Näen painajaisia 10 vuoden takaa exästäni! Miten pois se mielestäni?
Kaikki lähti siitä kun hän soitti minulle puolisen vuotta sitten. Kertoi elämästään ja pian alkoi soittelemaan useammin.
Joskus vastailin, joskus en.
Olen ollut hyvin lyhytsanainen enkä ole halunnut juuri ajatella häntä suhteemme jälkeen. Jo tätä kirjoittaessani minua etoo, että hänen kanssaan olin ja ahdistaa, että kuulin hänen äänensä monen vuoden jälkeen.
Hän ei ole muuttunut lainkaan siitä mitä oli. Oikeastaan uteliasuuttani vastasin ja ajattelin, että jotain suurempaa on tapahtunut. Ei ollut ja hän alkoi soittelemaan kaikenlaista ja kohta jo pyytelemään kylään. Estin hänen numeronsa kolmannen puhelun saatuani ja ehdotellessaan sympatiaa ja näkemistä.
Nyt olen nähnyt usein aivan hirvittäviä painajaisia. Olen nähnyt, että olen hänen luonaan. Me harrastamme seksiä, olen kuin vankilassa hänen kanssaan ja olen surullinen.
Kun herään niin ottaa päähän, että näin taas tuota unta.
Haluan hänestä kokonaan eroon, mielen tasollakin.
Hän oli ensimmäinen miesystäväni, useamman vuoden vanhempi.
Hän r**skasi minut, painosti seksiin useaan kertaan. Oli henkisesti väkivaltainen, herätteli öisin vähän väliä kun pääsin uneen, raivosi, haukkui, huusi. Hän oli todella vihainen ja manipuloiva. Inhoan hänen ääntään, inhoan kaikkea. Hän myös petti usein ja minulla oli traumasidos. Olin todella nuori enkä tiennyt miten minua tulisi kohdella, olin sokea ja kaipasin rakkautta.
Tulin raskaaksi alaikäisenä ja tein abortin. Menetin myös täysi-ikäisenä ollessani melkein heti luottotiedot hänen vuokseen. Olin erittäin manipuloitu ja hukassa oleva nuori tyttö.
Sen jälkeen muutin kaupungista enkä enää nähnyt häntä kuin muutaman kerran.
Olen elänyt omaa elämääni eteenpäin enkä pidä häntä missään arvossa. En ole halunnut edes muistella kaikkea. En halua ajatella asiaa. Haluaisin vain täydellisesti unohtaa hänen olemassaolonsa.
Kommentit (21)
Nyt kaikki yhteydenpito pois, hän ei tarvitse enää yhtään tilaisuutta sinulta, on saanut jo ihan tarpeeksi monta. Ajankanssa helpottaa.
Otan osaa. Minä näen aika usein unta ex-poikaystävästäni, jonka jätin vuonna 1990. Aina unessa joudun seurustelemaan hänen kanssaan, vaikka en haluaisi. Herätessä olen hyvin helpottunut siitä, että oli vain unta.
Ihmisiä ei vaan voi unohtaa, pitää hyväksyä oma menneisyys, siinä on ollut hyviä ja huonoja tapahtumia ja ihmisiä, niiden kokemusten kautta sä oot oppinut ymmärtämään mitä elämältä haluat, se on ainakin yks hyvä puoli.
Mäkin näin ahdistavaa unta eksästä just eilen! Hän pakotti seksuaaliseen tekoon. Tätä ei tapahtunut oikeasti, mutta huomasin myöhemmin kyllä olleeni manipuloitu suhteessa.
Reikäsi kuuluvat hänelle edelleen jos olet kerran hänelle lupautunut. Hän tulee elämääsi ja tällä kertaa kuulut hänelle lopullisesti ja iäsyyteen. Hän opettaa sinut rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Reikäsi kuuluvat hänelle edelleen jos olet kerran hänelle lupautunut. Hän tulee elämääsi ja tällä kertaa kuulut hänelle lopullisesti ja iäsyyteen. Hän opettaa sinut rakastamaan.
No tämä. Ap nyt annat tosirakkaudelle mahdollisuuden. Pelko pois :)
Se johtuu juuri siitä, että olet yrittänyt olla ajattelematta häntä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis asian käsittely vielä kesken.
Ehkä tämä täytyy hyväksyä.
Kuvottaa vain niin paljon. Edelleenkin mietin miten tyhmä olin ja olen vihainen. Mies kuuluisi vankilaan. Kuulin, että on myöhemminkin ollut väkivaltainen (ex) kumppaniaan kohtaan. Kun erosivat tänä vuonna niin alkoi soittelemaan minulle.
Onneksi olin hyvin neutraali ja lyhytsanainen. En usein vastannut puheluihin tai viesteihin ja lopulta estin.
En tiedä pitäisikö suhde käsitellä jossain terapiassa vai hajoisiko pääni entisestään.
Tuo oli todella vaikeaa aikaa elämässäni. Asuin äidilläni, joka on alkoholisti ja hän bailasi yöt juoppojen kanssa silloin ja eli hurjaa elämää väkivaltaisen miehen kanssa.
Itsekin ajauduin huonoon suhteeseen ja se oli kyllä aika epätodellista aikaa kaiken kaikkiaan.
Onneksi pääsin pois koko paikasta ja aloin elämään omaa elämää. Nyt on kaikki ok, töitä, rahaa jne. Masennus ehkä seuraa kuitenkin jollain tavalla elämässä mukana vuodesta toiseen, joskus pahana, joskus lievempänä.
Ap
Minäkin näen välillä painajaisia ex-puolisosta, vaikka erosta on jo lähes 20v. Eikä hän edes ollut ap:n eksän kaltainen, vaan "lähes normaali". Asuimme pienellä ahdistavalla paikkakunnalla.
Herättyäni inhoan itseäni, ja olen helpottunut, että se oli vain unta.
Olisiko kuitenkin niin, että olet itse tehnyt nuo kaikki asiat, ja projisoit taas mieheen omat tekosi?
Jotkut kokemukset valitettavasti jättää jäljet, jotka ei koskaan täysin pyyhkiydy mielestä. Hyvä kuitenkin, että estit nyt hänet eikä voi enää olla sinuun yhteydessä.
Jonkun ehdotus siitä, että hakisit ammattiapua, oli hyvä. Itse oon kokenut vastaavan nuoruuden suhteen joskus 20 vuotta sitten. Muistot aktivoituivat pahemmin viisi vuotta sitten, kun työn takia jouduin käymään usein paikkakunnalla, jossa asuin tuon suhteen aikaan. Kävin juttelemassa ammattilaisen kanssa ja se kyllä auttoi, vaikka heti tuoreeltaan eron jälkeen olin myös terapiassa ja luulin jo silloin, et oon ookoo menneisyyden kanssa.
Minulla on sama tilanne. Exä 15 vuoden takaa on usein painajaisissani. Hän yrittää ottaa joskus yhteyttä minuun, mutta en vastaa hänen viesteihinsä. Hän ei ole muuttunut yhtään, päinvastoin hän on jotenkin jumittunut entiseen. Asumme edelleen samassa kaupungissa ja usein jokin asia muistuttaakin hänestä.
Hän varasti minulta rahaa, petti minua, tartutti minuun sukupuolitaudin, uhkasi väkivallalla, rikkoi omaisuuttani ja syytti minua kaikesta. Jouduin tekemään myös abortin. Hän arvosteli ulkonäköäni ja kehotti usein laihduttamaan. Olen melko varma, että hän luuli por no elokuvien olevan totta. Ja siitä voitte päätellä mitä hän minulta odotti. Pettämiset olivat törkeitä. Hän lähenteli myös ystäviäni.
No ne painajaiset ovat kammottavia. Niissä seurustelen hänen kanssaan ja harrastamme seksiä. Unessa asumme jossain karseassa murjussa. Kun herään olen iloinen, että kaikki on ollut unta. En todellakaan tiedä miten tästä pääse eroon, mutta halusin kertoa, että et ole ainoa.
Minulla aikoinaan auttoi se että jätin alkoholin, vaikka join äärimmäisen vähän muutenkin ja ei käyttänyt enää hormonivalmisteita, ei tupakkaa ja muiden lääkkeiden haitat esiin. Myös patjojen uusiminen ja petivaatteet. Katkaisi yhteyden sinne, ei ajattele ja kotisiivoukset. Henkinen käsittely ja irrottaminen, henkinen puhdistustyö aurakenttään, chakrat jne. Ei anna menneisyyden tehdä enää mitään vaikutusta.
Ja tarkista myös nykyiset ihmiskontaktit ja somet. Paikat joissa liikut. Suihku raikastaa.
Minulla on painajaisia exästäni, vaikka erosta on vuosia. Hän ei voi ottaa yhteyttä, koska olen estänyt hänet joka paikassa. Ensin tunsin kuvotusta unista, nyt koen ne ihottavina mutta voimaannuttavina. Minä pääsin siitä helvetistä irti! Olin vahva ja jätin hänet!
Se on menneisyyttä ja siitä on päässyt eroon. Alitajunta muistaa. Mutta se myös muistuttaa, ollaan onnellisia siitä, että huono suhde on ohi. Hyvä me !
Ei enää kirjoitti:
Minulla on sama tilanne. Exä 15 vuoden takaa on usein painajaisissani. Hän yrittää ottaa joskus yhteyttä minuun, mutta en vastaa hänen viesteihinsä. Hän ei ole muuttunut yhtään, päinvastoin hän on jotenkin jumittunut entiseen. Asumme edelleen samassa kaupungissa ja usein jokin asia muistuttaakin hänestä.
Hän varasti minulta rahaa, petti minua, tartutti minuun sukupuolitaudin, uhkasi väkivallalla, rikkoi omaisuuttani ja syytti minua kaikesta. Jouduin tekemään myös abortin. Hän arvosteli ulkonäköäni ja kehotti usein laihduttamaan. Olen melko varma, että hän luuli por no elokuvien olevan totta. Ja siitä voitte päätellä mitä hän minulta odotti. Pettämiset olivat törkeitä. Hän lähenteli myös ystäviäni.
No ne painajaiset ovat kammottavia. Niissä seurustelen hänen kanssaan ja harrastamme seksiä. Unessa asumme jossain karseassa murjussa. Kun herään olen iloinen, että kaikki on ollut unta. En todellakaan tiedä miten tästä pääse eroon, mutta halusin kertoa, että et ole ainoa.
Kiitos! Vaikka aihe on karu niin on ihan kiva puhua ja olen kokenut aivan samaa. Kuulostaa täysin samalta käytökseltä.
Minua myös haukuttiin ja ystävieni kanssa petti. Muistan edelleen ne olotilat mitä hän pystyi aiheuttamaan henkisesti.
Olin aivan hajalla. En tiedä toivuinko siitä koskaan, siihen liittyi niin paljon.
Kiitos kun jaoit tarinasi. Kiitän edelleen, etten pitänyt lasta vaan jatkoin elämääni.
Se on mennyttä ja ehkä muistutuksena hyvä, etten koskaan enää joudu samanlaiseen tilanteeseen.
Tsemppiä ja paljon hyvää sinulle.
Ap
Sinulla on siis asian käsittely vielä kesken.