Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko tuputtajia? Tuputtavat neuvoja, ehkä jopa tavaraa?

Vierailija
06.08.2022 |

Vanhemmassa polvessa on näitä paljon.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tuputtavat hedelmiä ja muuta terveellistä kasvista. Ei siinä mitään, hyviähän ne on, mutta joskus harmittaa kun oven takana on useamman kilon hedelmäkuorma, enkä yksin asuvana ehdi niitä kaikkia syömään, ennen kuin menevät pilalle ja homeeseen.

Vierailija
2/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani tuputtavat hedelmiä ja muuta terveellistä kasvista. Ei siinä mitään, hyviähän ne on, mutta joskus harmittaa kun oven takana on useamman kilon hedelmäkuorma, enkä yksin asuvana ehdi niitä kaikkia syömään, ennen kuin menevät pilalle ja homeeseen.

Aktiivista, kun oven taakse tuovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purista mehuksi esim. appelsiinit. Monet hedelmät voi pakastaa, esim. omenanpalat, persikat, mangot, luumut. Jopa banaaninpaloja voi pakastaa. Ikävää toki, että he tuovat liikaa. Oletko sanonut, ettet ehdi syödä kaikkia ja osa menee roskiin?

Vierailija
4/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani tuputtaa ajankäyttöohjeita. "Ehdottaa" päiväni täyteen eri asioita, ja sanoo vielä, millä mielellä asiat pitää tehdä. Määrää siis täysin.

Vierailija
5/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suosikkini" näistä tuputtajista ovat niitä, jotka alkavat neuvoa toisia ihmisiä näiden harrastuksissa ja tekemisissä, harrastamatta itse lainkaan kyseistä asiaa.  Esimerkkinä tällaisesta vaikka treenivinkkien tuputtaminen ihan vaan puhtaasti artikkeleiden perusteella.  Mikä saa ihmisen dissaamaan tuolla tavalla lähimmäistänsä?

Vierailija
6/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

1. Älä pakota ihmisiä olemaan samaa mieltä kanssasi. Ihmiset voivat olla ystäviäsi, vaikka ovat jostain asiasta eri mieltä. Voit kertoa mielipiteesi, mutta älä käännytä muita. Muut saavat olla eri mieltä ja se on ok.

2. Asioita voi tehdä monella tapaa ja ne kaikki ovat yhtä oikeita tapoja toimia. Ne ovat kaikki vain tapoja. Kukaan ei voi sanoa, mikä on juuri oikea tapa, koska oikeaa tapaa ei ole olemassa.

3. Älä tyrkytä ihmisille tavaraa, jos he sanovat, etteivät jotain halua. He eivät kursaile, vaan eivät ihan oikeasti halua tavaroitasi. Voit viedä ne itse kierrätykseen, myydä netissä tai viedä kaatopaikalle. Muut eivät halua maksaa bensoja, kaatopaikkamaksuja tai vuokrata peräkärryjä puolestasi. He eivät myöskään halua käyttää vapaa-aikaansa jätteiden lajitteluun tai myyntiin. Hoida jätteesi siis itse.

Vierailija
7/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

1. Älä pakota ihmisiä olemaan samaa mieltä kanssasi. Ihmiset voivat olla ystäviäsi, vaikka ovat jostain asiasta eri mieltä. Voit kertoa mielipiteesi, mutta älä käännytä muita. Muut saavat olla eri mieltä ja se on ok.

2. Asioita voi tehdä monella tapaa ja ne kaikki ovat yhtä oikeita tapoja toimia. Ne ovat kaikki vain tapoja. Kukaan ei voi sanoa, mikä on juuri oikea tapa, koska oikeaa tapaa ei ole olemassa.

3. Älä tyrkytä ihmisille tavaraa, jos he sanovat, etteivät jotain halua. He eivät kursaile, vaan eivät ihan oikeasti halua tavaroitasi. Voit viedä ne itse kierrätykseen, myydä netissä tai viedä kaatopaikalle. Muut eivät halua maksaa bensoja, kaatopaikkamaksuja tai vuokrata peräkärryjä puolestasi. He eivät myöskään halua käyttää vapaa-aikaansa jätteiden lajitteluun tai myyntiin. Hoida jätteesi siis itse.

Hyvät ohjeet! Minne nämä saisi laajemmin näkyville?

Vierailija
8/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Hyvät ohjeet! Minne nämä saisi laajemmin näkyville?

Kirjoita vaikka jääkaapin oveen.

Vierailija
9/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Minä en tiedä eikä kiinnosta, ihmiset tekevät juuri niin miten ollaan sanottu että ei saa tehdä, tämän takia, minua ei kiinnosta, enkä halua tietää!

PPPerkele!

Vierailija
10/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suosikkini" näistä tuputtajista ovat niitä, jotka alkavat neuvoa toisia ihmisiä näiden harrastuksissa ja tekemisissä, harrastamatta itse lainkaan kyseistä asiaa.  Esimerkkinä tällaisesta vaikka treenivinkkien tuputtaminen ihan vaan puhtaasti artikkeleiden perusteella.  Mikä saa ihmisen dissaamaan tuolla tavalla lähimmäistänsä?

Joo, nää on hämmentäviä. Ovat tietävinään paremmin, vaikka itse olisin ihan opiskellut kyseisestä aihealueesta ammatinkin. Alkavat siis "opettaa" minua. Ja sitten kun en olekaan silmät pyöreinä kiittelemässä, vaan sanon että joo tietty tiesin tän ihan ammattini puolesta, peruskauraa, niin ottavat jotenkin nokkiinsa.

Ja tosiaan harrastusrintamallakin tätä on nähnyt. Ja jossain ihan perusyleistieto-rintamalla: yksi kaveri aina luennoi mulle sen mitä on sinä päivänä lukenut lehdestä, ihan asiantuntijana. Itsekin olen sen saman lehden lukenut, en käsitä miksi ajattelee, etten kyseistä asiaa tietäisi...

Vierailija
11/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset ovat melkein järjestäen tuputtajia, etenkin isät ja äidit.

Löysin mäkin sisäisen tuputtajani, kun ensimmäinen lapsi muutti pois. Yritän olla maltillinen, mutta silti joka kerta tarviitko mitään? Ota tuo, kun ostin ajatuksissani kaksi... Ota tuokin. Sattu silmään tämmöinen kiva kaupoilla, tulit sä mieleen. (< tuota teen kyllä kavereillekin) Heiii... pakkasessa olisi vielä sitä ja tätä. Tarviitko marjoja, mä tuon! ;)

Hän on suora ja sanoo reilusti, mitä tarvii ja haluaa. esim marjojen kohdalla otti kilon, ei koko viiden kilon laatikkoa, vaikka olin ostamassa sille jo uutta pakastintakin, johon voi säilöä. Ja hän siis asuu 1,5 kilsan päässä.

Noita neuvoja kavereita mulla piisaa. Yksi on kyllä ylitse muiden. Sanoin meneväni hierojalle, kun hartiat taas jumissa. "eikun sun pitää mennä.... salille, sieltä saa avun. Siellä teet sillä ja tällä laitteella kuusi kertaa toistoja viisi ja seuraavalla sitten seitsemän kahdenksan..." Hän kävi vasta itse tutustumassa PT kierroksella ja käyttäytyy kuin ammattilainen.

Kun lause alkaa "sun pitää...." lopetan kuuntelun. Se suuttu jo meidän häistäkin aikonaan, kun ei kuunneltu sen neuvoja ja tehty kuten hän halus.

Vierailija
12/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu piti mulle kerran luennon vessan pesun oikeanlaisesta suorittamisesta ( oli poikennut meille kahville).

Oli ihan pakko käydä tsekkaamassa, olinko jotenkin jättänyt vessani sotkuiseksi , kun hän piti sellaisen luennon. Oli mun silmään kuitenkin ihan siisti vessa - mysteeriksi jäi, miksi tarvitsin hänen mielestään moisen luennon. Huvittavaa.

Vierailija
13/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. Tavaroita tuputtaa. "Neuvojen" antaminen on ennemminkin saarnaamista.

Vierailija
14/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tarkoitatko nyt jotain sellasta, missä joku on päättänyt, että joku pitää lääkitä ja lähdetään laittomasti salaa lääkitsemään. Sarjassamme: rikolliset avun tarjoukset.

Vierailija
15/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tarkoitatko nyt jotain sellasta, missä joku on päättänyt, että joku pitää lääkitä ja lähdetään laittomasti salaa lääkitsemään. Sarjassamme: rikolliset avun tarjoukset.

On tuo kaunista tuo avun tarjoaminen aina. Ilman lupaa, väkisin. Hieman ikävä sana tuo väkisin. " Autan sut paremmalle tuulelle, joten saanko tuikata vähän jotain kivaa ainetta, buystaa myös seksielämää..." kuulostaa raiskaukselta kylläkin.

Vierailija
16/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli (ekonomi) tietää mun alasta (tekniikka) paremmin kuin mun alan koulutettu ja 35 vuotta työkokemusta omaava pomo. Hän tekee tätä tuputtamista pääasiassa säästösyistä. Kaikessa pitää säästää  ja vain hetkellinen säästö ratkaisee. Me käydään jatkuvaa vääntöä meidän kotitalon vessan lattialämmityksestä, hän tietää että ei se homehdu jos se pidetään pienellä ja tämmöistä kaikkea. 

Vierailija
17/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo kaunista tuo avun tarjoaminen aina. Ilman lupaa, väkisin. Hieman ikävä sana tuo väkisin. " Autan sut paremmalle tuulelle, joten saanko tuikata vähän jotain kivaa ainetta, buystaa myös seksielämää..." kuulostaa raiskaukselta kylläkin.

Kuulostaa myös törkeältä rikokselta.

Vierailija
18/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nää on hämmentäviä. Ovat tietävinään paremmin, vaikka itse olisin ihan opiskellut kyseisestä aihealueesta ammatinkin. Alkavat siis "opettaa" minua. Ja sitten kun en olekaan silmät pyöreinä kiittelemässä, vaan sanon että joo tietty tiesin tän ihan ammattini puolesta, peruskauraa, niin ottavat jotenkin nokkiinsa.

Ja tosiaan harrastusrintamallakin tätä on nähnyt. Ja jossain ihan perusyleistieto-rintamalla: yksi kaveri aina luennoi mulle sen mitä on sinä päivänä lukenut lehdestä, ihan asiantuntijana. Itsekin olen sen saman lehden lukenut, en käsitä miksi ajattelee, etten kyseistä asiaa tietäisi...

Peruskauraa, mutta et kuitenkaan kertonut tietoa ystävällesi kun hän olisi sitä tietoa tarvinnut.

Sinun mielestäsi ystäväsi kertoo "asiantuntijana", vaikka ystäväsi yrittää herättää keskustelua  lukemastaan mielenkiintoisesta tiedosta.

Maailmaan mahtuu valtava määrä tietoa eikä yksikään ihminen pysty kaikkea tietoa elämänsä aikana omaksumaan. Luulisi jokaisen ymmärtävän ettei ilman tiedon vaihtoa pysty päättelemään, mitä toinen ihminen tietää tai ei tiedä.

Vierailija
19/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri spämmää mulle aina työpaikkamme intranetin uutisia ihan kuin en itse osaisi/tajuaisi/viitsisi lukea niitä. Monet kerrat vastaan että juu olen lukenut itsekin saman ja silti tekee jatkuvasti tuota.

Ja yhtään uutista ei tässä vuosien varrella ole multa mennyt ohi että tarvitsisin jotenkin erityisesti silmälläpitoa.

Vierailija
20/37 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi teet noin? Miksi et tee näin? Tarvitsisit tämän tuotteen." Argh! Minun kotini, minun tapani. Kysyn vinkkejä ja neuvoja, jos tarvitsen, rakas vanhempi sukulaiseni. N39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi