Onko pussilakana suomalainen keksintö?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mä saan kyllä pujotettua peiton pussilakanan sisälle ihan kätevästi ilman niitä aukkojakin.
Sama. En tajunnut koko ongelmaa ennen kuin kaverini kertoi, että petaaminen on ihan mahdotonta ilman niitä kahta ylimääräistä aukkoa. Eihän hotellienkaan pussilakanoissa ole aukkoja ja huonesiivoojat petaa sentään aika monta sänkyä päivässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta ne reiät siellä päädyssä on! Aiemmin ei esim ikean pussilakanoissa ollut niitä reikiä ja hitto, kun oli vaikea laittaa ne peiton päälle.
Itse erehdyin jokunen ostamaan alkuaan ruotsalaisen Lexington merk. olevat pussilakanat;. - Yllätys oli aikamoinen kun pussilakanan toisesta päästä puuttui juuri ne ni-in kätevtä "reiät" (lovet) joilla saa peiton vedettyä paikoilleen.
Sinkkumies
PS Lakanoiden vaihtaminen on niitä harvoja, askatreita, jota tehdessä sitä huomaa olevansa sinkku ja enemmän ja vähemmän kaipaavansa toista.(...).
Nuo aukottomat lakanat ovat ihan syvältä. Meillä kaksi eikä niitä tule käytettyä epäkäytännöllisinä.
Ohis Paljossa samaa mieltä. - Varmasi olisin ostanut todennäköisesti toiset pussilakanat tuolloin, jos olisin tiennyt ettei niiden päässä ole "reikiä". - Olen oikeastaan aina tainnut ostaa pussilakanani pareittain riippumatta siitä elänkö parisuhteessa vai en.
Sitäkin huomaa aattelevansa toisinaan miten historiallsiesti uusia moni nykyisin päivittäisessä tai lähes päivittäisessä käytössä oleva esine on. - Esimerkiksi vaikka nykyisen mallinen hammasharja valmistui "vasta" 1938. Tai kuinka vuonna Vuonna 1947 General Electric valmisti ensimmäisen täysin automaattisen pesukoneen, joka liitettiin vesi- ja viemäriverkkoihin.
Ajan takaa, että kuinka paljon sitä on ihmisltä vuosien saatossa kulunut kaikenlaiseen säätämiseen ja ihan "tavallsiesta" arjesta selviämiseen.
Sinkkumies
Kaveri, joka on pohjoisesta kotoisin, sanoo täkkipussi 😅
Itsellä ei ole ainoatakaan reikäpussilakanaa. Puolessa minuutissa vedän sen reiättömän pussilakanan peiton päälle. Saksassa jo 70-luvulla opittu niksi.