Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
221/559 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ollenkaan. Minä jätän aina menemättä. Turhaa jenkkihapatusta. Aivan älyvapaa juhla. Ihastellaan porsivan naisen mahaa ja vaippakakkua. Kaikki on niin söpöä pastellinväristä. Vaahtokarkkeja ja naked cake <3

Äitisi porsi kun sinut teki.

Vierailija
222/559 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä seuraavaksi, järjestääkö nää tyhmät kanat muutaman vuoden päästä daddy-daughter tanssiaiset sille lapselle, jos on PRINCESS kyseessä?... 🤮

No ei tietenkään. Suomen leijonaäidit tekee siitä isästä sellaisen isoveljeen rinnastetaan lapsenvahdin, jonka ei anneta tehdä mitään, mutta kuka silti tekee kaiken aina väärin 🙄

Sit ne vanhemmat lähtee eri suuntiin, se äiti löytää uuden poikakaverin ja taas uus pulla uunis ja koko sirkus alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/559 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos jaksat mennä moisiin kinkereihin.

Osta lisäksi vaikka lahjakortti johonkin lastentarvikeputiikkiin, jos niikseen, voit antaa sen myös ristiäisissä/nimiäisissä jos saat kutsun sinne.

Se on kyllä hassua että babyshowereihin ja varpajaisiin kelpaa kyllä kaikki ystävät, mutta ristiäiset/nimiäiset halutaan yleensä pitää perhepiirissä. Kummit luonnollisesti kutsutaan, mutta harvalla on varmaan koko kaveripiiri kummina.

Vierailija
224/559 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku pieni vaikka 50-100 euron lahja

Vierailija
225/559 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kuitenkin +200 lahjan ettei kaverit luulleet köyhäksi

Vierailija
226/559 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kuitenkin +200 lahjan ettei kaverit luulleet köyhäksi

Itse annoin vielä 500e lahjan kylkeen asuntoni avaimet ja asuntoni osakekirjat. Juuri siksi ettei luulla köyhäksi.

Meni luut kurkkuun koko ämmäporukalla, heh heh.

Nyt tosin itse asun pahvilaatikossa sillan alla, olen köyhä. Tai, olin sitä jo ennen tätä mutta nyt vielä enemmän.

Kerjään ruokaani ja joskus myyn persettä että saan rahaa käydä ABC;llä noutopöydässä. Siellä suosikkini on valkosipulivoilevite ja lehtipihvi.

Perustaisin of-tilin, mutta en usko että saisin siitä rahaa, en ole seksikäs ja en usko että pystyisin siellä sillanalla pahvilaatikossa tekemään mitään seksikkäitä livelähetyksiä.

Babyshowerit tuhosivat elämäni.

Vierailija
227/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apklousaa kirjoitti:

Ap jatkaa. Ratkaisin aisan tosiaan nyt sitten niin, että ostin laadukkaan, silti hieman yli 30€ lahjan. Näyttää, että olisi voinut maksaa pari kymppiä enemmänkin. Lahja on minusta tosi kiva, ja itse ainakin ilahtuisin. Kun Baby shower koittaa, silmäilen paikan päällä paketteja, ovatko muut tuoneet niitä yhteislahjan lisäksi, ja jos ovat, lisään lahjani mukaan. Ja jos eivät, tai vain tyyliin yksi on, säästän lahjan vauvan tapaamiseen 😊 Huh, kiitos tuesta! Mukavia ideoita nämä juhlat ja tietenkin olen iloinen, että minut on laskettu sellaiseksi ystäväksi, joka on haluttu ja osattu muiden ystävien toimesta kutsua, vaikkeivat minua juuri tunnekaan (tietävät kasvoilta, nimeltä taustalta kyllä) . Stressaa vain aina tällaiset, kun ei kokemusta 😅

Menit sitten ostamaan liian halvan lahjan.. Varo ettei sua naureta pihalle

Vierailija
228/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

etikettiin kuuluu kirjoitti:

Shower = suihku. Lahjaksi siis suihkulakki ja pesuvehkeet.

cringe

Vierailija
229/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa höpötystä nämä kaiken maailman showerit. Menee samaan kategoriaan överipolttareiden kanssa. Vaippakakku on kaiken järjettömyyden symboli. Muistetaan sitä lasta sitten kun se on syntynyt.

Et ole tainnut ikinä olla babyshowereissa, nehän ovat aivan ihania juhlia!

Vierailija
230/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä seuraavaksi, järjestääkö nää tyhmät kanat muutaman vuoden päästä daddy-daughter tanssiaiset sille lapselle, jos on PRINCESS kyseessä?... 🤮

No ei tietenkään. Suomen leijonaäidit tekee siitä isästä sellaisen isoveljeen rinnastetaan lapsenvahdin, jonka ei anneta tehdä mitään, mutta kuka silti tekee kaiken aina väärin 🙄

Sit ne vanhemmat lähtee eri suuntiin, se äiti löytää uuden poikakaverin ja taas uus pulla uunis ja koko sirkus alusta.

Wannabejenkillä meni tunteisiin, so sad. 😂

Vierailija
231/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa höpötystä nämä kaiken maailman showerit. Menee samaan kategoriaan överipolttareiden kanssa. Vaippakakku on kaiken järjettömyyden symboli. Muistetaan sitä lasta sitten kun se on syntynyt.

Et ole tainnut ikinä olla babyshowereissa, nehän ovat aivan ihania juhlia!

Vain täydellisen tätipissiskotkon mielestä.

Eri

Vierailija
232/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi niin kuin jenkit, jotka jörjestää isä/tytär tanssiaisia, missä isä ja tytär lähtevät keskenään treffeille.

Vierailija
233/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vauvakutsuillani oli pari yhteislahjaa ja kun vauvaa on tultu katsomaan suurin osa on tuonut kukkia/kortin/jotain herkkuja kahvipöytään, moni kävi myös tuomatta mitään. En ole mitään etikettiä miettinyt enkä odottanut jotain lahjoja. Vauvakutsuilla mielestäni kivointa oli ylipäätään se ele järjestää sellaiset, mukava yhdessäolo. Ja kun vauvaa on käyty katsomassa ekan kerran huomaavaisimmalta tuntui juurikin niiden kahvipöytäeväiden tuonti ja kahvien keittäminen puolesta, oli kiva kun ei tultu vaan passattavaksi :D

Vierailija
234/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse viedä mitään. Jotkut haluaa viedä esim. jonkun itsetekemänsä neuleen, sukat, viltin tms. ja minusta se on ok. Mutta yhteislahja(t) riittää todella hyvin. Tärkeintä on yhdessäolo!

Vierailija
235/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wannabejenkillä meni tunteisiin, so sad. 😂

incel 😂😂😂

Vierailija
236/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viedä mitään. Jotkut haluaa viedä esim. jonkun itsetekemänsä neuleen, sukat, viltin tms. ja minusta se on ok. Mutta yhteislahja(t) riittää todella hyvin. Tärkeintä on yhdessäolo!

jätetään ne neulomiset ammattilaisille, aika vaarallisia jotkut mummon tekemät sukat kun siellä voi olla vaikka mitä neuloja seassa!

Vierailija
237/559 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lahjan arvolla on väliä, yhdessäolo ei niinkään tärkeää kunhan lahjat on hyviä.

Vierailija
238/559 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koruja

Vierailija
239/559 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapaset

Vierailija
240/559 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babyshower, koldenshower, eikö niihin päde samat säännöt?

Ei