Millä hoidolla tukkoinen ja huokoinen iho parempaan kuntoon?
Haluaisin lopettaa meikkaamisen, mutta minulla on hirveästi mustapäitä, tukkoisen tuntuiset ihohuokoset ja jotenkin epäterveen näköinen iho muutenkin. Lopetin kahvinjuonnin noin viikko sitten (en juo enkä polta) ja purin vähentämään sokeria. Juon mielestäni tarpeeksi vettä.
Millä keinoin ihoa saa ulkopuolelta virkistettyä?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kyllä ainakaan korealainen ihonhoito tuonut mitään ihmeitä tekevää vaikutusta, pikemminkin päinvastoin. Olen siis kokeillut tuollaista rutiinia, jossa kerrostetaan eri tuotteita päällekkäin ja ajatuksena saada paljon vesikosteutta iholle. No, mun rasvoittumiseen taipuvainen iho meni pääsääntöisesti aika tukkoon tuosta, vaikka tuotteet oli rasvoittuvalle iholle tarkoitettuja. Tuli myös aina sellainen inhottavan lähmäinen tunne kasvoille, kun oli kasvovedet, seerumit ja voiteet taputeltu.
Olen sittemmin huomannut, että omalle iholleni paras rutiini on sellainen, jossa tuotteita käytetään mahdollisimman vähän. Luovuin kokonaan kasvovoiteiden käytöstä ja nykyään käytän lähinnä hellävaraista puhdistusmaitoa iltaisin, kasvovettä ja joskus seerumeita ja mun iholle sopivia, kevyitä ihoöljyjä, joita ei tosin ole kovin paljon - monet saavat vain ihoni ihan tukkoon. Epäpuhtaudet ovat nyt selvästi vähentyneet ja iho on tasaisempi.
Siinä onkin oleellisinta se ihon puhdistus perusteellisesti ja sitten vasta ne kosteuttavat aineet. Toki kaikki ei sovi kaikille, mutta halusin vain täsmentää tätä, koska nyt tuosta ylläolevasta saa käsityksen että korealaisessa ihonhoitometodissa vain läträtään päällekkäin eri aineita. Tärkeintä on sen ihon puhdistaminen ja sitten kosteuden palauttaminen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä laajentuneet ihohuokoset saa pois vai saako millään? Mulla on niitä ihan koko naamassa.
Ei saa. Voit kosteuttaa ihoa niin että näyttävät pienemmältä kun iho on kostea eikä rutikuiva, mutta pois et saa etkä pienennetyäkään
Voi itku.
Tähän päälle vielä juonteet niin näytän niin rumalta etten poistu enää kotoa.Ihohuokoset ja juonteet on normaali ja luonnollinen asia. Häpeätkö myös raajojasi ja puheääntäsi? Älä ole höpsö, aikuinen ihminen
Kyllä minä häpeän huonoa ihoani.
Oletko sitä mieltä, että kaikkien sellaisten ihmisten joilla on ns. huono iho, kuuluisi hävetä sitä?
Missä niin sanottiin? Hän sanoi häpeävänsä omaa ihoaan.
Ymmärrätkö pointtini? Jos hänen mielestään on aiheellista hävetä rumaa ihoaan eikä ilmeisesti aio edes kehittyä tuosta ihmisenä, niin silloin on paikallaan kyseenalaistaa, että pitäiskö muiden hävetä omaansa? Jos vastaus on ei, niin miksi sitten hän häpeää omaa ihoaan? Siinäpä kehityspiste.
Kehittyä ihmisenä?
Kyllä häpeän ihoani koska vielä pari vuotta sitten olin kaunis ja minulla oli täydellinen lumikki-iho.
Olisko mahdollista palata siihen mitä silloin teit?
Monella miehellä on ihan hyvä iho vaikkei he käytä yhtään mitään. Hyvä jos naamansa huutelevat vedellä ja senkin suihkussa ollessaan. Terveellinen ruokavalio. Paljon hikoilua eikä yhtään kosmetiikkaa, edes puhdistamiseen, ellei suoraan ole näkyvää likaa. Vähitellen iho palautui normaaliin kiertoon. Rasvat vain sekoittavat ihon omaa systeemiä.
