Mitä te yli viisikymppiset teette
Kun lapsetkaan ei enää asu kotona ja olette miehen kanssa kahden?
Mulla on niin kovin tylsää enkä keksi mitään kivaa harrastusta.
Kommentit (40)
Luen ja katson Netflixiä. Joskus harvoin kirjoitan.
Sukupuuta/sukututkimusta. Netistä elokuvia sarjoja. Firman rästihommia.
Hässitään. Se onkin paras harrastus.
Lapsia Meillä ei ole ikinä ollutkaan joten en muusta tiedä.
Oon 53, eikä mulla oo miestä, joten ihan yksin asun. Kävin tänään kevyellä juoksulenkillä ja eilen salilla. Parina iltana töiden jälkeen kävin kylässä ja yhtenä päivänä pitkällä lounaalla kummitytön kanssa. Aloittelen juoksua ja salia jälleen pitkän tauon jälkeen. Salilla kävin viimeksi keväällä ja juoksemassa ennen juhannusta. Kesällä on niin paljon muuta ja juoksemiseen on ollut liian kuuma. Eli en mä nyt mitään kovin ihmeellistä tee, eikä arkena kovin paljon kerkeäkään.
Lähinnä käydään yhdessä salilla treenaamassa, uimassa, nussitaan ja nautitaan toisistamme. N52
Niin. Itse kovin rakastuneena olen ollut iloinen lisääntyneestä ajasta miehen kanssa, jonka kanssa olen ollut 30 vuotta. Veneilyä, mökkeilyä, sienestystä, romanttisia hotellireissuja jne.
Miehelle iski sitten keski-iän kriisi ja halusi erota.
No, koko kesä mennyt surressa ja kaikki yllä mainitut tekemiset liittyivät mieheeni niin en ole sitten tehnyt mitään.
Jutellaan, katsotaan leffoja, remontoidaan, pannaan, käydään lenkillä, hoidetaan pihaa. Semmoista hauskaa yhdessä oloa.
En edes asu miehen kanssa kahden vaan yksikseni, eikä aika riitä millään kaikkeen, mitä haluaisin tehdä!
Jo uutisten lukemiseen menee monta tuntia päivässä. Sitten luen romaaneja ja usean eri alan tietokirjallisuutta, opiskelen tietotekniikkaa, käyn kävelyllä ja tunnistan eri lajeja, sienestän, penkkiurheilen (sitä on taas tänään), keskustelen parilla foorumilla. Tekisi mieli nikkaroidakin ja ommella. Päälle kaikki kotityöt. Wikipediaa pystyn selaamaan tuntikausia tuosta vain, artikkelista toiseen siirtyen. Ja kieliä oppiakseni luen artikkeleita myös kielillä, joita en vielä osaa ihan kunnolla. Tänä kesänä piti skipata kalasääksien pesäkameroiden seuranta kun ei aika riittänyt millään.
Maailma on loputtoman mielenkiintoinen!
Kirjoittaja 10 lisää: Ristikot unohtui.
Oon 51v ja kaksi lasta asuu vielä kotona, vielä monta vuotta. Että ihan samaa teen, kun pari vuotta sittenkin.
En tiedä. Parin viikon sisällä se nähdään, kun pesä tyhjenee 😭
Arki-iltaisin katsotaan leffoja, käydään ulkona syömässä, tai kuntosalilla.
Lomilla matkustetaan tai ollaan mäkillä, jossa riittää puuhailtavaa.
Ja ns aikuiset lapset tarvitsevat minua yllättävän paljon.
Ei olla vielä 50, mut lapsi on asunut nyt viisi vuotta omillaan.
Joku projekti on melkein aina meneillään, tänä kesänä on kunnostettu terassia ja rakennettu siihen kate, ollaan myös mökkeilty paljon ja pari reissua teimme muuten ( reissujen suunnittelu on myös yksi mieluinen harrastus), lapsi toki käy meillä puolisonsa kanssa melko usein, ja tapaamme myös usein ystäviä , sukulaisia ja kummilapsia( meillä on hyvin pitkälti yhteiset ystävät vaikka toki molemmilla myös omia ), käydään kävelyllä ( tähän aikaan vuodesta myös sienessä),
Meillä on myös pieni puutarha ja kasvimaa, joiden kanssa saa kesällä menemään aikaa. Minä tykkään kuunnella äänikirjoja ja podcasteja, mies taas katselee sarjoja esim. Hbolta ja jalkapalloa katselee myöskin ( joskus osallistun katseluun, joskus en). Minä olen myös tehnyt tuota sukututkimusta ja siihen saa kyllä uppoamaan aikaa pilvin pimein.
Mulla ei ole miestäkään. Mutta mitä teen? Mulla on etätyö, joten joskus teen töitä pidempään illalla ja otan sitten vastaavasti vapaata. Ulkoilen 3 kertaa päivässä koiran kanssa. Tapaan ystäviäni ja lähisukulaisiani. Siivoan, laitan ruokaa, luen, katson suoratoistokanavia, teen käsitöitä, teen pihahommia tai remontoin kotia. Notkun täällä AV:llä ja viestittelen kavereiden kanssa somessa. Kunhan eläkepäivät koittaa, alan myös maalata tauluja ja piirtää. Niin joo ja välillä mä kirjoittelen blogiani.
N60
Minulla ei käy ikinä aika pitkäksi. Työ vie arkipäivistä ison osan. Vapaa-ajalla luen, opiskelen, pohdiskelen ja kirjoitan, liikun, lenkitän koiraa, katson leffoja tai sarjoja suoratoistopalvelusta (aika vähän tosin), tapaan ystäviä, puhun pitkiä puheluja, hoidan lapsenlapsia, käyn taidenäyttelyissä, konserteissa, teatterissa jne. Tehdään miehen kanssa päiväretkiä, teen pihahommia, kotitöitä. Ei tahdo millään aika riittää kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hässitään. Se onkin paras harrastus.
Me kans, ikinä ei ole ollut näin paljoa seksiä. Jos olisin tiennyt, olisin ajanut nuoret maailmalle paljon aiemmin.
Ihan parasta tämä aika. Olen reissannut ja nyt voi taloudellisesti avustaa nuorisoa. Uusi miesystäväkin löytyi reissukaveriksi.
Lapset eivät ole asuneet kanssani yli vuosikymmeneen. Mutta kai niitä harrastuksia aina keksii, nyt marjametsään yms.
Minä tosin en harrasta mitään, yritän vain selvitä päivästä toiseen, enkä oikein tiedä miksi edes yrittää.