Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
281/559 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kuollut kissa. On niin turha tapahtuma

Olipas typerä kommentti :(

Vierailija
282/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Tesla Model X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinen, toosi lyhyt suihku seinään. Esim. olkkarissa on yleensä enemmän tilaa.

Voitte vähitellen harjoitella suihkuun tutustumista.. on sitten tuttu juttu aikanaan.

Siihen lisänä erilaisia suihkupäitä.

Hierovaa jne..

Vierailija
284/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomessa rotinat. Ei niistä ole sanottu, että pidetäänkö ennen syntymää vai syntymän jälkeen. Helpompi pitää ennen, koska voi viedä lahjaksi eri kokoisia vaatteita ja ostaa/tehdä itse neutraalin sävyisiä. Roti noille vietiin myös ruokaa, jotta juuri synnyttäneen naisen ei tarvinnut kokata. Siinä toisella tai viimeiselläkin kolmanneksella raskautta jaksaa itsekin vielä ottaa vastaan vieraita. Ja minusta on tosi järkevää, ettei tämmöisenä tautiaikana laukata heti synnyttäneen ja pienen vauvan luo. Babyshower on ihan ok. nimi eikä niissä amerikoissakaan aina pröystäillä, täällä katsotaan liikaa telkkaria, joissa näyteltyä "realityä". Ja jos mietitte, miten muka ruoka säilyy, niin ennen vietiin kuivattu, säilöttyjä ja leivottuja, tänäpäivänä voi viedä vaikka pakastettua lisäksi.

Vierailija
285/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Tesla Model X

Tai Model Y

Vierailija
286/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä antaa niin täytyy olla laadukas eikä rihkamaa

Vierailija
287/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistut vauvan kylvetykseen/ suihkutteluun, miksi?

Vierailija
288/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lourdes kirjoitti:

Onhan Suomessa rotinat. Ei niistä ole sanottu, että pidetäänkö ennen syntymää vai syntymän jälkeen. Helpompi pitää ennen, koska voi viedä lahjaksi eri kokoisia vaatteita ja ostaa/tehdä itse neutraalin sävyisiä. Roti noille vietiin myös ruokaa, jotta juuri synnyttäneen naisen ei tarvinnut kokata. Siinä toisella tai viimeiselläkin kolmanneksella raskautta jaksaa itsekin vielä ottaa vastaan vieraita. Ja minusta on tosi järkevää, ettei tämmöisenä tautiaikana laukata heti synnyttäneen ja pienen vauvan luo. Babyshower on ihan ok. nimi eikä niissä amerikoissakaan aina pröystäillä, täällä katsotaan liikaa telkkaria, joissa näyteltyä "realityä". Ja jos mietitte, miten muka ruoka säilyy, niin ennen vietiin kuivattu, säilöttyjä ja leivottuja, tänäpäivänä voi viedä vaikka pakastettua lisäksi.

Koko babyshower on oksettavaa näyttelemistä. Metti Forssellin pisteet nousivat mun silmissä, kun oli kieltänyt babyshowerit kolmannen lapsensa kohdalla.

Rotinat, joo.

Onneksi 90-luvulla ei hössötetty babyshowereista ja polttaritkin oli vähän outoja.

Synnytin 90-luvulla. Äitini ei tullut katsomaan ensimmäistä lapsenlapseaan. Matkaa peräti 40 km. Kun tulin kotiin, soitti tulevansa nyt rotinoihin. Hän käsitti sen niin, että mulla olisi jotain tarjottavaa. Muistaakseni sain kotipihansa kukkia.

Se oli kurjaa. Olin ihan poikki enkä kaivannut muuta kuin rauhoittumista. Muut kävivät sairaalalla tervehtimässä. Mies oli ollut juomassa. Ei oikein jäänyt hyviä muistoja. Lapsi oli suloinen eikä muistaakseni äitinikään silloin löytänyt siitä vikaa. Minun ulkonäköäni tietysti arvosteli.

Onneksi viipyi vain tunnin verran.

Vierailija
289/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lourdes kirjoitti:

Koko babyshower on oksettavaa näyttelemistä. Metti Forssellin pisteet nousivat mun silmissä, kun oli kieltänyt babyshowerit kolmannen lapsensa kohdalla.

Rotinat, joo.

Onneksi 90-luvulla ei hössötetty babyshowereista ja polttaritkin oli vähän outoja.

Synnytin 90-luvulla. Äitini ei tullut katsomaan ensimmäistä lapsenlapseaan. Matkaa peräti 40 km. Kun tulin kotiin, soitti tulevansa nyt rotinoihin. Hän käsitti sen niin, että mulla olisi jotain tarjottavaa. Muistaakseni sain kotipihansa kukkia.

Se oli kurjaa. Olin ihan poikki enkä kaivannut muuta kuin rauhoittumista. Muut kävivät sairaalalla tervehtimässä. Mies oli ollut juomassa. Ei oikein jäänyt hyviä muistoja. Lapsi oli suloinen eikä muistaakseni äitinikään silloin löytänyt siitä vikaa. Minun ulkonäköäni tietysti arvosteli.

Onneksi viipyi vain tunnin verran.

Nyt on kateellista nillitystä

Vierailija
290/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun suunnitelma käsilaukkulahjasta on hyvä. Seuraat taustalta kuinka muut käyttäytyvät. Usein on niin, että vaikka kuinka sovitaan jotain, niin jotkut tuppaavat sooloilemaan. Päätä itse kun tilanne on edessäsi.

Vierailija
291/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär ei onneksi halunnut pitää babyshowereita. Typerää jenkkihapatusta ja turhaa roinaa!

Vierailija
292/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaippoja ja oksennuskippo

Vierailija
293/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälytin

Vierailija
294/559 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks aina ole hyvä syy juhlia? Liian vähän meillä juhlitaan Suomessa, miksei tällainen voisi olla kiva tapa kavereiden tapaamiseen. Kun itse odotin ei ollut vielä näitä.

Vierailija
295/559 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjan ostaminen syntymättömälle tuo huonoa onnea. Siksi ei ole tapana koskaan ostaa mitään. Kun lapsi on syntynyt, niin sitten voi viedä pienen lahjan jos välttämättä haluaa. Nykyään on vallalla ihmeellinen lahjomiskulttuuri. Ollaan muka ympäristötietoisia, ekologisia yms, vegaanius yms on ihan must, mutta kun itse on ns. saamapuolella, niin kaikki periaatteet unohtuu ja lahjoja edellytetään tilanteessa kuin tilanteessa.  Unohtakaa jo kulutuskulttuuri ja koittakaa ajatella syntyvän lapsen tulevaisuutta. Ympäristö ja lapsi kiittää sitten 50 vuoden päästä, kun on jätetty ne muovivaipat yms krääsät kauppaan.

Miten se lahjan ostaminen muka tuo huonoa onnea? Päinvastoin!

Vierailija
296/559 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks aina ole hyvä syy juhlia? Liian vähän meillä juhlitaan Suomessa, miksei tällainen voisi olla kiva tapa kavereiden tapaamiseen. Kun itse odotin ei ollut vielä näitä.

EI!!!

Vierailija
297/559 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär ei onneksi halunnut pitää babyshowereita. Typerää jenkkihapatusta ja turhaa roinaa!

Mistä sinä tiedät?? Eihän tyttäresi ollut vielä edes syntynyt ennen niitä?

Vierailija
298/559 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vienyt itse tehtyjä töppösiä ja tumppuja.

Tytöille vaal oun, pojalle vaal sin.

Yksi ilmoitti ei kerro lapsen sukupuolta, vein luonnonvalkoisen

aika vaarallista tehdä itse kun sinne voi jäädä neuloja, aikamoisia kuolemanloukkuja noi töppöset ja tumppuset, jätetään niiden teko ammattilaisille

Kauheaa touhua t. sirkka

Vierailija
299/559 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV:n lastenrattaat

Vierailija
300/559 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pussillinen munakarvoja, varmasti yllättyvät ja voitte sitten yhdessä naureskella vekkulille lahjalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi