Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähennätkö saunomista sähkönhinnan takia?

Vierailija
04.08.2022 |

Ei tietenkään koske puulämmitteistä saunaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008982807.html

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten  muuten sähkösaunan käyttäjät, suljetteko kiukaan saunasta poistuessanne. Itse jätän sen päälle vielä jopa tunniksikin. pelkään tilojen homehtumista. Miten pitkään pidätte saunan päällä lopetettuanne saunomisen?

Vierailija
22/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa sähkölaskun joten ei tarvetta vähentää. Sauna lämpenee meillä joka ilta ihan kuten tähänkin mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo mennyt hetivalmis kiuas kylmäksi. Lämmitän silloin kun huvittaa, enkä pidä sitä enää koko ajan lähtövalmiina. Osasyy tosin on se, että sieltä on yksi vastus pimeänä niin ei pysy lämpimänä muhimisteholla.

Reilu vuosi sitten ostin uuden hetivalmiin. Vanha kesti melkein 18 vuotta, sen aikana vaihdettiin pari vastusta ja kerran ohjauspaneli.

Vierailija
24/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Saman 2-3 kertaa vuodessa varmaan käyn kuitenkin.

Vierailija
25/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käyn saunassa silloin kuin haluan. 

Vierailija
26/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydyin työttömäksi määräaikaiselta.

Kela maksakoon 1000€ sähkölaskut ja minä saan saunoa 3 kertaa viikossa kuten ennenkin.

Toimeentulotuki maksetaan, vaikka hinnat nousisi.

"Meidän on vaan kestettävä tämä!", sanoi Sanna Marin. No sota jatkunee vielä pari vuotta, joten köllötellään nyt sitten.

Vierailija
27/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten  muuten sähkösaunan käyttäjät, suljetteko kiukaan saunasta poistuessanne. Itse jätän sen päälle vielä jopa tunniksikin. pelkään tilojen homehtumista. Miten pitkään pidätte saunan päällä lopetettuanne saunomisen?

Sammutan saman tien ja avaan oven. Ei ole ikinä sauna sen takia homehtunut. Olen tosin urani aikana niitä hohehtuneitakin saunoja nähnyt ja miettinyt, eikä ihmiset tuuleta niitä käytön jälkeen.

Vierailija
28/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähennä, koska saunon niin harvoin, mutta kiellän miestä lämmittämästä saunaa kuin kerran viikkoon. Mies saunoisi kolmekin kertaa viikossa, jos saisi itse päättää.

Vierailija
29/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno muutenkaan

Vierailija
30/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio, en vähentäisi vaikka ei olisikaan nykyinen, edullinen sähkösopimus voimassa vielä yli 1v ajan.

Sauna lämpiää jatkossakin 3-4x/vkossa, elämän harvoja ihanuuksia ja ilon ruokia, en voisi esim.kuvitellakaan olevani ilman pe-illan saunaa työviikon jäljiltä kylmän juoman kanssa, terassille jäähdyttelemään, herkkuja ja puhtaisiin petivaatteisiin yöpuulle.

Vierailija
31/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puulämmitteinen kiuas, jossa on vesisäiliö. Luultavasti lisätään vesisäiliön käyttöä, niin ei tarvi lämmittää kuumaa vettä öljyllä eikä sähköllä. Samalla kun lämmitetään vettä, lämpiää saunakin. 

Vierailija
32/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa tai puolessa toista meinaan jatkaa saunomista.

Välillä saattaa palovamma tai alkava iriitti viedä minulta saunomiset tauolle.

Mies ei tykkää saunoa.

Vierailija
33/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukaan voi sammuttaa jo hieman ennen saunomisen loppua ja silti löylyä riittää toiseenkin saunomiskertaan. Mun saunassa on avattava ikkuna ja sen avaan saunomisen jälkeen ja sauna tuulettuu ja kuivahtaa. Kerrostalo.

Vierailija
34/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna lämpiää edelleen joka ilta.Puukiuas ja vesikin lämpiää puulla.

Vierailija
35/35 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puusaunojen omistajatkin voisivat osallistua säästötalkoisiin. Mikä etuoikeus heillä muka on saunoa halvalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän