Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozembic laihdutuslääke

Kertokaa
04.08.2022 |

Heippa, olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ko. Lääkkeestä, ootteko kuinka helposti saaneet reseptin laihdutuslääkkeelle ja mitä kautta olette sen saaneet?

Itse haluaisin kokeilla tuota, olen jojo laihduttaja ja olisi kiva päästä näistä kiloista eroon :(. Bmi 33 ja verenpainetautinen olen.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Ozempiciin reseptin kakkostyypin diabeteksen hoitoon. Pääsin siihen asti kun piti nostaa annos 1,0 mg ja sen jälkeen vatsakivut olivat niin rajut, että oli pakko lopettaa. Myös kaksi tuttavaani on lopettanut, kun vatsa ei ole kestänyt. Yksi jatkaa tyytyväisenä (ei ole laihtunut, mutta olo ja sokeriarvot paremmat), yksi on laihtunut reippaasti, mutta joutuu pitämään taukoa kun aiheuttaa niin kovaa ummetusta.

Kokeilin myös samaa lääkettä tablettimuotoisena (Rybelsus), sitä en kestänyt kuin viikon kun oksensin ja kiemurtelin vatsakrampeissa.

Kaikille ei siis sovi.

Vierailija
62/92 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Ozempiciin reseptin kakkostyypin diabeteksen hoitoon. Pääsin siihen asti kun piti nostaa annos 1,0 mg ja sen jälkeen vatsakivut olivat niin rajut, että oli pakko lopettaa. Myös kaksi tuttavaani on lopettanut, kun vatsa ei ole kestänyt. Yksi jatkaa tyytyväisenä (ei ole laihtunut, mutta olo ja sokeriarvot paremmat), yksi on laihtunut reippaasti, mutta joutuu pitämään taukoa kun aiheuttaa niin kovaa ummetusta.

Kokeilin myös samaa lääkettä tablettimuotoisena (Rybelsus), sitä en kestänyt kuin viikon kun oksensin ja kiemurtelin vatsakrampeissa.

Kaikille ei siis sovi.

Tai jotkut ei kestä YHTÄÄN MITÄÄN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Ozempiciin reseptin kakkostyypin diabeteksen hoitoon. Pääsin siihen asti kun piti nostaa annos 1,0 mg ja sen jälkeen vatsakivut olivat niin rajut, että oli pakko lopettaa. Myös kaksi tuttavaani on lopettanut, kun vatsa ei ole kestänyt. Yksi jatkaa tyytyväisenä (ei ole laihtunut, mutta olo ja sokeriarvot paremmat), yksi on laihtunut reippaasti, mutta joutuu pitämään taukoa kun aiheuttaa niin kovaa ummetusta

Kaikille ei siis sovi.

Diabeteksen hoidossa käytetään esim. Metforminia ja mikäli toivottua sokeritasapainoa ei saada, voidaan Ozempic aloittaa tueksi. Tällä yhdistelmällä vatsavaivat/ripuli on yleisempää. Pelkästään laihdutukseen käytettäessä (ei diabetesta) taitaa olla yleisempää ummetus. Siihen voi käyttää tarv. esim. Pegorionia ja ennenkaikkea huolehtia siitä, että juo riittävästi vettä ja syö riittävästi kuituja. Lääke aiheuttaa alkuvaiheessa runsaasti röyhtäilyä, ylävatsan turvottelua, täydentuntua. Itse oksensin kerran, mutta syynä oli se, että söin kerralla liikaa. Parin kolmen kuukauden jälkeen nämä oireet ja hävisivät. Ihan alussa oli pientä huimausta ja päänsärkyä niden lisäksi. Nyt ei mitään muuta oiretta kuin se, että vatsa ei välttämättä toimi joka päivä.

Vierailija
64/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on käyttänyt tuota oisko nyt joku kolme kuukautta. En ole nähnyt syömisen järkevöitymistä. Sellaista olen nähnyt, että joskus jää ruokaa lautaselle. Nyt ihan viime viikkoina on lähtenyt kilo per viikko. Lähtöpaino taisi olla joku 130kg ja nyt on kai 126kg paikkeilla. 

Syytän enemmän miestä kuin lääkettä. Mielestäni tällaisee projektiin kuuluisi se, että säätää niitä syömisiäänkin vähän parempaan asentoon.

Mitä sitä nyt ketään syyttämään siitä, että paino on laskusuunnassa. Lääkkeen vaikutus kehittyy pikkuhiljaa. Ole nyt vaan tyytyväinen ja tue miestäsi.

No jos 3 kk aikana paino on pudonnut vain 4 kg, ei kyllä muutosta ruokavalioon ole juuri tehty. Lääkkeenhän pitäisi olla nimenomaan tukemassa ruokavaliomuutosta. Ei se lääke mikään poppakonsti ole. Vaimo on kyllä oikeassa tässä. Itsellä paino putosi 5 kk:ssa 25 kg ja vuoden aikana 42 kg. Annoskoot pienentyneet, en santsaa, ruokailu on säännöllistä, syön terveellisesti, en kärvistele tai koe että joudun luopumaan mistään. Joskus syön jotain herkkuakin mutta en päivittäin ja määrä pieni. Ruoka ja herkut eivät näyttele pääosaa enää. Saapa nähdä miten loppupeleissä käy, kun lääkkeen joskus lopetan. Olenpa nyt ainakin saanut kokea tämän kesän normaalipainoisena ja huomannut miten paljon helpompi on olla. Vahva halu on olla lihomatta takaisin. Ainakin nyt uudet tavat tuntuvat luontevilta, enkä koe olevani millään kuurilla.

Lääkäri, 2 kpl, olleet sitä mieltä, että tämä on juuri oikea tahti.

No 3 kk:ssa -4kg ei ole juuri oikea tahti. Painon pitäisi pudota vähintään 5% 3 kk kuluessa, jotta lääkettä kannattaa jatkaa. 130 kg painavalla 6,5 kg. Tiedän että oma painonpudotusvauhtini oli hurja ja paino putosi 3 kk:ssa yli 10%. 7 kk paino putosi n. kilon viikossa ja sitten maltillisemmin. Muutama +- viikko on ollut matkan varrella ja jouluna ja juhannuksena paino nousi 1,5-2kg mutta sen jälkeen arki jatkui ja paino jatkoi laskuaan. Minä kuulun selvästi siihen kolmannekseen, jolla lääke toimii erittäin hyvin ja lisäksi olen ollut hyvin määrätietoinen ja motivoitunut koko vuoden ja olen edelleen, vaikka painonlaskutavoite on saavutettu.

Vierailija
65/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkohan saada reseptin bmi 31?

Vierailija
66/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan saada reseptin bmi 31?

Rohkeasti varaamaan vaan lääkärille aikaa!

Vierailija
67/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on käyttänyt tuota oisko nyt joku kolme kuukautta. En ole nähnyt syömisen järkevöitymistä. Sellaista olen nähnyt, että joskus jää ruokaa lautaselle. Nyt ihan viime viikkoina on lähtenyt kilo per viikko. Lähtöpaino taisi olla joku 130kg ja nyt on kai 126kg paikkeilla. 

Syytän enemmän miestä kuin lääkettä. Mielestäni tällaisee projektiin kuuluisi se, että säätää niitä syömisiäänkin vähän parempaan asentoon.

Mitä sitä nyt ketään syyttämään siitä, että paino on laskusuunnassa. Lääkkeen vaikutus kehittyy pikkuhiljaa. Ole nyt vaan tyytyväinen ja tue miestäsi.

No jos 3 kk aikana paino on pudonnut vain 4 kg, ei kyllä muutosta ruokavalioon ole juuri tehty. Lääkkeenhän pitäisi olla nimenomaan tukemassa ruokavaliomuutosta. Ei se lääke mikään poppakonsti ole. Vaimo on kyllä oikeassa tässä. Itsellä paino putosi 5 kk:ssa 25 kg ja vuoden aikana 42 kg. Annoskoot pienentyneet, en santsaa, ruokailu on säännöllistä, syön terveellisesti, en kärvistele tai koe että joudun luopumaan mistään. Joskus syön jotain herkkuakin mutta en päivittäin ja määrä pieni. Ruoka ja herkut eivät näyttele pääosaa enää. Saapa nähdä miten loppupeleissä käy, kun lääkkeen joskus lopetan. Olenpa nyt ainakin saanut kokea tämän kesän normaalipainoisena ja huomannut miten paljon helpompi on olla. Vahva halu on olla lihomatta takaisin. Ainakin nyt uudet tavat tuntuvat luontevilta, enkä koe olevani millään kuurilla.

No kaikilla ei ole noin sairaalloista ylipainoa kuin sinulla. Ruokailutottumuksesi ovat aikaisemmin siis olleet todella huonot ja parantamisen varaa löytyy ja paino putoaakin helpommin, jos päivittäin olet herkkujakin syönyt aikaisemmin. "Hengenvaarallisesti lihava" -sarjassakin tiputetaan 50 kiloa kuukaudessa. Monilla ozempicia käyttävillä aloituspaino on kaksinumeroinen.

Jos itse laihtuisin 42 kiloa niin olisin anorektikon näköinen ja kokoinen. Tavoitteeni on viimeiset tiukat 15 kiloa, joista 10 on mennyt 6 kuukaudessa ja lääkäri piti saavutusta oikein hyvänä ja tahtia sopivana.

Vierailija
68/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää toimii, ite sain reseptin työterveydestä pyytämällä. Bmi 45, paino tippunut parissa kuukaudessa 15 kilogrammaa.

Yhdellä tutulla ei toiminut ja aiheutti kuulemma ihan kauheat vatsavaivt niin lopetti lääkkeen

Vierailija
69/92 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikilla ei ole noin sairaalloista ylipainoa kuin sinulla. Ruokailutottumuksesi ovat aikaisemmin siis olleet todella huonot ja parantamisen varaa löytyy ja paino putoaakin helpommin, jos päivittäin olet herkkujakin syönyt aikaisemmin. "Hengenvaarallisesti lihava" -sarjassakin tiputetaan 50 kiloa kuukaudessa. Monilla ozempicia käyttävillä aloituspaino on kaksinumeroinen.

Jos itse laihtuisin 42 kiloa niin olisin anorektikon näköinen ja kokoinen. Tavoitteeni on viimeiset tiukat 15 kiloa, joista 10 on mennyt 6 kuukaudessa ja lääkäri piti saavutusta oikein hyvänä ja tahtia sopivana.

Olet aivan oikeassa. Noin paljon oli ylimääräistä, eikä se ole ylpeydenaihe. Ruokailu oli hyvin epäterveellistä. Siitä olen kuitenkin ihan ansaitusti ylpeä että tein suunnanmuutoksen ja onnistuin. Pelkällä lääkkeen käytöllä ilman muutoksia syömisissäni en olisi onnistunut. Olen tehnyt tosi paljon muutoksia sekä ajattelutavassani, että käytännössä. Voihan sitä jossitella ja harmitella, että päästin itseni sellaiseen kuntoon, mutta katse on kuitenkin tulevaisuuteen. Onhan se pelko takaraivossa tietenkin siitä, pysyykö uudet tavat ja paino tässä. Paljon on onnistumiskertomuksia luettu, missä ihminen sanoo, ettei ikinä enää aio lihoa ja silti niin on käynyt. No aika näyttää. Nyt kuitenkin iloitsen. Ehkä tästä kertomastani voi olla jollekin toiselle sairaalloisen lihavalle toivonkipinää. Ei tämä painonpudotukseni ole keltään pois. Olen työssäkäyvä ihminen, täyden hinnan olen lääkkeestä maksanut omasta kukkarostani. Ei Kela-korvauksia tai muita tukia. En kritisoinut sinun painonpudotustahtiasi, vaan nimenomaan tuon 130 kg miehen, joka ei ollut ruokavalioaan muuttanut. Siinä olen hänen vaimonsa kanssa samaa mieltä. Noissa kiloissa 4 kg 3 kk:ssa on kyllä aika vähäinen. Tottakai pienemmällä ylipainolla olevan ihmisen paino putoaakin maltillisemmin ja niin kuuluukin. Oma lähtöpaino oli valtava ja syömistavat hanurista, joten siksi oli niin nopeaa tuo pudotus, kun ruokailutavat, -määrät ja ruoka terveellistyi. Tuo lääke auttoi tämän muutoksen tekemisessä. En niinkään tavoitellut hoikkuutta, vaan parempaa terveyttä.

Vierailija
70/92 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle ketjusta, en ollt aiemmin kuullutkaan lääkkeestä. Aloin googlettelee ja tänää sain itsekin reseptin, toivottavasti toimii :)

Vierailija
71/92 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta vaikuttaa siltä, että ne annoskoon pienenemiset on sieltä tuloillaan, toisilla se lääke vaikuttaa hitaammin.

Vierailija
72/92 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri, 2 kpl, olleet sitä mieltä, että tämä on juuri oikea tahti.

No 3 kk:ssa -4kg ei ole juuri oikea tahti. Painon pitäisi pudota vähintään 5% 3 kk kuluessa, jotta lääkettä kannattaa jatkaa. 130 kg painavalla 6,5 kg. Tiedän että oma painonpudotusvauhtini oli hurja ja paino putosi 3 kk:ssa yli 10%. 7 kk paino putosi n. kilon viikossa ja sitten maltillisemmin. Muutama +- viikko on ollut matkan varrella ja jouluna ja juhannuksena paino nousi 1,5-2kg mutta sen jälkeen arki jatkui ja paino jatkoi laskuaan. Minä kuulun selvästi siihen kolmannekseen, jolla lääke toimii erittäin hyvin ja lisäksi olen ollut hyvin määrätietoinen ja motivoitunut koko vuoden ja olen edelleen, vaikka painonlaskutavoite on saavutettu.

Mitä hitaammin, niin sen paremmin pysyy poissa.

Vierailija
73/92 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt lääke vasta viikon, ei sivuvaikutuksia. Paino tippunut 2kg.

Vierailija
74/92 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan vanhaa ketjua, onko tietoa pk-seudulta kuka määräisi tätä painon tueksi? Olen vasta kuullut että tälläinenkin lääke on olemassa <3

Vierailija
75/92 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan vanhaa ketjua, onko tietoa pk-seudulta kuka määräisi tätä painon tueksi? Olen vasta kuullut että tälläinenkin lääke on olemassa <3

Terveyskeskuslääkäri voi kirjoittaa reseptin. Vaikka lääke ei ole vielä virallisesti laihdutukseen, ovat lääkärit jo hyvin tietoisia ko. lääkkeestä. Vahvempi (2.4 mg) laihdutukseen tarkoitettu Ozempic on tulossa myös markkinoille.

Vierailija
76/92 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeesern saa reseptin, niin voiko laiduttaa ensin ketodietillä 30 kiloa pois ja alkaa sitten syömään lääkettä, niin pitääkö kilot poissa?

Vierailija
77/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pyytää lääkäriltä tätä lääkettä. Bmi on noin 34 Onko paikalla nyt ketään kenellä olisi tämä käytössä?

Vierailija
78/92 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lääkehoitoa on saanut ihan vain pyytämällä jos painoindeksiraja täyttyy? Rohkaistuin ottamaan yhteyttä työterveyteen ja nyt mietityttää mitä siellä kannattaa sanoa ettei vain ohjata ravitsemusterapeutille (ei mitään ammattiryhmää vastaan sinänsä, mutta ongelmani ei ole ollut se etten tietäisi mitä syödä).

Vierailija
79/92 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs ostat kun on joka paikassa loppu? Apteekkari sanoi että on tulossa joku halvempi vastaava lääke. Onko kellään tietoa siitä?

Vierailija
80/92 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne lääkäriin edes pääsee? Olen pari kertaa yrittänyt varata aikaa, mutta saanut vain lässytystä terkalta siitä miten pitää liikkua ja syödä fiksusti. Ei mitään sellaista mitä en jo tietäisi, ja lähinnä olen kokenut nämä tilanteet nöyryyttäviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme