Oletko joskus ajatellut jotain pahaa jostain toisesta ihmisestä?
Siis onko sinulla joskus ollut jonkinlainen negatiivinen ajatus johonkin ihmiseen liittyen?
Kommentit (24)
Teuvo rakastaa kaikkia, aseet heitetään roskiin,...
Ennen kuin tuohon kysymykseen voidaan vastata niin pitää varmaan ensin määritellä mitä tarkoittaa "pahaa" tai "negatiivinen". Aivan turha kysyä yhtään mitään jos ei ensin määrittele mitä kysymyksessä käytetyt sanat tarkoittavat. Jos kysymyksessä käytettyjä sanoja ei ole määritelty niin ne eivät tarkoita mitään, ja silloin ei kysymyskään tarkoita mitään. Määrittelemättömät sanat ovat tyhjiä sanoja, tyhjät sanat luovat tyhjiä lauseita, tyhjiä kysymyksiä, eli ne eivät ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kolmea ihmistä olen elämäni aikana ajatellut todella negatiivisesti ja vihamielisesti. Outoa, että kaksi heistä on nyt kuollut syöpään ja se kolmaskin on jo kuolemassa, syöpään hänkin.
Samoin on käynyt minulle. En uskalla enää ajatella kenestäkään pahaa, vaan yritän aina ajatella asian niin, että pystyn ymmärtämään toisten teot ja olemaan ajattelematta pahasti.
Outoa että tässä keskustelussa nyt puhutaan siitä että jos joku on tehnyt minua kohtaan tai läheisiäni kohtaan jotain pahaa niin minun pitäisi ajatella hänestä pahaa. Tässä on nyt tällänen ongelma: kukaan ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa minua tai läheisiäni kohtaan. Joten minun pitäisi kai keksiä pahat ajatukseni jostain muualta.