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä laajentuneet ihohuokoset saa pois vai saako millään? Mulla on niitä ihan koko naamassa.
Ei saa. Voit kosteuttaa ihoa niin että näyttävät pienemmältä kun iho on kostea eikä rutikuiva, mutta pois et saa etkä pienennetyäkään
Voi itku.
Tähän päälle vielä juonteet niin näytän niin rumalta etten poistu enää kotoa.Ihohuokoset ja juonteet on normaali ja luonnollinen asia. Häpeätkö myös raajojasi ja puheääntäsi? Älä ole höpsö, aikuinen ihminen
Oletko sitä mieltä, että kaikkien sellaisten ihmisten joilla on ns. huono iho, kuuluisi hävetä sitä?
Ymmärrätkö pointtini? Jos hänen mielestään on aiheellista hävetä rumaa ihoaan eikä ilmeisesti aio edes kehittyä tuosta ihmisenä, niin silloin on paikallaan kyseenalaistaa, että pitäiskö muiden hävetä omaansa? Jos vastaus on ei, niin miksi sitten hän häpeää omaa ihoaan? Siinäpä kehityspiste.
Kehittyä ihmisenä?
Kyllä häpeän ihoani koska vielä pari vuotta sitten olin kaunis ja minulla oli täydellinen lumikki-iho.Olisko mahdollista palata siihen mitä silloin teit?
Monella miehellä on ihan hyvä iho vaikkei he käytä yhtään mitään. Hyvä jos naamansa huutelevat vedellä ja senkin suihkussa ollessaan. Terveellinen ruokavalio. Paljon hikoilua eikä yhtään kosmetiikkaa, edes puhdistamiseen, ellei suoraan ole näkyvää likaa. Vähitellen iho palautui normaaliin kiertoon. Rasvat vain sekoittavat ihon omaa systeemiä.
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.
Hoidan ihoa samalla tavalla kun silloin kun se oli hyväkuntoinen.
Hikoilen paljon ja työn takia pesen kasvot 2krt päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksois puhdistuksen nimeen vannon minäkin
(eli ensin öljy puhdistus ja sitten vesipohjaisella tuotteella puhdistus) olen jo vuoden päivät noudattanut korealaista ihon puhdistus metodia ja ihoni on loistavassa kunnossa, ennen ei ollut.. Suosittelen luettavaksi virve fredmanin täydellinen iho kirjaa..
Millaista ainetta käytetään tuohon öljypuhdistukseen? Käykö ihan tavallinen oliiviöljy? Kasvovetenä on nyt ollut L300, mutta puhdistusta olisi ehkä syytä parantaa. Mulla on myös isoja huokosia ja mustapäitä, mutta ei niin paljon kuin ennen. Siivosin ruokavaliosta sokerit ja vehnän ja se auttoi aika paljon, iho on kuitenkin edelleen tyypiltään rasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Kyllä häpeän ihoani koska vielä pari vuotta sitten olin kaunis ja minulla oli täydellinen lumikki-iho.Olisko mahdollista palata siihen mitä silloin teit?
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.Hoidan ihoa samalla tavalla kun silloin kun se oli hyväkuntoinen.
Hikoilen paljon ja työn takia pesen kasvot 2krt päivässä.
Nukutko ehkä vähemmän? Itselläni naama alkaa heti kiiltämään, jos nukun liian vähän. Hormonien toimintaa ihoon, ei kuulu väheksyä ja siihen hormoonitoimintaan vaikuttaa kaikki. Stressi, unenpuute, ruoka, ylipaino tai alipaino, lääkkeet jne. Jos ulkoisesti kaikki mitä teet on samaa, syy on silloin sisäisesti jostain.
Ehkä se on juuri tuo, että hikoilet paljon ja se taas aiheuttaa tukkeutumisen kun on kaikenmaailman meikit ja aineet ovat siinä hien kanssa kivasti sekaisin. Ihohuokoset laajenevat kuumassa ja ne kaikki iholla olevat aineet siirtyvät sinne huokosiin. Rasva tietenkin oikein kerää sitä likaa. Siihen kun tarttuu kaikki.
