Miesystäväni katsoo kaikkia naisia, miksi?
Kadulla kävellessä katsoo jokaista vastaantulijaa, ravintoloissa, kaupoissa ym vilkuilee, katselee kaikkia muita. Joskus huomaan asettuvan niin että pystyy hakemaan katsekontaktia jonkun naisen kanssa.
Sitten sanoo minulle usein jos joku mies oli katsonut minua. Itse en ole edes huomannut!
En ole mustasukkainen ja jokainen tuota joskus tekee. Mutta mistä tämä kaikkien naisten skannaaminen kertoo? Minua alkaa jotenkin inhottamaan kulkea hänen kanssaan missään. Tulee todella epämukava olo.
Kommentit (69)
Mielestäni kyse on huomionhakuisuudesta. Mistä se sitten johtuu, on jokaisella varmaan oma tarina kerrottavanaan.
Tuskin kukaan ajattelee, että en näe enää ketään muita kuin tuon oman naiseni.
Ehei, vaan he pärjäävät ilman vieraiden vastaantulijoiden huomiota. Eivät he tarvitse sitä katsekontaktia, jotta itsetunto nousisi edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaalia toimintaa mieheltä - kaikki tissit ja perseet tsekataan. Toiset vaan osaa tehdä sen hienovaraisemmin kuin toiset.
Niin? Tuohan siis nimenomaan on pointti. Pitää osata käyttäytyä nolaamatta itseään ja kumppaniaan. Lähes jokainen meistä huomaa kauniit ja komeat ihmiset ympärillään ellei ihan ajatuksissaan kulje, mutta vain moukat toljottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harvoin mietin arjessani muita ihmisiä, mutta harrastan sitten vapaalla pällistelyä.
Ostan jäätelön ja menen torin reunalle katselemaan nuoria, vanhoja, naisia, miehiä, kiireisiä, lomalaisia, taksikuskeja ja poliiseja snägärillä, vanhempia lapsien kanssa ja ohimeneviä koiria. Arvuttelen mielessäni, että mitähän rotua ne voisivat olla. Sitten menen kotiin mieli levänneenä. Olen kuulema heti parempaa seuraa.
Luulenpa, että puhut eri asiasta. Tuota tekee meistä moni; Istuu puistossa tai terassilla tai vaikka odottelee autossa kaupan ulkopuolella puolisoa ja katselee ihmisiä (ja eläimiä). Aivan eri asia kuin toljottaa (vain) naisia.
Eihän toi ap:n mies tuijottanut vain naisia. Hän huomioi myös, että ap:ta katsottiin, eli selkeästi katsoo miehiäkin.
Minäkin katson useimpia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. En oikein osaa olla katsomatta. En silti tuijota. Vilkaisen. Kai meillä osalla vaan sellainen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti enemmistö miehistä harrastaa tuota, oma isänikin vielä yli 70v vaikka äitini vieressä :/
Uroot on tollaisia. Aina mielessä vaan se yksi asia.
Minäkin katselen sekä miehiä, että naisia (olen nainen). Naisissa etupäässä mietin tyyliä ja pukeutumista. Suoranainen tuijotus on eri asia, vilkuilun voi tehdä huomaamattomasti. Enkä juuri puhu havainnoistani muille. Tökeröintä on vertailu. Suomessa kesäaika on lyhyt, ei ihme, jos monet miehet villiintyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ex ei tehnyt tätä koskaan. Ainakaan minulla ei tullut ikinä hänen seurassaan liikkuessaan epämukava olo. Hän ei myöskään ollut kovin ulkonäkökeskeinen. Komea mies, eikä koskaan hakenut huomiota muilta. Yhdessä olimme 20 vuotta.
Nyt muutama vuosi seurustelua tuollaisen katsekontaktin hakijan ja skannaajan kanssa. Olen sanonut asiasta, että se on huonoa käytöstä. Kieltää niin tekevänsä.
On myös erittäin huomionhakuinen muutenkin somessa ym ja ulkonäkö on hänelle tärkeää..Että ei kaikki miehet tuota tee, sitä turha tulla sanomaan.
Huojentavaa kuulla että muutkin naiset kärsivät tästä parisuhteessa. Itsellä samanlainen skannailija avopuolisona, ja menohalut yhtään mihinkään hänen kanssa tosi vähissä. Olemme saaneet monta riitaa ja monta asiallistakin keskustelua aikaiseksi, mutta ongelma vaan jatkuu. Itsellä todella hölmö olo aiheesta huomautella, mutta toisten naisten tuijottaminen ja perään katsominen, sekä skannaaminen todella häiritsee. Tuntuu jo, että tekeekö tahallaan tuota kiusakseni, niin monta kertaa kuitenkin asiasta vuosien varrella juteltu. Toki se skannaus ja tuijotus tulee hänelle niin automaationa, että vaikea kuvitella että se olisi suunnitelmallista. Olen aika yksin tämän murheen kanssa, vaikea tästä on puhua ilman että itse leimaantuisi hulluksi tai yltiömustasukkaiseksi. Asia ajaa meitä niin paljon erilleen, että saatan olettaa sen joskus koituvan meidän eroksi mene ja tiedä.
