Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te nuorten aikusten vanhemmat neuvoisitte tekemään?

Vierailija
07.08.2022 |

Meillä on mukava peruspoika, joka käy lukiota. Hän urheilee aktiivisesti ja nyt sieltä urheilupiireistä on selvästi tarttunut mukaan tapa käyttää nuuskaa. Hän ei käytä sitä edessämme mutta selkeästi, jos menen yllättäen hänen huoneeseensa niin hän piilottaa nopeasti jotain. Nuuskapurkkeihin olen törmännyt jossain auki repsottavassa kassissa ja tiedän että se on kuvioissa.
Poika on 19 ja viimeinen lukiovuosi edessä, joten en nyt ihan pihalle tämän asian takia heittäisi. Olen yrittänyt sanoa, että en pidä siitä että hän tuo nuuskaa taloomme mutta se, jolla on itsellään teinejä tai ollut teinejä niin tietää, että teinit eivät aina jaa samoja arvoja vanhempien kanssa.
Neuvokaa nyt viisaammat minua! Miten toimin asian kanssa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä 5 vuotta sitten olisin ollut täysin sitä mieltä, että perhe jossa keskustellaan ja ollaan mukana lasten elämässä ei törmää tällaiseen lieveilmiöön.

Ap

Vierailija
2/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä voi olla pahempaakin kun nuuskaa. Mitä lajia poika harrastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkoa ja sielä tuntuvat kaikki käyttävän lähes tulkoon.

Vierailija
4/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme itse tupakoi tai käytä tupakkatuotteita ja siksi pettymys on aika suuri.

Ap

Vierailija
5/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat kertomalla jostain omasta kokemuksestasi nuuskaan liittyen, tai omasta paheestasi tms. Ja sitten hyvällä mielellä riittävästi infoa nuuskan haitoista. Mies mukaan samaan juttuun, eli mieskin ottaa asian puheeksi. Ei se sillä saman tien lopu, mutta jos lapsella on ihan hyvät kyvyt prosessoida tiedollisia asioita, niin toivottavasti ei jatkaisi nuuskan käyttöä pitkään.

Vierailija
6/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä 5 vuotta sitten olisin ollut täysin sitä mieltä, että perhe jossa keskustellaan ja ollaan mukana lasten elämässä ei törmää tällaiseen lieveilmiöön.

Ap

Eli minullakin voi olla vielä karut ajat edessä. Terv, samanlainen äiti

Vierailija
7/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni, jolla on vasta pieniä lapsia ehdotti että heitän lapsen pihalle talosta jos vielä nuuskaa näkyy. Minusta se tuntuu tosi rajulta vaihtoehdolta nuorelle tehdyksi

Ap

Vierailija
8/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössä voi olla pahempaakin kun nuuskaa. Mitä lajia poika harrastaa?

Lisään vielä, että poikahan on kuitenkin jo täysi-ikäinen ja tekee itse päätöksensä.

Vierailija
9/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei keskusteltaisi. Se olisi kova käsky, että nuuskan käyttö loppuu heti. Tuon ikäiset pojat ovat ajatusmaailmaltaan vielä lapsia. Ehkä vinkkaisin siitä, että ei tarvitse pilata omaa elämäänsä vaikka muut niin tekevätkin. Ja antaisin vinkkejä, miten voi kieltäytyä tarjotusta nuuskasta. Kaapin paikka pitää näyttää, oli lapsen ikä mikä tahansa.

Vierailija
10/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on täysi-ikäinen joten et voi asialle juuri mitään, minusta tuo nuuska on aika pieni juttu. Lapsesi tulee tekemään elämänsä aikana varmaan vielä monta muutakin päätöstä josta sinä et ole samaa mieltä.

Vierailija
11/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tarina ysi mutta miten se liittyi nuuskaan?

Vierailija
12/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuuska pieni asia? Vai johtaako se huumeisiin?

Vierailija
13/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni, jolla on vasta pieniä lapsia ehdotti että heitän lapsen pihalle talosta jos vielä nuuskaa näkyy. Minusta se tuntuu tosi rajulta vaihtoehdolta nuorelle tehdyksi

Ap

Luuletko että poika sitten nuuskauksen lopettaa kun heität hänet kotoansa. Mitä sinä saavutat jos toimit noin?

Vierailija
14/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kuvia mitä se aiheuttaa hampaille ja suulle. Hyi helv....! Kukaan nainen ei halua sellaista miestä.

Vierailija
15/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opetettiin Turun Pallo Kerhossa eli TPK:ssa että älkää laittakoo kamelinpaskkkaaa huuliin että laittakaa mielummin koiran paskaa suhun ja syökää vaikka sitä.

Tämä on totta!

Vierailija
16/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tarina... Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävät ja olin vuosia mukana pojan elämässä. Poika rakasti lennättää kirjavaa leijaansa ja juoksi kesäisin perhoshaavin kanssa niityllä. Kaikki oli niin hyvin... Koulussa pojalla sujui hienosti, hän rakasti tarinoita Etelämantereesta ja kaukaisten saarten eläimistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa lähteä vaellukselle ja isona reilaamaan. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Pojasta saisi joku mukava tyttö vielä ihanan poikaystävän! Vuosia kului ja pojan lukio alkoi, yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Lukion alku ei tuonut iloa elämään, pojasta tuli hiljainen ja varautunut. Hän opiskeli edelleen historiaa loistavin arvosanoin, mutta entinen, iloisempi poika oli kadonnut. Olimme huolissamme... Laitoimme toiveen armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön auttavan, kenties poika tarvitsisi vain maiseman vaihdosta. Poika pääsikin opiskelemaan poliittista historiaa, mutta palattuaan kesäksi kotiin ensimmäisen opiskelu vuoden jälkeen, seurasi romahdus... Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...

Kappas, romahdus-raija päässyt taas vauhtiin vanhan tarinansa kanssa  :D

Vierailija
17/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei keskusteltaisi. Se olisi kova käsky, että nuuskan käyttö loppuu heti. Tuon ikäiset pojat ovat ajatusmaailmaltaan vielä lapsia. Ehkä vinkkaisin siitä, että ei tarvitse pilata omaa elämäänsä vaikka muut niin tekevätkin. Ja antaisin vinkkejä, miten voi kieltäytyä tarjotusta nuuskasta. Kaapin paikka pitää näyttää, oli lapsen ikä mikä tahansa.

Lisään tähän vielä, että veljestäni tuli päihteiden käyttäjä. Vanhempani olivat niitä keskustelijoita ja pään silittäjiä. Tästä syystä itse pidän tiukan linjan. Kavereita pitää ehdotomasti olla, mutta olen jo hyvissä ajoin varoittanut siitä, että kavereiden houkuttelemana ei pidä pilata omaa terveyttään ja tulevaisuuttaan.

Vierailija
18/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on jo aikuinen kannattaisiko katkaista se napanuora. Maailmassa on ihmisillä oikeita ongelmia.

Vierailija
19/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori on täysi-ikäinen. Itse hänen on omat virheensä tehtävä ja niistä opittava. Voit enintään sanoa mielipiteesi, mutta et päättää hänen puolestaan.

Vierailija
20/50 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaisin esille muutaman kuvan suusyövästä. Lisänä muutama kuva siitä ruskeasti mäskistä mitä valuu pitkin hampaita syljen mukana. Tytöt ei tykkää, yök. Antaa itsestään idiootin luuserin kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi