Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muillekin käynyt niin että oma koira haisee jotenkin ihan järjettömän hyvältä omaan nenään? Onko tää joku feromonijuttu?

Vierailija
05.08.2022 |

Siis niinku jopa märkänä? Ihan huumaava tuoksu. Ainoastaan pas kas sa kierittyään ei ehkä ihan niin hurmaava.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroskoirat siinä feromooneineen tietenkin viekoittelevat ihmisnaarasta kokeilemaan tuhmia leikkejä

Vierailija
42/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no kyllä oma vauvakin haisi hyvälle mutta muiden vauvat oksennukselle.

Samoin oma koira haisee ihanalle, vaikka muiden koirat haisee lähinnä tunkkaiselle.

Oletan, että kyseessä on jonkinlainen aivokemiallinen leimautuminen lauman jäseneen.

Ja myös se ehdollistaminen. Tykkäät jostain ja opit tykkäämään sen hajusta. Ja jossain vaiheessa se haju saa sinut onnelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haisee karmealta. Se eltaantunut rasva...

Vierailija
44/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä popparivarpaista...maissimainen tuoksu on hiivojen ja bakteereiden sivutuote. Pseudomonas- ja proteus-suvun bakteerit kulkeutuvat maaperästä ja vedestä koiran tassujen rakoihin. Pseudomonaksen haju on vienon hedelmäinen, proteuksen makeahko.

Vierailija
45/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa koirista on myös ns. tuoksukoiria eli niiden ihorauhaset erittää tuoksuvaa eritettä. Koirasta riippuen tuoksu voi muistuttaa myskiä, hunajaa, sitruuna-hunajaa tms. Mulla oli kerran cairnterrieri joka oli tällainen tuoksukoira, ja ihmiset kyseli olenko polttanut jotain ihania suitsukkeita asunnossa - ei, se on koira :D  - Ja kaikkien koirien tassunpohjat yleensä haisee hyvältä, popcornmaiselta.

Omaan nenääni vain nuo tuoksukoirat on erityisen hyvän hajuisia, useimmat aika neutraaleja, esim. tuo mun nykyinen sheltti ei haise oikein miltään, märkänä lievästi "ulolta" ja vain tassunpohjat ja koirat on ihanan tuoksuiset. Sitten on joitain koiria joilla on sellainen turkinlaatu että siinä oleva rasva haisee ulolle ja näiden hajusta en pidä vaikka olisi rakaskin koira, ja märkänä niiden haju on erityisen tympeä. 

Minulla on ollut koiria vuosikymmeniä ja olen kuullut tuoksukoirista, mutta vasta nyt on ensimmäinen sattunut omalle kohdalle. Koira on samaa rotua kuin entisetkin, joten tämä vahvistaa ominaisuuden yksilölliseksi. Tuoksu on ihan mieletön kukkaistuoksu ja esiintyy erityisesti silloin, kun koira innostuu jostain. Monesti meillä on eteisessä todella vahva kukkakaupan tuoksu, jos joku tulee kotiin tai vaikka vaan laitetaan ulkoilukamppeita päälle ennen ulos lähtemistä.

Vierailija
46/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulo = ulkoilma

Esim. ulkona kuivatetut pyykit tuoksuvat ulolle, tai ulkona tuuletettu vaate, tai tuulessa liehunee hiukset. Ymmärrettävästi pitkäkarvaisen koiran puhdas turkki voi tuoksua ulolle.

Ruma sana kyllä, tulee ihan uloste mieleen.

Vierailija
47/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te koiria vihaavat sivustahuutelijat olette kyllä erikoisia. Tajuatteko, että ei teiltä kysytty yhtään mitään.

Vierailija
48/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeästi rotuhaju, meillä kahta rotua kodissa (toista ollut 4 kpl ja toista 5 kpl). Toisen rodun koirat tuoksuvat minusta hyvältä kun taas toisen rodun ei. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
49/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod. Ihan yhtä pahalle ne haisee kaikki, omat ja muiden.

Vierailija
50/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9v monirotuinen koira tuoksuu tosi hyvältä villalta. Ja tassut ne vasta ihanalta tuoksuu, popcornilta. Sillä on puhtaat, valkoiset hampaat,henkikin tuoksuu hyvältä. Joskus on niin ihana painaa pää sen turkkiin ja nuuhkia kunnolla.

Vierailija
51/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haisevat kissat ei niinkään.

Vierailija
52/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin koirani tuoksuu hyvälle, jopa ulkopuolisten mielestä. Viimeksi pari päivää sitten koiraani silitellyt nainen kysyi millä olen pessyt koiran, kun se tuoksuu niin hyvälle. Vastasin niinkuin asia onkin, etten ole aikoihin pessyt, vaan että se on sen luonnollinen tuoksu.

Vierailija
53/72 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin koira sekä kissa. Täytyy myöntää että kissa tuoksui nenään paremmalta mutta olenki aina ollut enemmän kissa ihminen,, Kyllä koirankin haju oli ihan ok muuten mutta märkä koira vesisateen jälkeen ei tosiaan koskaan haissut hyvälle.

Vierailija
54/72 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani haisee minusta paremmalle kuin 95 % ihmisistä, olkoonkin, että tapanani ei ole haistella vastaantulijoita.

Vierailija
55/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Koirassani on joku alkukantainen, metsäinen tuoksu, joka on minusta aivan ihana. Se tuoksuu paremmalta kuin useimmat ihmiset. En todellakaan ymmärrä näitä jotka väittää että koirat haisee aina pahalta. Jotkut ehkä, mutta ne yksilöt on luultavasti sairaita tai huonosti hoidettu.

Vierailija
56/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa koirista on myös ns. tuoksukoiria eli niiden ihorauhaset erittää tuoksuvaa eritettä. Koirasta riippuen tuoksu voi muistuttaa myskiä, hunajaa, sitruuna-hunajaa tms. Mulla oli kerran cairnterrieri joka oli tällainen tuoksukoira, ja ihmiset kyseli olenko polttanut jotain ihania suitsukkeita asunnossa - ei, se on koira :D  - Ja kaikkien koirien tassunpohjat yleensä haisee hyvältä, popcornmaiselta.

Omaan nenääni vain nuo tuoksukoirat on erityisen hyvän hajuisia, useimmat aika neutraaleja, esim. tuo mun nykyinen sheltti ei haise oikein miltään, märkänä lievästi "ulolta" ja vain tassunpohjat ja koirat on ihanan tuoksuiset. Sitten on joitain koiria joilla on sellainen turkinlaatu että siinä oleva rasva haisee ulolle ja näiden hajusta en pidä vaikka olisi rakaskin koira, ja märkänä niiden haju on erityisen tympeä. 

Minun koirani varmaan on tällainen. Onleikattu narttu, ja yleensä kaikki poikakpirat ihastuu siihen. Tassut tuoksuu ihanille. Ja hänen emäntä tuoksui hyvälle.

Vierailija
57/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin minun ja äitini olleen ainoita friikkejä, jotka rakastivat nuuhkia koiriemme tassuja!

Vierailija
58/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulo = ulkoilma

Esim. ulkona kuivatetut pyykit tuoksuvat ulolle, tai ulkona tuuletettu vaate, tai tuulessa liehunee hiukset. Ymmärrettävästi pitkäkarvaisen koiran puhdas turkki voi tuoksua ulolle.

Ruma sana kyllä, tulee ihan uloste mieleen.

Luulisin, että tässä tarkoitetaan kyllä kahta eri asiaa, koska ulkona tuuletettu pyykkihän haisee tosi raikkaalta, ainakin minusta.

"Ulolla" tarkoitetaan ilmeisesti sitä multamaista maaston hajua, mikä ulkona rymynneeseen koiraan jää. Etenkin jos se on pyörinyt selällään pihalla. Mutta ei sitä hajua kyllä pesun jälkeen enää ole. Ei kai ole tarkoitus jättää koiraa ulkoilun jälkeen likaiseksi? Minun koiraltani oli ainakin pakko pestä aina kurat ja mullat pois, koska sillä oli allerginen iho.

Vierailija
59/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fiksaatio koska koirathan on paskasia eläimiä ja haisee noh koiralle. Ei mikään hyvä haju jos alkaa haistelemaan.

Vierailija
60/72 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut varsinkin haisee aivan tyrmäävän hyvältä. Voisin haistella niitä kaiken päivää. Kyllä ihmisessä pitää olla jotain vialla jos ei siitä tuoksusta pidä.