Oletko ajatellut kysyä asiaa mieheltäsi, tämän palstan sijaan?
Jos et niin oletko valmis näyttämään tämän ketjun miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti enemmistö miehistä harrastaa tuota, oma isänikin vielä yli 70v vaikka äitini vieressä :/
En usko, että enemmistö. Oon seurannut asiaa ja vaikuttaa moni mieskin keskittymään vain hoitamaan omia asioitaan. Tältäkin päivältä yksi esimerkki, kun pienessä keskustassa nuori nainen käveli bikiniyläosissa ja hameessa vaikka ei rantaa lähimainkaan. Siis kilometrien säteellä ei rantaa. Itse mietin mikä vaivaa naisia, jotka "unohtaa" pukea päällensä ja katsoin kiinnittävätkö muut tähän huomiota. Siinä parkkipaikan ja kauppakeskuksen välissä olikin vain minä ja neljä miestä ja olin ainoa, joka vaikutti edes huomanneen koko naista. Nainen kyllä peilasi itseään lasiseinästä ja kuikuili ympärilleen; ilmeisesti hänkin katsoi katsotaanko häntä? En tiedä, mutta koko tilanteen ja naisen kävelymatkan ajalla yksikään noista miehistö ei edes vilkaissut naista. Joskus seurasin bussissakin miehiä katsovatko ikkunasta kauniita naisia, no eivät katsoneet.
Joku ihmettelee varmaan miksi toimin näin, joten kerrotaan sekin. Olin suhteessa sadistisen miehen kanssa (terapeuttini mielestä sekä sadisti että narsisti) ja tämä mies teki kaikkea, mikä parisuhteeseen ei ole soveliasta väittämällä, että "kaikki miehet tekee tätä". Manipuloi ym.ja lopputulos oli mun pahoin särkynyt itsetunto. Nyt siis yritän selvittää missä kaikessa haksahdin uskomaan eksää, että "kaikki miehet". Tämä yksi osa sitä. Olen myös oppinut tässä jo, että kaikki miehet eivät siis katso saati puhu muista naisista omalle naisystävälleen, eivät arvostele vastaantulijoiden ulkonäköä eivätkä katso p*rnoa.
Ikinä en ota sellaista miestä, jolla pakonomainen suhtautuminen naisiin, mm.jatkuva katsominen. Kaikki miehet eivät todellakaan tee sitä.
Haaveilee niiden nussimisesta. Kuten kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaalia toimintaa mieheltä - kaikki tissit ja perseet tsekataan. Toiset vaan osaa tehdä sen hienovaraisemmin kuin toiset.
Älä valehtele. Se, että sinä olet niin niljakas, että tsekkaat ne, ei tarkoita, että me kaikki muut oltaisiin samanlaisia.
M40
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi hetkeäkään tuollaista libidovetoista liskoaivoa. Tuo käytös jo kertoo, ettei hänestä ole _mihinkään_ diipimmillä leveleillä, ja silloin ihminen on yksinkertaisesti Turha.
Tämä.
Ihmeellisiä katsepoliiseja maailma täynnä. Mitä h-vettiä se teille kuuluu ketä muut katsovat.
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/ae99b7cd-5720-4f38-bcff-a1b7d78c…
Mutta pukeudumme vain itseämme varten, ei saa katsoa!
Minun miesystävä tekee tuota myös. Hänellä on tarkat kriteerit millaisesta naisen ulkonäöstä pitää. Ei ole itse mikään komistus eikä mielestäni kerää juurikaan niitä katseita vaikka yritys on kyllä kova!
Mulla sama kuin edellisellä että olen alkanut vältellä hänen kanssaan liikkumista. Siitä tulee aina niin tyhmä tunne, että tuollaisenko moukan kanssa todella seurustelen.
Kun fiksuja miehiäkin olisi olemassa.
N46
Hän katselee niitä sen takia, että voi fiilistellä sitä, että enpä tuollaistakaan tarvitse, koska minulla on kaunotar kainalossa.
Ajattele positiivisesti.
Normaali tapa! Miten heikko itse tunto sinulla on? itse katson kaikkia miehiä.Silti mieheni ei mustis. Miksen saisi vain silmäruokaa katsoa tai mieheni sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Se, että sinä olet niin niljakas, että tsekkaat ne, ei tarkoita, että me kaikki muut oltaisiin samanlaisia.
M40
Mutta sinä et ole mies :D
Ex ei tehnyt tätä koskaan. Ainakaan minulla ei tullut ikinä hänen seurassaan liikkuessaan epämukava olo. Hän ei myöskään ollut kovin ulkonäkökeskeinen. Komea mies, eikä koskaan hakenut huomiota muilta. Yhdessä olimme 20 vuotta.
Nyt muutama vuosi seurustelua tuollaisen katsekontaktin hakijan ja skannaajan kanssa. Olen sanonut asiasta, että se on huonoa käytöstä. Kieltää niin tekevänsä.
On myös erittäin huomionhakuinen muutenkin somessa ym ja ulkonäkö on hänelle tärkeää..
Että ei kaikki miehet tuota tee, sitä turha tulla sanomaan.