Suomessa väestöstä miljonäärejä 1.9%
Kuulutko porukkaan? Minä en aivan vielä pääse tuohon, mutta kymmenen vuoden päästä ehkä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden arvo yhteensä siis?
Kaikkineen. Asunnot mukana. Lähde: Puopolon uusin YouTube video.
Jos tähän vastaa, että kuuluu, saa hirveän määrän alapeukkuja ja "niin varmaan" -kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi luotettava lähde.
Ja näistä 99,9% on perinyt omaisuutensa.
Kuulun. En tosin ole ollut hirvittävän pitkään. Rahoitusomaisuutta on enemmän kuin kiinteää omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kymmenkunta monimiljonääriä, heistä ainakaan kukaan ei ole perinyt omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi luotettava lähde.
Jaa, että nyt tällä kertaa ei valtamedian edustajakaan kelpaa lähteeksi. Voisitko jo päättää?
-eri
Pakko sanoa, että minulla on yleensä aika hyvä näppituntuma numeroihin, ja olin suorastaan JÄRKYTTYNYT, kuinka alhainen tuo lukema on, alle kaksi sadasta. Miltsi ei pitäs nyt olla yhtään mitään, jos tällainen tavallinen persaukinen paskiainen on melkein tossa lukemassa (siis nettovelat huomioiden). Synnyin tähän maailmaan tuulen huuhtomalla perseellä, joten olen ihmeissäni.
Nyt en lähelläkään. Sitten kun olen perinyt vanhempani muutaman vuoden päästä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kymmenkunta monimiljonääriä, heistä ainakaan kukaan ei ole perinyt omaisuuttaan.
Jos tunnet 1/10000 osan Suomen miljonääreistä niin se ei vielä hetkauta tilastoa mihinkään suuntaan.
Aika helposti taviksesta tulee miljonääri jos perii vanhemmiltaan pienen tilkun metsää ja vanhan kesämökinrähjän. Siinä iässä on itsellä useilla jo se oma talo ja vähän säästöjä pohjalla. Ei miljoona euroa lopulta mikään ihan hirmuinen omaisuus ole.
Vierailija kirjoitti:
Aika helposti taviksesta tulee miljonääri jos perii vanhemmiltaan pienen tilkun metsää ja vanhan kesämökinrähjän. Siinä iässä on itsellä useilla jo se oma talo ja vähän säästöjä pohjalla. Ei miljoona euroa lopulta mikään ihan hirmuinen omaisuus ole.
No miksi niin harva sitten on, jos se on helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi niin harva sitten on, jos se on helppoa?
Elämän prioriteetit on muualla kuin omaisuuden kasvattamisessa. Moni törsää rahansa mielummin kuin on miljonääri.
Mummonmarkoissa olen miljonääri, ja Ruotsin kruunuissa jopa monimiljonääri.
Itse en ole, mutta perheessä on kaksi miljonääriä. Yritysmyynti oikeaan aikaan riittää tähän kategoriaan pääsemiseen. Tosin ennen myyntiä työviikko oli 7 päivää ja työpäivä vähintään 12 tuntia, piti odotella kymmenisen vuotta, että sai kunnon palkan noilta vuosilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan.
Moni sukulaisistani on tällä tavalla laskien miljonääri - itse en ole.
Monella on ensinnäkin jo perintömetsiä aika paljon, serkullani esimerkiksi taitaa olla yli 100 ha. Jo se, ja hänen omakotitalonsa tekee hänestä miljonäärin.
Siskoni, veljeni - molemmat miljonäärejä. Molemmilla uudehkot talot (alle 10 v) ja muuta omaisuutta, myös sijoitusomaisuutta, kesämökit hyvällä sijainnilla, ym. ym.
Oma omaisuuteni jää vaatimattomasti noin 350.000€:n. Omakotitalo, sijoitusasunto ja kesämökki. Jossakin vaiheessa (toivottavasti ei pian) periessäni vanhempani, tulee perinnön muodossa jonkin verran lisää, ja toki vielä säästämällä ja sijoittamalla ennätän jonkin verran kerryttää.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla joillain aika lailla hatarat tiedot siitä, mitä ihmiset ylipäänsä perii, ja mikä sen arvo on. Ihmiset ei peri sitä metsää ihan jumalattomasti, ja se talo ei ole kovinkaan arvokas. Esmes:
https://www.op-media.fi/sijoittaminen/metsan-hintaan-vaikuttaa-moni-tek…
Koko maassa metsämaan keskihinta on 2 895 euroa hehtaarilta, kun vastaava luku oli vuosi sitten 2 738 euroa. Yleisesti ottaen kalleinta metsä on Etelä-Suomessa, jossa tilan hinta on keskimäärin viisinkertainen verrattuna Lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi luotettava lähde.
Jaa, että nyt tällä kertaa ei valtamedian edustajakaan kelpaa lähteeksi. Voisitko jo päättää?
-eri
Mitä ihmettä oikein höpötät päättämisestä? Ja asia on niin, että äärioikeistolainen tyyppi siirtyi YouTubeen, kun, kas kumma, äärioikeistolaista sontaa ei saanutkaan mainostaa "valtamediassa".