Oletko joskus ajatellut jotain pahaa jostain toisesta ihmisestä?
Siis onko sinulla joskus ollut jonkinlainen negatiivinen ajatus johonkin ihmiseen liittyen?
Kommentit (24)
Silloin tällöin olen tosi pahastunut itseeni.
Eivätköhän kaikki ihmiset ole joskus ajatelleet jotain pahaa toisesta.
En, mutta paholainen/piru on itse halunnut että näen hänen pirullisuuden. Viellä on toivoa paholaisella siihen että hänestä ajatellaan hyvää, kuha pyyretää anteeksi.
Pikku piru on ajatellut pirullisia ajatuksia kiusaajasta, joka on itse Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Piru pyytää anteeksi.
Entä hyvällä päivällä?
Siis ei tuo ollut anteeksipyyntö.
Totuus ollaan monta kertaa sanottu Jumalalta ja Taivaan isästä että tee tätä ja tee sitä ja kaikki ollaan tehty vastoin näitä "satuolentoja".
Jos nyt uskotte tätä satua ja otatte tee polun tai opetatte siitä pirulle niin ehkä Jumala ja Taivaan isä voi armahtaa kirkkohopea vääryydet.
Tietenkin olen. Vaikka miten monista. En tosin enää vanhemmalla iällä juurikaan, ellei paha kokemus ole syntynyt ajalta, jolloin jouduin ajattelemaan muista ihmisistä pahaa, koska heillä oli henkisesti valtaa minuun tms.
Pitäisin todella oputona ihmistä, joka ei muka ajattele kenestäkään ikinä pahaa? Minusta se on täysin luonnollista.
En esim. lapsena pitänyt naisista, jotka saivat aikaan isälleni pahaa mieltä jne. En pitänyt myöskään opettajista, jotka eivät selvästikään ymmärtäneet lapsia ja aiheuttivat siksi lapsille surua ja pahaa mieltä, en ole pitänyt lapsista, jotka ottavat kontaktia jollain inhottavalla tavalla, eli jos toinen ei nappaa, miksi et vain pidä sitä p*rseistä naamaasi muualla sitten? En ole aikuisempana pitänyt työkavereista, jotka katsovat uutta tulijaa koppavasti, eivät ota mukaan työyhteisöön ja ovat omissa klikeissään ja pahimmillaan käyttäytyvät rumasti uusia kohtaan... on paljon ihmisiä, joista ajattelen pahaa ja aivan oikkeutetusti.
On tekopyhää p*skaa ja lässytystä ihastella mainitsemiani ihmisryhmiä tai "ymmärtää".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja se on aivan normaalia.
Tai sitten sinulla on epänormaali käsitys siitä mikä on normaalia. Kenties olet outo ihminen.
t. Normaali ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinulla on epänormaali käsitys siitä mikä on normaalia. Kenties olet outo ihminen.
t. Normaali ihminen
No on todellakin normaalia. Vai sinä ajattelet ihan hyvää ihmisistä, joka on satuttanut läheisiäsi?
Jos ei tunne vihaa toisia satuttanutta ihmistä kohtaan, hyväksyy sen tilanteen. Vihaa tunteva haluaa aktiivisesti muuttaa tilanteen ja myös parantaa sen, jota satutettiin. Hyväksyjää ei kiinnosta satutetun paraneminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Normaali ihminen
No on todellakin normaalia. Vai sinä ajattelet ihan hyvää ihmisistä, joka on satuttanut läheisiäsi?
Ajattelisin hyvää pahantekijöistä, ajattelisin hyvää vaikkapa ihmisistä jotka ovat tehneet läheisiäni tai minua kohtaan jotain pahaa? No ei, en minä heistä hyvää ajattele mutta en pahaakaan, koska minä olen ihan normaali kristitty joten seuraan Jeesuksen esimerkkiä, Jeesuksen tekoja, teen kuten Jeesus teki. En seuraa Jeesuksen opetuksia/puheita koska teot ovat tärkeämpiä kuin sanat, Jeesus puhui aika paljon potaskaa, puhui joutavista asioista kuten esim veroista. Joten en seuraa opetusta "jos joku lyö sinua yhdelle poskelle niin käännä hänelle toinen poski". En todellakaan ota tahallani turpiin.
Eli jos joku tekee pahaa minua kohtaan niin en anna hänen tehdä minulle lisää pahaa. Vaan: minä säälin häntä. Siinä se. En ajattele hänestä hyvää enkä pahaa. Minä vain säälin häntä. Kuten Jeesus sääli ristiinnaulitsijoitaan. Jeesuksen merkittävin teko oli ristille meneminen, ja sillä merkittävimmällä teollaan hän opetti meitä säälimään pahantekijöitä.
Mutta tuon enempää ei pahantekijöitä sitten tarvitsekaan pohtia. Hetken säälin heitä, sitten voinkin unohtaa heidät, voin siirtyä elämässäni eteenpäin ja mennä itse tekemään jotain hyvää. Kuka tässä elämässä mukamas tahtoisi tuhlata aikansa pahantekijöiden ajattelemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tunne vihaa toisia satuttanutta ihmistä kohtaan, hyväksyy sen tilanteen. Vihaa tunteva haluaa aktiivisesti muuttaa tilanteen ja myös parantaa sen, jota satutettiin. Hyväksyjää ei kiinnosta satutetun paraneminen.
Viha ja hyväksyntä eivät mitenkään liity toisiinsa. Jos joku pyromaani tulee kysymään minulta "hyväksytkö sen että sytytän talosi tuleen?" niin minä vastaan "ei, en hyväksy". Aika yksinkertaista, sen kummempaa se ei ole. Ei siihen mitään vihaa tarvita, en minä sitä pyromaania vihaa. Mutta soitan poliisille ettei se pyromaani voi mennä polttelemaan muiden taloja.
Me ihmiset voimme pitää itsemme turvassa ja pysäyttää pahantekijät myös ilman vihaa. Ei sinun tarvitse olla ihan avuton. Vai etkö sinä ilman vihaa osaa mitään tehdä? Oletko jotenkin vammainen?
tuskinpa kukaan ajattelisi mitään pahaa viakka putinista
I.E. De Facto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piru pyytää anteeksi.
Entä hyvällä päivällä?
Siis ei tuo ollut anteeksipyyntö.
Totuus ollaan monta kertaa sanottu Jumalalta ja Taivaan isästä että tee tätä ja tee sitä ja kaikki ollaan tehty vastoin näitä "satuolentoja".
Jos nyt uskotte tätä satua ja otatte tee polun tai opetatte siitä pirulle niin ehkä Jumala ja Taivaan isä voi armahtaa kirkkohopea vääryydet.
Opetatte tälle pirulle sen mikä on teepolku niin voitte saada anteeksi ja ikuisen elämän jos, jos ja jos piru vain pyytää anteeksi, muuten te joudutte kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ajatusten ei pitäisi tulla omista henkilökohtaisista kokemuksista, tilanteista, tunteista, läheisistä. Etkö sinä osaa ihan itse luoda ajatuksiasi, itsenäisesti, riippumatta tuollaisista asioista? Mikä sinua vaivaa? Eikö sinulla ole ajatusten loogista prosessointikykyä ollenkaan, vaan sinulla on vain jokin automaattinen tunteista ajatuksia luova "generaattori"? Huh, sinua on silloin todella helppo manipuloida painelemalla sinun nappuloitasi/tunteitasi, kuten esim Donald Trump aina manipuloi omia äänestäjiään. Sinun vihollisesi eivät manipuloi sinua vaan sinun omat johtajasi manipuloivat sinua ja silti sinä ihailet sekä kunnioitat heitä, luulet että he ovat mahtavia johtajia. Taidat olla vakavasti sairas, tarvitset apua. Tietysti ongelma voi olla että sinulla on niin sairaat tunteet jotka ovat kytkeytyneet ajatuksiisi, että ne luovat sinulle niin sairaan ajatuksen että sinä et tarvitse apua. Siinä tapauksessa olet sairas ja sairaudentunnoton, eli kukaan ei sinua voi auttaa, olet toivoton tapaus.
Kolmea ihmistä olen elämäni aikana ajatellut todella negatiivisesti ja vihamielisesti. Outoa, että kaksi heistä on nyt kuollut syöpään ja se kolmaskin on jo kuolemassa, syöpään hänkin.
Kyllä olen koulukiusaajasta ajatellut aika pahasti.