Miten monilla on varaa ottaa useampi koira?
Nykyään eläinlääkärikulut on todella isoja ja rotukoirilla on paljon allergioita ja hoidettavia sairauksia, joihin tarvitaan erikoisruokavalioita ja lääkityksiä.
Koiran hammaskivenpoistokin maksaa tosi paljon nukutuksineen.
Yksi koira tekee varmasti hyvää liikunnan ja ulkoilun ja seuran osalta, mutta mitä useammalla tekee?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienituloinen tekee, jos koira päätyykin tappelemaan tai aiheuttamaan siinä vaikka vahinkoa toiselle koiralle? Tai tulee suolistotukos tai tulehdus koiralle? Tai koiran hammas menee rikki?
Mulla on vakuutukset koirilla, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Toki vakuutukset on kalliita myös.
Eikö koiravakuutus lopu kun koira on 10 vuotta? Mitä jos koiran sairastelu alkaa sen täytettyä 10 ja jatkuu 16-vuotiaaksi?
Ihmisilläkään nivelrikot, sydänongelmat, diabetekset ja kaihit ei ala elämän alku- vaan loppupuolella.
Ja mitä vakuutus kattaa? Ei ainakaan ruokavaliohoitoa ja koiran pitää joka päivä syödä.
Minulla on ollut tähän mennessä 8 koiraa, erirotuisia ja eri maista. Yksikään niistä ei ole ollut allerginen millekään ja ikää on ollut 14v asti. Useimmat tuntemani koirat ovat myös olleet perusterveitä alusta loppuun.
Olet ollut onnekas. Minulla ekalla koiralla oli epilepsia, toinen oli allerginen koko elämälle, kolmannella sököt kyynärät ja spondari selässä (molemmat leikattiin). Neljäs ja viides ovat nyt toistaiseksi olleet suht terveitä (jälkimmäisellä tosin on PRA, mutta se ei ole koskaan haitannut sitä mitenkään).
Ei olisi ikinä varaa pitää ainakaan kahta useampaa kerralla, enkä tiedä, otanko enää tämän viimeisen jälkeen uutta. Luustoleikkaukset etenkin on aina useita tuhansia, samoin kaikki tähystykset ja allergiatestit yms maksaa moninkertaisesti koiran ostohinnan ihan vuoden sisään.
Minullakin vielä sellainen terve rotu. Pevisassa jne.
Itse en ainakaan osaa olla ilman koiria. 2 koiraa on hyvä ihan jo siksi, että niistä on seuraa toisilleen. Esim. jos joutuu joskus käydä toimistolla tai lähtee ulkomaanmatkalle, on koirien kivampi olla hoidossa, kun on se toinen oman lauman jäsen mukana.
Muuten itselleni on vaan kertynyt vahingossa koiria, 2 olen ostanut tarkoituksella, yksi tuli sukulaiselta. Oli nuori mies ottanut huskyn kerrostaloon eikä jaksanut lenkittää ja leikkiä. Ongelmiahan siitä tuli ja meinasi lopettaa koiran. Otin koiran, koska asun maalla omakotitalossa, isolla aidatulla tontilla saa juosta ja leikkiä, lisäksi pitkällä metsälenkillä käydään joka päivä.
Sitten aiemmin oli neljä koiraa, koska otin sellaisen kiertolaisen sekarotuisen huomiini, lopetusuhka oli silläkin. Hyvä oli kuitenkin loppuelämä, sai täällä elää koiramaista elämää ja lopulta kuoli ilmeisesti ns. vanhuuteen tai sairaskohtaukseen 11-vuotiaana.
Onhan niistä kuluja ja vaivaa, mutta itse olen johtotehtävissä ja hyvä palkka. Lisäksi en ole tehnyt lapsia (lapsen parasta ajatellen), joten kyllä mulla rahat riittää. Voisihan ne rahat huonomminkin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
meillä on kolme koiraa, kaikki metsästyskoiria eli harrastuskavereiksi hankittuja. yksi on lintukoira, yksi hirvikoira ja yksi ajaa kaurista ja jänistä. roduiltaan koirat on terveitä, kaksi nuorimmaista eivät ole sairastaneet vielä kertaakaan ja vanhimmainen on vasta eläkeikäisenä joutunut pari kertaa lääkäriin, eli rahaa ei eläinlääkärikuluihin ole mennyt kovinkaan paljoa. siinä missä jotkut käyttävät rahaa tupakkaan ja alkoon, meillä rahaa menee koiranruokaan.
Aivan, eli jos ei ole koiraa niin sitten vetää röökiä ja viinaa. Helppo tunnistaa kadulta kaikki röökaajat ja densat 👍
...sille rahalle siis tosiaan on muutakin käyttöä ja on olemassa muitakin harrastuksia kuin koirat tai dokaaminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienituloinen tekee, jos koira päätyykin tappelemaan tai aiheuttamaan siinä vaikka vahinkoa toiselle koiralle? Tai tulee suolistotukos tai tulehdus koiralle? Tai koiran hammas menee rikki?
Mulla on vakuutukset koirilla, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Toki vakuutukset on kalliita myös.
Eikö koiravakuutus lopu kun koira on 10 vuotta? Mitä jos koiran sairastelu alkaa sen täytettyä 10 ja jatkuu 16-vuotiaaksi?
Ihmisilläkään nivelrikot, sydänongelmat, diabetekset ja kaihit ei ala elämän alku- vaan loppupuolella.
Ja mitä vakuutus kattaa? Ei ainakaan ruokavaliohoitoa ja koiran pitää joka päivä syödä.
Minulla on ollut tähän mennessä 8 koiraa, erirotuisia ja eri maista. Yksikään niistä ei ole ollut allerginen millekään ja ikää on ollut 14v asti. Useimmat tuntemani koirat ovat myös olleet perusterveitä alusta loppuun.
Olet ollut onnekas. Minulla ekalla koiralla oli epilepsia, toinen oli allerginen koko elämälle, kolmannella sököt kyynärät ja spondari selässä (molemmat leikattiin). Neljäs ja viides ovat nyt toistaiseksi olleet suht terveitä (jälkimmäisellä tosin on PRA, mutta se ei ole koskaan haitannut sitä mitenkään).
Ei olisi ikinä varaa pitää ainakaan kahta useampaa kerralla, enkä tiedä, otanko enää tämän viimeisen jälkeen uutta. Luustoleikkaukset etenkin on aina useita tuhansia, samoin kaikki tähystykset ja allergiatestit yms maksaa moninkertaisesti koiran ostohinnan ihan vuoden sisään.
Minullakin vielä sellainen terve rotu. Pevisassa jne.
En ole kyllä koskaan kuullut, että spondyloosia hoidettaisiin kirurgisesti, lienee hyvin harvinaista. Mulla on ollut pääosin terveitä koiria (6 kpl), yhdellä oli lonkkaniveldysplasia mutta se sitten lopetettiin jo nuorena. Ainahan eläinlääkärit maksaa, mutta mulle on aina ollut selvää ettei mihinkään tuhansien eurojen hoitoihin lähdetä. Polvet on ehkä ainoa, ketä voisin leikkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä on kolme koiraa, kaikki metsästyskoiria eli harrastuskavereiksi hankittuja. yksi on lintukoira, yksi hirvikoira ja yksi ajaa kaurista ja jänistä. roduiltaan koirat on terveitä, kaksi nuorimmaista eivät ole sairastaneet vielä kertaakaan ja vanhimmainen on vasta eläkeikäisenä joutunut pari kertaa lääkäriin, eli rahaa ei eläinlääkärikuluihin ole mennyt kovinkaan paljoa. siinä missä jotkut käyttävät rahaa tupakkaan ja alkoon, meillä rahaa menee koiranruokaan.
Aivan, eli jos ei ole koiraa niin sitten vetää röökiä ja viinaa. Helppo tunnistaa kadulta kaikki röökaajat ja densat 👍
...sille rahalle siis tosiaan on muutakin käyttöä ja on olemassa muitakin harrastuksia kuin koirat tai dokaaminen...
Eihän kukaan väittänytkään mitään tuollaista. Se nyt on vaan esimerkki siitä, miten monet käyttää kuitenkin ne rahat paljon huonommin eli Alkoon ja tupakkaan.
Ja ihan yhtä lailla koirat on hyvä harrastus, niiden kanssa voi tehdä paljon asioita ja tutkitusti koiran omistaminen lisää ihmisen terveyttä ja onnellisuutta. Myös allergiariski laskee, jos saa vaikkapa lapsen, sen riski sairastua allergioihin laskee 50%, jos äidillä on ollut koira viimeiset 2 vuotta ennen lapsen syntymää.
Miksi olet noin vihamielinen muiden koiraharrastusta kohtaan? Kyllä sä silti itse saat harrastaa mitä haluat eikä ole pakko ottaa koiraa. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin vielä sellainen terve rotu. Pevisassa jne.En ole kyllä koskaan kuullut, että spondyloosia hoidettaisiin kirurgisesti, lienee hyvin harvinaista. Mulla on ollut pääosin terveitä koiria (6 kpl), yhdellä oli lonkkaniveldysplasia mutta se sitten lopetettiin jo nuorena. Ainahan eläinlääkärit maksaa, mutta mulle on aina ollut selvää ettei mihinkään tuhansien eurojen hoitoihin lähdetä. Polvet on ehkä ainoa, ketä voisin leikkauttaa.
Kyllä operoidaan myös kirurgisesti.
Itse taas en lopeta koiraa ennen kuin on selvä, ettei mitään ole enää tehtävissä ja sen elämänlaatu on merkittävästi heikentynyt (kipua jne). Ne tonnit löytyy, tai sitten ei ole sitä koiraa ollenkaan.
Miniäni on hankkinut kolme koiraa, siis ennen naimisiinmenoon. Ei niitä ehdi ulkoiluttaa kun nyt on pieniä lapsia, tuskimpa in ennenkään muuta kuin pissalla käyttänyt. Olen huolissani koirista otin siis tavakseni tarjoutua lastenhoitoavuksi, että edes 30 minsaa voisi koiria lenkittää. Katin kontit, röhnötti sisällä ja suu kävi. Lopetin vierailut, olkoot.
Kun menin avuksi, että saisi iltaruoan laitetuksi kun miehensä tulee töistä. Miehellä on pitkä päivä kun matkoihinkin menee yhteensä 2 H. Sama homma, röhnötti persiillään ja suu kävi, ei elettäkään, että olisi tehnyt mitään. Poikani aloittaa nälkäisenä tekemään ruoan kun tulee töistä.
Itsekäs ämmä tämä miniäni.
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...sille rahalle siis tosiaan on muutakin käyttöä ja on olemassa muitakin harrastuksia kuin koirat tai dokaaminen...Eihän kukaan väittänytkään mitään tuollaista. Se nyt on vaan esimerkki siitä, miten monet käyttää kuitenkin ne rahat paljon huonommin eli Alkoon ja tupakkaan.
Ja ihan yhtä lailla koirat on hyvä harrastus, niiden kanssa voi tehdä paljon asioita ja tutkitusti koiran omistaminen lisää ihmisen terveyttä ja onnellisuutta. Myös allergiariski laskee, jos saa vaikkapa lapsen, sen riski sairastua allergioihin laskee 50%, jos äidillä on ollut koira viimeiset 2 vuotta ennen lapsen syntymää.
Miksi olet noin vihamielinen muiden koiraharrastusta kohtaan? Kyllä sä silti itse saat harrastaa mitä haluat eikä ole pakko ottaa koiraa. Eri.
Mitä muiden harrastusta, koiria mulla on itelläkin. Oli vaan niin hölmö heitto joltakulta, että oli pakko kuittailla. Chill
Keskimäärin vanhana ollaan sairaampia mutta kylläpä tuleekin hintaa kun paljon hoitoa vaativa sairaus on jo nuoresta.