Lopettaisin kaikkien aineiden käytön ja pesisin vanulapulla ja pelkällä vedellä. Illalla korkeintaan pyyhkäisin oikealla sitruunamehulla, jota olet laittanut vanulappuun ja sen huuhtelisit pois vedellä vähän ajan kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.Hoidan ihoa samalla tavalla kun silloin kun se oli hyväkuntoinen.
Hikoilen paljon ja työn takia pesen kasvot 2krt päivässä.Nukutko ehkä vähemmän? Itselläni naama alkaa heti kiiltämään, jos nukun liian vähän. Hormonien toimintaa ihoon, ei kuulu väheksyä ja siihen hormoonitoimintaan vaikuttaa kaikki. Stressi, unenpuute, ruoka, ylipaino tai alipaino, lääkkeet jne. Jos ulkoisesti kaikki mitä teet on samaa, syy on silloin sisäisesti jostain.
Ehkä se on juuri tuo, että hikoilet paljon ja se taas aiheuttaa tukkeutumisen kun on kaikenmaailman meikit ja aineet ovat siinä hien kanssa kivasti sekaisin. Ihohuokoset laajenevat kuumassa ja ne kaikki iholla olevat aineet siirtyvät sinne huokosiin. Rasva tietenkin oikein kerää sitä likaa. Siihen kun tarttuu kaikki.
Lopettaisin kaikkien aineiden käytön ja pesisin vanulapulla ja pelkällä vedellä. Illalla korkeintaan pyyhkäisin oikealla sitruunamehulla, jota olet laittanut vanulappuun ja sen huuhtelisit pois vedellä vähän ajan kuluttua.
Ei minulla ole rasvainen iho enkä käytä meikkiä.
En voi pestä pelkällä vedellä koska naamani on töiden jälkeen likainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Yleensä noilla ihmisillä on hyvä iho teki ne sille mitä hyvänsä, ei siksi että juuri noin sitä hoitavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.Yleensä noilla ihmisillä on hyvä iho teki ne sille mitä hyvänsä, ei siksi että juuri noin sitä hoitavat.
Just tämä. Huvittaa kun ihmiset täällä neuvoo että eivät hoida ihoa mitenkään ja varoittelevat ylihoitamisesta. Ihan kiva jos sulle riittää vesipesu, mutta suurimmalle osalle se ei riitä parhaimman mahdollisen lopputuloksen saamiseksi. Tuolla ylihoitamisella tarkoitetaan sitä, jos esim parikymppinen käyttää voimakkaita antiagetuotteita, tai jatkuvasti kuorii ihoa, niin että se alkaa oireilla sen vuoksi. Ei normaali huolellinen pesu (kaksoispuhdistuskaan) ja silloin tällöin kuorinta tai savinaamio ole ylihoitamista. Kunhan muistaa sen kosteutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Todella harvalla miehellä on hyvä iho. Valtaosalla on paksu, samea, harmahtava iho, jossa on tukkeutuneet ihohuokoset ja syvät juonteet.
Vierailija kirjoitti:
¨Tässä simppeli ja halpa ihonhoitorutiini, joka sopii melkein joka ihotyypille ja on mulla itsellänikin käytössä:
Puhdistus; Cerave Hydrating Cleanser (kuivemmalle iholle) tai Cerave Foaming Cleanser (rasvoittuvammalle iholle).
Ihovoide; Cerave Moisturizing Lotion (tarvittaessa esim. talvella paksumpi Cerave Moisturizing Cream).
Toista aamuin illoin. Muista myös aamuisin/päivän aikana aurinkosuoja.
Et tarvitse muuta. Ihonhoidosta ei tarvitse tehdä monimutkaista ja kallista.
Varsinkaan jostain puhdistustuotteesta ei kannata maksaa paljoa, koska suurin osa siitä menee suoraan viemäriin.
Ihonhoidossa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja säännöllisyys! Kun alkaa hoitaa ihoa, niin se voi mennä aluksi jopa huonompaan kuntoon. Viikon käytön perusteella ei voi arvioida onko joku ihonhoitotuote sopiva vai ei.
T: (entinen) kosmetologi
Noissa voiteissa on silikonia, joten eivät sovi helposti tukkeutuvalle iholle.
Kemiallinen kuorinta muutama kerta peräkkäin ja sitten ainakin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksois puhdistuksen nimeen vannon minäkin
(eli ensin öljy puhdistus ja sitten vesipohjaisella tuotteella puhdistus) olen jo vuoden päivät noudattanut korealaista ihon puhdistus metodia ja ihoni on loistavassa kunnossa, ennen ei ollut.. Suosittelen luettavaksi virve fredmanin täydellinen iho kirjaa..Millaista ainetta käytetään tuohon öljypuhdistukseen? Käykö ihan tavallinen oliiviöljy? Kasvovetenä on nyt ollut L300, mutta puhdistusta olisi ehkä syytä parantaa. Mulla on myös isoja huokosia ja mustapäitä, mutta ei niin paljon kuin ennen. Siivosin ruokavaliosta sokerit ja vehnän ja se auttoi aika paljon, iho on kuitenkin edelleen tyypiltään rasvainen.
Mieluiten joku sellainen tuote, jonka saa huuhdeltua vedellä esim. Avril puhdistusöljy Tokmannilla 8,90. Siihen päälle vaikka saman sarjan puhdistusmaito.
Kasvovettä käytetään ihon kosteuttamiseen, ei puhdistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä suosittelee luonnonkosmetiikkaa, ei se sovi välttämättä yhtään sen paremmin kuin tavallinenkaan. Kuulostaa toki hyvältä.
Ei toki VÄLTTÄMÄTTÄ, mutta itselläni kävi niin, että oikukas ihoni parani lähes normaaliksi vaihdettuani luonnonkosmetiikkaan.
Itsellä just toisin päin, luonnonkosmetiikka on aiheuttanut joka kokeilulla ihon räjähtämisen, kipeitä pitkäkestoisia finnejä, kutinaa ja punoituksen vaikka muuten iho ei ole erityisen herkkä ei akneen taipuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
¨Tässä simppeli ja halpa ihonhoitorutiini, joka sopii melkein joka ihotyypille ja on mulla itsellänikin käytössä:
Puhdistus; Cerave Hydrating Cleanser (kuivemmalle iholle) tai Cerave Foaming Cleanser (rasvoittuvammalle iholle).
Ihovoide; Cerave Moisturizing Lotion (tarvittaessa esim. talvella paksumpi Cerave Moisturizing Cream).
Toista aamuin illoin. Muista myös aamuisin/päivän aikana aurinkosuoja.
Et tarvitse muuta. Ihonhoidosta ei tarvitse tehdä monimutkaista ja kallista.
Varsinkaan jostain puhdistustuotteesta ei kannata maksaa paljoa, koska suurin osa siitä menee suoraan viemäriin.
Ihonhoidossa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja säännöllisyys! Kun alkaa hoitaa ihoa, niin se voi mennä aluksi jopa huonompaan kuntoon. Viikon käytön perusteella ei voi arvioida onko joku ihonhoitotuote sopiva vai ei.
T: (entinen) kosmetologi
Noissa voiteissa on silikonia, joten eivät sovi helposti tukkeutuvalle iholle.
Silikonit ovat pääsääntöisesti erittäin hyvin siedettyjä ainesosia jotka harvoin aiheuttavat ongelmia. Joillekin tietysti voi tukkeutumista tms lisätä, mutta niin on jokaisen voiteen kohdalla eikä sen vuoksi voi tuollaista yleistystä tehdä. Esim kosteusköyhälle iholle ne ovat pelastus, koska muodostavat iholle kerroksen joka sitoo/lukitsee alleen kosteutta. Jotkut silokonit ovat myös sellaisia että ne haihtuvat pois pian levityksen jälkeen eikä näin voi ihoa tukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku.
Kehittyä ihmisenä?
Katso kehoasi ja missä siinä on parhain iho ja kohtele sitä naamaa samalla tavalla, kun sitä kehon osaa.Yleensä noilla ihmisillä on hyvä iho teki ne sille mitä hyvänsä, ei siksi että juuri noin sitä hoitavat.
Just tämä. Huvittaa kun ihmiset täällä neuvoo että eivät hoida ihoa mitenkään ja varoittelevat ylihoitamisesta. Ihan kiva jos sulle riittää vesipesu, mutta suurimmalle osalle se ei riitä parhaimman mahdollisen lopputuloksen saamiseksi. Tuolla ylihoitamisella tarkoitetaan sitä, jos esim parikymppinen käyttää voimakkaita antiagetuotteita, tai jatkuvasti kuorii ihoa, niin että se alkaa oireilla sen vuoksi. Ei normaali huolellinen pesu (kaksoispuhdistuskaan) ja silloin tällöin kuorinta tai savinaamio ole ylihoitamista. Kunhan muistaa sen kosteutuksen.
Ehkä vähän ohis, mutta minulla oli nuorempana huonompi iho siksi, että kokeilin kaikki maailman aineet siihen eli ylihoidin. Nyt käytän vain muutamaa tuotetta ja iho voi hyvin. Enkä meikkaa.
Ensin puhdistus esim tällä https://nenna.fi/product/foaming-cleanser-150-ml-no7 jonka jälkeen kosteuttava voide. Hyvä kosteuttava voide mitä käytän: https://nenna.fi/product/cetaphil-moisturizing-cream-250-g
Tärkeää on myös välttää ihoa vahingoittavia aineita, suora vaikutus tukkoisuuteen.
Elintavat kuntoon ellei jo ole, liikunta yms.
Paljonko paino sulla?
Ei se ole mitään suurta tiedettä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun ihmiset neuvoo meikin kanssa vaikka kyse oli siitä, että meikki halutaan lopettaa kokonaan.
Ei se iho yhdessä yössä välttämättä parane sellaiseksi, että haluaisi jättää heti meikin pois. Tämän takia vinkkasin, että jos meikkiä vielä käyttää ennen kuin iho on oikeasti hyvässä kunnossa, voi olla hyvä vaihtaa pohjameikki luonnonkosmetiikkaan, sillä ne ovat usein hoitavia.
Voi kai sen meikkaamisen haluta jättää pois vaikka iho ei olisikaan hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon ellei jo ole, liikunta yms.
Paljonko paino sulla?
Ei se ole mitään suurta tiedettä .
Se on hassua, että nuorena ymmärretään kuinka vaikka suklaa lisää finnejä mutta sitten aikuisena ei enää ymmärretäkään kuinka se kaikki mitä suuhunsa laittaa näkyy myös ulospäin.
Ja että viimeistään esivaihtari-ikäisenä tulee ihan yllärinä että naamasta tosiaan näkee kun on syönyt einestä/rasvaista/runsashiilarista/sokeria/suolaa tai että on käyttänyt alkoholia. Tai on jäänyt veden juominen vähälle tai tuli valvottua pitkään..
Ja sitten kinutaan jotain seerumia tai edes kosmetologin hoitoa jolla nämä jäljet saisi pois. Se kun ei käy mitenkään, että muuttaisi sitä omaa käytöstään ja jättäisi nämä ulospäin näkyvääkin vahinkoa aiheuttavat tavat vihdoin pois.
Ikääntymistä ei voi, eikä edes pidä, estää eikä välttämättä hidastaakaan mutta onhan se nyt hölmöä sabotoida omilla tekemisillään ihonsa kuntoa. Ja etenkin jos kerran se huono kunto häiritsee.
Aiheesta löydät ilta-lehti tai iltasanoma sivut,Oliko kauneus sivut?Luin aamulla.Te itse työtä ja etsi sivusto. Siellä oli ihotati lääkärin tekstiä myös ja sinä Esille tuli:Ylihoidolla pilataan iho.