei toimita.

En kyllä fyysistä väkivaltaa kannata, mutta surkeaa on miten opettajilta on viety kaikki kurinpidolliset oikeudet pois. Häiriköitä on enemmän, diagnoosilapset opiskelevat normaaliluokassa, häiriköt saavat kouluissa häiriköidä ja haitata opetusta. Lapset tietävät oikeutensa ja opettajat eivät mitään. Ja talutapa häiriölapsi ulos luokasta, niin vanhemmat avautuvat facebuukissa, vaativat Mico-Jessiinan kohtelusta selvitystä, korvausta, anteeksipyyntöä koululta ja opettajan erottamista.

Vielä kun kotonakaan ei kohta uskalleta mitään sanoa, niin kohta nämä perheen pienet kuninkaat ja kuningattaret ovat sellaisia maailmannapoja, ettei heitä koske mitkään säännöt eikä muita ihmisiä tarvitse kunnioittaa.

Vierailija
50/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin eletään lapsen ehdoilla. Lomat suunnitellaan paikkoihin jossa lapsella olisi hauskaa, ravintoloissa on nurkkia lapsille....

Muistan kun olin pieni 70-luvulla ja olin vanhempieni kanssa Bingossa, vähän aikaa kiinnosti (tunsin numerot) mutta sitten kyllästyin ja ruvettiin kahden muun lapsen kanssa laskemaan liuku mäkeä portaiden kaiteella eli ennen isä ja äiti määräsivät, lapset tottelivat.

Ja nykyään nuorilla on enemmän mielenterveyshäiriöitä kuin koskaan. Järkyttävä määrä alle 30-vuotiaistta on niin huonossa kunnossa ja sekaisin päästään, etteivät ikinä kykene normielämään, opiskelemaan eikä töihin.

Vierailija
51/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyään nuorilla on enemmän mielenterveyshäiriöitä kuin koskaan. Järkyttävä määrä alle 30-vuotiaistta on niin huonossa kunnossa ja sekaisin päästään, etteivät ikinä kykene normielämään, opiskelemaan eikä töihin.

Kai sitä nyt masentuu, kun maailmannavan maailma ei oikeasti pyörikään kuten maailmannapa haluaa. Ei saakaan kaikkea haluamaansa. Tulee vastoinkäymisiä. Kiukuttelu ei auta. Pitäis itsekin vähän tsemppaa. Yhyy, en halua. Masennun.

Vierailija
52/52 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vienyt ulos niskaperseotteella niin sitten olisit täällä voivottelemassa miten nykyäidit on väkivaltaisia. Teki niin tai näin niin aina menee väärin.

Ja kaupan ovella olisi poliisit ja sossut vastassa koska käytit väkivaltaa avuttomaan lapseen. Tai viimeistään joku ottaisi auton rekkarin ylös ja sitten tulisi soitto perään ja lastensuojelu kyttämään seuraavaksi vuodeksi miten teillä eletään. 

Höpö höpö. Jouduin kerran mun 10 vuotiaan poikani viemään väkisin ulos kaupasta,pistämään maahan ja istumaan päällekin.

Ollaan suunnillee saman kokoisia ja pojalla sen verran painoa ettei kantamalla ulos saa vietyä.

Onneksi oli sen verran viisaita ihmisiä liikenteessä että eivät jääneet töllistelemään tai tulleet mitenkään provosoimaan tilannetta entisestään.

Kukaan ei soitellut poliiseita, eikä sossuja mutta mua ihmetyttää se että miksi niitä poliiseja ja sossuja tarvitsis pelätä jos ei oo tehny mitään väärää ja asiat o hanskassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi