Miten pääsen työyhteisöön sisälle, jossa muut ovat olleet koko uransa?
Tuntuu että olen vain ylimääräinen pyörä. Pomo minut palkkasi koska hoitajia tarvitaan lisää. Työskenelen päiväkodissa, jossa kolme muuta naista ovat olleet melkein 40v töissä. Pomo on vaihtunut joo, mutta mutta neljäskin nainen on ollut sen 20 vuotta talossa. Kovin nihkeästi kukaan perehdyttää, itse saa hommat luovia ja lyspää tietoa. Ovat niin keskenään vahva porukka, etten mahdu mukaan? Turhauttavaa.
Kommentit (15)
Oih, tuollaiset työpaikat ovat kauheita. Etsi uusi työpaikka?
Ei kai töissä olla tekemässä ystäviä?
Älä pääse siihen sisään. Elämänsä siellä olleet ovat luultavasti ns. laitostuneet, mikä ei ole positiivista. Et halua samanlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai töissä olla tekemässä ystäviä?
Pelkään oman jatkon puolesta. Jos he puhuvat pomolle että minun sopimusta ei tarvitsisi jatkaa...?
Kuule jos siellä pitää hyväveli seuraan päästä sisään että saa tehdä töitä ni kannattaa lähteä ihan vapaaehtoisesti ja hymyillen.
Vierailija kirjoitti:
Oih, tuollaiset työpaikat ovat kauheita. Etsi uusi työpaikka?
Tykkäisin tästä muuten, mutta nämä ihmiset...
Etköhän osanne kun ihmisläheisen alan valinnut.
"hei, voitteko perehdyttää minut sisälle tähän työporukkaan, olen hiukan arka tutustumaan uusiin ihmisiin" kysymys voisi autta....
Sehän tapahtuu ajan kanssa. Kauanko olet ollut siellä? He tuntevat toisensa, tietävät toistensa lapset ja miehet ja sairaudet. Mitä he tietävät sinusta? Käy tauoilla heidän kanssa, juttele mukana ja ole omaa mukava itsesi.
Jos tarkoitus on vain mielistellä työpaikan toivossa. Älä vaivaudu, se on niin valheellista.
Eivätkä he voi sinulle työpaikaksi muuttua, ei se ole heidän vallassa.
Ja aiotko olla siellä pitkään? Jos olet vain käymässä, on helpompikin pysyä vain tuttavallisissa väleissä, eikä pyrkiäkään sydänystäväksi.
Lisäksi olet mahdollisesti aika eri ikäinen kuin he. Paljonko sinulla muuten on heidän ikäisiä ystäviä.
Vihaan näitä sisäänpäinkääntyneitä hoitoalan työyhteisöjä. Sijainen on välttämätön paha, häneltä odotetaan osaamista, kukaan ei viitsi neuvoa,opastaa. Laitetaan kaikki vaikeimmat hoidettavat sijaisille. Haukkumista saa kyllä, kun et osaa. Yksin pyörit, kun nämä tupakkaporukat luuhaavat keskenään. Esimies ei uskalla puuttua, kun nämä röökimuijat hallinnoivat kaikkea.
Jos osaat kirjoittaa yhdyssanat yhteen, niin olet vahvoilla
Eikö ne kohta jää jo eläkkeelle jos ovat olleet 40 vuotta talossa?
Entä jos koputtaisit oveen ja kysyisit, saatko sinäkin tulla sisälle?
Ihan ensin opettelet, miten pronomineja käytetään. Otsikkosi mukaan olet jäänyt ulos, muu porukka saa tehdä työnsä sisätiloissa.