Arvatkaas miten junttia ruokaa me syödään tänään!
Kariniemen kanasuikaleita marinadissa paistan pannulla ja keitän riisiä.
Sitten pistän ne sekaisin, tulee iso kattilallinen, jota sitten lasten kanssa pistellään ihan innolla!
Kyllä on kaukana hienot menyyt meidän arkiherkuista!
Heitä tähän hyvä, yksinkertainen ja häpeämättömän " juntti" resepti, jota te joskus syötte:)
Kommentit (27)
Viipaloidaan lautaselle, josta kaikki nappaa.
Toi sun ehdotus kuulosti kyllä liian hienolta, sori vaan:)
ap
mutta meilläpä vasta junttiruoka onkin: makaroonilaatikkoa
kasvikerma kastikkeella ja basmatia :)
Yleensä teen arkena jokun ihan tavallisen ruuan mm. jauhelihakastiketta ja perunaa, muussia ja nakkeja.
(Ja nykyisin muuten voi kirjoittaa RUUAN ja RUOAN. Molemmat ovat kieliopillisesti oikein. Sanon ennenkuin joku kielipoliisi taas älähtää)
Lounaaksi eilen haettua chicken barbeque pizzaa (Rosso, ABC-asema) ja nyt paistettuja munia... En tiedä mitä se mies kaivoi niille kaveriksi :-)
ja lisätään vähän mausteita ja ranskankermaa :)
Makaronimössö. Paistettua jauhelihaa ja sipulia keitetyn makaronin sekaan. Mausteita fiiliksen mukaan ja eikun ääntä kohti!
Nakkeja viipaleiksi pannulla, keitellää pastat, sinne sekaan esim.tuore- tai sulatejuustoa ja paistetut nakkiviipaleet.
Samoten jauheliha+valmis pastapataseos pelastaa joskus arjen:D
Jaha, kullinostelija saapui palstalle.
Tein junttisoppaa eli makkarakeittoa, HK:n lenkistä. Menee taas vuosi ennenkuin teen sitä soppaa.
Vanhanajan ruskea kastike porsaan lihasta, kuorineen keitetyt perunat, porkkanaa, puolukkasose ja punajuuria.
Kyytipojaksi ruisleipää, voita, maitoa tai piimää.
Kaikki tehneet tänään junttisafkaa minä mukaan lukien. Mulla odottaa valmiiksi maistetut kanasuikalaeet jääkaapissa. Ei kun maustetut.
Lihapiirakat nakeilla, sinapilla ja ketsupilla :P
Kaksi päivää vanhat lihan ja riisin tähteet, vähän kurkkua... illalla ehkä eineshamppari. tai jopa kalapuikkoja.
Siis miten te saatte alas noita jauhelihamakaroniruokakermamössöjä? Mä en edes köyhänä opiskelijana saa alas tuommosta skeidaa :D
Meidän junttiperhe söi tänään ABC:lla!!!
Paketti härkistä
4 desiä spelttihelmiä
1 paprika
1 sipuli
Porkkanaa
Parsakaalia
Päälle vielä srirachaa
Nakkimakaroniketsuppipataa ja hemapaa.
Hanki heti oikeata ruokaa.
HÄPEÄ!!!!!
:)