Voiko loman siirtää jälkeenpäin niin että lomalta palattuaan ottaa omailmoituksella sairaslomaa taannehtivasti?
En saanut lääkärinaikaa nyt joten voinko vaan loman jälkeen tehdä omailmoituksen että X määrä päiviä lomalla meni sairastaessa ja sitten pitää loman myöhemmin?
Kommentit (39)
:D ihan hyvä trollaus, lusmu saapunut av:lle
Haha, sehän oliskin kätsyä! Sanois vaan, että joo olin lomalla sairaana, joten tartten uuden loman, kiitos! 😂
Voiko noin hölmöä ollakaan kuin ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vaiva ap:lla on?
Selkä nyrjähti sienestemässä, ei pysty muuta kuin maata sohvalla.
AP
Selkä nyrjähdykset ovat muutenkin haastavia. Meillä saa olla 5 päivää sairaslomalla omalla ilmoituksella, mutta selkä jutuista vaaditaan todistus heti ekasta päivästä alkaen.
Meillä saa siirtää lomaa sairasloman takia, mutta se todistus on lähettävä heti sairastuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä nyrjähti sienestemässä, ei pysty muuta kuin maata sohvalla.
APSelkä nyrjähdykset ovat muutenkin haastavia. Meillä saa olla 5 päivää sairaslomalla omalla ilmoituksella, mutta selkä jutuista vaaditaan todistus heti ekasta päivästä alkaen.
Eli kannattaa kertoa olevansa flunssassa, jos selän takia ei lääkäriin heti pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on lomalla sairastumisessa 6 päivän omavastuu, eli vasta kun on yli 6 päivää sairas niin saa lomahyvitystä. Muussa tapauksessa pitää sairastua ennen loman alkamista, jos meinaa et voi siirtää lomapäivät sairastumisen takia.
Ja todistus pitää hankkia heti. Sen saa ihan hyvin vaikka chattilääkäriltä etänä!
Mulla ei myöskään toimi netti täällä mökillä.
AP
Ja niin, olen täällä miehen koneella ja hänellä on eri liittymä, siksi netti toimii. Mutta kännykässäni ei toimi ja en voi siksi tunnistautua työterveyteen tunnuslukusovelluksellani.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyisyys, lisänä hulluus.
Jää sairauslomalle loman jälkeen.
Saa toki siirtää, mutta omavastuu on 6vrk. Vuosilomalakiahan muutettiin v. 2016.
Sitä ennen oli 1 pv omavastuuaika.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki siirtää, mutta omavastuu on 6vrk. Vuosilomalakiahan muutettiin v. 2016.
Eikö tuo riipu myös siitä paljon sitä vuosilomaa on. Jossain ei ole omavastuuta, jos vuosilomaa on vain 24 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo riipu myös siitä paljon sitä vuosilomaa on. Jossain ei ole omavastuuta, jos vuosilomaa on vain 24 päivää.
Kyllä. Kiitos tarkennuksesta tosiaan koskee yli 4viikon lomia tämä 6 vrk karenssi.
Ed
No ei takuulla pysty. Vain lääkärin toteama sairaus voi antaa oikeuden siirtää lomaa ja lääkärikään ei taannehtivia kirjoittele kovinkaan helposti. Jos menis ranneluita poikki ja kävisit tapaturmapäivystyksessä, jossa sl jäusi kirjoittamatta, niin ehkä tässä todistetusti tapahtuneessa tilanteessa taannehtivan saattaisi joku kirjoittaa.
AP:llä on ihmeellinen netti, ei toimi terveysiasioissa, mutta keskustelupalstalla toimii. Osaako joku bittinikkari selittää, jos AP ei itse osaa?
No ei tietenkään voi omalla ilmoituksella jälkikäteen siirtää lomaa. Mä kerran siirtänyt lomaa sairastumisen takia, Silloin mun umpisuoli leikattiin heti loman alussa. Siinäkin oli joku tietty määrä päiviä omavastuuta mutta loput lomapäivät sain sairasloman ajalta siirrettyä myöhemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Haha, sehän oliskin kätsyä! Sanois vaan, että joo olin lomalla sairaana, joten tartten uuden loman, kiitos! 😂
Voiko noin hölmöä ollakaan kuin ap?
Voiko hölmömpää ollakaan kun sinä, joka menit ilmiselvään trolliin? XD
Ap = tuttu trolli ;-)